Dolfijn in jachthaven

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mickey

Dolfijn in jachthaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 17:13

Dolfijn in jachthaven Dinteloord

(Bron: BN De Stem)

Vrijdag 13 december 2002, DINTELOORD - Bij de jachthaven in Dinteloord aan de Sasdijk ter hoogte van de Vierlinghsluis is vrijdagmorgen een dolfijn gesignaleerd. Het is waarschijnlijk een tuimelaar. Het dier heeft daar tot halverwege de middag gezwommen voordat het in de richting van de Dintel verdween.

Afbeelding
De dolfijn in Dinteloord.
(Foto Con Clasquin)

De dolfijn zou dan kunnen doorzwemmen tot in de Mark.
Volgens kenners hoort de dolfijn thuis in de Noordzee. In de Dintel zou het dier in problemen kunnen komen omdat in dit zoete water niet het juiste voedsel te vinden is. Daarom wordt zaterdagmorgen, zodra het licht is, een poging ondernemen om het dier te vangen met behulp van duikers en netten. Inmiddels is ook de hulp van het Dolfinarium in Harderwijk ingeroepen.

Take time to do what makes your soul happy.
[ITP] En dan kiest ponylief voor een knuffel van zoonlief <3

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:12

Een tijdje terug zwom er ook een in de Westerschelde (of was het de Oosterschelde?? Haha! ), in Turkije heb ik ze in real life gezien, dit was echt tof.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:16

Ik zag het op het jeugdjournaal. Die zeiden trouwens dat hij zelf de weg terug moest vinden (dus niet vangen).

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:19

Kom op dolfijntje, plant je voort!! Dolfijnen in Nederland! Die beestjes zijn zo prachtig!!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 22:02

Het klopt dat er inderdaad dolfijnen in de Noordzee zwemmen.Alleen dan verder weg van de kust.
Vorig jaar is er in scheveningen een dode tuimelaar aangespoeld.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 22:09

Zo wat gaaf zeg! Die dieren zijn zo fascinerend!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 22:10

Mag ik hem hebben? Past vast in mn aquarium Bloos zijn erg mooie beesten ja, hoop dat hij snel weer richting zee gestuurd kan worden voordat hij zonder voedsel komt te zitten Boos!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 02:37

Er zit er één in de dokken in Antwerpen ook, waarschijnlijk een van een zoo, want hij (is ventje) is afgericht en kent de internationale "taal" voor dolfijnen.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

stitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 03:24

Sypheron schreef:
Mag ik hem hebben? Past vast in mn aquarium Bloos zijn erg mooie beesten ja, hoop dat hij snel weer richting zee gestuurd kan worden voordat hij zonder voedsel komt te zitten Boos!

nee ik neem hem eerst Haha!

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie