Glaasje draaien.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:42

Hoi!

Laatste tijd heb ik hier veel over gesproken. Maar weet nou niet of ik het moet geloven of niet, maar was benieuwd of iemand van jullie dit ooit geprobeerd heeft of er ervaring mee heeft of met varianten hierop? Zoals een bord met allemaal letters etc. In ieder geval dat je 'boodschappen' van geesten krijgt.

Ik heb gehoord dat het best gevaarlijk kan zijn, omdat je er ook 'slechte geesten' mee kunt oproepen. Maarja, ik weet niet zo goed of ik het wel wil/kan geloven. Iemand vertelde mij dat als je slechte geesten oproept, deze eventueel in je huis kunnen blijven en er vreemde dingen gebeuren waar je bang van kunt worden. Maargoed.
Ik wil hier btw niemand mee aansporen het te gaan proberen!


Groetjes,
Esmee.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:45

1 goeie raad : begin er nooit aan, ik zeg niet dat er altijd iets verkeerd gebeurt maar 9 op de 10 wel en hoe komt dat. mensen weten niet wat ze moeten doen als het eenmaal gebeurt en hoe ze het moeten afsluiten of er gewoon verkeerd mee omgaan.

ze zien het als een gein maar dat is het dus gewoon echt niet. beter blijf je uit de buurt. en probeer je dit ook niet

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 16:48

Heb je het zelf geprobeerd? Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga mezelf hier ook niet mee aansporen het te proberen, daar ben ik een veel te grote schijtluis voor. Nagelbijten / Gniffelen

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:52

Je weet niet waar je mee rotzooit, gewoon niet doen

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:56

zelf niet gedaan neej maar in onze familie zijn wij altijd bezig met het hiernaaste ( mijn oom is dan ook medium)

en ik begin er ook nooit aan. en raad het dan ook iedereen af, wil je contact maken ga dan naar een medium, die weten tenminste wat ze doen

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:56

Glaasje draaien is echt iets waarvan ik niet weet of het nou echt is of niet, maar toch ben ik er bang voor. Bloos

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 16:58

ik weet ook niet wat ik ervan moet geloven maar doe het idd ook niet omdat ik bang ben voor de gevolgen...

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:00

Ik heb het zelf 1 keer gedaan, en ik zeg het je.. Begin er niet aan

Ik ben me doodgeschrokken en ik geloof er ook gewoon in.
Ik heb er verder geen last van/mee gehad, maar ik doe het nooit meer, tenzij er een ervaren iemand bij is.

Bij ons gebeurde er dus dingen. We hadden lichten uit gedaan, ouija bord, kaarsjes ernaast. Vragen gesteld en op een gegeven moment gingen de kasten open en vielen er dingen naar beneden. Ik ben toen hard weggerend en nooit meer die kamer in geweest... Nagelbijten / Gniffelen

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 17:03

Brrr... Oke. Het is dus echt zo. Nagelbijten / Gniffelen
Klinkt iig heel slecht, aangezien er zoveel zeggen er nooit aan te beginnen. Vreemd iets vind ik, want waarom zou het zo reageren op een 'spelletje' en niet in het dagelijkse leven? Door de sfeer?

Halina
Berichten: 419
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:07

Er zijn hier al een paar topics over geweest, daarin staan ook wat ervaringen van mensen.

Glaas je draaien, of met zo'n bord oproepen is gevaarlijk, zeker als je geen ervaring hebt met geesten.
Je kan het vergelijken met zomaar bij iemand aanbellen.
Je hebt geen idee wie er open doet.

Je kan er serieus mee in de problemen komen. Sommige negatieve geesten zijn heel moeilijk om te verwijderen.

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:07

Ik denk het.. Je roept toch mensen op, (ik weet niet precies wat) maar van te voren werd er iets gezegd om ze te roepen. De sfeer is heeel anders dan het "gewone" leven, als je ze gaat oproepen. Tenminste bij mij wel. Ik was vreselijk gespannen. En was ook als de dood! (Hmm letterlijk en figuurlijk hihi)

Nee even zonder dollen. Het was me echt een ervaring! Maar de next time met iemand die er echt verstand van heeft!

