faal angst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-01 16:56

weet iemand hier iets over? ik gamorgen even met mijn mentor praten want als ik dan vertel dat ik heel goed geleerd heb en alles snap enz enz en echt alle pw-ken verneuk.. dan zeggen veel mensen van hee heb je misschien faalangst? ik word er namelijk gek van, ik krijg steeds meer het gevoel dat ik dom ben... Boos! alles verneuk ik.. en krijg eenbeetje een machteloos gevoel zo van: als ik leer haal ik een onv en als ik niet leer haal ik een onv dus waarom dan leren?! dus tja ik kan me eerlijk gezegd niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een cijfer boven de 6 heb gehaald *AARGH* Huilen
wie weet er misschien wat van (faal angst)?

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 17:04

Das erg lastig faalangst.
Wij hadden er in de brugklas een cursus voor, tenminste degene waarvan ze dachten dat ze het hadden. Maar meestal weet je zelf ook wel of je faalangst hebt of niet. Ben je erg zenuwachtig voor proefwerken. krijg je blackouts enz.
T kan er ook aan liggen dat je gewoon verkeerd leert, dat je dewnkt dat je het kent en het toch niet zo goed kent. bij b vakken kan je het beste alle opgaven maken en dan kijken of je het goed doet. en bij talen a-vakken kan je gewoon het beste door een streng iemand laten overhoren.
Heb zelf anderhalf jaar op huiswerkbegeleiding gezeten en in t begin hielp dat maar later niet meer, droomde nog teveel. nu doe ik t gewoon weer in mijn uppie en dat gaat net zo goed. Heb wel een ontzettend concentratie probleem. maarja daar moet ik gewoon zelf aan werken.
als ik jou was zou ik gewoon goed met je mentor hier over praten. En hem verschillende oplossingen aandragen. En dan pas gaan denken wat je er aan kan gaan doen.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-01 17:54

ja ik dacht ook dat het aan de manier van leren lag.. maargoed ik ga morgen ekkes naar me mentor en naar huiswerkbegeleiding.. lui uitmijn klas zijn er heel tevreden over dusmisschien dat ik dat ook wel probeer.. ik heb extreem vaak blackouts.. bij wisk en bio vooral bio ben ik bst goed in alleen de pw verneuk ik alleen en wisk vind ik wel erg moeilijk maar vaak snap ik wel alles kei goed en toch altijd slechte punten:(
ik heb trouwnes ook een concentratie probleem.. maar dat ligt aanmezelf ik laat me snel afleiden k bedoel als ik goed wil werken ben ik niet snelafgeleid
_________________
* Let your sense be your guide *

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: yor op 2001-02-19 16:56 ]</font>

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 18:04

ken t wel een beetje. als ik ergens aan wil beginnen duurt t 10 minuten voordat ik begin. Na 10 minuutjes verslapt dan mijn concentratie en hou ik ermee op. Maar als ik wil kan ik me goed concentreren alleen die wil is er niet altijd.
Naja komt allemaal vast wel weer goed. veel succes ermee

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-01 18:51

dankjewel voor je reactie Lachen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-01 23:38

Ik heb ff op http://www.ilse.nl gekeken en als je zoekt op faalangst dan krijg je wel een paar goede pagina's.Sterkte ermee