hoeveel kost een bruiloft???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sundance11

hoeveel kost een bruiloft???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 14:30

hallo,

Mijn vraag is hoeveel het kost als je gaat trouwen: de dag bestaat dan uit gemeentehuis, kerk, receptie, diner, avondfeest (rond de 300 man), trouwjurk etc.

Ik heb gehoord dat dit wel rond de 20.000 a 25.000 euro kan gaan kosten....

Groetjes Esther

sans6

Re: hoeveel kost een bruiloft???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:36

wij waren echt een stuk minder kwijt hoor, we zijn afgelopen augustus getrouwd.
Kosten hadden we aan:
*trouwjurk en kostuum
*boeket
*ringen
*gemeentehuis
*receptie
*eten met directe familie (ouders, broers met aanhang)en getuigen
*feest (zorg dat je een vast bedrag p.p. afspreekt, dan ben je veel minder kwijt als wanneer je per drankje moet betalen!)
*koets met 4 paarden voor ruim 3 1/2 uur Afbeelding

Voor het feest raad ik je aan veel rond te vragen, ook naar ervaringen van anderen, en natuurlijk bij diverse zalen e.d. wat daar de kosten zijn, dit kan echt enorm verschillen!

wij waren nog niet de helft kwijt van het bedrag wat jij noemde (wij hadden ongeveer 80 gasten op het feest, dat scheelt wel, met eten, receptie en feest waren wij ongeveer 1100 euro kwijt) en wij hebben echt een fantastische dag gehad, met alles er op en eraan!
http://www.mijnalbum.nl/Album=SDQTY6AQ
Laatst bijgewerkt door sans6 op 12-01-08 14:48, in het totaal 3 keer bewerkt

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:39

Hallo Sundance

Wij zijn afgelopen zomer getrouwd.
Mijn trouwjurk heb ik gekocht tijdens een actie-weekend, ik betaalde 1000 euro voor jurk + schoenen + lingerie + juwelen. Maar dit is heel weinig, de meeste merken van jurken starten rond de 1200 - 1500 euro tot....
Kleding voor de bruidegom was 750 euro.
De kleding voor de bruidskindjes hebben we niet moeten betalen.
De ringen kwamen op ong 700 euro.

Het gemeentehuis hier was gratis. De receptie heeft m'n schoonmoeder volledig op haar rekening genomen (zij heeft alle hapjes zelf gemaakt, en vrienden zijn rond gegaan met de hapjes en drank)
Het avondfeest was een diner + drank van 19u tot 3u voor 100 personen een kleine 6000 euro.

Ik kan je aanraden om naar beurzen te gaan, daar vind je veel informatie en dan kan je prijzen gaan vergelijken. Want tussen de feestzalen is het prijsverschil enorm!!

Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt, maar een huwelijk hoeft zeker geen 25000 euro te kosten hoor!

Veel plezier met het plannen! (heb je al een datum??)

Groetjes
Eefken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:13

Mijn schoonzus kocht jaren geleden een 2e hands jurk, hij was erg mooi.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:19

Ik vind het een beetje een aparte vraag aangezien dat echt helemaal aan jezelf ligt en wat je precies wilt en alles?

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:28

Gerbenfroh schreef:
Ik vind het een beetje een aparte vraag aangezien dat echt helemaal aan jezelf ligt en wat je precies wilt en alles?

ben ik het ook mee eens
je kan hier (volgends mij woensdag ochtend)gratis trouwen,even een gebakje en evt een borrel met naaste familie en je bent ook klaar....

maar als je idd een sprookjes huwelijk wilt.....ja dan gaat de kassa rinkelen,maar voor exacte prijzen moet je niet bij mij zijn,ik ben niet getrouwd..,weet alleen wat een bruidstaart kost...(werk bij een bakkerij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:55

Het feest moet je alleen afkopen als je weet dat er veel grote drinkers bij zijn. Is dat niet dan ben je goedkoper uit per drankje.

Tijdens mijn werk zie ik geregeld dat mensen goedkoper af waren geweest als ze het gewoon per drankje hadden betaald. Maar ook dat scheelt weer per persoon.

