Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jennylicious

Berichten: 845
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Hengelo

Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-08 13:55

Heey

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen dus doe ik het maar hier.
Kijk het gaat om het volgende:
Bij mij zit een Turks meisje in de klas, met haar doe ik een verslag en een werkstuk.
Maar ze draagt een nogal onaangename geur bij zich, zo onaangenaam dat haar al van verre ruikt, ik misselijk wordt en hoofdpijn krijg als ik naast haar zit en men haar nu begint te pesten.
Het is nu vakantie geweest, nog paar dagen en dan weer school en ik ben benieuwd naar de nieuwe pesterijen. Klasgenoten, me mentor en de halve school praten over haar stank achter haar rug om, en doen echt banketstaaf tegen haar. Een vriendin van mij en ik zijn al naar de mentor geweest, en we hebben gezegd tegen haar dat ze iets tegen dit stinkende meisje moet zeggen, over de geur die ze met zich meedraagt, maar de mentor durft niet.

Nu durven klasgenoten ook niks te zeggen.
Ze vroegen aan mij of ik het wilde zeggen, omdat ik wel wat dingen samen met haar doe, maar ik vind dat ik juist niet dat moet doen, omdat ik bang ben dat ze boos wordt, en dat ze daardoor ons profielwerkstuk links laat liggen...

Maar wat vinden jullie? Wat moet ik of moet de klas en ik doen?
Het is banketstaaf dat er niks over gezegd word, en achter haar rug om wordt gepraat erover, maar het is ook banketstaaf hard om het tegen haar te zeggen. En misschien krijgt ze thuis eten met specerijen en kruiden erin die wij Nederlanders niet eten, en kan ze er niks aan doen...

Kan iemand mij helpen?

Horses Are A Girl's Best Friend


Lynn_Nikita

Berichten: 25450
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:57

ik vind dat een mentor zoiets hoort te bespreken, en niet jij...
is idd vaak zo dat buitenlandse mensen andere geur hebben vanwege het eten, maar als het echt vies en stiken is, vind ik dat de mentor het meisje apart moet nemen en moet bespreken

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:59

Tja, als je mentor het niet doet, dan kan je misschien zelf het onderwerp aansnijden.
Kan me wel voorstellen hoe vervelend dat is voor iedereen.

nicky_4you

Berichten: 401
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:00

Ik zou het toch wel over hebben want als je er misselijk van wordt en strax wil niemand meer met dr omgaan.
Of tot de tijd een raampje open zetten of je zegt ik heb nieuwe deo/parfum en zegt wil je ook even proberen en dan zelf ook wat opspuiten ?

[ll]

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:00

de mentor durft niet? lekkere mentor, daar heb je wat aan...

Als je een echte vriendin wilt zijn, dan zeg jijwel wat van. het hoeft niet onaardig. Benadruk dat je haar wilt helpen.
Momenteel heb ik door ziekte ontstekingen in mijn mond. Heel vervelend, maar ik was mij niet bewust van een slechte adem. Totdat een collegaatje tegen mij zei (heel belangstellend), hee ben je de laatste tijd niet fit? Ik zei, nee, zie je dat aan me? Ze zei, nee maar ik ruik het aan je adem.
Dat kwam dus absoluut niet aanvallend over maar ik wist het nu wel.

van 1 naar 61 pk

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:01

Zo lang het maar opbouwend gezegd word denk ik dat je geen boze blikken krijgt. Maar wat een lafbek die mentor!! Hij is er juist om dit soort dingen bespreekbaar te maken, hij/zij kan het toch niet goedvinden dat ze het meisje pesten om iets waar hij/zij niks van durft te zeggen? Echt te erg!!

superrizzo

Berichten: 1561
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:01

ik heb dat ook wel eens meegemaakt.
en ik heb gezegt,ik wil je iets vertellen,iedereen praat over je over je lichaamsgeur.
mischien is het slim om eens een lekker geurtje op te doen,ik vind het namenlijk vervelend dat je daardoor gepest wordt.


als je het op zo'n manier brengt wordt ze vast niet boos en zou eerder blij zijn dat jij haar helpt

Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:01

Weer zo'n topic? ik zal hier serieus blijven Ja
Ik vind dat als jij zoiets neit wilt zeggen, je dat niet moet doen. Je hoeft mensen jou niet voor hun karretje te laten spannen.
Bovendien: wat niet weet wat neit deert. Als mensen achter je rug om praten, dan merk je daa toch niets van?
Als ze er mee gepest wordt gaat ze er misschien vanzelf wat aan doen.

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:03

Ik had er allang al wat van gezegt !!!
een beetje deo en je grondig wassen elke dag kan echt geen kwaad hoor.
Je kan het toch gewoon netjes aangeven!!! jij ziet namelijk in de stank!!

