Sterven op jonge leeftijd.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Sterven op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 14:06

Van jongs af aan heb ik een vrij hechte vriendenkring die nog steeds stand houdt. Echter, die groep wordt steeds kleiner en kleiner. Het lijkt wel dat er, of een vloek op rust, of dat mensen op steeds jongere leeftijd sterven. Ik word er af en toe helemaal gek van. Er zijn er al zoveel overleden of bezig zijn te sterven.

Verleden week nog is een goede neef van mij overleden in zijn slaap. Kerngezonde goser, de wekker ging af maar hij drukte hem niet uit, dus zijn vrouw wil hem wakker schudden, ligt ie al koud naast haar in bed. 49 jaar.
Goede vriend van mij overleden afgelopen zomer na 4 jaar strijd tegen kanker, 50 jaar.
Vriend van mij stapt fluitend onder de douche vandaan, zakt in elkaar, dood .46 jaar.
Goede vriendin van mij, plotsklaps een hersenbloeding, hulp kwam te laat, 48 jaar.
Neef van mij, visspulletjes aan het inpakken, zakt in elkaar, hersenbloeding, 48 jaar.
Vriendin van mij, heeft zich na 5 jaar strijd laten euthanaseren, 46 jaar.
Schoonzuster, na 4 jaar strijd overleden aan kanker, 41 jaar.
Enz.

Vaak denk ik terug aan de tijd dat we wekelijks gingen stappen.
Vaak denk ik terug aan de regelmatige etentjes die we na al die jaren nog steeds in stand hielden en houden maar waar we steeds minder plaatsen voor hoeven te reserveren.
Wat is dit toch?
Het restant is iig heel zuinig op elkaar.

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar


Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:41

Dat is allemaal inderdaad nogal jong, Eyes. Ik hoor zelf niet zo heel vaak over mensen die op zo'n leeftijd overleiden, dus ik denk niet dat mensen op steeds jongere leeftijd overleiden. Ik kan echter begrijpen dat je zo gaat denken als het zo vaak om je heel al is gebeurd.

Sterkte!

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:51

idd eyes je hebt helemaal gelijk. steeds meer hoor je verhalen over welvaartziekten, en steeds meer begin ik erin te geloven.. aantal mensen die ik ken zijn overleden aan een hartstilstand en weer een aantal van die mensen omdat ze echt veel te zwaar waren,
2 goede vrienden van mij (19)(21) zijn overleden door een autoongeluk. ook dat vind ik wel een beetje een welvaartziekte. vroeger had de jeugd geen geld voor een auto.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:52

mijn vader was 38 (kanker)
zijn zus 26, die heb ik niet gekend (kanker)
zijn moeder 54, die heb ik ook nooit gekend (kanker)
Mijn opa 68 (Hartstilstand)
andere opa 72, (suiker met bijkomstige bijverschijnselen) dus dat is dan de enige die een beetje leeftijd heeft gehaald.

Dus veel jonge mensen dood in mijn naaste familie.
Laat ik het daan maar niet over vrienden en kenissen hebben.
Maar dit is gelukkig allemaal weer een tijdje geleden. En hopen dat dat zo maar een hele tijd blijft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:59

de kinderen waar ik nu al 6 jaar oppas weten dat ik geen moeder meer heb, de kleinste heeft dit nooit bewust meegemaakt. toch zegt de kleinste van 6 (bijna 7) soms tegen mij: ' jij mag niet doodgaan he yvon? ' dan krijg ik dus echt tranen in mijn ogen omdat ie zo lief is en aan de andere kant ook omdat zo'n manneke daar al zo mee bezig kan zijn

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:02

eigenlijk heb ik niet gemerkt dat mensen op een jongere leeftijd sterven, tenzij dat het door een ongeluk of ziets is

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:09

Vorig jaar, 4 dagen voor mijn verjaardag.. een goeie vriend van me, net 22 geworden.. Kwam thuis van zijn werk, voelde zich niet zo lekker, dacht een griepje, want het heerste. 's Nachts had zijn vriendin toch maar de dokter gebeld, want hij kon zijn arm niet meer bewegen enzo. de dokter belde een ambulance omdat hij het niet vertrouwde, de jongen haalde het ziekenhuis niet eens meer... In de ambulance is hij gestorven.. hersenbloeding..
Dan ben je 22.... In de lente van je leven...
Zijn begrafenis was op mijn verjaardag.....Ik zal t nooit vergeten...

