is muziek nog belangrijk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

is muziek nog belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 00:18

Gister voor zo ongeveer het eerst naar Idols gekeken.
De meningen waren gelijk gestemd betreft de dikkere meid die volgens hun goed kon zingen en dus door kon. Tot er ineens een opmerking kwam, jaaa, maar dit is geen Idol om te zien.
Hmmz, Was freddy Mercury een Idol om te zien??? (nah Haha!)
Elthon John??? (naaah)
Slash?? (guns'n roses)
Tuurlijk kan de muziek van bovenstaande personen je niet aanspreken,dat is volledig persoons gebonden, maar vooral de eerste 2 hebben ontzettend veel voor de muziek betekend (dat is een feit, geen mening dus).
Gaat het nog wel om de muziek? Of gaat het alleen, of hoofdzakelijk, om een lekker bekkie???


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:22

Hmm ze hebben misschien veel voor muziek betekend, maar dat betekend ook weer niet dat er misschien niemand anders was geweest als zij er niet waren. Maargoed, muziek is voor mij iig nog zeker wel belangrijk. Vooral om voor mezelf emoties te uitten.

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:24

volgens is jamai geen rolmodel en wordt het niet aangeduid alles lekker ding en ook nog geen jimania achtige taferelen.
maar hij is wel door met 46%!! van de stemmen!!
en yuli past ook niet in maatje 36 maar kjan wel zingen is ook door
dus dat valt ook mee !!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:43

De doelgroep van Idols zijn jongeren van tussen de 11 en de 16 jaar ongeveer...die kijken meer naar looks dan naar muziek...nja, de meeste dan Lips are sealed Je zult ook zien dat de meeste fans van bijvoorbeeld Freddy Mercury toch tot de volwassenen behoren. Hetzelfde geldt voor Elton John...Guns 'n Roses is een groep waar ik me niet mee bezig houd Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 01:12

XoNo schreef:
De doelgroep van Idols zijn jongeren van tussen de 11 en de 16 jaar ongeveer...die kijken meer naar looks dan naar muziek...nja, de meeste dan Lips are sealed

Inderdaad, dat verklaart ook vaak het succes van boy- en girlbands. Je kan zeggen dat het niet zo is, maar het valt wel op dat hun fans vaak in die leeftijdsklasse valt. (Ik zeg overigens niet dat er nooit leuke liedjes tussen zitten hoor ... voordat ik een hele meute tienermeisjes over me heen krijg).

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 11:14

Het is maar wat je belangrijk vindt, denk ik. In dit geval wordt er gezocht naar HET nieuwe Nederlandse idool. Ik kan me voorstellen dat er dan voornamelijk voor het uiterlijk wordt gekozen. Die mensen willen nl veel geld verdienen met hun nieuwe ontdekking. Heeft die ontdekking een leuke kop, dan is dat mooi meegenomen.
Voor mij persoonlijk zegt het uiterlijk weinig. Ik hoef geen posters boven mijn bed en lees ook geen hitkrant of break out. Ik ga dus voor de stem, ongeacht wat voor uiterlijk daarbij hoort. Maar ja, ik val ook buiten de doelgroep.

* To Belg, or not to Belg *

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 11:29

Ik ben echt wel van mening dat mensen goed moeten zingen!
Het maakt niet uit hoe je eruit ziet...kijk van hind zeggen we toch ook niets!
Dat dikkere vrouwtje heeft een ongelofelijke stem.....van mij mag ze door!

gewoon geen onderschrift :D

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 11:56

De muziek staat voorop, ik heb inderdaad ook dat forse meisje gezien, vond haar een prachtige uitstraling hebben en een dijk van een stem. Ze stond er gewoon, geweldig!
Als ik kijk naar welke muziek ik leuk vind, zijn de meeste niet echt bijzonder mooie mensen, maar ze zijn zeer muzikaal, iets wat ik soms mis in de hitlijsten. Meisjes als Georgina Verbaan die een plaat maken Verward gaat mijn verstand te boven. Muziek is voor mij iets om naar te luisteren, vind het leuk om te weten wie het zingt, maar het uiterlijk speelt voor mij geen rol.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:21