Ik heb het een keer gehad, meisje stonk aantal keer aangegeven en netjes gezegt dat je hierdoor alleen maar gepest kan worden.
Er gebeurde niks, meisje was zeer eigenwijs dat ik er een keer heb onder gespoten met deo. Ach gut tja misschien banketstaaf maar ik heb geen zin om misselijk te worden van haar stank !!
Ze kon het achteraf ( nu we wat ouder zijn) ook wel begrijpen Clown

Wiseguy B+10, L1+10, L2+10 M1+14 M2+ 14 Z1 + 7
Voor prachtige oornetten, sjabrakken en plastrons kijk op http://www.glamourhorze.nl alles handmade!!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:05

Dniesjj117 schreef:
Weer zo'n topic? ik zal hier serieus blijven Ja
Ik vind dat als jij zoiets neit wilt zeggen, je dat niet moet doen. Je hoeft mensen jou niet voor hun karretje te laten spannen.
Bovendien: wat niet weet wat neit deert. Als mensen achter je rug om praten, dan merk je daa toch niets van?
Als ze er mee gepest wordt gaat ze er misschien vanzelf wat aan doen.


Sorry hoor, maar wat is dit voor insteek? Is het nodig om iemand te sarren omdat ze ruikt? Ik zie het weer, kinderen blijven medogeloos, zullen nooit eens netjes zeggen wat er aan scheelt, het moet altijd dmv pesten..

Mag hopen dat jij niet zo doet tegen je klasgenoten!!

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:06

sorry maar dit vind ik zeer ongepast Nors opkijken
Je gaat zitten grappen en grollen in een soortgelijk topic van een andere bokker en nu open je zelf een topic en verwacht je wel normale reacties Verward


Denise
Berichten: 5099
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:07

Tallie_Ho schreef:
Dniesjj117 schreef:
Weer zo'n topic? ik zal hier serieus blijven Ja
Ik vind dat als jij zoiets neit wilt zeggen, je dat niet moet doen. Je hoeft mensen jou niet voor hun karretje te laten spannen.
Bovendien: wat niet weet wat neit deert. Als mensen achter je rug om praten, dan merk je daa toch niets van?
Als ze er mee gepest wordt gaat ze er misschien vanzelf wat aan doen.


Sorry hoor, maar wat is dit voor insteek? Is het nodig om iemand te sarren omdat ze ruikt? Ik zie het weer, kinderen blijven medogeloos, zullen nooit eens netjes zeggen wat er aan scheelt, het moet altijd dmv pesten..

Mag hopen dat jij niet zo doet tegen je klasgenoten!!

Pardon? In de beginpost geeft de TS toch aan dat ze gepest wordt, ik keur dat toch niet goed? Ik vind alleen dat de TS het vuile werk niet op hoeft te knappen, die moet nog een heel werkstuk met haar samendoen en dus een goede verstandhouding hebben. ik weet neit hoe jij mijn post opvat, maar ik heb absoluut niet bedoeld wat jij denkt dat ik bedoel Knipoog

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:12

Fijn zeg, een mentor die niet eens een 'moeilijk' gesprek aandurft met zijn leerlingen.
Probeer het gewoon subtiel te brengen bij haar. Zeg dat je het niet vervelend bedoeld, maar dat het niet zo aangenaam is.

Siggislief

Berichten: 13938
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:18

Vindt eigenlijk dat gewoon de mentor er iets van moet zeggen.
Of je moet het zelf heel aardig vertellen wat er aan de hand is!

Een leraar van de middelbare die heeft een keertje tegen 2 leerlingen uit m'n oude klas verteld dat ze meer onder de douche moesten gaan staan.
Want ze stonken zo ontiegelijk, hij heeft aan 1 leerling tandpasta gegeven en een tandenborstel.
En de andere ook en deorant.

Bram ✝12/08/'15

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:20

Wat laf zeg van jullie mentor, hebben jullie geen afdelingsleider of zo iets, die jullie mentor op zijn gedrag kan aanspreken? Want ik vind dat jij niet degene bent die dit soort zaken op moet lossen.

Je vindt het zelf ook erg vervelend voor het meisje, dus misschien dat je er toch zelf wat van kunt zeggen. Ik vind de manier van superrizo wel goed!

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:25

Als de mentor er niks aan doet dan gewoon zelf erwat van zeggen, dat is niet zielig. Weet je wat pas zielig is??? Als niemand er niks van zegt, en niemand wil meer met haar praten, en iedereen haar uitscheld enz enz.
Doe het lieveheerstbeestjes pak aan en stap op haar af. Misschien kun jij het wel voorkomen dat deze meid nog erger gepest word.

edit; daar hoef ze niet boos om te worden, dat mag ze wel worden als je helemaal niks zegt

★★★★★★★★★
Na meer als een jaar weer eens op Bokt
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:29

Siggislief schreef:
Vindt eigenlijk dat gewoon de mentor er iets van moet zeggen.
Of je moet het zelf heel aardig vertellen wat er aan de hand is!

Een leraar van de middelbare die heeft een keertje tegen 2 leerlingen uit m'n oude klas verteld dat ze meer onder de douche moesten gaan staan.
Want ze stonken zo ontiegelijk, hij heeft aan 1 leerling tandpasta gegeven en een tandenborstel.
En de andere ook en deorant.


