Meisje doodgereden + situatieschets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 11:59

Dit soort ongelukkken zijn idd vreselijk. Maar helaas orde van de dag... Ik ben zeker voor zwaardere straffen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:00

Lovely schreef:
Kennen jullie die commercial van die jongen en dat meisje met die vlieger op dat veldje en dat dat jongetje dan achteruit rent en dat je dan de remmende banden van een auto hoort. Nou die commercial kan ik dus niet naar kijken en ik denk de ouders van dit meisje ook niet meer.


Heb ik dus ook. Echt een hele erge reclame. Maar ik vraag me af of hij werkt bij de doelgroep.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:08

Wat erg voor dat meisje..en zeker haar ouders.. Verdrietig
en die man die zo hard heeft gereden is ook niet helemaal 100% he Boos!
Maar...hij zal wel een eeuwig schuldgevoel hebben, en wij waren er allemaal niet bij het kan net ongelukkig gebeuren dat hij iets belangrijks had (niks kan zo belangrijk zijn als het leven van dat meisje dat weet ik ook wel) even moest inhalen omdat de auto voor hem heel traag reed en dat er toen opeens een meisje de weg op sprong/liep.

Natuurlijk probeer ik niets goed te praten en leef ik heel erg mee met de ouders van het meisje, maar een lange gevangenisstraf zal die man zeker krijgen(een deel van zijn leven weg), en een eeuwig schuldgevoel vindt ik best al wat...
Ik ken die vent persoonlijk niet en weet ook helemaal niet wat voor een type hij is, dus beoordelen kan niemand in zo'n situatie dat laten we aan de rechter over.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:34

Verschrikelijk!!! Daar kom je toch nooit meer overheen als ouder????!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 13:45

Katja"]
[quote="Lovely schreef:
Kennen jullie die commercial van die jongen en dat meisje met die vlieger op dat veldje en dat dat jongetje dan achteruit rent en dat je dan de remmende banden van een auto hoort. Nou die commercial kan ik dus niet naar kijken en ik denk de ouders van dit meisje ook niet meer.


Heb ik dus ook. Echt een hele erge reclame. Maar ik vraag me af of hij werkt bij de doelgroep.
[/quote]

Goeie vraag Katja, maar ik denk dat die commercial niet echt werkt voor de doelgroep. Waar je ook kijkt, er wordt zo veel te hard gereden op punten waar het gewoon niet kan. Dat je hard rijdt op de snelweg, soit, daar kun je jezelf nog mee hebben. Maar hard rijden in de bebouwde kom en nog voor kinderbedtijd, daar heb ik dus moeite mee.
Maar zolang auto's verkocht worden met aanprijzingen over het vermogen, topsnelheid, etc., zal daar wel nooit iets aan veranderen. Terwijl, bij verkeerd gebruik diezelfde auto ineens een moordwapen is.
Aan een kant ben ik wel blij dat deze man dood door schuld ten laste wordt gelegd, maar ik moet nog zien dat hij zijn bijbehorende straf krijgt. Meestal komt dat er niet van is mijn ervaring. Helaas heb ik totaal geen medelijden met deze dader, ik hoop echt dat zijn leven voorgoed verknalt is, maar de ervaring leert dat dat reuze mee zal vallen, denk maar aan de Marco Bakkers en Patrick Kluiverts van deze wereld en al die anderen die per se hun rechtervoet op de plank willen hebben.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 14:05

Naar die commercial kan ik niet kijken, mijn maag draait er van om...
Brrr, dat verhaal van Sjuimpje is ook cru moet je nagaan hoe zij zich hebben gevoelt, ik moet er niet aan denken....
Persoonlijk vind ik wel dat je met drank achter het stuur niet moet rijden.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 16:46

Iedereen verplicht een slipcursus. Vriend van me reed ook altijd te hard op plaatsen waar dat (IMO) gewoon echt niet kon. Hij heeft een tijd geleden een slip cursus gedaan, uitstapje via de zaak, en daar is hij toch wel behoorlijk van geschrokken.
Erg veel mensen die zich niet realiseren dat het echt ongeloofelijk lang duurt voor je lichaam reageert op iets dat je ziet en ook geen idee hebben van de enorme remweg die je hebt, zelfs als je 50 rijdt.
En wat mij betreft mogen alle flitspalen die nu op 4 baans 80km wegen staan allemaal de bebouwde kom in Haha!

