Even nog vooraf,
Voordat ik bij hem vroeg om te komen wonen,heb ik zelf eerst alle mogelijkheden besproken.
Niet alleen met mijn moeder ook anderen instantie's die hiervoor zijn.
De rede dat ik geen uitkering oid kan krijgen is omdat ik niet gewerkt heb na me 18e,ivm de kleine dus.
Op je 17e fulltime werken rekene ze gewoon keihard niet mee!
Alle mogelijkheden om dat te vinden word ik buitengesloten,ben dus financieel weer geheel op me ouders terecht gekomen.Helaas wil ik dit zelf ook niet,maar er zit niks anders op.
Werken kan ik helaas ook niet,geen oppas omdat moeder zelf in zorg zit en dus verschillende werktijden heb,en pa?die wilt niet constant oppassen.Mijn oma vind kleine kinderen leuk,zoals het niet te lang is,ze is ook al op leeftijd dus wil haar niet opzadelen met dit probleem
Tante's hebben ook gewoon weg geen tijd,te druk met eigen werk oid.
Plus dat ik een kindje heb,die veel problemen geeft,loopt achter syndroom etc.Dus ik drop hem gelieve al niet bij een ander.
kannie schreef:@ marjo: je kan zo teleurgesteld zijn in iemand, maar het blijft je dochter zeg! die steun je onvoorwaardelijk!
@ ts:ik vind het schandalig hoe jouw vader met je omgaat. ik vind dat je groot gelijk hebt om je beledigd en gekwetst te voelen. je zegt dat je een gesprek met hem hebt gehad. heb je daar echt goed je hart gelucht? alles gezegd? en laat je niks wijsmaken, jij hebt gewoon gelijk in dit verhaal
sterkte!
Bedankt!
Ik heb hem alles gezegt wat me dwars zat,heel open geweest,wat voor mij dus al moeilijk zat is,
omdat ik normaal een geslotenboek ben.Hij zei overal snel kort antwoord op,en kreeg het gevoel dat die mij dus de deur probeerde uit te wijzen.
Flying_Angel schreef:Hmm als hij zo zou reageren zou ik al niet eens meer bij hem willen wonen, ik zou geen contact meer met hem opnemen en hem met rust laten. Het is wel je vader maar goed als hij zulke dingen zou zeggen. Bah.
Verder zou ik gewoon een klein huurhuisje ergens zoeken

Dan heb je lekker iets voor jezelf.
Dat het me vader blijft klopt,helaas soms..
Ik heb alleen weer contact opgenomen met hem ivm mijn zoontje,die heeft ook recht op een opa,
en helaas heeft hij er dan 0 als ik geen contact met hem opneem.Bij me ex heeft hij geen opa meer,ook me ex ze moeder kijkt niet naar hem om.Dus hij heeft inpreciepe maar 1 opa en oma.Ik vind dat dus wel belangrijk,ook omdat ik zelf maar 1 opa en oma gekent heb.
Helaas kan ik dus niet op me zelf door bovenstaande reden.
anniee schreef:Oei oei oei wat naar dit.
Vriendin van me zat in dezefde situatie hoewel haar vader geen kinderen van/bij die nieuwe vrouw had. Het contact was ver te zoeken en hij wilde ze ook niet meer financieel steunen en niets interesseerde hem meer.
Ik heb altijd het idee met dit soort mensen dat ze dit hun hele leven zullen blijven doen en wellicht ooit zijn "lieve STIEFdochter" in jouw schuitje zal zitten als de liefde met deze vrouw over is...
Ik denk dat het voor jou het beste zou zijn om zeer zeker niet bij hem in te gaan wonen; je zou dan constant geconfronteerd worden met zijn leuke nieuwe gezinnetje en dat zal je opbreken hoor!
Is het een optie om dan financiele steun van hem (en je moeder?) te krijgen en op jezelf te gaan wonen met je kindje?
Edit: mocht hij ook die steun weigeren dan is voor mij de boodschap duidelijk; hoe moeilijk het ook zal zijn dan moet je echt met hem breken...