Halina
Berichten: 419
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:10

smeetjoew schreef:
Brrr... Oke. Het is dus echt zo. Nagelbijten / Gniffelen
Klinkt iig heel slecht, aangezien er zoveel zeggen er nooit aan te beginnen. Vreemd iets vind ik, want waarom zou het zo reageren op een 'spelletje' en niet in het dagelijkse leven? Door de sfeer?


Dat gebeurd ook wel hoor.
Maar als je er niet open voor staat kunnen ze moeilijker contact maken.

Wanneer jij glaasje gaat draaien stel je jezelf wagenwijd open voor alles en iedereen.
Daarom is deze manier heel makkelijk voor de negatieve (of verwarde) geesten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:15


rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 17:41

vroeger op school ooit gedaan met een groep
vond het doodeng!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:17

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ken de verhalen en zou het daarom zelf ook echt niet doen.
Ik ben niet zo'n held, moet er niet aan denken dat er van die rare dingen gebeuren....

smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 22:24

Het blijft een aparts en eng iets. Ben er wel van onder de indruk, maar ik zou denk ik in mn broek schijten van angst als ik ´t zou meemaken.
Bedankt voor de links Cassidy!

rakkertjuuhh

Berichten: 1334
Geregistreerd: 03-08-05

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:24

nooit doen!!
mijn moeder en haar zus hebben dit gedaan toen ze jong waren
en ze hebben 5jaar lang geesten achter zich aan gehad!!
mijn moeder vertelde mij dit toen ik dit ook wou proberen was eerst bezig met ketting draaien en vertelde dat paar jaar geleden
en ze werd razend!!
ze zei dat ze op bed lach en dat de dekens werden afgetrokken licht uit en aan raam open en dicht.
dat haar al iemand aan zit enz.
veder wou ze ook niet vertellen maar doe dit niet!!
mijn moeder zou hier heus niet over liegen en ik zou het nog niet voor een miljoen doen veel te eng!

Anoniem

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:25

Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je veel topics hierover tegen, inclusief nare verhalen/ervaringen en waarschuwingen, lees ze eens en vraag je af of je het nog wilt uitproberen.

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:27

Wat is glaasje draaien eigenlijk? Draai je dan een glas rond?
Niet dat ik het wil doen hoor: ik schijt al in m'n broek als ik eraan denk. Nagelbijten / Gniffelen Ik wil gewoon zeker weten dat ik het nooit per ongeluk doe.

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:27

ik denk dat het ook heel erg aan jezelf ligt. Ik heb het ook wel eens gedaan, je leeft immers maar 1 keer Knipoog En heb er weinig last mee gehad en je bent weer een ervaring rijker

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:29

Marjo_x schreef:
ik denk dat het ook heel erg aan jezelf ligt. Ik heb het ook wel eens gedaan, je leeft immers maar 1 keer Knipoog En heb er weinig last mee gehad en je bent weer een ervaring rijker


Je leeft inderdaad maar 1 keer: en dat ene leventje wat je hebt kan je op deze manier behoorlijk verpesten. Knipoog Jij hebt blijkbaar mazzel gehad maar je hoort vaak zat dat het mis gaat.

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:31

Maar om nou alles te geloven wat er gezegd word Knipoog
Ik weet niet hoor, maar de helft van de verhalen die ik hier hoor (niet op bokt, maar in mijn omgeving) Zijn zo vreselijk overdreven dat het gewoon nergens meer op slaat

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:32

mijn vader en zijn vriend gingen glaasjedraaien, maar alleen mijn vader leeft nog..
zijn vriend werd gek, hij zei dat hij achtervolgd werd en hij hoorde stemmen..
hij heeft zelfmoord gepleegd uit angst.
ik weet iig zeker dat IK het nooit, maar dan ook echt NOOIT ga doen Knipoog

redrumfox, Je pakt zet een glas ondersteboven op een ouijabord, of maakt er zelf een van papiertjes met letters, cijfers en ja en nee.
zo kunje glaasje draaien Knipoog
verder leg ik het niet uit, want ben veels e bang dat iemand het ook echt gaat doen!

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:33

Oke dankje: zo'n ding heb ik niet dus ik hoef niet bang te zijn. Lachen

Born2BCrazy

Berichten: 3953
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:35

Dit is toch ook officieel verboden in NL?