Ergenissen in de auto

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Ergenissen in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 01:30

Aangezien mijn studieadres behoorlijk ver weg van huis is zit ik elk weekend 2 keer minimaal 3 uur per keer in de auto. We rijden dan een heel eind door België en gaan bij Antwerpen omhoog. Nou, als je dan zo lang in de auto zit, wat ga je dan doen? Kijken natuurlijk! Maar dan vallen je ook verschillende dingen op waar ik me rot aan erger, mijn topergenissen zijn dan ook :
- Verkeerd afgesteld licht (1 licht oogverblindend, 1 oog normaal/slecht).
- Van rijbaan wisselen, zonder knipperlicht aan te doen (waar zijn die dingen nou ook alweer voor ???) Waardoor je ineens met een rotgang stopt en je zo ongeveer op de motorkap ligt.
- Langzaaaam rijden, dus rustig met een gangetje van 90 km/u van Breda tot Utrecht links blijven rijden.

Nou, wat zijn de dingen waar jullie je het meest aan ergert?


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 01:36

- Mistachterlichten
- Mensen die plakken als ik iemand met 140 inhaal en boos worden als ik dan even op de rem trap (bang dat hun kampbak die 20 cm achter mijn bumper zit beschadigd wordt gok ik).
- Mensen die met idd iets van 90 kmph (soms zelfs minder Frusty) op de snelweg zitten, maakt niet uit of ze links of rechts rijden. Levensgevaarlijk
- Mensen die rechts inhalen
- Mensen die snel ff ergens tussenschieten als je gewoon wat afstand wil houden met de auto voor je.
- Niet kunnen Internetten tijdens het rijden Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 01:42

Wat ik zwaar irritant vind is het volgende:

* Figuren die je eerst met een noodgang inhalen om vervolgens vlak voor je langs de uitvoegstrook op te schieten.

* Figuren die in het pikkedonker ineens met 180 achter je opduiken terwijl jij met een nette snelheid aan het inhalen bent, en dan uit frustratie hun groot licht aangooien (lekker effect heeft dat in je spiegel).

Overigens scoort 'niet kunnen internetten tijdens het rijden' bij mij erg laag, op de weg heb ik mijn volle aandacht nodig bij het verkeer en dan mis ik internet niet. In de trein en vooral in het vliegtuig daarentegen... Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 04:25

ummmmm, ja het is heir heel anders dan daar maar zijn zo'n beetje zelfde dingen, mensen die te langzaam op de snelweg rijden. van die kl**tzakken die denken dat ze alles kunnen doen en laten wat ze willen, etc etc

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 19:58

- eerst remmen en dan knipperlicht pas aan
- mistlampen te pas en te onpas aan
- gevaarlijk rijden
- zatte apen achter het stuur

zo kan ik nog wel even doorgaan... maar u snapt wat ik bedoel!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:50

vrachtwagens die elkaar in halen op de 4baansweg. Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:53

Mensen die 60/ 65 rijden waar je 80 mag, in de spits, op een drukke weg, zodat je ze niet eens in kunt halen.
En er vervolgens bijna de hele weg achterzit.

Dit mogen ze van mij net zo hard bekeuren dan te hard rijden.
want het levert gevaarlijke situaties op omdat er toch geprobeerd word om in te halen.

En geen knipperlicht op een rotonde.
Sta je braaf te wachten en draaien ze net voor je neus af. Boos!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:00

aggressief rijgedrag.

Of dan een 2 baans rijweg...
komen we aangereden (ja, nog geen rijbewijs dus me vader ofzo Knipoog ) en dan zo'n malooot die vind dat je te hard rijdt, die dan ff links gaat rijden!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:02

Ik had vandaag ook zoiets. Ik reed bij mijn oma in de straat en aan de ene kant stonden allemaal auto's geparkeerd. Aan mijn kant was aalles vrij. Was er toch weer zo'n auto die er langs moest terwijl ik op de weg reed. En meneer wilde niet achteruit hoor. Nee hoor dat moest ik weer.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 23:04

net als Bart, behalve dat internetten dan. En aan mensen die net voor je neus schieten bij het stoplicht als je met een trailer rijdt.

Kortom, aan iedereen die niet zo goed autorijdt als ik Schijnheilig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:44

BartVB schreef:
- Mistachterlichten
- Mensen die plakken als ik iemand met 140 inhaal en boos worden als ik dan even op de rem trap (bang dat hun kampbak die 20 cm achter mijn bumper zit beschadigd wordt gok ik).
- Mensen die met idd iets van 90 kmph (soms zelfs minder Frusty) op de snelweg zitten, maakt niet uit of ze links of rechts rijden. Levensgevaarlijk
- Mensen die rechts inhalen
- Mensen die snel ff ergens tussenschieten als je gewoon wat afstand wil houden met de auto voor je.
- Niet kunnen Internetten tijdens het rijden Haha!


Precies dezelfde met als toevoeging.
- Vrachtwagens die op een tweebaans(snel)weg inhalen, en al helemaal als dat NIET mag!

:evaw:

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:49

Bumperklevers!!!! Vaak helpt het idd om even lichtjes op de rem te trappen...
En knipperlichten vind ik een goede uitvinding. Alleen jammer dat half Nederland niet schijnt te weten waarvoor ze dienen.