Opzich kan haar kids er niks aan doen,die worden ook maar vanuit friesland naar de randstad getrokken,die wilde het waarschijnlijk ook niet zo zien.Met haar kids heb ik wel vrede,zijn lieve kinderen,meisje ook paarden gek oid.Dus die kids kunnen er ook weinig aan doen.Ik heb dat dus wel een plekje gegeven,netzoals in verhaal van mijn kamer en spullen,heb nu zo iets van,word je er gelukkig mee?Prima..ik koop het wel zelf,dan heeft niemand het recht om het af te pakken.
Helaas wil hij ook financieel niet steunen,toen ik paar maanden geleden 18 was,werd gelijk de alematatie gestopt naar me moeder.Terwijl op papier staat tot 21ste!(dit even achterwge laten)
Ik woonde toen nog op me zelf,dus me moeder dacht,agh laat hem erin stikken..ze heeft alles wat ze wilt,ze is gelukkig zo.
Nu moet hij het dus officieel weer storten,maar helaas vertikt hij dit.Ik kan het wel hogerop zoeken,maar van die 150,- word ik toch niet rijk,en verpest alleen maar meer weer de band.Dus dat is geen optie,hij wil me dus ook veder niet financieel veder helpen.
Me moeder neemt nu de kosten opzich,maar 3 kids,kleinkind koophuis enz word nu toch ook te veel.
Zorg verdient niet veel 
Levy schreef:Ik denk persoonlijk dat het verstandig zou zijn om gezinshulp in te schakelen.
Bovendien begrijp ik het wel, hoe hard het ook klinkt.....

Hij is ook bezig een nieuw leven op te bouwen, jullie zijn destijds al niet prettig uit elkaar gegaan en nu zou je terug willen komen met je kleine kindje erbij.
Daarmee gooi je ook hun hele leven weer op zijn kop natuurlijk.
Ik ga ervan uit dat je daar naartoe terug wilt omdat je gewoonweg geen plaats hebt om te wonen, niet omdat je zoveel liefde voelt voor je vader en zijn gezin en dus graag bij hen wilt zijn.
In mijn ogen zou het verstandiger zijn hulp te gaan vragen om zelfstandige woonruimte te krijgen. Begeleid wonen bijvoorbeeld.
Liefde voel ik wel voor me vader hoor,het is en blijft me vader.Hij is niet altijd een slechte man geweest,maar na de scheiding van me ouders is het gewoon achteruit gegaan.
Mocht op me 14e alleen thuis blijven,want pa ging stappen.Ik ben hierdoor zelf ook veel gaan stappen,verkeerde mensen etc.Opzich niet erg,heb er veel van geleert wat je hebt in een leven en niet.Maar na die periode van 14jaar is gewoon alles anders geworden.Hij ging bijv ook een relatie aan met mijn vriendinnen haar moeder oid.In begin is leuk dan denk je ''heb een leuk stiefzusje'' maar alles verandert gewoon.
Ik heb der veder altijd met plezier gewoont,en heb altijd gekozen voor me vader.Denk omdat ik daar meer mocht vroeger,ik mocht namelijk niet op me 14e stappen van me moeder.Me moeder kwam me dan ook vaak uit de kroeg halen omdat ze weer merkte dat ik daar was.
Ik kom wel in aanmerking voor begeleid wonen,maar dan kom ik tussen anderen moeilijke kinderen met ''echte'' problemen,en zoontje gaat naar crises opvang!en dat laat ik niet gebeuren,dan slaap ik maar bij me moeder in bed en zoontje in campingbedje..dan zo maar 6 jaar wonen.
Een nieuw leven heeft meneer allang opgebouwd,
ik heb hems vriendin toen geaccepteerd ze heeft hier werk gevonden,staat nu in ze huis ingeschreven oid.Heb geen problemen met der,en veroorzaak die ook niet.Ik zie het probleem niet in.
Ben en blijf wel ze eigen dochter,en je eigen kinderen laat je niet op straat staan voor een ander!
Ik zal dit nooit doen bij me zoontje