Hoe kon je? (verhaal van een hond naar zijn baas)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:38

Ik heb het verhaal maar niet helemaal afgelezen..... Mensen gaan ook vaak zo met elkaar om als met dieren hoor. Alleen kan een afgedankte mens zichzelf nog redden, een dier niet.
ik troost mezelf met het feit dat het niet vaak voorkomt dat ze een dier laten inslapen, en als ze een bejaard dier laten inslapen is dat het beste zo, omdat dat dier toch heel moeilijk kan wennen aan een nieuwe situatie.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:10

getsiederrie... ik heb echt even goed lopen huilen... Verdrietig
Wat ben ik dan blij dat ik opgevoed ben door ouders die mij bij hebben gebracht dat als je voor een dier kiest dit voor de rest van zijn leven is tenzij het echt, echt niet anders meer kan.
Hun hadden dat mijn broer geboren werd een klein hondje gevonden vast gebonden aan een boom.. nog geen 8 weken oud en vakantie tijd...
Zij hebben hem meegenomen en zouden hem naar het asiel brengen maar hadden geen tijd en na een week waren ze zo verzot op het moppie dat hij bleef. Hij heeft er wel iets aan over gehouden want hij was gek op autorijden maar als de auto stil kwam te staan kroop hij in elkaar, bang om eruit gezet te worden. Hij is nooit meer bij ons weg gegaan en was 16 jaar geworden.
Toen ik een vriend kreeg had hij ook al een hond, die was 4 dat hij hem uit een asiel had gehaald. Zeer moeilijk karakter en niet opgevoed. We hebben hem nog steeds en is verleden week 16 jaar geworden. En ik hoop dat hij in goede gezondheid zijn jaartjes tot het einde bij ons blijft!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:14

zo'n verhaal als van Chica lees ik veel liever.... Ik had ooit een vriend die heel veel van honden hield. Zijn ouders hadden toen hij klein was ook een hond, maar die deden ze er uit omdat hij niet bij die hond weg kon blijven. Dat heeft hij zijn ouders later niet in dank afgenomen, want dat is niet de juiste manier van opvoeden van kinderen.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 14:41

Zulke ouders als die van je vriend had een meisje wat ik kende ook. Haar ouders vonden dat ze teveel tijd aan de hond besteedde en deden het dier weg Frusty
Nu is ze dus echt helemaal doorgeslagen met een autootje waar niet meer door de achterruit te kijken valt door de vele hondenstickers en twee honden waar ze elke cursus en wedstrijd mee afloopt; elk gespreksonderwerp komt bij haar als vanzelf op honden. Ze slaapt nog net niet in de hondenmand. Er is duidelijk het tegenovergestelde effect bereikt door haar ouders.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 15:25

Wat een vreselijk naar verhaal, de tranen stonden even in mijn ogen!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 18:37

Ook ik zat met tranen in mijn ogen, kan ook haast niet anders denk ik na zo'n verhaal. Over het asielgebeuren moet me toch iets van het hart. Een kennisje van ons wilde graag een 2e hond en zocht op internet naar de beschikbare honden in asiels in de buurt. Alle honden waar ze op belde waren steeds al weer weg. Het ligt misschien aan de omgeving (amsterdam) maar volgens de mensen van de asiels waren de meeste honden binnen een week herplaatst. Inmiddels heeft ze haar hond gevonden maar niet via het asiel.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:01

schitterende tekst, over iets vreselijks... Huilen

En als ik dan dat koppie van me hond zie (die hier aan me voeten ligt Lovers ) dan... HOE KUN JE?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:20

O wat een vreseliijk zielig verhaal, hoe kunnen mensen dit ooit in hun hoofd krijgen!!!!!! Ik liet ook een paar traantjes lopen.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:15

Heel mooi geschreven, zit met tranen in mijn ogen *snif*

Als ik dan denk hoe wij onze stalhond 4 geweldige jaren hebben gegeven, zij heeft 3 k*tjaren gehad en was doodsbang, ze is in die 4 jaar veranderd in een speels, lief, eigenwijs, schattig, knuffelig, ondeugend hondje waar ik heel veel van hou Lovers helaas wordt dit waarschijnlijk de laatste nacht voor haar Verdrietig maar als ik dit lees, ben ik blij dat wij haar zo'n mooi leven hebben mogen schenken.... Lovers

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 11:59

brrr heb er helemaal kippevel van gekregen Verdrietig

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 22:08

Ik zit ook met tranen in mn ogen, ik leef helemaal mee, vreselijk!!!
Tegen dit soort dingen kan ik echt niet, net zo als dierenmishandeling, walgelijk!!!

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 23:30

Vreselijk! Hier kan ik echt niet tegen en zit ook met tranen in mijn ogen! Heb zelf ook een hond (12 jaar) en die gaat nooit meer weg!~Zoiets doe je toch niet? Je bouwt toch een band op met je huisdier? Echt walgelijk!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 00:21

Snap ik ook helemaal niets van. Hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd!!!! Je eigen hond wegbrengen terwijl het niet hoeft! Oef, moet er niet aan denken!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 10:46

Ik denk dat er mensen zijn die nergens aan hechten of zo. Ze zijn leeg van binnen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:30

Aaaaaaaaaah! Dit is veel te zielig!
Ik zit hier een potje te janken voor me computer!