Fret weg omdat hij de cavia beet,eerlijk??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Fret weg omdat hij de cavia beet,eerlijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-02 11:19

Kaylee,mijn fret, heeft de cavia van mn zusje te pakken gehad,omdat ze ontsnapt was.het valt wel mee,de cavia heeft een heel klein wondje,van 1 hoektand.
Ik ben alleen thuis en belde mn moeder net op op haar werk,
en nu moet Kaylee weg.
Ze komt om twaalf uur thuis,en om 1 uur heb ik een afspraak bij de dierenarts om de cavia even na te laten kijken.
Kaylee is van mij,en ik ben de enige die voor haar zorgt.
Maar toen ze me Kaylee gaf,wist ze dat ze een roofdier in huis haalde,en ik kon er niks aan doen dat ze ontsnapte.Ik was wel fout,dat ik waarschijnlijk Kaylee haar speelkamer niet goed heb afgesloten,maar ik kon er niks aan doen dat ze de cavia pakte,en ik was er meteen bij.
Is het nou redelijk dat Kaylee weg gaat?
Laatst bijgewerkt door Lindy op 19-12-02 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt


Nerves
Berichten: 22
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:30

Ja ik vind dat je moeder er idd in heeft toegestemd een roofdier in huis te halen en dan moet ze nu dus niet terug gaan krabbelen. Iedereen heeft wel eens de fout gemaakt dat ie een kooi niet goed heeft dichtgedaan ofzo, dus ik vind, dat als je tegen je moeder zegt dat je voortaan heel goed zal opletten of de kooi dicht is, dat ze je dan nog een kans moet geven!

Youre not dying, until you're dying!

I luv Abs
Berichten: 19
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:36

Wat dom dat je moeder nu opeens zo kwaad was! Iedereen maakt toch wel eens een foutje?! En als jij echt heel veel om die fret geeft dan ziet je moeder dat ook wel en dan kan ze niet zomaar zeggen dat ie weg moet!
Je moeder mag blij wezen dat jij er optijd bij was en dat die cavia aleen maar een klein wondje heeft! En als je idd beloofd om altijd 2 keer te kijken of de kooi of deur van de speelkamer dicht is vind ik dat ze je moet vergeven. Bovendien volgt die fret zn instinct, dus die heeft niks verkeerds gedaan. En ik heb begrepen dat ie uit een opvang komt (profiel en eerdere topics) dus dan vind ik dat ie niet nóg een keer kan verkassen, weer naar andere mensen, weer aan anderen moeten wennen enz. Die fret kan er niks aan doen, dat is nu eenmaal een roofdier! En ik vind niet dat ie de dupe mag worden van zn eigen instinct!
Laatst bijgewerkt door I luv Abs op 19-12-02 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:39

Ik ga met nerves mee, ze heeft erin toe gestemd toen ze hem voor je heeft gekocht, ik vind ook dat ze je gewoon een kans moet geven. En bovendien weet dat beestje ook wat ie fout heeft gedaan en om hem dan meteen weg te doen vind ik wel een beetje gemeen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-02 11:46

Angus schreef:
Ik ga met nerves mee, ze heeft erin toe gestemd toen ze hem voor je heeft gekocht, ik vind ook dat ze je gewoon een kans moet geven. En bovendien weet dat beestje ook wat ie fout heeft gedaan en om hem dan meteen weg te doen vind ik wel een beetje gemeen.


Kaylee weet niet wat ze fout heeft gedaan,ze zou het zo weer doen.
Fretten zijn nl roofdieren,dus ze volgt gewoon haar instinct.
Maar ik zorg er altijd goed voor dat ze niet kan ontsnappen,maar het is nu dus kennelijk wel gelukt.
Kaylee zelf kan er niks aan doen,ze is nou eenmaal een roofdier,maar dat wist mijn moeder,en Kayee zit apart op eenb zolderkamertje,dus we houden er verder goed rekening mee.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:48

