konijnen vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

konijnen vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 10:29

mijn nijntjes zitten in een buitenhok paps en mams en twee kleintjes van 7 weken. Ze hebben veel stroo en een deken dekt de kooi af zodat ze niet in de wind zitten. Naar mijn idee kunnen ze zo de winter wel door maar het is nu wel erg koud zal ik ze toch naar binnen halen?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:36

Als ze vanaf het begin van de winter al buiten zitten kunnen ze gewoon buiten blijven, als je zorgt dat er voldoende stro inligt en er een deken overheen doet(maar dat had je al gedaan) dan is er geen probleem, en natuurlijk een paar keer per dag de waterfles nakijken.
Mijn 2 oudste konijnen zitten ook gewoon buiten, alleen de 2 jongste nu 9 en 11 weken zitten samen in een grote binnenkooi, die gaan in het voorjaar naar buiten maar dat komt omdat ze alletwee binnen zijn geboren en dus geen wintervacht hebben gemaakt.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:51

Ik zou ze ook lekker buiten laten. Ze zitten waarschijnlijk lekker dicht in hun vachtje en met wat extra stro komen ze de winter wel door. Ik zou inderdaad wel de kooi uit de koude wind houden.

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 11:17

Ja, ze zitten al ruim 2 maanden buiten en de kleintjes zijn buiten geboren. Bedankt voor jullie reacties ik laat ze lekker buiten.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:45

Zeg eens, hoe doen jullie dat met het water? het water van mijn konijnen bevriest iedere keer.

De hond is de betere mens

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:49

Aluminiumfolie om de wateflesjes wikkelen En dan 's nachts de flesjes weghalen, en overdag een paar keer checken of het water nog goed is, en anders een beetje lau water erbij, of daarmee beginnen 's ochtend..

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:53

Doie een heel klein beetje suiker in het water ( niet te veel ) dat wil vaak ook nog wel helpen tegen het bevriezen. Zo deden wij dat ook.. Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:07

Mijn konijn zit ook buiten in een houten hok met buitenren. Ze komt nu vrijwel niet naar buiten en is van kleur veranderd, maar binnen zit ze knus in 'r zelfgebouwde toren van stro tegen haar huisje aan ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:41

Voor de oude konijnen moet het zeker wel lukken. De jonkies ook wel denk ik hoor. Als ze maar tochtvrij zitten (misschien een stuk plastic voor de opening hangen?)

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:31

Konijnen kunnen tot min 10 buiten blijven, daarna moeten ze naar binnen. Wij deden met dit soort weer een deken (plaid) over het hok en lekker veel stro er in. Ik zou ze onbeperkt voer geven, maar dat moeten ze toch al krijgen omdat er kleintjes bij zitten.
Ik ben wel blij dat mijn eigen konijnen binnen zitten, maar dat zit tussen mijn oren.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 10:47

Mr Floppy zit ook binnen...
Die is dus echt wel met zijn neus in de boter gevallen!

Volgend jaar mag hij overigens wel buiten verpozen in het nog te bouwen royale konijnenverblijf.... Als ik dat zo lees moet het met een winddicht hok en een baal stro wel lukken...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 10:51

Miran schreef:
Konijnen kunnen tot min 10 buiten blijven, daarna moeten ze naar binnen. Wij deden met dit soort weer een deken (plaid) over het hok en lekker veel stro er in. Ik zou ze onbeperkt voer geven, maar dat moeten ze toch al krijgen omdat er kleintjes bij zitten.
Ik ben wel blij dat mijn eigen konijnen binnen zitten, maar dat zit tussen mijn oren.


goed dat ik het weet, als het dus - 10 gaat vriezen moet ik ze binnenhalen. Ik heb al wat suiker in de fles gedaan. Controleren kan ik helaas niet overdags: ik moet werken.

De hond is de betere mens

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:57

Ik heb iets nieuws ontdekt! Haha! Haha!
Voor je flesjes antivries te houden Knipoog

Nadat je je waterflesje hebt gevuld met water, doe je er een diepvrieszakje omheen... en vervolgens inrollen in aluminiumfolie! Ideaal! De mijne hebben de hele dag buiten gehangen een geen ijs! Lachen Lachen

Enige nadeel.. volgens mij vreet een van mijn konijnen aan de aluminiumfolie Lips are sealed Lips are sealed

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:12

de volwassen konijnen overleven het denk ik wel. Maar die jongen niet. Als het zo erg vriest moeten ze toch meestal naar binnen. In de natuur zitten ze ook in een warm hol.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:59

Wij hebben ook jonge konijnen gehad in de vrieskou. Gewoon heel veel stro en idd ervoor zorgen dat er geen wind in het hok komt. Dan gaat het wel goed.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:09

Als je ze veel groenvoer geeft (bijv boerenkoolstronken) dan hoeven ze minder water te drinken. Scheelt weer.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:16

Maar als ze weinig groenvoer gewend zijn, heb je morgen konijnen met gas. Zeker die jonge konijnen kunnen dat niet hebben. Als je een konijn aan groenvoer moet laten wennen, beginnen met een stukje ter grootte van 1 postzegel, de dag daarna 2 enz. Zeker kool is behoorlijk gasvormend en kan dus dodelijk zijn.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 00:23

Ik zou het risico niet nemen en de konijnen als de mogelijkheid er is gewoon naar binnen zetten.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Jonnekee, lastig, Lottexxx, OmgiliBot, YandexBot en 111 bezoekers