Da's grof Bloos!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:30

ik vind ook dat de mentor het beter kan zeggen, straks neemt ze het jou kwalijk..maar aan de andere kant als ik zou stinken zou ik het fijn vinden als vrienden me erop wijzen op een nette manier (als ik het zelf al niet door zou hebben)

Goldenflower

Berichten: 1616
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: Gelderland-zuid

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:30

Ik vind dat een mentor zelf met haar moet praten.

Maar je kan zelf tegen haar zeggen als niemand deze stap durft te ondernemen.

Vraag aan haar of zij weleens sport of andere hobby's heeft. Eerst ga je beetje babbelen met haar en vervolgens vraag je of zij weleens deo gebruikt. Biedt eens je deodorant aan en zeg bijvoorbeeld dat je lekkere geurtje heb gekocht en of zij ook wil proberen. Knipoog Geef ook aan dat mensen een beetje last krijgt van haar lichaamsgeur en of zij rekening kan houden door dagelijks gaan douchen, schone kleren aantrekken en deodorant opdoen. Je moet wel aangeven dat zij ook voordelen van heeft, namelijk meer contacten met andere mensen en geen roddels achter haar rug. (als zij nog niet wist). Het wordt gewoon plezieriger zowel voor haar en andere mensen. Knipoog

Het kan wel zijn dat zij boos wordt of juist verdrietig wordt, daar moet je ook rekening meehouden. Maar dan moet je nogmaals zeggen dat je er bent om haar te helpen en dat je alleen adviezen wil geven hoe het beter kan. Dan voelt zij zich minder aangevallen door jou.

Je kan beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan dat je spijt hebt van dingen die je nooit hebt gedaan

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:31

Dit is absoluut een taak voor de mentor. Als deze dit niet wil doen, probeer dan andere docenten of desnoods de directeur (of hoe de hoogste persoon tegenwoordig ook heet... decaan?) te benaderen. Het lijkt me het beste als één van hen dit doet, zodat andere leerlingen buiten het gesprek blijven en er niet nog meer gepest gaat worden.

Dol op mijn honden; herder Rhodi en franse bull Branco!

Liselot11
Berichten: 484
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:35

Het ergste is dat dit meisje wordt gepest, om hoe ze ruikt. Doe er wat aan!
Zeg tegen je mentor dat die hoort te praten met dit meisje. Erg laf dat deze niet durft.
Probeer er anders rustig met dat meisje over te praten, leg haar het verhaal voor en laat merken dat je het zegt om haar te helpen.

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:43

Die mentor van jou is ontzéttend laf! Weet je ook direct dat je daar niet hoeft aan te kloppen als je eens met een persoonlijk probleem zit zeg! Boos! Kan daar héél boos om worden. Ben zelf het slachtoffer geweest van pesterijen en die lakse houding van die mentor van jou is precies waardoor pestkoppen hun gang kunnen gaan!

Gewoon naar een andere leraar of lerares stappen, of anders inderdaad hogerop zoeken. Conrector bijvoorbeeld. Want die taak is simpelweg niet aan jou!

Maarrrrrrrrrrrr het is denk ik voor dat meisje wel fijner als ze het van jou hoort op een aardige manier! Niet met smoesjes van 'oh wil je m'n deo proberen' of zo... Dat komt vaak niet aan en is soms nog pijnlijker. Gewoon eerlijk tegen haar zeggen van: "Joh, niet om het een of ander, maar je ruikt niet zo lekker, en mensen praten daardoor over je."

Je zal haar ongetwijfeld een beetje pijn doen daarmee, en ik weet ook dat het heel moeilijk is, maar achteraf gezien zal ze het waarschijnlijk wel waarderen.

Kapi_Dust
Berichten: 2593
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:46

zelf kan ik niet ruiken, maar zou blij zijn als iemand iets erover tegen me zou vertellen.
Misschien handig om haar er voorzichtig over te praten. Misschien kan ze er niks aan doen of weet ze het niet. (zijn meer mensen die gewoon niet kunnen ruiken, dus ook zichzelf niet).

Bot is waarheid geworden... Dus ben hier niet meer welkom. Mocht ik nog iets met je te doen hebben of wil je gewoon contact, please mail me op smal_one@hotmail.com (want ik wil niemand benadelen!!!!)

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:13

Als ze er mee wordt gepest al, heeft ze dan zelf niet door dat ze stinkt? Haha!
Ik denk dat je het beter maar kan zeggen dan dat ze gepest wordt, maar het is wel moeilijk idd. Als iemand uit zn mond stinkt vraag je gewoon of die een kauwgompje wil, maar dit is wel lastiger ("wil je je misschien even douchen? Haha! ").

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Meisje stink, men knijpt neus dicht maar zegt niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:20

Ik heb liever dat een vriendin of kennis mij aanspreekt op en onwelriekende geur, dan een mentor Nagelbijten / Gniffelen
Dat is iets wat je als meiden onder elkaar moet bespreken.

Als het aan het eetpatroon ligt, valt er denk ik weinig aan te veranderen Nagelbijten / Gniffelen

(mijn vader meurt ook vreselijk als hij knoflook heeft gegeten Nagelbijten / Gniffelen)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DaphneR93, GrapeshotBot, Lau, YandexBot en 112 bezoekers