Niet alleen vind ik dat je op 1 "foutje" niet zo sterk hoeft te reageren door te zeggen dat de fret weg moet...ook begrijp ik dat je moeder jou je fretje zelf gegeven heeft. Mijn mening is heel duidelijk, je moeder heeft dus zelf de verantwoordelijkheid genomen door jouw het fretje te geven, een levend wezen is verdorie niet iets dat je te pas en te onpas weg kan geven omdat iets je een keertje niet zint! Hier kan ik me echt vreselijk kwaad om maken, als je moeder een beetje nagedacht had had ze bepaalde dingen kunnen voorzien...mijn inziens zal ze daar dan nu maar mee om moeten leren gaan...en wellicht een goede leer voor een volgende keer... Maar ik ben het absoluut met jou eens! En als iemand (met name een volwassene...maar kinderen evengoed) niet bereid is de verantwoordelijkheden op zich te nemen die je er automatisch bij krijgt als je een dier aanschaft...tsja, dan had je er dus niet aan moeten beginnen.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:53

Ik ga helemaal met vikki mee!!!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 12:08

Ik ook. Beetje hysterische reactie van je moeder. Dat doen fretten nou eenmaal. Had ze zich er maar beter in moeten verdiepen voor jij een fret mocht hebben.

זכור

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 12:33

Als dit idd een eenmalige gebeurtenis is, vind ik dat je moeder een beetje te fel reageert. Beloof haar dat je voortaan extra goed zult opletten of de kooi dicht is.
Het dier kan er niks aan doen, die is nu eenmaal zo. Het is zijn natuur en dat had je moeder kunnen weten voordat ze hem kocht.

* To Belg, or not to Belg *

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:40

Ik vind dat dit wel een keertje kan gebeuren, ik denk dat ze je nog een kans moet geven. En ik denk dat jij iets voorzichtiger moet doen de volgende keer Knipoog

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-02 14:04

M'n moeder kwam vanochtend thuis,en was al veel minder boos.
Ik denk dat ze in een opwelling zei dat Kaylee weg moest,want ze was al veel minder boos,maar ze heeft ook nog niet gezegd dat ze blijft.
Mar ik denk het wel,want ik houd veel van mijn fret,en dat weet ze wel.
Ze wilde mij denk ik even goed laten schrikken zodat ik de volgende keer beter op zou passen,en dat is haar aardig gelukt.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:13

Lindy"]
[quote="Angus schreef:
Ik ga met nerves mee, ze heeft erin toe gestemd toen ze hem voor je heeft gekocht, ik vind ook dat ze je gewoon een kans moet geven. En bovendien weet dat beestje ook wat ie fout heeft gedaan en om hem dan meteen weg te doen vind ik wel een beetje gemeen.


Kaylee weet niet wat ze fout heeft gedaan,ze zou het zo weer doen.
Fretten zijn nl roofdieren,dus ze volgt gewoon haar instinct.
Maar ik zorg er altijd goed voor dat ze niet kan ontsnappen,maar het is nu dus kennelijk wel gelukt.
Kaylee zelf kan er niks aan doen,ze is nou eenmaal een roofdier,maar dat wist mijn moeder,en Kayee zit apart op eenb zolderkamertje,dus we houden er verder goed rekening mee.
[/quote]

er moest eigenlijk een niet tussen staan maar kennelijk ben ik die vergeten vat het niet verkeerd op want ik vind het niet eerlijk omdat dat beestje niet weet wat hij fout doet. Dus het was gewoon een typ fout

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:58

Ik vind het ook niet kunnen. Fretten zijn inderdaad roofdieren, ik heb er zelf ook 1 Lovers De reden dat we een fret hebben weerhoudt ons van het feit dat we ook nog wat knaagdieren willen. Pas als we of groter wonen, of als onze fret niet meer hebben, gaan we weer aan knaagdieren beginnen. Precies om de reden wat er nu is gebeurd met jouw fret en de cavia. De fret volgt zijn instinct, en daar kun je niets aan doen.
Verder ga ik met Vikki mee, je kunt een huisdier toch niet zomaar wegdoen? Ook die beestjes hebben gevoelens, zijn hun huis gewend. Gewoon wat beter opletten volgende keer. Je mag wel blij zijn dat je er op tijd bij was Bloos Haha! Anders had het ":wave: knaafje" geweest Scheve mond

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, CharlieVM, craiester, Kopmeeuw, Lalladidoo, Lau07, marygoround, monica73, MuffinX, RoronaZorro, Snippergroen, soesie, Stybba, Vuri, xColorCross, YandexBot en 183 bezoekers