automobilisten kunnen zo stom doen!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:52

In de wet staat dat je zoveel mogelijk rechts moet rijden op de rijbaan.
Maar in de wet staat ook dat inhalen vlot moet gebeuren en dat wordt wel eens ietsjes te letterlijk genomen.

Grappig is dat er vlak bij mijn huis vaak gecontroleerd wordt, meestal mobiele teams (speedspies). Inmiddels herken ik ze van 10 km afstand en ik rij dan dus ook nooit harder dan 50 op mijn klokkie. Soms zit ik dan op de linkerbaan van de twee omdat er rechts iemand nog langzamer rijdt, vaak heb ik dan wel iemand achter me die er per se langs wil; okidoki, be my guest... *flits* . Ik heb een ontzettende hekel aan hardrijders, vooral binnen de bebouwde kom.


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:00

Ik bedoel het zelfde als Lielle.
Kijk, niet iedereen heeft veel ervaring met het rijden op de snelweg, maar als er idd 200 mtr tot de volgende auto is (en er dus in feite zat ruimte is om rechts in te halen) dan zal je toch echt zelf ook moet zien dat je makkelijk naar rechts kan.

Zo ken ik veel voorbeelden door het rijden in de stad. Mensen die heerlijk met een gangetje van 40 km per uur op de linkerbaan blijven rijden (waar je dus 50 km mag) omdat ze wel over 1,5 km linksaf moeten slaan
Vraag me af waar je je rijbewijs dan bij hebt gekregen of gespaard (airmiles of zo Slapen )

Ik ben, als vrouw zijnde, verre van een slome donder in het verkeer, maar ik let wel goed op en rij ook vlot door (ongeacht het feit dat mijn Pinda op sterven ligt Haha! ) en zorg niet voor gevaarlijke situaties!!

Ook vrouwen kunnen rijden!!!

Op zoek naar de zon!!!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 16:01

Dimple schreef:
Ook vrouwen kunnen rijden!!!


*LOL* *LOL* *LOL*

Ben ook vrouw

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:17

Lielle"]
[quote="Dimple schreef:
Ook vrouwen kunnen rijden!!!


*LOL* *LOL* *LOL*

Ben ook vrouw
[/quote]

Weet ik!!! Daarom zeg ik het nou juist Haha! We zijn niet alleen van sukkelige domme vrouwtjes die alleen hun boodschappenautootjes gebruiken om de kinderen van en naar school te brengen. HA, je moet ze nou juist vroeg leren fietsen *LOL*
Ook wij kunnen scheuren, krijgen bekeuringen en rijden te hard.

Maar goed, ik sla door Haha!
We hadden het over andere sukkelige weggebruikers en niet over het rijgedrag van vrouwen.
Wat ik bijv ook heel erg knap vindt, is het rijden zonder lichten in het donker ! Sommige mensen hebben echt niet door waarom de rest van Nederland naar ze knippert. Wel heel positief gedacht als ze dat alleen zouden doen uit vriendelijkheid. B)
Dat ze zonder lichten rijden komen ze pas achter als ze ineens niks meer zien als ze eenmaal thuis de garage inrijden Gaaaap

Op zoek naar de zon!!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 01:00

en hoeveel tijdwinst behaal je dan uit te hard rijden...Op die stukken dat je te hard rijd?

Nooit meegemaakt dat die auto die zoooo langzaam reed, en die jij ingehaald hebt (met te hoge snelheid), even later naast je staat voor een verkeerslicht....

Nederland is niet groot...
Stel je hebt een autosnelweg van 150 km lang, je start snelheid is 150 km/u evenals je snelheid bij de "finish". dan doe je met die selheid er 1 uur over...
Met een snelheid van 120 km/u doe je er 1 uur en 15 minuten over...
De realiteit is dat je nergens in Nederland zulke wegen tegen komt en dat je tijdwinst dus "maar" minuten zullen bedragen....

Dan een snelheid van 170 km/u een "onverlaat" gaat spontaan naar links (op jouw rijstrook) op een afstand van ....300 meter en gaat vol in de ankers. Je snelheid bedraagt 47.2 m/sec... je reactie begint pas na ong. 1 sec (alweer 47.2 meter afgelegd) je probeerd te situatie te overzien/ je twijfeld...(weer 1 sec. en weer 47.2 meter afgelegd) je begint te remmen, en voor jouw auto volledig in de ankers (max remvermogen) gaat ben je weer 1 sec. verder, en dus weer 47.2 meter afgelegd. je hebt nu nog ongeveer 150 meter om tot stilstand te komen, je remweg zal meer bedragen, je eind snelheid ongeveer 50 km/u....tot de crash....

ik kan natuurlijk andere rekensommen bedenken, met 120 km/u en die vrachtwagen die op bumperhoogte rechts naast je rijdt komt naar links....
Maar dit is puur even als voorbeeld, en dan met een remweg afstand van 300 meter... wat als je al op een bumper zit...en je voorganger merkt iets op en gaat vol in de ankers....
120 km/u = 33.3 m per sec kun je wel natellen hoeveel seconden je tijd hebt om op 200 meter tot stilstand te komen, mocht er een ruimte zijn van 200 meter (rechterrijstrook) en je haalt rechts in met 120 km/u en die vrachtwagen die 80 km/u rijdt gaat in de remmen (om welke reden dan ook)
Als je je ergert aan die linksrijder met een voor jou te lage snelheid heb je geen oog voor het overige verkeer, ga je dan rechts inhalen dan heb je de verkeerssituatie voor die vrqachtwagen al gemist op de rechterrijstrook, om de wagen op de linkerstrook in te halen verhoog je je snelheid... dus je meters per sec. verhogen alsook je remweg.....BOEM als die vrachtwagen begint te remmen.....tot zover je eigen verantwoording.... maar nu is die vrachtwagen een luxe wagen met kids op de achterbank die "maar" 100 rijdt (ipv die vrachtwagen) en vol in de remmen gaat.....Boem... je eigen verantwoording en je geweten dan? en die kids dan? en, en, en.... dan ben je netzover als die persoon die de vluchtheuvel links passeerde en die voetganger schepte....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 07:07

Hard rijden scheelt wel. Bussum den haag in 35 minuten. Maar normalieter doe je er zeker 45 minuten over! Elke dag 20 minuten in je leven. 202 werkbare dagen: scheelt me ongeveer 67 uurtjes vrije tijd. (bijna drie dagen autorijden!!). Dus het scheelt echt wel!!! Sparen doe je ook door te schrapen.

Mij gaat het niet om sneller op mijn werk te zijn. Je moet andere weggebruikers niet van last zijn en niet proberen in de weg te zitten.

En ik vind het een vreemd voorbeeld, die je opnoemt, ik snap hem niet zo goed (luxe wagen?).
Ik ben voor: keep your lane en rechts inhalen. Zo gebeurt het in America en zo zou het hier moeten. Daar werkt het goed.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 09:32

luxe wagen is een personenwagen.
We hebben hierzo van die termen om de wagens uit elkaar te houden.
Vrachtwagen, bestelwagen, luxe wagen, terreinwagen of soms is alles een auto:vrachtauto, bestelauto, luxeauto, terrienauto (dit meestal met de kids)

Ik moest vroeger regelmatig naar Amsterdam (vanuit Enschede), we zijn eens aan het rekenen gegaan hoeveel tijdwinst het opleverde als ik overal 20 km/u harder ging rijden dan toegestaan, het ging om minuten. En dan alleen theoretisch. De praktijk leert dat je soms terug moet naar 80 (inhalende vrachtwagens) terug naar 120 (linksrijdende luxe wagens die bezig zijn om andere weggebruikers in te halen) enz... Dan heb je weer tijdsverlies om van 80 op 140 km/u te komen enz...

Ik heb ook wel eens een bekeuring gehad wegens te hard rijden. En ben ook geen engel op de weg....
En voor ik kids had reed ik ook vaak te hard, ergerde me aan alles en iedereen(je wilt niet weten hoe groot mijn scheldwoordenboek was), soms nog wel eens (geef je een tegemoet komende vrachtwagen/bus lichtsignalen zodat deze door kan rijden, is er nog 1 of andere onverlaat die je probeerd in te halen waar het niet kan en die bus/vrachtwagen helemaal niet ziet, en luid begint te toeteren icm handsignalen....)
Ze hebben hierzo de rotonde uitgevonden (ze plaatsen die dingen nog net niet op een rechtstuk weg, dus zonder kruispunt)En dan heb je van die mensen die dan vlak voor jou, echt op het allerlaatste moment, nog even de rotonde opschieten, zodat je met je paardetrailer erachter vol moet remmen... Ja ik word dan boos, noem die bestuurder Meloen (ivm kids op de achterbank).
En vraag me dan af wat het opleverd als je je ergerd en/of boos wordt...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 09:42

En dan nu gewoon even eerlijk.............

Het is soms gewoon lekker om even hard te rijden. Net als het zo lekker is om met je paard in een rengalop over het strand te jakkeren

Dus die theorien klinken leuk en zo zou het ook moeten zijn, maar helaas.............

Dan geef ik er liever de voorkeur om op bepaalde momenten dat het kan (s'avonds of s'nacht) te hard te rijden dan sommige weggebruikers die altijd drukken, hangen, duwen en pushen ongeacht de drukte of tijdstip omdat ze toevallig wel efffe een 'snelle' wagen hebben Misselijk

Op zoek naar de zon!!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:12

Vanochtend weer een ster in mijn voorruit. En ik heb al twee nieuwe. (en een pas 1 jaar oude auto). In alle gevallen reed ik netjes de snelheid (kon niet anders) en was er een mongool die over de witte streep reed op de linker baan, richting de berm. Dit keer was het een vrouw. En bedankt weer. Zo irritant....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:05

Prima schreef:
Hard rijden scheelt wel. Bussum den haag in 35 minuten. Maar normalieter doe je er zeker 45 minuten over! Elke dag 20 minuten in je leven. 202 werkbare dagen: scheelt me ongeveer 67 uurtjes vrije tijd. (bijna drie dagen autorijden!!). Dus het scheelt echt wel!!!


Dit heb ik een keer aan oom agent voorgerekend toen ik aan de kant gezet was. Ben niet tot het punt gekomen dat hij het begreep.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Animal, Lipstick, Tazzey, TheNovelist, xxxmh, YandexBot en 182 bezoekers