Ik Kan niet met geld omgaan..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 23:49

ik geef ook meer geld uit dan ik eigenlijk zou moeten. heel erg!! Komt mede door de euro! je weet dat het keer 2 is, maar ik vergeet het zoooo vaak! Dan kom ik thuis en dan denk ik jeetje die 30 euro is wel ff 66 gulden!! En dan baal ik gewoon van mezelf!! Niet meer pinnen in de winkel is ook een goede optie voor mij!! Die ga ik echt handhaven!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:56

Ik vind dat je pas moet gaan sparen na je 30ste, maar goed. Ik denk dat het een kwestie is van discipline. Maak een overzicht van je vaste maandelijkse lasten, betaal die dan en geef daarna lekker het geld uit wat je overhoud. Dan is het al minder erg. Door je jaren heen zal je beter met geld leren omgaan (gedwongen).

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:06

Ilindra schreef:
Als ik iets zie wat ik graag wil hebben maar behoorlijk aan de prijs is koop ik het eigenlijk nooit direct, ik denk er een paar dagen over na en ga er nog eens naar kijken, vind ik het dan nog steeds leuk koop ik het. Maar het gebeurd regelmatig dat ik het dan toch laat staan.


Dit is bij mij ook het geval.. Lachen

Ik kon tot 2,5 jaar terug niet met geld omgaan.. Totdat ik het op een bepaald moment helemaal zat was en besloot om voor een auto te gaan sparen. Ik heb iedere maand 450 euro laten afschrijven van mijn rekening ( woon nog thuis nu ) en ik heb dus vorige maand een mooie auto van nog geen 4 jaar oud gekocht. Haha! Zonder dat ik er 1 stuiver voor heb moeten lenen. En ja, ik heb veel moeten laten en er zo nu en dan krom voor gelegen, maar het loont wel.. Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:10

Tja, het is altiojd: wie niet horen wil moet maar voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 14:33

Sparen na je 30e?

Waarom dan pas?
thuis bij je ouders kun je het meeste sparen, want je hebt de minste kosten.
Als je dan al veel spaart heb je bij aankoop van een huis of inboedel wel erg veeel voordeel.

ik heb vooral gespaard voor mijn 30e en daar ben ik erg gelukkig mee.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:23

Als je jong bent heb je het meeste geld nodig, daarna wordt het steeds minder, dus kan je ook gaan sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:20

waarom heb je dan het meeste geld nodig?
Juist niet.
Als je jong bent heb je geen huis, vaste lasten, misschien kinderen.
nee absoluut niet mee eens dus.