wolfshond bijt schaap zijn oor eraf....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

wolfshond bijt schaap zijn oor eraf....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 15:40

onze buurman heeft een wolfshond en die heeft woensdag 18 december 's nachts een oor van een schaap er af gebeten. het schaap kan nog blijven leven naar het staat zo zielig een schaap met 1 oor Huilen
de wolfshond heeft niet alleen een oor van een schaap er af gebeten, maar hij heeft ook de katten bij ons in de buurt op gevreten. de hond was op een nacht uit gebroken en toen ging hij de buurt op maarja met een wolfs hond weet je het maar nooit....
de hond is tot van alles toe in staat, maar zijn eigen baasjes doet hij niks hij speelt zelfs met een kind van 3 jaar, maar als er een ander in de buurd komt moet je op passen want hij komt ook zo achter je aan!
wat zouden jullie met die hond doen? inlaten slapen of laten leven en hij richt nog meer ergenis aan.

I love ya


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:58

Die eigenaar moet zorgen dat hij die hond aan de ketting legt en onder controle houdt.
Hier in de buurt loopt trouwens ook een kater met 1 oor en een staart heeft hij ook niet, maar dat is zo'n stoer beest! En heel aanhalig Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 16:48

Heel sneu voor dat schaap, maar door het domme geneuzel over in het paard z'n oor bijten als hij bijt, vroeg ik me eigenlijk meteen af of dat schaap niet als eerste gebeten had en dit dus z'n verdiende loon was... *LOL*
Sorry.... Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 16:52

*LOL* *LOL* great minds think alike

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 16:56

Haha die Sonja!

Maar ik weet hoe het is giesam, erger nog zelfs. Ik heb gezien hoe een halve kudde dode schapen op een kar geladen werd, de darmen e.d. hingen eruit. Dit nadat 2 honden ze de vernieling ingejaagd hadden. Echt dat beeld raak je nooit meer kwijt!

:evaw:

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 18:38

sonja dat beest is altijd al vals geweest en die schapen zijn nog nooit bang geweest van honden want er liep altijd een hond door het land heen. maar ze durven nu helemaal niet meer die kant uit waar die hond woont dus denk ik niet dat het schaap begonnen is, en het is ook een WOLFShond he.

I love ya

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:17

giesam, ik denk dat het een grapje was van Sonja *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 21:21

Hoe "vals" die hond is, kan ik vanaf hier niet beoordelen. Maar de eigenaar moet hem wel aan de ketting houden, vind ik. Zo'n dier hoort niet los rond te lopen.

* To Belg, or not to Belg *

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 22:56

euhm inn een kennel

niet aflaten maken!
of trainen

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:00

k ben het helemaal met Chantal14 eens, maar zeg dat maar es tegen die mensen.. :S
Die hond moeten ze 's nachts gewoon binnenhouden punt

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:06

Weet je zeker dat het een kruising tussen een hond en een wolf is?

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-02 23:26

chompie het is echt een wolfshond. ze hebben het zelf ook gezegt.

I love ya

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:37

Ok, dat maakt het verhaal wat duidelijker voor mij; je hebt b.v. een ras Ierse wolfshond en als zo'n dier zoiets zou doen, zou IK ze niet met een kind van 3 laten spelen.
In dit geval: 's nachts aan de ketting.

Het beessie heeft natuurlijk wel beweging nodig. Hoe lost de eigenaar dit normaal gesproken op?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 04:00

oke ik moet effe irritant doen maar als het een hond is met wolf erin dan is het een wolfhond(waarschijnlijk de saarloos wolfhond)zonder die s er in , en dat is een produkt uit het kruisen van wolven en herders
geweldige honden , maar je moet er wel mee weten om te gaan

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 04:19

de baas moet hem gewoon in de gaten houden, en als dat niet lukt, ja dan moet je hem wel laten inslapen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 10:31

een (ierse) wolfshond is gewoon een windhondenras, we hebben er vroeger een gehaqd en dat was een schat van een beest. Hweeft dus niets met wolven te maken.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 12:55

Dat die hond de schapen opvreet, is te danken aan de opvoeding van een baas die niet opvoeden kan! Wolfhonden staan erg dicht bij de natuur, het dier kan er werkelijk niets aan doen dat hij gedreven wordt door zijn natuurlijke instinct. Wil je graag een wolfhond, zorg dat je zo'n dier ook aan kunt en hem in een grote goede omheinde omgeving kunt laten lopen. Honden aan kettingen knopen hoort niet!! Dus een advies voor de eigenaar, zoek een andere soort hond en zorg dat deze hond bij een eigenaar terecht komt die hem een waardig halfwilde- hondenleven kan bieden en weet om te gaan met dit soort dieren!!! Lips are sealed

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 13:10

In een kennel, en aan de keeting.

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 13:24

het is nog maar een jong dier (2 of 3 jaar)
draumpje, het kan wel wezen dat het een wolfhond is maar je hebt wel met ee amelander te maken he.. en die zijn altijd een beetje appart:D .
en chompie de hond heeft alleen maar iets tegen mensen die niet op zijn erf horen. maar de eigenaar zelf die zegt dat geen een gezien heeft dat de katten zijn opgevreten en dat de schapen hun oren er af worden gebeten, want het is 's nachts gebeurt. dus lost hij het helemaal niet op.

I love ya

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:20

Zolang mijnheer Van Dale wolfShond acceptabel vindt, houd ik het op wolfshond. Knipoog
Wat ik bedoelde te zeggen over een Ierse wolfshond, dat als zo'n dier dat soort ellendigheden zou veroorzaken hij vals zou zijn want Ierse wolfshonden zijn over het algemeen idd schatten.

ontopic: Dat de eigenaar niets wenst te doen aan de nachtelijke strooppogingen van zijn hond is uiteraard onaanvaadbaar. Misschien de dierenbescherming erbij halen?



pfff..edit: typo's
Laatst bijgewerkt door Cleo op 21-12-02 14:28, in het totaal 3 keer bewerkt

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-02 14:25

ja dat is waar maar ze houden alleen van hun eigen volgens mij...

I love ya

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:48

helaas is het zo dat als ze een maal bloed hebben geproefd je ze er nooit meer vanaf krijgt, afmaken is helaas dan de enige optie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Corelli, Facebook, Fientj, Kirsha, lisanne87, Plonspony, Schuur_, winnetou4502, Zoe_97 en 176 bezoekers