Persoonlijk vind ik muziek enorm belangrijk. Belangrijker dan de persoon die erachter zit.
De tekst, de manier van zingen.. dat vind ik belangrijk.
Hoe ze op het podium doen zie ik niet op de radio, dus dat boeit me ook niet!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:23

stef"]
Gister voor zo ongeveer het eerst naar Idols gekeken.
De meningen waren gelijk gestemd betreft de dikkere meid die volgens hun goed kon zingen en dus door kon. Tot er ineens een opmerking kwam, jaaa, maar dit is geen Idol om te zien.
Hmmz, Was freddy Mercury een Idol om te zien??? (nah Haha!)
Elthon John??? (naaah)
Slash?? (guns'n roses)
?
[/quote]
DAt zijn allemaal mannen Stef. En de maatschappij meet met 2 maten, weet je nog? Maar ik vind wel dat je gelijk hebt.

[quote="marel schreef:
Meisjes als Georgina Verbaan die een plaat maken Verward gaat mijn verstand te boven. Muziek is voor mij iets om naar te luisteren, vind het leuk om te weten wie het zingt, maar het uiterlijk speelt voor mij geen rol.

Vrouwen hoeven alleen maar mooi te zijn. verder hoeven ze niets te kunnen op tv.

De hond is de betere mens

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:27

Ehm... Aretha Franklin?
Was toch geen mooie vrouw!
Alanis Morissette is naar mijn mening ook niet mooi.

Annie Lennox, ook verre van mooi!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:57

De Spice Girls zijn succesvol geworden vanwege het concept en niet vanwege de kwaliteit van de muziek.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:00

Lovely schreef:
De Spice Girls zijn succesvol geworden vanwege het concept en niet vanwege de kwaliteit van de muziek.

Dan noem je er een paar!
Denk dan ook aan Take That.
Want waarom lukt het de meeste dan solo niet!

Of denk nog eens aan Milli Vanilli!

Bij het merendeel van de 13 tot ongeveer 18 jarige gaat het om uitstraling. Daar is de top 40 op gebasseerd.
Bij de oudere mensen of zij met verstand gaat het om de muziek

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:07

Ik vind de musicaliteit van iemand veel belangrijker.Als ik een leuk liedje hoor boeit me dat niet of die iemand nou mooi of lelijk is.
En dat zie je volgens mij niet over de radio. Muziek is om naar de luisteren het liefst met me ogen dicht en niet om naar te kijken.
Misschien komt het daardoor wel dat ik niet echt fan ben van een band of bepaald iemand. Als de muziek maar goed is.
En goede muziek daar krijg je kippevel van

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:20

Zelf vind ik muziek en stem een stuk belangrijker dan uiterlijk (lees: is helemaal niet belangrijk voor mij).
Een goed nummer of een goede cd vallen bij mij meer in de smaak dan een knappe kop !

Daar zit 'm waarschijnlijk ook meteen de kneep..... ik behoor niet tot de doelgroep die Idols voor ogen heeft.
Het totaalplaatje moet waarschijnlijk kloppen: goede stem, leuke kop en lijf, en interessant voor de jongens en meiden van 12 tot 18 jaar (of iets in die geest) en met een heleboel tamtam en promotie heb je een ster.
'k Ben benieuwd of het echt zo werkt, we zullen zien (of niet Knipoog )

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:52

Ik luister vooral naar de radio, weet dus niet eens hoe de meeste "sterren" eruit zien. Uiterlijk vind ik dus niet belangrijk.
Ik vind die Yuli van Idols een fantastische stem hebben, maar of zij "het" idool van Nederland kan worden? Bij een idool stel ik me wat anders voor, maar ik denk dat ze wel een hele goede zangeres is, van mij mag ze platen gaan maken. Ze is imo meer iemand om platen te maken voor de wat oudere jongere, bij een idool stel ik me iemand voor waar de jeugd van 10 - pakweg 19 jaar voor op de knieen gaat.

Sprakeloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:03

Kleintje"]
Ehm... Aretha Franklin?
Was toch geen mooie vrouw!
Alanis Morissette is naar mijn mening ook niet mooi.

