Wasmachine maakt veel lawaai

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:29

Had net een was gedraaid bij mijn vriend thuis, wilde dat even snel doen voordat ik naar mn andere huis ging.
Ik schrok me echter rot, want hij maakte zóveel lawaai, je kon de ander niet eens meer verstaan. Het is sowieso geen stille wasmachine, maar dit was echt abnormaal.
Woensdag had ik voor het laatst een was gedraaid, toen was er nog niets aan de hand geweest.

Ik ben totaal niet technisch, maar zou er iets kapot kunnen zijn, of een verkeerde was? Ik heb de wasmachine uitgezet Bloos durfde hem niet aan te laten staan, zometeen trilt ie t hele huis door Clown
Ik laat mijn vriend er maar naar kijken, maar kan t kwaad de was opnieuw te laten draaien? (Omdat ik m midden in de was heb uitgezet gaat de deur ook niet open dus ik zal wel moeten vrees ik)

marieke84
Berichten: 669
Geregistreerd: 06-03-07

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:45

wat voor een soort geluid is het?
Wij hadden ook zoiets voor en het bleek later een muntstukje die in de leidingen zat, een hels lawaai kan zo'n klein dingetje maken!

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:47

Het klinkt als het draaien/schudden van de trommel, maar dan vele malen harder, en de wasmachine begint ook te 'lopen'

pres

Berichten: 1937
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:48

Moeilijk te zeggen, het kan zijn dat zo'n ophangbanddinges kapot is.
Als het zo erg is zou ik hem niet meer laten draaien en even na laten kijken.

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 19:49

Ik krijg alleen t deurtje niet open zolang de was niet is afgedraaid, dat is t probleem.
Maar zou zoiets ineens stuk zijn, aangezien ik er met de laatste was geen last van had?

marieke84
Berichten: 669
Geregistreerd: 06-03-07

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:50

Sirius_ schreef:
Het klinkt als het draaien/schudden van de trommel, maar dan vele malen harder, en de wasmachine begint ook te 'lopen'


dan zal het wel geen muntstukje zijn Knipoog ik zou er toch eens naar laten kijken voor je nog een wasje insteekt

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:51

pomp hem wel even leeg voordat je hem open doet. ALS hij dan ubberhout wel open gaat. Denk dat het je ophanging is ( noemen we dat zo bij een wasmachine) Soort van schokbrekers die het trillen an de machine tegengaan. Denk dat je even iemand erbij moet halen

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:51

staat ie toevallig scheef? in dat geval rechtzetten en opnieuw proberen maakt ie dan nog zo'n lawaai is idd ws je ophanging kapot
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 27-01-08 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pres

Berichten: 1937
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:53

Sirius_ schreef:
Ik krijg alleen t deurtje niet open zolang de was niet is afgedraaid, dat is t probleem.
Maar zou zoiets ineens stuk zijn, aangezien ik er met de laatste was geen last van had?


Ja, dat kan ineens gebeurd zijn helaas.
Dan lijkt me dat je toch even moet afpompen zodat je het deurtje wel open kunt maken.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:54

Ik vermoed dat hij waarschijnlijk gewoon waterpas gezet moet worden, of je hebt hem verkeerd geladen.

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:57

die van ons maakt al een hele tijd super veel lawaai, en 'loopt' ook bijna altijd haha. maar is niks stuk hoor. hij staat idd iets scheef (in badkamer met aflopende vloer) dus we hebben er aan de voorkant wat onder gelegd, maar het lawaai blijft.

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 20:00

Ik zal morgen eens kijken, naar mijn weten is de wasmachine niet verschoven. Mijn vriend is thuis die zet m even aan (hij is ook niet zo'n scheiterd als ik dus zal m waarschijnlijk uit laten draaien)
Ik heb wel de vloer geschrobt en er is water onder gekomen, maar daar kan t toch niet aan liggen?

Ooh we gaan morgen kijken.. lawaai schijnt door de hele flatgebouw heen te dreunen dus hij staat weer uit..

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 20:14

Hoe heet overigens zo'n ding wat je tussen de wasmachine en de droger plaatst?
De droger staat nu nl. in de logeerkamer Schijnheilig Erg handig een 3-kamerflatje.. Ik wil hem ook in de badkamer hebben, bovenop de wasmachine maar ik geloof dat er iets tussen moet

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:17

Opzich 'moet' er niets tussen. Wij hebben de droger ook los op de wasmachine staan.
Maar voor de handigheid zijn er een soort uitschuifbare plateau's die je uit kan trekken om daar je droge was op te leggen.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:37

Sirius_ schreef:
Hoe heet overigens zo'n ding wat je tussen de wasmachine en de droger plaatst?
De droger staat nu nl. in de logeerkamer Schijnheilig Erg handig een 3-kamerflatje.. Ik wil hem ook in de badkamer hebben, bovenop de wasmachine maar ik geloof dat er iets tussen moet