Je kan het totaal plaatje net zo duur maken als je zelf wilt.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:58

Wij waren 7 jaar geleden ongeveer 12.000 gulden kwijt.
Dat is inclusief alle kleding. receptie, diner voor 30 personen,kaarten auto bloemen en zakgeld voor de honeymoon' de reis zelf hebben w kado gehad(16 dagen cuba!)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:34

wat een gedl allemaal!! Bloos Ik ben ech zon pietlut die te veel van zn geld houd Schijnheilig Ik zou het liever dan klein schalig vieren.. Niet dat vriendlief wil trouwen.. vind dat onzin... een ring en een papiertje.... Zucht...

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:51

Wij zijn zo'n 1,5 jaar geleden getrouwd.
Wij hebben er niet heel veel geld aan uitgegeven.

Kwam een mooie jurk tegen voor 100 euro inc hoepel en het korter maken en een bijpassende shawl.
Het pak dat mijn man droeg was ook onder de 100 euro.
Met de ringen hadden we geluk omdat ik bij het bedrijf heb gewerkt die ze gemaakt heeft en dus een flinke korting kreeg.
De huwelijkslocatie was geloof ik 450 euro, dit was wat duurder als normaal omdat we voor een vrije locatie hebben gekozen dus niet het standaard gemeentehuis.

De receptie hebben mijn ouders ons kado gedaan.
We hebben geen feest gegeven omdat we daar zelf niet van houden, we hebben na de receptie met onze naaste familie en getuigen uitgebreid gegeten.
Geloof dat dat zo'n 1000 euro heeft gekost.

De kaarten hebben we zelf gemaakt, net als mijn bruidsboeket.

Je kunt het dus zelf zo duur maken als je wil.
Goed rond kijken en veel vergelijken!

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:45

HOERAAAA, WEER FEEST ik nodig mijzelf alvast uit Knipoog Haha!

ik wil wel bruidmeisje zijn, of getuige ook geen probleem mee hoor!!

en ik wil oook wel mee jurkjes zoeken en hoedjes passen!!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:12

Ligt eraan wat je zelf wilt. Mijn bruidsjurk, schoenen, hoepel, handschoentjes, lingerie was bij elkaar € 2000,-. Wij gaan overigens deze zomer trouwen. Wij geven het feest bij ons thuis, met BBQ en eigen gemaakte salades door familie enzo... Ik WIL geen bruidstaart, maar mijn aanstaande en ik zijn gek op roomsoesjes, dus mijn moeder gaat heeelll veel roomsoesjes maken...

Kijk wat je wilt, doe wat jij en en aanstaande willen en niet wat familie en vrienden willen. Het is jullie feest!!!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:17

Mijn vriend en ik hebben het ook wel eens over trouwen en hij denkt dat je idd 20.000 euro nodig hebt.
Ik koop geen jurk maar huur er wel een. Maar er komt idd nog heel wat bij kijken.

- Uitnodigingen
- Jurk en pak
- Trouwen op het gemeente huis
- Trouwen voor de kerk
- Receptie
- Feest
- Huwelijksreis

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:18

Je kan het gewoon zo duur maken als je zelf wilt!
Op gemeentehuizen zijn gratis trouwdagen (je betaald dan alleen je trouwboekje) en de rest van de dag heb je ook helemaal zelf in de hand! er staan hele mooie trouwjurken op internet, 2dehands, en die zijn ook nog maar 1 keer gedragen Haha!

Dus, leef je uit!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:21

Tja, hoeveel kost het? Je kan het zo gek maken als je het zelf wilt!
Wij zijn in totaal ( excl. reis ) denk ik rond de 10.000 euro kwijt geweest. Wij hadden een diner voor 30 man en een feest voor 150 man. Daarnaast op vrijdag getrouwd, dat is duurder dan op een andere doordeweekse dag. Ik had niet zo'n dure jurk, de kleding van mijn man werd door zijn ouders betaald.
Ringen e.d. ben je ook al snel 1000 euro voor kwijt, zeker als je iets bijzonders wilt. Maar je kan ook simpele ringen kopen voor een paar honderd euro. Je moet je gewoon oriënteren op wat je wilt en hoeveel je er aan uit wilt geven.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:33

Alle kosten zijn afhankelijk van waar je zit. En wat je belangrijk vindt. Wij zijn 18 mei 2007 getrouwd.
Omdat ik al een keer eerder getrouwd was heb ik geen trouwjurk aan gehad nu.