Annie Lennox, ook verre van mooi!
[/quote]

Te veel talent, daar kunnen ze gewoon niet omheen. Anders hadden ze het wel gedaan. Die vrouwen kunnen hun gebrek aan RUIMschoots compenseren.

[quote="Lovely schreef:
De Spice Girls zijn succesvol geworden vanwege het concept en niet vanwege de kwaliteit van de muziek.


precies, het concept telt vaak zwaarder! Alsof je dat op een cd kunt kopen, dat mensen daar in trappen he. Zakt mijn broek van af. Net als Britney Spears, ook zo'n voorbeeld.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:08

stef schreef:
Hmmz, Was freddy Mercury een Idol om te zien??? (nah Haha!)
Elthon John??? (naaah)
Slash?? (guns'n roses)

De grote fout die je nu maakt is dat je hier over singers/songwriters met een groot charisma spreekt. De mensen bij idols zijn alleen nog maar geselecteerd op hun zang- en presentatie vermogen. Of ze ook zelf songs kunnen schrijven, produceren en overbrengen aan het publiek is nog maar de vraag.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:18

Esther schreef:
Ik luister vooral naar de radio, weet dus niet eens hoe de meeste "sterren" eruit zien. Uiterlijk vind ik dus niet belangrijk.
Ik vind die Yuli van Idols een fantastische stem hebben, maar of zij "het" idool van Nederland kan worden? Bij een idool stel ik me wat anders voor, maar ik denk dat ze wel een hele goede zangeres is, van mij mag ze platen gaan maken. Ze is imo meer iemand om platen te maken voor de wat oudere jongere, bij een idool stel ik me iemand voor waar de jeugd van 10 - pakweg 19 jaar voor op de knieen gaat.

Mooie verwoording!
Helemaal mee eens!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:28

Esther schreef:
Ze is imo meer iemand om platen te maken voor de wat oudere jongere, bij een idool stel ik me iemand voor waar de jeugd van 10 - pakweg 19 jaar voor op de knieen gaat.

Juist en die gaan voor het concept en niet voor muzikale kwaliteiten.

De hond is de betere mens

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:32

op tmf zie je tegenwoordig bijna alleen maar vlees, dus de jongere generatie kijkt daar bijna alleen naar.

Amor Vincit Omnia

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:48

Ik denk dat je inderdaad tegenwoordig er wel goed uit moet zien. Niet voor iedereen maar een grote hoeveelheid kijkt daarna denk ik.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 16:22

Ik zat me laatst ook af te vragen, zouden popsterren als britney ect. wel door die rondes van Idols zijn gekomen, of werden de lekker die grond in geboord!!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 16:36

Maar dan kan ik dus zeggen dat ik tot een van de weinigen behoor die tot de mensen behoren die het om de muziek gaat? Haha! Kijk, ik zie ook genoeg leuks rondlopen in de muziek, maar het gaat mij toch echt om de muziek. Kijk nou naar het succes van Britney Spears (ok, ik vind haar muziek niets), maar het feit dat zij zo beroemd is geworden, komt echt niet door haar stem. Bovendien, het is een leuke meid om te zien, maar hoe groot is de kans dat ik en zij een stelletje worden? Juistem, nihil Haha! Daarom vind ik het nogal dom om te gaan voor de looks. Net als al die geile mokkels hier op Bokt, die constant met een bak onder hun kin lopen, als ze Jim van Idols op de buis zien verschijnen. Stem dan op iemand die goed kan zingen, en niet iemand die een leuke kop heeft. Zouden ze dan echt verwachten ooit een relatie met hem te kunnen krijgen?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 16:39

XoNo schreef:
Net als al die geile mokkels hier op Bokt, die constant met een bak onder hun kin lopen, als ze Jim van Idols op de buis zien verschijnen. Stem dan op iemand die goed kan zingen, en niet iemand die een leuke kop heeft. Zouden ze dan echt verwachten ooit een relatie met hem te kunnen krijgen?

HAHAHAHAHAHA, wat ben jij lekker subtiel! maar je hebt wel gelijk vind ik. *LOL*

De hond is de betere mens