BTW dat verhaal van Sjuimpje cru? Mwoh, IMO niet het juiste woord als ze idd teveel gedronken hadden. IMO mogen er echt veeeeeeeel meer alcohol controles komen in de buurt van sportparken in het weekend en na trainingsavonden. Brr.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 16:50

BartVB schreef:
En wat mij betreft mogen alle flitspalen die nu op 4 baans 80km wegen staan allemaal de bebouwde kom in Haha!


Ga eens in Emmercompascuum 100 rijden...dan word je door 9 Flitspalen geflits al die palen staan in 1 weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 17:21

Met 50 km per uur duurt het 15.88 meter voor je stil staat. Helaas remmen de meeste mensen verkeerd en dus duurt het langer. In het geval van dit meisje dus meer dan 30 meter, dus reken maar uit hoe hard die man gereden heeft, stoer he?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:27

BartVB schreef:
BTW dat verhaal van Sjuimpje cru? Mwoh, IMO niet het juiste woord als ze idd teveel gedronken hadden. IMO mogen er echt veeeeeeeel meer alcohol controles komen in de buurt van sportparken in het weekend en na trainingsavonden. Brr.


Tja, best maar een verstikkingsdood lijkt me nou niet echt leuk om mee te maken, zeker niet als het lang duurt en je ziet langzaam de dood tegenmoet komen. Maar goed, iedereen heeft andere normen en waarden.
Denk nu ook weer niet dat je dat verdient ook al heb je gedronken, terwijl ik toch een felle tegenstander ben van drank achter het stuur.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:09

O wat vreselijk, wat gaan die ouders en andere familieleden een lijdensweg tegemoet Boos!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:33

Vreselijk!
Een paar jaar terug is een kennis van mij ook doodgereden. Had haar de avond ervoor nog gesproken, ze stak de weg over (keek zelf waarschijnlijk ook niet goed uit) en is toen aangereden, ook zij was op slag dood, maar de dader is in dit geval doorgereden!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:47

Verschrikkelijk..
Moet er niet aan denken, dat ik uit school zou kunnen komen, en met oversteken opeens.. dan ben je dood, Scheve mond

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:19

Nathalie schreef:
Verschrikkelijk zeg!!
Hier is vandaag ook een 16 jarige jongen overleden. Hij reed op de scooter en werd geschept door een auto. Hij vloog echt ontzettend hoog de lucht in, heb gehoort dat ie zeker zon 10 tot 15 meter omhoog vloog samen met zijn scooter. Ook hij was opslag dood...


Hij was niet opslag dood nathalie. Hij is savonds in het ziekenhuis overleden aan ernstig letsel. heel erg natuurlijk maar ik heb er licht mijn twijfels bij... EN geen helm, En gen voorang... Tja
Evengoed verschrikkelijk voor de familie

Voor dat meisje uiteraard wel verschrikkelijk...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 18:26

Sjuimpje schreef:
Citaat:
Twee Soesters zijn donderdagnacht bij een verkeersongeval in Soest om het leven gekomen. Het gaat om Marco Hagelen (31) en Kees Dorrestein (24), twee spelers uit het eerste elftal van voetbalvereniging Hees. In de vijver bij de Jachthuislaan bleek vrijdagochtend een auto op zijn kop te liggen. De twee inzittenden waren overleden.

Dit is vannacht bij ons gebeurt,
bovenstaande heren hadden zeer waarschijnlijk te diep in het glaasje gekeken in de kantine van de manege, ze zijn het erf afgereden en nog voordat ze op de openbare weg kwamen zijn ze die vijver ingedoken.
Daar hebben ze de hele nacht gelegen, de volgende ochtend werd het pas ontdekt.
Ik vraag me af hoe het heeft kunnen gebeuren,
de manege ligt aan een kort, doodlopend, zeer smal weggetje met erg slecht asfalt. Ze moeten haast wel heel hard gereden hebben wil je in dat vijvertje op zijn kop kunnen belanden maar ik begrijp niet hoe ze die snelheid hebben kunnen bereiken op dat korte stukje...
Ik zag vanmorgen om kwart voor 8 al ambulance, politie en brandweer voorbij komen met loeiende sirenes... Kan je nagaan hoe laat ze zijn gevonden.


Ze hebben nu de weg vernieuwd, al een poos geleden! Het asfalt was niet slecht dus dat was in ieder geval de oorzaak niet. Ik ben die zelfde avond ( donderdag avond) rond half 12 op de manege geweest omdat ik ontzettend nodig naar de wc moest en daar toevallig langs reed. Samen met een vriend zijn we daar naar toe gegaan. Ik snel naar de WC en omdat we daar toch waren wilden we in de kantine nog even wat drinken, aangezien er een nog stuk of 10 auto's stonden! We kwamen binnen en werden door een dronken barman op een botte manier de deur gewezen. Er zou geen alcohol meer geschonken worden omdat iedereen toch al dronken was. Terwijl die vriend van mij iets terug zei keek ik de kantine rond, waar ongeveer 15 mensen zaten die allemaal flink aan het lallen en feesten waren, waaronder de 2 jongens waar het hier over gaat! Wij zijn maar meteen vertrokken en kwamen tijdens het wegrijden en wankelende, vermoedelijk dronken, man tegen die in zijn auto stapte.

>>>(dit heb ik van de zoon van de eigenaar van de manege)
Rond 2.00 u s'nachts sloot de kantine en werd iedereen naar huis gebonjourd. De eigenaar sloot alles af en de overige mensen stapten vrolijk in hun auto's ( allemaal *lichtelijk* aangeschoten) , waaronder dus ook die 2 jongens. Wat ik begreep duurde het bij hun allemaal wat langer met intstappen etc. dat ze als laatste vertrokken.

Als je het allemaal aan elkaar knoopt kan je dus bedenken dat ze dronken zijn gaan rijden en zo de macht over het stuur verloren zijn. Ze zijn s'ochtends rond 7.00u gevonden, en hebben dus zo'n 4 1/2 uur in het water gelegen. Ze moeten inderdaad behoorlijk hard gereden hebben, aangezien het hek om het huis een Hera-hekwerk is ( van dat gevlochten hekwerk) en dat geeft niet mee. De vraag is inderdaad hoe ze in hemelsnaam op dat kleine stukje zo'n vaart hebben kunnen maken, aangezien de oprit maar zo'n 100/200 meter is en het halverwege gebeurt schijnt te zijn!
Beide jongens hadden een jong gezin, eentje geloof ik een baby van nog geen half jaar!

Weer even on-topic!
Het is echt erg dat onschuldige mensen de dupe zijn van andere domme mensen. Helaas gebeurt het nog erg vaak dat mensen dronken achter het stuur stappen! Dat ze dat niet eens aan gaan pakken inplaats van die kindeachtige flits-foto spelletjes!

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:50

Hoi,

Ik las het gisteren ook al. Vreselijk !!
Mijn paarden staan precies in DE beruchte bocht in Barger-Oosterveld.
Bij de Emmenaren waarschijnlijk wel bekend.
Vorig jaar reden daar 3 jongens zich met 160 km/h dood op een boom voor de oprit.Een 4e was gewond.
Nog geen half jaar later weer bingo ! Twee auto`s tegen elkaar twee bomen verder.Gelukkig alleen gewonden.
Dit is wel het stukje berm waar wij altijd de honden uitlaten en ik moet met de paarden precies in die bocht staan wil ik door de vele bomen beide wegdelen kunnen zien met oversteken.
Je kunt je wel voorstellen dat als ik een auto met hoge snelheid aan hoor komen ik al een licht benauwd gevoel krijg en blij ben als hij veilig voorbij is.
Ook in deze bocht staan flitspalen en op het traject zelf een stuk of vijf.
Maar het blijkt ook nu weer in Emmercompas dat je altijd wel van die gekken blijft houden.
HELAAS !!

Groetjes Jacqueline.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:19

Die man zal het er ook wel moeilijk mee hebben hoor, die zal zijn hele leven meeslepen dat hij iemand heeft vermoord dat lijkt me ook heel vreselijk Verdrietig Je zal er maar mee moeten leven...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 11:41

#Ymke#"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Citaat:
Twee Soesters zijn donderdagnacht bij een verkeersongeval in Soest om het leven gekomen. Het gaat om Marco Hagelen (31) en Kees Dorrestein (24), twee spelers uit het eerste elftal van voetbalvereniging Hees. In de vijver bij de Jachthuislaan bleek vrijdagochtend een auto op zijn kop te liggen. De twee inzittenden waren overleden.

Dit is vannacht bij ons gebeurt,
bovenstaande heren hadden zeer waarschijnlijk te diep in het glaasje gekeken in de kantine van de manege, ze zijn het erf afgereden en nog voordat ze op de openbare weg kwamen zijn ze die vijver ingedoken.
Daar hebben ze de hele nacht gelegen, de volgende ochtend werd het pas ontdekt.
Ik vraag me af hoe het heeft kunnen gebeuren,
de manege ligt aan een kort, doodlopend, zeer smal weggetje met erg slecht asfalt. Ze moeten haast wel heel hard gereden hebben wil je in dat vijvertje op zijn kop kunnen belanden maar ik begrijp niet hoe ze die snelheid hebben kunnen bereiken op dat korte stukje...
Ik zag vanmorgen om kwart voor 8 al ambulance, politie en brandweer voorbij komen met loeiende sirenes... Kan je nagaan hoe laat ze zijn gevonden.


Ze hebben nu de weg vernieuwd, al een poos geleden! Het asfalt was niet slecht dus dat was in ieder geval de oorzaak niet. Ik ben die zelfde avond ( donderdag avond) rond half 12 op de manege geweest omdat ik ontzettend nodig naar de wc moest en daar toevallig langs reed. Samen met een vriend zijn we daar naar toe gegaan. Ik snel naar de WC en omdat we daar toch waren wilden we in de kantine nog even wat drinken, aangezien er een nog stuk of 10 auto's stonden! We kwamen binnen en werden door een dronken barman op een botte manier de deur gewezen. Er zou geen alcohol meer geschonken worden omdat iedereen toch al dronken was. Terwijl die vriend van mij iets terug zei keek ik de kantine rond, waar ongeveer 15 mensen zaten die allemaal flink aan het lallen en feesten waren, waaronder de 2 jongens waar het hier over gaat! Wij zijn maar meteen vertrokken en kwamen tijdens het wegrijden en wankelende, vermoedelijk dronken, man tegen die in zijn auto stapte.

>>>(dit heb ik van de zoon van de eigenaar van de manege)
Rond 2.00 u s'nachts sloot de kantine en werd iedereen naar huis gebonjourd. De eigenaar sloot alles af en de overige mensen stapten vrolijk in hun auto's ( allemaal *lichtelijk* aangeschoten) , waaronder dus ook die 2 jongens. Wat ik begreep duurde het bij hun allemaal wat langer met intstappen etc. dat ze als laatste vertrokken.

Als je het allemaal aan elkaar knoopt kan je dus bedenken dat ze dronken zijn gaan rijden en zo de macht over het stuur verloren zijn. Ze zijn s'ochtends rond 7.00u gevonden, en hebben dus zo'n 4 1/2 uur in het water gelegen. Ze moeten inderdaad behoorlijk hard gereden hebben, aangezien het hek om het huis een Hera-hekwerk is ( van dat gevlochten hekwerk) en dat geeft niet mee. De vraag is inderdaad hoe ze in hemelsnaam op dat kleine stukje zo'n vaart hebben kunnen maken, aangezien de oprit maar zo'n 100/200 meter is en het halverwege gebeurt schijnt te zijn!
Beide jongens hadden een jong gezin, eentje geloof ik een baby van nog geen half jaar!

Weer even on-topic!
Het is echt erg dat onschuldige mensen de dupe zijn van andere domme mensen. Helaas gebeurt het nog erg vaak dat mensen dronken achter het stuur stappen! Dat ze dat niet eens aan gaan pakken inplaats van die kindeachtige flits-foto spelletjes!
[/quote]

Wij zijn zaterdag avond daar geweest en je ziet vanaf de Boshoeve eerst diepe sporen aan de linkerkant van de weg en dan wat later zijn ze rechts door het Heras hekwerk en een beukenhaag heen gegaan. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen? Verward Het is namelijk een heel smal en vooral recht weggetje. Ik vind het banketstaaf voor de nabestaanden maar net goed hoor. Liever dat ze binnen 150 meter na vertrek verongelukken dan dat ze iemand aanrijden, die er niets mee te maken heeft omdat zij zo nodig met hun dronken kop moeten gaan rijden.
Onze kantinejuf werkt ook in de bar bij Hees en die is de hele week onder de pannen met rouwdiensten en begravenissen maar zij vond dat hier ook wel wat voor te zeggen was.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 11:54

chantal1 schreef:
Denk nu ook weer niet dat je dat verdient ook al heb je gedronken, terwijl ik toch een felle tegenstander ben van drank achter het stuur.


Hmm, ik ben misschien wat hard voor zuipers achter het stuur, maar zoals ik het zie zijn de mensen die met teveel drank op omkomen in het verkeer er zelf schuldig aan.

Ik denk dat als iemand met teveel op tegen een boom rijd, wij medelijden met de boom en de ouders van de persoon moeten hebben, niet met hem of haar..

Ik heb liever dat ze in de sloot komen en verzuipen, als dat ze mij of een van mijn familieleden van de weg rijden..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 12:39

Ethelate schreef:
die ouders gaan nu door een hel, omdat zo'n vent niet even het geduld heeft...

levenslang!


Levenslang is nog te zacht... ophangen aan de hoogste boom, vierendelen, met een nat stukje leer om z'n nek in de brandende zon zetten, ... de straf kan niet erg en pijnlijk genoeg zijn....

Door zo'n stomme roekeloze dronken (?) bestuurder heb ik een aantal jaren geleden in een klap 5 familieleden verloren.... Mijn oom, tante en 3 neefjes kwamen terug van vakantie.... toen ze in zuid Duitsland geraakt werden door een vrachtwagenchauffeur.... alle 5 op slag dood...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:10

Kippevel brrrr en het is zo zinloos die man had daar heel misschien 1 minuutje tijdswinst. Door de gestresste levensstijl van tegenwoordig heeft iedereen haast en er gebeuren veel te veel ongelukken. Ik denk dat die man het nu wel uit zijn hoofd laat om zo;n heuvel te pakken hij zal wel veel nachtmerries hebben en NET GOED!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:20

heel erg, maar nu....wat gaat er gebeuren met de man die haar heeft aangereden?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:57

slik ...... Wat een Grooooooottte nog grotere LU L.
Rijbewijs in nemen, en later kruipen op handjes en voeten..
Die ouders hebben nu levenslang.... Dat hij ook maar voelt !

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:04

Ja dat is gewoon abnormaal. Moet btw wel erg hard gereden hebben om dat meisje over het hoofd gezien te hebben. Echt zwaar triest.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:08

wjerdo schreef:
Die ouders hebben nu levenslang.... Dat hij ook maar voelt !


hij heeft ook levenslang hoor...ik denk dat die zijn schuld zijn rest van leven voelt(dat hoop ik tenminste! Boos! )

dat verhaal nathalie...ik ben blij dat mijn broer zijn rijbewijs heeft zins vrijdag... reed altijd zonder helm Frusty tientallen boetes gehad niets hielp.
zijn neef(mijn neef dus ook) is ook verongelukt met brommer maar dat heeft hem niet op gedachte gebracht dat een helm heel belangrijk is...