Gala- feestjurk... ideëen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Gala- feestjurk... ideëen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 14:47

Wie heeft er tips of leuke ideeen voor een galajurk of feestjurk?
Plaatjes enzo zijn ook van harte welkom Lachen
Of tips voor winkels die leuke kleren hebben.

Volgend jaar Haha! op 4 januari heb ik namelijk een nieuwjaars-gala met allemaal mensen die ik vaak zie in het weekend. Zelf ben ik helemaal niet zo´n jurken-type en ik heb er dan ook helemaal geeneen. Party!!
Nu ben ik benieuwd wat jullie naar zulke gelegenheden allemaal aantrekken.


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:48

Ik heb 10 Januari ook gala, van school!:)
Ik heb een zwarte jurk, met glitters, touwtjes op de rug (dus open) en in een punt uitlopend. En daarbij gewoon van die handschoenen (hoe heten die;)) en open schoenen met van die gekruiste bandjes.
succes ermee:)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:57

Ik heb een rode gala jurk...met aan de zijkant een split, hij komt tot aan de grond.

Heb zwarte lange handschoenen en zwarte hakken, kan ook me dr martens eronder aan want die jurk is toch zo lang Haha!

Bij de Peek en cloppenburg hebben ze veel jurken, daar komtie van mij ook vandaan

22 Januari verwachten we ons kleintje

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:33

Ik had een jurk tot mijn knieen met achter heel veel touwtjes enzo (veel open dus). Daaronder laarsjes meen ik en een zwarte panty.
Ik wilde van die lange handschoenen maar die waren er alleen in het *glim* en dat was mijn jurk niet dus dat was lelijk Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:57

Ik zit op styldansen. Ben nu vierde jaars en we zijn bezig met training voor wedstrijden. Ik moest dus een wedstrijdjurk hebben voor Ballroom, maar aangezien ik nog geen wedstrijden dans moest hij ook geschikt zijn voor het kerstbal!
Ik heb een velours (fluweel) bordeaux/wijnrode jurk. Met spaghetti bandjes, en een mega split (tot net onder m'n kont). Heel simpel maar heel mooi. Daaronder heb ik een huidskleurige panty en m'n witte satijnen dansschoenen met diamantjes. Ik heb van die lange zwarte handschoenen met open hand, dus alleen een lusje om je middelvinger en het loopt in een punt op je hand. Ik had altijd zo'n mooie bordeaux rode roos in m'n haar maar die is helaas kapot. Nu heb ik een witte satijnen roos, die kleurt weer mooi bij m'n schoenen!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:04

Tja, ik weet niet OF je het er voor over hebt maar hier in Amsterdam op de Albert Cuyp markt kun je waanzinnige mooie galajurkjes kopen in een winkeltje (zag ik toevallig vandaag). En niet eens zo belachelijk duur, maar je kunt er zo mee op de rode loper van Hollywood Gala's.
echt super...helaas heb ik geen galabal dit jaar maar anders Tong uitsteken !!!

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:45

Toen ik gala had had ik gewoon een standaard zwarte jurk met spagetti bandjes en veertjes. Lachen
Daaronder had ik leren laarzen met flinke hakken.
Ik doe normaal nooit jurken aan dus ik heb ze zelf ook n iet uitgezocht! Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:01

Bij Claudia Sträter en Au Bon Gout hebben ze mooie jurken. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik zou iig niet zo'n cheap geval van de H&M ofzo kopen, dikke kans dat je dan namelijk iemand tegenkomt in dezelfde jurk... Ai!
Een jurk huren is trouwens ook zo gek nog niet.

Nulla tenaci invia est via

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 15:18

Morgen (woensdag) ga ik shoppen in Zwolle. Dan zal ik eens kijken wat er aan mooie jurken bijzit.
´k Denk dat het voor mij een zwarte wordt. Lang of kort ben ik nog niet helemaal uit. En een paar bijpassende schoenen heb ik ook nodig. Behalve inderdaad als het een lange jurk wordt. En touwtjes achter lijkt me ook heel leuk Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:24

Ik heb 2 gala jurken.
1 fluweel achtige, lange tot op de grond ongeveer. Gewoon strak model. Zwart van kleur emt een beetje zilvere gloed zeg maar. (glimt heel erg) En dan gewoon met spaghetti bandjes zeg maar. Dus gewoon een simpele jurk maar wel heel mooi. Daar heb ik zwarte handschoenen bij, ook glimmend en een donkerzilvere/zwarte sjaal achtig ding.
En een zwarte wat kortere, onder mn knieen zeg maar. Niet echt strak model maar ook niet super los ofzo. Ook gewoon met spaghetti bandjes zeg maar en dan zitten er onder aan de rand een soort hele kleine zilvere plaatjes en bovenaan ook. Maar die is niet zo heel mooi..

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 16:53

Zoiets bedoel ik
Afbeelding

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:21

Talk to the pro Lachen
Ik heb jaren gedanst en tsja dan moet je wel bij ieder bal een nieuwe jurk natuurlijk Knipoog
Ik heb dus:
Een zwarte lange jurk met spaghettibandjes en kanten laagje bovenop
Een donkerblauwe fluwelen jurk met soort van knooprok en brede banden,
Een felrode met hoge hals en uitlopende wijde rok
Een jurk met zwart fluwelen bovenstukje met zilver-glitters en glitterrok
Een bloedrode met spaghettibandjes en soort van pof bij decollette en strikachtig iets achterop.

Natuurlijk horen bij de jurken handschoenen (heb ik in het zilver, zwart fluweel, zwart fluweel met veertjes), shawls (in de glitterstof van de jurk) en tasjes (heb één donkerrode, zwart fluwelen en zwarte) en bijpassende sierraden (wit swarovski voor bij het zwart, rood voor de rode jurken)

Waar ik ze vandaan heb? Bijenkorf, Superstar, P&C, vaag winkeltje in Utrecht en Didi. Meesten waren rond de 100 euro, je moet het er wel voor over hebben... H&M is grappig en goedkoop, maar daar durf ik nooit te kopen aangezien iedereen daar shopt...

Iemand nog een jurk nodig? Misschien moet ik ze maar verhuren.. LOL

Edit: Natuurlijk horen bij een jurk ook mooie schoentjes... absoluuuuut geen laarsjes!! Denk ook aan een warme lange jas voor erover (mantel of pashmina) en let op wat je flatteert..

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:28

ik heb overmorgen gala ik maak wel en foto kunnen jullie lachen.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 18:29

In Zwolle is de P&C laatst weggegaan. Didi is er volgens mij wel.
Verder zijn er: C&A, V&D, Vögele, Sting, We, Miss Etam, Piet Zoomers en nog andere shops waar ik zo niet op kan komen.
Morgen bekijk ik ze allemaal }> Haha!

en Dennis: ja leuk moet je doen! Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:34

Afbeelding
Deze jurk heb ik in het felrood

Afbeelding
Deze dus in bloedrood

Afbeelding
Zoiets wil ik nu, heb ik nu het figuur voor Lachen

Edit: C&A heeft ook nog wel eens wat leuks, maar dat is voor mij zelfde als Hennes, gevaar dat meerdere mensen er in lopen Knipoog
V&D heeft niks, WE volgens mij ook alleen maar de simpele spaghettimodelletjes. Vogele lijkt me helemaal niks... Bij de winkels die je opnoemt vind je waarschijnlijk wel iets maar dan vooral simpel. Als je dat leuk vindt zou ik het kopen maar er een mega ketting bij doen (Otazu ofzo) en geweldig haar enzo...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 18:38

Wat goed dat je daar zo in zou passen.
Dat is nog niet voor mij weggelegd Haha! Wat dat betreft zou de bovenste mij denk ik het beste staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:01

Margreet schreef:
Bij Claudia Sträter en Au Bon Gout hebben ze mooie jurken. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik zou iig niet zo'n cheap geval van de H&M ofzo kopen, dikke kans dat je dan namelijk iemand tegenkomt in dezelfde jurk... Ai!
Een jurk huren is trouwens ook zo gek nog niet.