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:13

De laatste tijd valt het mee (niet de goden verzoeken nu). Een van de laatste uitvaarten waar ik ben geweest was een hele indrukwekkende. Het was de crematie van de dochter van de beste vriendin van mijn vader, zij was even oud als ik en ik kende haar al mijn leven lang. Zij is om het leven gekomen in Zuid-Afrika waar ze voor Novib aan het werk was.
Op de uitvaart was het echt heel erg druk, de grootste zaal van Westgaarde was te klein, de mensen stonden tot in de gang. Er waren zo verschrikkelijk veel bloemen, onvoorstelbaar. Het was een ontzettende emotionele uitvaart, ik heb het zelf ook niet droog gehouden. Dat kwam o.a. doordat ik daar was met mijn vader en opeens dringt het weer eens heel erg tot je door dat het leven maar heel kort kan zijn. We hebben zelf in onze familie al mensen weg moeten brengen op zeer jonge leeftijd, dat is heel erg. Soms realiseer je je dat het morgen allemaal over kan zijn, als je pech hebt. Reden te meer om uit het leven te halen wat er in zit.
Ik ga hier geen lijstje opnoemen wie ik allemaal al heb moeten verliezen, het zijn er genoeg en ik denk nog altijd aan ze.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:17

Ja, ik denk dat iedereen zin zijn omgeving wel mensen kent die te jong gestorven zijn. Het is vreselijk erg, maar het zij zo.. Wat op mij het meeste indruk maakte..
Op de begrafenis van die 22 jarige vriend, stonden allemaal vrienden van ons, en heel veel jongeren, stoere binken, je kent ze wel, ook van die gabbers enzo, echt van die macho's.. en die zie je dan opeens loei-loeihard huilen op de begrafenis, tranen met tuiten...DAT heeft op mij een enorme indruk gemaakt. Krijg er nog kippenvel van..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 16:31

Mijn vader was 31 toen hij stierf. Ook aan kanker... Verdrietig

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 16:57

De vader van een goede vriend van is op 40 jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand.
De moeder van een goede vriendin van me is overleden op 43 jarige leeftijd aan kanker.
Een maand geleden is een hele goede vriendin van me overleden, maar dat was door een ongeluk. Zij was net 18... Verdrietig

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:14

Ik hoop echt hgeel erg dat de mensen in mijn naaste omgeving (ouders en vrienden) heel oud worden.....al dat verdriet zou ik geloof ik niet aankunnen hoor...

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:38

Mijn opa was achter in de zestig, andere opa begin 70 en mijn oma ook. Allemaal kanker. Mijn nicht was 26, zelfmoord. Laatst een jongen uit mijn vorige klas, 16 jaar, hartstilstand.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:41

ja het is allemaal niet eerlijk!

Me oudtante (niet gekend maar toch) was 8 toen ze dood ging
Me oma weet ik niet de leeftijd van maar nog onder de 55 kreeg een hartstilstand.
Me andere oma ging dood aan kanker ook nog vrij jong, ik was toen net 2 jaar.

Me opa was alcohollist geworden na de dood van me oma, hij ging zwaar achter uit, maar wat niemand wist, dus hij ook niet, dat hij suikerziekte had dus daar ging hij dood aan en niet door zijn drank gebruik.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Chita

Berichten: 664
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:40

Helaas is het hier in de buurt toen ook zo erg geweest:

Vriendin van 18 kwam terug van haar paard, een scooter reed tegen haar fiets, ze kwam in het water en ik verdronken.
(haar vader was een paar jaar ervoor overleden aan kanker en zijn zus is daar ook aan overleden)

Een jongen die ik niet echt kende 18 jaar, met auto in het water, dood.

