Foto vergroten? wie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Foto vergroten? wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 15:14

Mijn vriendin waarvan haar moeder pas is overleden vroeg aan mij of ik een pasfoto van haar moeder wilde vergroten op de computer en uitprinten op fotopapier.

Hoe krijg ik in godsnaam een pasfoto vergroot zonder dat deze vervormd en wazig word? Ik heb geen fotoprogramma of wat dan ook.

Ik heb gezegd dat ik zal kijken of ik wat voor haar kon regelen, dus hierbij de vraag of iemand mij kan helpen?

28-09-2007
Nothing compares too you...


stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:22


ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:23

Zorg vooral dat je de pasfoto op de hoogst mogelijke resolutie inscanned...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 17:13

Stitch ik heb de foto nu nog niet, ik zou eerst even kijken OF ik wel wat kon regelen voor haar. Waarschijnlijk zie ik haar morgen weer en dan kan ik hem wel inscannen.

Hehe, resolutie? Hoe stel je dat in? Volgens mij staat mijn scanner daar al op want ik heb al eerder een scherpe pasfoto gescanned Lachen

28-09-2007
Nothing compares too you...

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 17:25

Kun je dan niet het beste de pasfoto naar een fotograaf brengen? Ik weet haast zeker dat dat een mooier effect zal hebben dan inscannen, vergroten en uitprinten...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 17:27

Hoeft niet moeilijk te zijn. Je stelt je scanner in op de hoogste 'dpi' (1200 als het kan, maar 600 is ook al behoorlijk goed) en dan print je de foto gewoon op A4-formaat uit op Glossy-paper of fotopapier. Als je een beetje een goede printer hebt dan wordt dat bijna net zo mooi als wanneer je de foto bij een fotograaf zou vergroten

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 17:57

Siempie schreef:
Kun je dan niet het beste de pasfoto naar een fotograaf brengen? Ik weet haast zeker dat dat een mooier effect zal hebben dan inscannen, vergroten en uitprinten...


Dat is niet mijn keus, maar de keus van mijn vriendin. Ik probeer haar alleen te helpen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 21:10

Anders moet je de foto mij even met de post sturen, als ik hem inscan, is hij meteen geweldig groot, en behoorlijk scherp!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Astrid_Brann, DotBot, ellen05, Fair, HELder, Kaetibangsi, ontherun, Prairy, Saintelette, secricible, senna21, StonedRomy, sunshine, Tientjeblij, Whizz en 62 bezoekers