Het 'gevaar' van een forum

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 22:25

Je bent een mooi voorbeeld Stef, dank daarvoor Knipoog
Fijn om weer eens bevestigd te zien dat mijn conclusies niet uit de lucht gegrepen zijn Haha! Knipoog

Maar nu even serieus, dat zijn geen grappen meid! Dat je het weet is al stap 1, maar ik zou als ik jou was toch ook serieus proberen om er iets aan te doen (Of probeer je dat al?), dit is echt niet goed voor je persoonlijke ontwikkeling.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:49

ach, ik moet wat meer scheit hebben aan bokt en gewoon mijn eigen hoofd en hart volgen Haha!

Ik stel me trouwens eventueel beschikbaar als leidend (of lijdend Haha!) voorbeeld hoor Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:08

stef schreef:
leidend (of lijdend Haha!)


Lijdend Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:12

waren er ook positieve conclusies?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 23:22

Ja.

Het onderzoek richtte zich niet specifiek op 'het verschijnsel forum', maar op de bruikbaarheid van patiëntenfora op internet voor het vormgeven van patiëntenparticipatie in wetenschappelijk onderzoek. En op dat gebied zijn de uitkomsten overwegend positief.

De conclusie die ik in dit topic aanhaal was meer een bijkomstigheid eigenlijk, niet direct relevant voor dit onderzoek, maar wel interessant.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:34

Karin schreef:
Dan zou je eerst een definitie moeten hebben van het begrip 'zwakkeren in de samenleving' en vervolgens moeten bepalen welke Bokkers daaronder vallen. Beetje eng, vind je zelf niet?


Ik bedoelde niet zozeer voor bokkers, maar gewoon een plekje in de werled die goed voor ze is en waar ze kunnen 'helen'onder soortgenoten. Een soort utopische cyber eilandje....

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:36

stitch"]
[quote="Karin schreef:
Dan zou je eerst een definitie moeten hebben van het begrip 'zwakkeren in de samenleving' en vervolgens moeten bepalen welke Bokkers daaronder vallen. Beetje eng, vind je zelf niet?


ja dat moeten we wel weten, wat is dan de definitie van zwakkeren prima?
[/quote]

Dat mogen ze zelf bepalen of ze baat hebben bij zo een forum. Als blijkt dat hij geheald is, dan wordt tie gebanned!!

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:40

Interessant onderzoek volgens mij Haha! Ik wist dat je er toen mee bezig was en vind het wel leuk om ook nog iets van de afloop te horen Haha!

Denk trouwens ook wel dat er wat inzit. Je merkt op fora inderdaad dat sommige mensen steeds meer 'kleine' dingen gaan vragen en heel makkelijk te beïnvloeden zijn...

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 00:32

stef"]
ach, ik moet wat meer scheit hebben aan bokt en gewoon mijn eigen hoofd en hart volgen Haha!
[/quote]

En schijt Haha! Knipoog

[quote="gomir schreef:
Denk trouwens ook wel dat er wat inzit. Je merkt op fora inderdaad dat sommige mensen steeds meer 'kleine' dingen gaan vragen en heel makkelijk te beïnvloeden zijn...


En niet alleen 'kleine' dingen, van sommige verhalen denk je (ik) echt dat die persoon niet voor zichzelf kan of wil denken.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 00:47

amen! Reageer morgen wel uitgebreider *LOL*

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:49

Ik denk dat dat ook IRL een gevaar is. Het enige verschil (waardoor het gevaar groter wordt) is dat een forum relatief anoniem is. De reacties die een vragensteller dan krijgt zijn soms te confronterend voor zo'n persoon. Dit terwijl iemand IRL vragen zou stellen aan vrienden er meer rekening wordt met de beleefwereld en gevoelens van de vragensteller.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:41

lijdend en leidend was in beide manieren bedoelt, vandaar.....