Kosten van lenzen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Kosten van lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 23:31

In navolging van dit topic [AM] Lenzen en paardrijden ... heb ik de volgende vragen :
* Wie heeft zachte lenzen?
* Wat voor type en wat betaal je dan per half jaar, incl vloeistof en controle?

B)

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:39

Ik heb zadcht lenzen, van ik geloof Siba vision ofzo.
Ze kosten bij mij 125 E per half jaar, met vloeistof enzo erbij.
Daar zit ook de controle bij in:) ik heb een cilindrische afwijking ofzo aan mij ogen, waardoor je speciale lenzen moet. Die zijn meen ik wel iets duurder, dus gewone lenzen zullen minder kosten dan die 125 E.
En ze bevallen goed hoor:P
Laatst bijgewerkt door Destinietje op 08-12-02 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:39

Ik heb zachte lezen in een halfjaar pakket.Ieder half jaar nieuwe.Vloeistoffen e.d. zitten bij de prijs in.Ik heb nogal aparte lenzen(met cilinder) en die kosten rond de €160,00

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:48

Net achter de schermen al aan je verteld, maar nu ook nog maar even 'en public': ik heb maandlenzen van Pearle. Die koop ik steeds per half jaar (6 paar dus) en ze kosten me 119 euro, inclusief controle en twee grote flessen vloeistof. Voor mijn vorige maandlenzen (tot vier jaar geleden) was ik 208 gulden per half jaar kwijt (en dan nog iets van 30 gulden extra voor vloeistoffen) maar die ik nu heb bevallen net iets beter. In droge ruimtes heb ik nu minder last van droge ogen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-12-02 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:50

Ik moet er sinds kort aan geloven en ben 174 euro per half jaar kwijt aan zachte lenzen met een cylindercorrectie van Pearle. Ik hoop na een half jaar ergens goedkopere te hebben gevonden.

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:52

Ik heb zachte Lenzen. Dit zijn maand lenzen. om het half jaar moet ik voor controle en dan krijg ik voor een half jaar lenzen mee. Ze kosten mij 141 € per half jaar. Daar zit dus de controle en het vloeistof bij in.
Het bevalt mij prima, en ik zou niet meer zonder willen.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 00:49

Karin schreef:
Net achter de schermen al aan je verteld, maar nu ook nog maar even 'en public': ik heb maandlenzen van Pearle. Die koop ik steeds per half jaar (6 paar dus) en ze kosten me 119 euro, inclusief controle en twee grote flessen vloeistof. Voor mijn vorige maandlenzen (tot vier jaar geleden) was ik 208 gulden per half jaar kwijt (en dan nog iets van 30 gulden extra voor vloeistoffen) maar die ik nu heb bevallen net iets beter. In droge ruimtes heb ik nu minder last van droge ogen.


ik idem, maar betaal iets meer, omdat ik een cylinderafwijking heb aan 1 oog. Pearle bevalt goed, als er wat is, kan je er altijd terecht, veelal goede service, elk half jaar (gratis) controle.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:31

Ik heb maandlenzen bij Hans Anders, daar ben ik, inc.controle en vloeistof, € 59,75 per halfjaar voor kwijt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:49

Ik ben afgelopen zaterdag bij eyewish geweest en heb nu ook voor het eerst lensen. 119 euro en een pasje voor 25 euro perjaar. Hierop krijg ik 10% over alle aankopen en controles. Tevens zit de vloeistof erbij. Egelijk heb ik een cylinder nodig, vind ik, want ik heb een kleine cylinder afwijking. Ik zit nu in een proefperiode. Ik snap niet warom ik het niet eerder heb gedaan! Zeg 10 jaar ofzo!

In en uit doen is even wennen. Ook voel je ze zitten het eerste uur, maar dat verdwijnt. Je voelt het aan je onderste ooglid. Zachte lenzen zijn wel de duurste oplossing en de meest gevaarlijke voor je ogen. Je bent lange termijn minder geld kwijt met harde zuurstof doorlatende lenzen. Is ook beter voor je ogen. (bron: schoonmoeder, welke al 15 jaar lenzen heeft en nogal een aparte sterkte oogafwijking heeft. Prisma plus 8 lenzen met varifocus??? Knipoog )

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:09

Ik heb lenzen van de Hans Anders. Betaal 37,50 euro oer half jaar. Lekker goedkoop en goed.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:49

zachte lenzen incl. vloeistof, halfjaarlijkse controle en 1 keer per maand nieuwe lenzen, kost me zo'n 140 euro per half jaar.
Met lenzen van hans anders (alleen de kwaliteit is anders....) heb ik slechte ervaringen.........

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:18

Dacht dat ik relatief duur uit was, maar zo te zien zijn mijn lenzen nog vrij voordelig in vergelijking met de meeste hier. Behalve dan die van de heer Anders natuurlijk...

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:31

Ik heb harde lenzen....alleen ik heb ze nooit in met rijden...dat is geen doen ...vooral niet als ik een stal uit moet mesten!
En in de bossen is het al helemaal een probleem, ik rij dus gewoon meestal met bril en soms gewoon met helemaal niets Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:33

Ik betaal 37,50 per half jaar (idd van de heer H. Anders)
Daarbij betaal ik iets van 14 euro voor mijn vloeistof, ik heb geen alles in 1 vloeistof omdat ik eiwit bultjes kreeg. de alles in 1 vloeistof is nog goedkoper.
Ik heb mijn lenzen al 6 jaar ongeveer en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik heb ze altijd al van H. Anders.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:37

Ik had altijd lenzen van Pearl, later lenzen bij een kleinere opticien.
Tegenwoordig koop ik ze gewoon bij Kruidvat en dat bevalt me net zo goed Haha! euro of 7 per lens geloof ik..
Ook de lenzenvloeistof bevalt goed en kost rond de 3 a 4 euro.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:52

Ik heb ook de lenzen van de kruitvat gehad en die waren prima ook de lezenvloeistof is goed. Maar......ik heb in juni mijn ogen laten laseren en nu hoef ik geen lenzen of bril meer. Wat is dat heerlijk zeg geen ge klooi meer en geen traanogen meer tijdens het rijden. Het kost wel wat maar dan heb je ook wat.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:59

Cookies schreef:
Ik heb ook de lenzen van de kruitvat gehad en die waren prima ook de lezenvloeistof is goed. Maar......ik heb in juni mijn ogen laten laseren en nu hoef ik geen lenzen of bril meer. Wat is dat heerlijk zeg geen ge klooi meer en geen traanogen meer tijdens het rijden. Het kost wel wat maar dan heb je ook wat.

Mijn vader heeft ze laten bekrassen...ergens in belgie....geen idee waar.
En het resultaat is echt geweldig!
En het kost de helft van een laserbehandeling Lachen

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:08

Bekrassen, wat houdt dat precies in??
En wat kost zoiets dan? Haha!

*kijkt geinteresseerd* Knipoog
als ik dmv een betaalbare manier zonder teveel risico's van mijn lensjes af zou zijn is dat natuurlijk altijd leuk.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:21

ik heb zachte lenzen. van de hans anders voor 34 euro per halfjaar alleen heb ik nu vloeistof van 10.50 omdat mijn ogen niet tegen andere vloeistof kan...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:35

Maandlenzen, elk halfjaar controle en evt thuisgestuurd voor 100 euro nogwat.
Lang nadat men de prijs vergeten is, herinnert men zich de kwaliteit - familieleus Gucci
En zo is het nu net, hiervoor was ik iets goedkoper, maar: Uw klanten klagen niet, zij gaan naar een ander.
Ik wil echt niet meer zonder lenzen, veel relaxter, enige vervelende vind ik het schoonmaken elke dag...

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:50

Schoonmaken elke dag?! ik stop ze voor dat ik ga slapen in mijn bakjes met vloeistof. en s'morgens druk ik ze weer in. Ik maak ze nooit schoon. Als ik dat ga doen dan krijg ik juist last van de lenzen.
Laatst bijgewerkt door Hendrik op 10-12-02 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:27

Ik heb ze ook van de kruitvat, verbazingwekkend. Eerst heel huiverig, maar hele fijne lenzen. Niets mis mee.
Ik heb daarvoor lenzen gehad van pearle en later van de brilservice.

Ik heb altijd zachte lensen gehad, ik vind het hele fijne lenzen. Ik doe er alles mee. Behalve slapen, want dat is niet fijn wakker worden Haha!
Ik zwem er ook mee, ik ga ermee op oefening, ik rij ermee, mest stallen enz.......
Nee, voor mij niets anders meer.
Alleen in hele rokerige ruimtes krijg ik snel droge ogen, maar dat is het enige.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:12

Ik draag al sinds jaar en dag de wegwerplenzen van accu-vue. Geen gedoe met vloeistof en gewoon dag en nacht in.
Een setje van 2 x 6 kost me momenteel 63 Euro. Eigenlijk is dat voor 3 maand, maar ik doe er 1 tot 2 jaar mee.

Vorige week een controlebezoek kostte 12,50 Euro. Alles bleek perfect in orde met mijn ogen Knipoog