Trouwlocatie en trouwboekje was 525 euro
uitnodigingen inclusief postzegells 750 euro
ringen 800 euro
dat is weer heel duur omdat ik mijn eigen kaartjes heb gemaakt met scrapboek papier en versiering
kleding bruid en gom was 1250 euro
vervoer was in eigen auto omdat we de auto die we graag wilde niet konden krijgen.
eten (35 man buffet) en feest (160 man) in totaal 650 euro
maar daar moet ik dan wel bij zeggen dat in een dorpshuis is geweest waar alles echt veel en veel goedkoper is dan bij voorbeeld een feest zaal.

Maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Elke gemeente heeft bijvoorbeeld zeker 1 dag in de maand waarop je gratis kan trouwen. Is niet echt een persoonlijke trouwerij dan maar goed je bent getrouwd.
Laat je goed informeren door verschillende bedrijven en je zal zien dat je heel veel verschillende bedragen tegen komt.

Overigens was mijn eerst huwelijk vele malen duurder. Toen (1994) waren we ruim 12500 euro kwijt.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:27

12500 Euro of gulden?

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:52

Wij waren 2 jaar geleden ook ongeveer 12000 euro kwijt.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:55

ehm wij waren ongeveer 6000 kwijt maar mijn pa betaalde het diner en de drankjes....dat scheelde dus een stuk! als dat er ook nog eens bij was gekomen was het een stuk duurder uitgevallen...
de auto met chauffeur kostte ons een krat bier (vriend van mijn moeder) dus dat viel ook mee Lachen

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 20:35

Esther_20 schreef:
HOERAAAA, WEER FEEST ik nodig mijzelf alvast uit Knipoog Haha!

ik wil wel bruidmeisje zijn, of getuige ook geen probleem mee hoor!!

en ik wil oook wel mee jurkjes zoeken en hoedjes passen!!

Haha mag jij wel bruidsmeisjes zijn zorgen jij en manlief dan voor de bruidskindjes Knipoog......

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:22

haha, als je geen plannen hebt om de komende 2/3/4 jaar te trouwen geef ik je kans, een bruidsmeisje in de maxicosi is ook al zo lastig hè! Haha! Go jij! Go jij!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:43

Een vriendin van mij zou gaan trouwen, heel erg low-budget, maar ze zouden gaan trouwen.
De opa en oma van de bruidegom hadden een eigen boerderij, waar ze snel weg zouden gaan en hier moest en zou de bruiloft gegeven worden. De trouwplannen lagen er al, maar omdat opa en oma gaan verhuizen zou het vorig jaar al door gaan.

Helaas mochten ze niet trouwen, omdat ze nog in de schuldsanering zaten.
We hadden de bruiloft bijna rond voor een kleine 2000. Inclusief alles! (al zou wel een deel geschonken worden door ouders e.d.)

Feestlocatie: boerderij.
Bruid heeft veel ervaring met het maken van salades en dergelijke en we zouden dan voor 80 man een BBQ houden.
Paard en koets: opknappen wat er in de schuur stond en de haf waar de bruid op reed zou gebruikt worden.
Door verscheidene dingen zelf te doen hebben wij HEEL veel geld weten te besparen.

Maar bijvoorbeeld ook kleding: een kostuum huren ipv kopen en een 2e hands jurk voor een paar honderd euro ipv een paar duizend.

Saskia71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:00

Tja, ik ben getrouwd in Las Vegas. Voor 150 dollar, op gympies. Lachen Het is maar net wat je wilt.
Afbeelding
Veel plezier met het plannen en voorbereiden!

/edit: ff fotootje erbij geplakt. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Saskia71 op 18-01-08 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:01

maykie schreef:
Ligt eraan wat je zelf wilt. Mijn bruidsjurk, schoenen, hoepel, handschoentjes, lingerie was bij elkaar € 2000,-. Wij gaan overigens deze zomer trouwen. Wij geven het feest bij ons thuis, met BBQ en eigen gemaakte salades door familie enzo... Ik WIL geen bruidstaart, maar mijn aanstaande en ik zijn gek op roomsoesjes, dus mijn moeder gaat heeelll veel roomsoesjes maken...

Kijk wat je wilt, doe wat jij en en aanstaande willen en niet wat familie en vrienden willen. Het is jullie feest!!!

Je kunt ook een taart maken van roomsoesje dat ziet er wel erug leuk uit dan toch een beetje specialer

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:03

Saskia71 schreef:
Tja, ik ben getrouwd in Las Vegas. Voor 150 dollar, op gympies. Lachen Het is maar net wat je wilt.

Veel plezier met het plannen en voorbereiden!

Maar is dat wel rechtsgeldig in NL?