Zangles gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:31

wacht...laat ik dan anders zeggen zodat ik wel geloofd word:
je kan jezelf makkelijk zangleraar noemen en ook weten hoe je mooi kan zingen etc. maar ieder mens is anders en moet dus op een geheel andere wijze les krijgen zodat je wél goed met je stem leert werken alleen zijn die leraren zeer zeldzaam.
en vooral met de verkeerde begeleiding verkloot je je stem. stembanden zijn bij iedereen anders en iedereen heeft daar dus ook andere begeleiding bij nodig en dat vind je dus (bijna) nooit
zo wel goed?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:40

Kwaliteit van les en resultaat staat of valt dus wederom met de kwaliteit van de leraar. Niks nieuws onder de zon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:54

Door te kiezen voor iemand met een conservatorium diploma mag je er van uitgaan dat die persoon echt verstand heeft van muziek en zang.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:58

maar op een concervatorium wordt je niet geleerd hoe om te gaan met de verschillende stemmen van andere personen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:41

Juist wel. Het is absoluut niet de bedoeling dat iedereen gaat zingen als Aretha Franklin, dat is anatomisch onhaalbaar. Dat is juist het verschil tussen een geschoold pedagoog en een beunhaas Haha!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:54

IcePrincess schreef:
wacht...laat ik dan anders zeggen zodat ik wel geloofd word:
je kan jezelf makkelijk zangleraar noemen en ook weten hoe je mooi kan zingen etc. maar ieder mens is anders en moet dus op een geheel andere wijze les krijgen zodat je wél goed met je stem leert werken alleen zijn die leraren zeer zeldzaam.
en vooral met de verkeerde begeleiding verkloot je je stem. stembanden zijn bij iedereen anders en iedereen heeft daar dus ook andere begeleiding bij nodig en dat vind je dus (bijna) nooit
zo wel goed?


Wat is het verschil met een rij instructeur? Daar zitten er ook bij die zeggen dat ze les kunnen geven terwijl ze dat alleen maar denken.
Moet ik dan ook maar gaan stoppen met mijn rijlessen?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:26

Met zangles leer je je stem zo gebruiken dat je hem juist niet belast toch? Meestal hoor ik dat als mensen zangles nemen dat hun stem daar alleen maar beter van gaat klinken... en ik heb nog nooit eerder gehoord dat je stem er als het ware door 'verknalt' word.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:31

IcePrincess schreef:
het moet toch echt ergens in dat topic staan...of heb ik misschien het verkeerde neergezet Verward


Of misschien heb je niet goed gelezen.
Het juiste gebruik van je stem moet je leren, en valt te leren. Dus zingen vanuit je buik. En dat moet de leraar je kunnen leren. Doet hij het niet, is het geen goede leraar...

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 13:40

Ik dacht dat Axl Rose in augustus nog op Pukkelpop heeft gestaan?

Dat zanglessen je stem verpesten is werkelijkwaar de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Mijn zus heeft haar hele leven al een goede stem, die dankzij de zanglessen steeds beter is geworden, net als haar afwijking om te gespannen te praten, waardoor ze last van haar klieren krijgt (beetje vaag, familietrekje, ik heb er ook last van). Ze is nu een heel goede zangeres, die verschillende kindercd's heeft opgenomen.
Mijn moeder heeft haar hele leven zangles gehad, en ze kan nog steeds praten en zingen!

Kom maar eens met échte argumenten, ik denk dat er anders niet veel mensen zijn die je geloven.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 14:59

Miss X schreef:
maar heeft het wel effect? ik ben misschien te verlegen of ga me schamen als ik moet zingen ofzo

ik heb ooit bij een logopedie gelopen en toen moest ik ook van die domme dingetjes zeggen.


Waarom wil je zangles? Om zangeres te worden? Maar daar moet je wel een hele dosis lef voor hebben.
En echt zelfverzekerd zijn dat je goed kan zingen. En als je een beetje druft te improviseren dan is dat ook hardstikke goed.

Maar je moet het wel durven.

En je stembanden zijn spieren. Als je die goed traint, kan je op een gegeven moment hoger en zuiverder zingen. Ook moeilijke technische stukjes en grote intervallen gaan je dan makkelijker af.

Veel succes ermee

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:30

Ik heb zelf 2 jaar zangles gehad en het helpt wel degelijk. (ja mensen Merilyn KON zingen) Toen ik te veel last van mijn allergien kreeg ben ik gestopt. (ben allergisch voor alle dieren met haren en huidschilvers en dat slaatop de stem). Ik heb les gehad in Utrecht maar dat is al een paar jaar geleden. Ik ga mee met de rest pak de gouden gids voor iemand in je buurt. Succes!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:46

Axl Rose, die zou idd eens zanglessen moeten nemen ja Tong uitsteken

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 15:19

Romkabouter schreef:
Axl Rose, die zou idd eens zanglessen moeten nemen ja Tong uitsteken


Heee!!! Boos!
Niet spotten met Guns 'n Roses!!! Knipoog

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 15:51

IcePrincess schreef:
zangles verpest je stem, niet doen dus.
je kunt beter gewoon zelf aan je stem werken, je kunt misschien wel een paar lesjes nemen zodat je op een goede manier leert ademen (vanuit je buik om kracht te zetten, krijg je ook goede buikspieren van Knipoog ) en om goed te arcticuleren (wat je ook zonder zanglessen kan doen)
als je zangles neemt is je stem over een aantal jaar echt verpest, klinkt misschien onlogisch maar het is gewoon zo


wat een onzin!! zangles verpest absoluut niet je stem!! ik heb ook al een tijdje zangles en mijn stem is gewoon goed hoor. mijn zanglerares zingt al 15 jaar en die heeft ook nergens last van. het verbetert je stem en je word minder vaak schor. overigens is er een groot verschil tussen je zangstem en je echte stem. als je zelf niet zon mooie spreekstem hebt wil het niet zeggen dat je zangstem ook slecht is. mijn zanglereares heeft ook consevatoruim gedaan, met haar stem is echt niks mis. de groots mogenlijke onzin dus

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:48

Ikeje schreef:
Sorry, maar ik kan in dit topic niets vinden wat erop duid dat je met zangles je stembanden verknalt.
Om mij te overtuigen zul je met betere argumenten moeten komen.

Sorry, maar ik wel Tong uitsteken
Er zijn daar verschillende mensen die zeiden van IcePrinces net zei iig.
Of het wel of niet zo is weet ik niet.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:15

Kijk je Idols? Daar zitten toch 4 juryleden die er verstand van hebben, tenmiste, 3 mensen zoeken de talanten uit (o.a. Kane en Anouk) en eentje heeft zelf veel gezongen.
De mensen hebben er verstand van...
en die geven als raad (bij de mensen die een beetje kunnen zingen *die niet kunnen zingen moeten hun droom laten varen*:D ) NEEM ZANGLES
Zullen ze toch echt niet zeggen als het je stem verpest.
En (alle) mensen die door zijn, zitten op zang les...

verpesten?
Nee trainen!