een website schreef:
Droger boven op de wasmachine

Veelal wordt de droger op de wasautomaat geplaatst. In zo'n geval dient u altijd een tussenstuk of montageset te gebruiken. Hoewel de betere wasautomaten beschikken over 'onbalanscontrole' dat ervoor zorgt dat de wasautomaat nauwelijks schud tijdens het centrifugeren. Dit systeem zit er in om te voorkomen dat belangrijke onderdelen overbelast raken waardoor de wasautomaat een hogere slijtage heeft dan nodig is. Dit soort wasautomaten staan dusdanig stabiel en stil dat u er zonder problemen een droger los bovenop kunt zetten. Echter alles kan stuk, zodat er ook een defect in het onbalanssysteem kan optreden. Hierdoor staat machine wel te schudden. In zo'n geval is het niet ondenkbaar dat de droger (indien hij los staat) eraf valt.
Bij de zogenaamde tussenstukken of montagesets, om de droger op de wasautomaat te fixeren, heeft u de keuze uit twee soorten. Met of zonder schuifblad. Een tussenstuk met schuifblad bied u de mogelijkheid om de wasmand direct voor vulopening van de droger te plaatsen zodat u deze gemakkelijk kunt legen of kunt gebruiken om uw wasgoed op te vouwen.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:17

luxx schreef:
Sirius_ schreef:
Hoe heet overigens zo'n ding wat je tussen de wasmachine en de droger plaatst?
De droger staat nu nl. in de logeerkamer Schijnheilig Erg handig een 3-kamerflatje.. Ik wil hem ook in de badkamer hebben, bovenop de wasmachine maar ik geloof dat er iets tussen moet

een website schreef:
Droger boven op de wasmachine

Veelal wordt de droger op de wasautomaat geplaatst. In zo'n geval dient u altijd een tussenstuk of montageset te gebruiken. Hoewel de betere wasautomaten beschikken over 'onbalanscontrole' dat ervoor zorgt dat de wasautomaat nauwelijks schud tijdens het centrifugeren. Dit systeem zit er in om te voorkomen dat belangrijke onderdelen overbelast raken waardoor de wasautomaat een hogere slijtage heeft dan nodig is. Dit soort wasautomaten staan dusdanig stabiel en stil dat u er zonder problemen een droger los bovenop kunt zetten. Echter alles kan stuk, zodat er ook een defect in het onbalanssysteem kan optreden. Hierdoor staat machine wel te schudden. In zo'n geval is het niet ondenkbaar dat de droger (indien hij los staat) eraf valt.
Bij de zogenaamde tussenstukken of montagesets, om de droger op de wasautomaat te fixeren, heeft u de keuze uit twee soorten. Met of zonder schuifblad. Een tussenstuk met schuifblad bied u de mogelijkheid om de wasmand direct voor vulopening van de droger te plaatsen zodat u deze gemakkelijk kunt legen of kunt gebruiken om uw wasgoed op te vouwen.


Bloos
Ik heb er dus niets tussen...

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 16:38

ik ontdekte mn vriends scheermes ertussen Clown Hoop dat t daaraan ligt.
Hij draait nu af, denk nog 20 minuutjes. Dan ga ik nog een was draaien, kijken hoe dat gaat

*Normaal let ik altijd op of er wat tussen zit, maar de badkamer is deze week overspoelt met keukenprut, en de was lag op de grond. Heb alles erin gegooit zonder uit te zoeken, was een beetje smerig Schijnheilig*

fjordjes

Berichten: 12033
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 02:02

je kan een wasmachine ook in een soort "bak" zetten. heb geen idee hoe zo'n ding heet, maar als er dan water knoeit valt het in die bak.

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:11

En als je hem niet open krijgt:
de meeste machines hebben aan de onderkant een klepje.
Achter dit klepje zit de schroefdop van de waterpomp en waterafvoer. Zet daar een bakje onder en draai dit open. de hele lading water uit de wasmachine loopt er dan uit (je moet zowieso regelmatig deze filter schoonmaken zodat je wasmachine goed blijft functioneren). Draai de schroefdop dan weer terug.

Kijk dan nog eens goed en dan zie je een kunststof "soort van stokje" hangen met een gat erin! Trek daar maar eens aan. Dan gaat de deur van je machine namelijk gewoon open. Ook als staat er geen stroom op of wat dan ook.

Verder kan de herrie en het lopen ook een kapot lager van de trommel zijn.

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 09:25

hij is nog steeds stuk Verdrietig Althans t lawaai. Hij is waterpas gezet, en de tweede was zat geen rommel in

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 13:27

Ik ga deze week kijken voor een nieuwe wasmachine *vriendlief wilde dan ook maar een nieuwe tv, als ik iets nieuws krijg, dan hij ook Clown *zucht*

_Jorien_

Berichten: 2901
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:29

Dat deed de wasmachine bij ons thuis ook! Maakte zoveel lawaai, dat 't nog niet meeviel dat 'ie niet naar buiten liep! Heb wel is voor m'n gein tegen m'n moeder gezegt als ik thuis kwam: "Mam, kwam onderweg de wasmachine nog wel tegen." Vork .. Nou, maar in ieder geval, wij hebben nu een nieuwe. Kan m'n moeder vanmiddag als ik thuis ben, wel ff vragen wat er mee mis was!

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 18:10

Ik heb ook een nieuwe, electrolux 12070.
Voor een mooie prijs, kreeg m met flinke korting van mn zwager.

Korleon

Berichten: 1538
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Tilburg

Re: Wasmachine maakt veel lawaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:40

Bij ons was het precies hetzelfde.. de trommel hing niet meer helemaal goed waardoor hij en ging lopen en kei veel herrie maakte. Het ging uiteindelijk om een onderdeel van 40 euro die we hebben moeten vervangen Knipoog Handig als je dan handige familie hebt Knipoog