The Two Towers (LOTR2)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:25

Ik heb 'm gister gezien, we zijn op de bonnefooi naar Hilversum gegaan en tja, mijn man kan op de een of andere manier geluk afdwingen dus hij was niet uitverkocht. Ik vond de film erg goed, heb heel ingespannen zitten kijken 3 uur lang, wauw dat begin mensen! Mooi gedaan hoor. Het week inderdaad wel hier en daar iets af van het boek, maar storend vond ik het persoonlijk niet. Het waren geen erg drastische dingen IMHO.

Ik heb de boeken gelezen, LoTR en The Hobbit voor 't eerst toen ik 20 was, daarna nog een paar keer herlezen en toen ook the Silmarillion, Lost Tales etc. gaan lezen. Daardoor vond ik het geheel nog veeeeel mooier worden, als je al die achtergrond erbij hebt. Heel indrukwekkend, bijvoorbeeld hoe oud Galadriel wel niet is en wat die allemaal mee heeft gemaakt; de achtergrond van Aragorn, zijn afstamming bijvoorbeeld (heel in de verte nog familie van Elrond); de geschiedenis van Gondor en Rohan; Sauron die vroeger maar het hulpje was van een nog veel machtiger vijand; en ga zo maar door. Dat heb je allemaal in je achterhoofd als je de film gaat kijken.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:33

Ik heb het ook vandaag gezien, wat een superfilm en wheeeh nu moet ik 1 jaar wachetn voor deel 3!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 04:30

ik ga hem dit weekend waarschijnlijk weer zien Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 09:05

Youko schreef:
Ik heb het ook vandaag gezien, wat een superfilm en wheeeh nu moet ik 1 jaar wachetn voor deel 3!


Ja, dat is nog het ergste: nog een jaar wachten....

Op grond van een opmerking van Peter Jackson over het gebruik van Massive Software in "the making of" ben ik gisteren even het internet opgedoken. Die hele slag bij Helms Deep, al die Orcs die de ladders opklimmen, zijn allemaal met de computer gemaakt. En wat nu zo knap is, ieder Orc is geprogrammeerd met een andere persoonlijkheid, andere manier van lopen. De een is agressiever dan de ander. Dus de makers van Weta hebben al die Orcs geprogrammeerd om te vechten, hebben de computer een nacht laten riedelen en de volgende ochtend het resultaat bekeken.

Nou heb je statistisch in een oorlog of een veldslag altijd mensen die er tussenuit knijpen. En wat zagen ze? Een hele horde Orcs die aan het knokken was, en op de achtergrond een groepje die ertussenuit kneep. Was heel onverwacht en beslist niet de bedoeling. Maar wel lachen toch? Computerfiguren die niet willen knokken maar de benen nemen....*LOL*

In de film ga je die niet zien hoor, die hebben ze er op een gegeven moment uitgehaald....

Het mooiste van die software is dat je het niet kunt beinvloeden wat het resultaat is. Maar eigenlijk ook wel scary, zo'n programma dat zelf gaat leren. Waar moet dat heen? Lips are sealed

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:03

Ik heb de DVD gezien...het was een film van 3 uur, is dat de extra lange versie? Lachen

Deel 2...sja...deze maand gaat het niet lukken, en volgende maand weet ik niet. Zou hem graag in de bios willen kijken...maar dat gaat financieel nog even niet lukken Scheve mond Haha!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:07

Linda250 schreef:
Ik heb ook al zin om de film te gaan kijken. Ik denk dat ik er na de feestdagen naartoe ga. The making of... heb ik wel gezien en die leek me veelbelovend.


Ik moet er heen in de kerst vakantie voor school
(we kregen 12 euro om te gaan)