* To Belg, or not to Belg *

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 14:12

Sjimmy schreef:

Precies dezelfde met als toevoeging.
- Vrachtwagens die op een tweebaans(snel)weg inhalen, en al helemaal als dat NIET mag!


die had ik al genoemd Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 15:16

Nog een toevoeging, iemand die voor je gaat invoegen op de snelweg met 60 km/h Gaaaap

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 15:22

runningkawa schreef:
Mensen die 60/ 65 rijden waar je 80 mag, in de spits, op een drukke weg, zodat je ze niet eens in kunt halen.
En er vervolgens bijna de hele weg achterzit.

Dit mogen ze van mij net zo hard bekeuren dan te hard rijden.
want het levert gevaarlijke situaties op omdat er toch geprobeerd word om in te halen.

En geen knipperlicht op een rotonde.
Sta je braaf te wachten en draaien ze net voor je neus af. Boos!


Helemaal mee eens.
* wat ik ook erg irritant vindt aan een rotonde is als mensen hun linkerknipperlicht aan doen. Het lijkt mij vrij logisch dat je de rotonde opgaat. Wel is het handig om te weten wanneer je de rotonde afgaat.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 17:15

Oh.. mèn.. Praat me er niet van. Haha! Voor een ieder die wil weten wat ik erg vind onderweg? Die moet maar eens met mij meerijden *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 17:56

Sjakie, dat is om aan te geven dat je 3kwart rond gaat, volgens de oude regels (toen rotondes nog rotondes waren) moest dat en moest je ook het eertste kwartje aan de binnenkant rijden.

Mijn grootste ergernis is al die idioten die hardrijden geweldig vinden (maar er vooral geen bekeuring voor willen). Haast vind ik het slechtste excuus voor iets dat regelmatig levens kost.
De laatste tijd was het weer duidelijk met mist en gladheid, dan zijn er toch nog van die onverlaten die hard willen, ik wens ze in gedachten succes met de vangrail en ik hoop dat er levens gespaard zullen worden.

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:29

Linda250 schreef:
Bumperklevers!!!! Vaak helpt het idd om even lichtjes op de rem te trappen...
En knipperlichten vind ik een goede uitvinding. Alleen jammer dat half Nederland niet schijnt te weten waarvoor ze dienen.


Deze mensen vind ik nou irritant. Dan geef je aan dat je erlangs wilt, trappen ze lichtjes op de rem. Het is geen speelplaats...ga dan gewoon aan de kant...
En als je zoveel op de weg zit en er zijn weinig mensen op de weg ga je toch niet steeds richting aangeven. Weet je wel hoeveel je dat dan moet doen? Als je veel inhaalt enzo (maak me nooit zo druk om rechts inhalen, moeten de mensen links maar of doorrijden of naar rechts gaan) dan ga je toch niet steeds richting aangeven, daar krijg je bijna rsi van... Schijnheilig

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:40

Hardrijders zijn doodrijders.
mensen die dus harder rijden dan toegestaande snelheid, levengevaarlijk.
Gelukkig heb ik nog geen rijbewijs, ben al wel 18 maar ik wacht lekker, voormij voorlopig nog geen auto. (slechte ervaringen mee)

The Future Belongs To Those Who Believe In The Beauty Of Their Dreams.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:41

Mensen in een vette auto die mij met mijn simpele 2e hands karretje de baan afrijden! (die gaan gewoon niet opzij hoor)

daar kan ik me ontzettend aan ergeren!

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:45

Draakje schreef:
Hardrijders zijn doodrijders.
mensen die dus harder rijden dan toegestaande snelheid, levengevaarlijk.
Gelukkig heb ik nog geen rijbewijs, ben al wel 18 maar ik wacht lekker, voormij voorlopig nog geen auto. (slechte ervaringen mee)


Wacht maar totdat je wel een rijbewijs hebt..dan denk je er niet meer zo over hoor!!! Tong uitsteken

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:13

Suzanne, jij bent dus zo iemand aan wie ik een hekel heb op de weg. Bumperkleven is levensgevaarlijk en dan trap ik ook op de rem, en voor alle duidelijkheid, ik rijd geen 90 links!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:24

Hard rijden kan, maar dan wel weten waar je het doet.
Niet in de kom bij een school.

voor de rest zou ik ook een hekel aan de rijstijl van suzanne hebben.
En om eerlijk te zijn, als ik links aan het inhalen ben, met flinke snelheid, maar er komt zo'n seinend irri geval aan met 190 km, dan kan ik dus mijn gas rustig eens los laten Extreme duivel

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:37

Naz schreef:
Nog een toevoeging, iemand die voor je gaat invoegen op de snelweg met 60 km/h Gaaaap


o ja idd, vooral als het druk is Frusty

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:49

Ergernis nummero uno:
Als er een auto op de snelweg naast je komt rijden en naast je BLIJFT rijden. Vervolgens constateer je dat er 4 jongens in die auto zitten die je uitgebreid aan het bespreken zijn, en je aan het bekijken alsof je een of ander museumobject bent..GRRRRRRRRRR......De vorige keer had het als gevolg dat ik gas gaf (was niet druk op de weg), op de rechterbaan ervandoor schoot, en paar 100 meter verderop geflitst werd met 160 km p/u...

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, EsmeeKKK, girlyggirl, IASCrawler, kaatje89, lovemyhorse1, Mjelleke, nienke555 en 198 bezoekers