Een kennis 20 jaar, zelfmoord

Mijn vroegere buurmeisje 18 jaar zelfmoord

Word je niet echt vrolijk van, gebeurd echt teveel de laatste tijd!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:52

Ik heb heel veel geluk ik ben 33 en heb beide oma's nog verder is mijn familie gezond.

Ben 2 vrienden kwijtgeraakt aan imbicielen met een pistool en een door een ongeluk...........

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:13

Ik hoorde toevallig net op de radio dat het inderdaad een 'trend' is dat mensen steeds jonger overlijden. Hoorde het niet precies, want ik zat aan de telefoon, maar ik begreep dat er dit jaar 6000 mannen onder de 50 overleden zijn. Blijkbaar wijkt dit erg af van het normale patroon, anders zouden ze er volgens mij geen melding van maken. Bij vrouwen lag het sterftecijfer in die leeftijdsgroep lager.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:23

Sjezes, je treft het niet hoor. Ik denk niet dat het zo hoort, zo extreem veel als in jouw vriendenkring. ERgens is het wel goed dat die vrienden met hersenbloeding stierven en niet in leven "moesten blijven" om als een kasplantje verder te gaan. DAt moet je niet voor ze willen, zo'n leven. Maar als je het zo leest besef je eens te meer dat het best in een keer afgelopen kan zijn.

De hond is de betere mens

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:00

Het lijkt soms wel of er jaren zijn dat het allemaal achterelkaar doorgaat en jaren dat het 'rustig' in je omgeving is. Vorig jaar zijn er 3 mensen plotsklaps weggevallen, allemaal jonger dan 55 jaar. Hersenbloeding, kanker. De afgelopen 2 weken 2 mensen in mijn omgeving die wegvallen. Een is weliswaar een oudere buurvrouw, 4 weken geleden kanker geconstateerd. Zij is naar huis gekomen. Niemand die het mocht weten. Ze is vredig thuis in haar eigen bed vorige week niet meer wakker geworden.
Een dierbaar iemand in mijn directe omgeving heeft afgelopen vrijdag de ogen gesloten (vrijdag de 13de Huilen). Ook een zeldzame vorm van kanker, ging onverwacht een aantal weken geleden naar het ziekenhuis. Kwam nog een paar keer een weekend thuis om afscheid te nemen. Ze had nog maar een paar weken te leven, kanker.

Verder nog een aantal jonge mensen in mijn omgeving. Vorig jaar bleek in ene een oud klasgenootje te zijn overleden. Las het bericht in de krant. We waren elkaar uit het oog verloren. Veel samen gedaan destijds. Vreemde gewaarwording, ook al heb je geen contact gehad de afgelopen jaren. Echt vreselijk.
Leven als een kasplantje lijkt mij ook vreselijk, zo wil je ook niet leven. Wat Desiree zegt.
Ja, het kan zo afgelopen zijn. Dus mensen: geniet van het leven en maak je niet te druk om te veel dingen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:17

Het stijgende sterftecijfer voor mensen onder de 50 staat onder invloed van ziektes als kanker en in mindere mate ook aids, tel daar de hart- en vaatziektes ook maar bij op, het hoort allemaal bij onze welvaart. In die leeftijdsgroep komt zelfmoord ook veel voor trouwens.

Nu.nl:
DEN HAAG - Zelfdoding komt veel voor onder jonge mannen. In 2001 pleegden 595 mannen onder de vijftig jaar zelfmoord. Dat is bijna 10 procent van de in totaal bijna 6.000 overleden mannen in die leeftijdsgroep.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-02 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:13

In mijn omgeving is het enkel mijn tante (57). Zo maar van de ene op de andere dag weg. Dinsdag was de diagnose mesothelioom en donderdag was ze overleden!

Verder ken ik verhalen van jong gestorven mensen, maar gelukkig niet in mijn omgeving.

Het zet je wel heel erg aan het denken idd, mijn schoonouders zijn net 60 geworden en mijn ouders zijn bijna 60.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:11

Mijn ouders zijn ook al in de 60 en die hebben er ook regelmatig mee te maken dat vrienden, kennissen en dierbaren overlijden, hoe ouder je wordt, hoe vaker je het tegen komt denk ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 29 bezoekers