Au Bon Gout hebben ze supermooie dingen, allemaal merken, maar goed het kost wat, maar dan heb je ook wat.

Zelf heb ik bij Claudia Strater een hele mooie jurk gezien die ik ga kopen, want volgende week heb ik een gala van mijn werk, en dan moet je er natuurlijk goed uitzien Haha!

Je kunt best zeggen dat je bij een H&M wat koopt, waar ik overigens nooit naar binnen loop, omdat ik het verschrikkelijk vind, maar je kunt gewoon aan de jurk zien, dat ie goedkoop is, lelijk afgewerkt, slechte pasvorm. Geef wat meer geld uit, zodat je er echt oogverblindend uitziet. Want een jurk met slechte pasvorm, ziet er helemaal niet uit!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:03

Yup agree met Pipo.. maar Claudia Strater, pfoeh, wat kost een jurk daar?? Ik vond die van mij van 120 euro duur zat op zich voor iets wat je 1 keer draagt (ik dan Knipoog )

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:12

De foto's hierboven heb ik van amerikaanse prom-gown sites..
Hieronder wat ik te koop vond online bij Mango:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Persoonlijk vind ik dat dus niet zo denderend, beetje simpel. Maar met wat mooie accesoires...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:19

Laura schreef:
Yup agree met Pipo.. maar Claudia Strater, pfoeh, wat kost een jurk daar?? Ik vond die van mij van 120 euro duur zat op zich voor iets wat je 1 keer draagt (ik dan Knipoog )


Teveel, maar hij is zooo mooi, de bovenkant is helemaal van zwart kant, en de schouders zijn open, en dan de zwarte "rok" eronder klokt iets naar buiten aan de onderkant.

En tja, ik vind dat ik af en toe mezelf wel eens mag verwennen, het liefst ga ik shoppen op de pchooft, maar helaas, werkt mijn baas qua salaris nog niet mee.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 17:46

Eindelijk heb ik er dan één!
Het is een lange (tot op de grond) zwart/grijze jurk geworden met spaghettibandjes. Hij loopt vanaf de taille een beetje wijd uit. Het is een beetje glimmende stof. Als het licht erop valt glimt ie een beetje grijs/zilver Pling
´k Heb hem gehaald in een winkeltje in Hattem. Maar je kunt ze ook halen bij Vero Moda voor iets tussen de 50 en 60 euro.
Laatst bijgewerkt door * Ellen * op 12-12-02 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:50

Afbeelding
Die heb ik geloof ik ook, maar dan in beetje oranje/roodachtig kleurtje

22 Januari verwachten we ons kleintje

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 17:56

Ja! zo ziet ie er ongeveer uit maar dan in het donkergrijs/zwart. Misschien is die van mij nog ietsje wijder van onderen.
Ze waren er inderdaad ook in het rood en in het roestbruin/oranje. Die zijn ook heéél mooi. ´t Was wel een moeilijke keuze. *LOL*

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:59

ik heb een champagnekleurige jurk met dunne bandjes die je er ook af kan halen (alleen ben ik bang dat hij dan naar beneden zakt) op het bovenstuk zit een werkje met bloemen maar hij valt al van bovenaf vrijsnel als rok naar beneden. heb er wel een foto van maar dan snap je meteen waarom mijn broer zich altijd ongerust maakte als ik als 16 jarige uitging.(en de scanner doet vreemd)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:34

ooh jeetje ik heb volgende week kerstgala op school hahaha *LOL*
ik heb helemaal geen jurk ofzo, moet ik maar ff lenen van iemand of kopen van de week jaa..
dat zal nog wat worden ik heb niet eens echt schoenen eronder


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennis, Doedatje, Gitana, juval, Marcella, Mo_86, xRaisin, xSimonee, xxmichellexx en 112 bezoekers