Dieetvraagje

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2682
Geregistreerd: 21-02-01

Dieetvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 20:52

Ik ben er ook maar eens aan begonnen. Had (hoop ik verleden tijd) echt een suikerverslaving die ik nu hopelijk doorbroken heb.
Maar helaas ik val nog niet echt af....ben nu 2 weken bezig.
Heeft iemand tips voor een uitgebalanceerd dieet wat ik langere tijd (heb nog 10 kilo te gaan) vol kan houden.

Dit is wat ik nu eet en ik zie niet zo goed wat ik hier nog aan kan minderen/veranderen:

's ochtends sinaasappel of glas drinkontbijt/ fruitontbijt
twee koppen koffie met 1 zoetje, verder water
's middags 2 bruine boterhammen met licht beleg (slankie smeerkaas/ rosbief oid)
's avonds rijst met roerbakgroenten en 100 gram kip/ biefstuk of tofu
of iets met vis in de oven met groenten
1 mandarijn of suikervrije yoghurt
thee zonder suiker en nog meer water


Gast654

Berichten: 6080
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Spaubeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:58

Kijk eens bij de berichten van Laura over Montignac.
ik dacht eerst dat Montignac vooral vet eten betekende maar dat is helemaal niet zo. Wel veranderd je voedselpatroon. Zonder veel moeite ben ik nu van mijn choco en koffie verslaving af. En ik ben ruim 2 kilo lichter terwijl ik fitter ben en geen honger heb en wel lekker eet.

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

Nuage

Berichten: 16566
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 21:11

Ik heb goede ervaring met zowel Montignac als het Weight Watchers Points Diet. Met beiden met ik ruim 17 kilo afgevallen (ja het zit er alweer aan, maar dit is mn eigen schuld hahaha)
Ik ga ook weer beginnen en kies dan voor de Weight Watchers. Vooral omdat er bij dat dieet NIKS is wat je NIET mag. Ja lees dat nog maar een keertje hahaha Lachen
Het werkt als volgt: afhankelijk van je lichaamsgewicht nu mag je een aantal points per dag. Bij mij was dat toen 20 punten (points) per dag. Je krijgt een boekje waarin alle mogelijke etenswaren en drinken in staan met het aantal punten erachter. Het enige wat je hoeft te doen is binnen je aantal punten blijven. Je kunt ook punten sparen (max. 2 per dag en max. 6 in totaal) voor als je bijvoorbeeld een verjaardag, etentje of kerstdiner heb. Dan kan je daar dus gewoon meeëten. Verder kan je dus echt alles eten wat je wilt, bijvoorbeeld: als we naar de McDonals gaan neem ik een McChicken (5 punten) en een cola Light (0 punten) dus geen milkshake!! (7 punten) Bestellen we chinees, neem ik een bord Bami met sambal (5 punten)

Ohja, aardappels zijn ONBEPERKT 2 punten en groentes zijn 0 punten. Dus boerenkool stampot is 2 punten all you can eat!! Lachen

Nu denk je natuurlijk dat kan niet werken maar dat is zeker wel zo. In prinicipe kan je alles eten, maar je moet toch binnen die punten blijven. Het voordeel is dat als je wel een keertje kaas op je brood wilt, of vlees en aardappels tegelijk, dan kan dat gewoon. Er is geen verbod.
Want dat is altijd het vervelendste met dieëten, je mag bepaalde dingen helemaal niet eten, en dan hou je het veel moeilijker vol.

Voor meer informatie kan je terecht op de site van de Weigt Watchers, je kan helaas de boekjes e.d alleen bestellen als je gelijk een cursus doet ( ik had een vriendin die deze deed en alles voor mij meenam) Maar je hoeft er dus niet iedere week heen, ze geven de cursussen ook via de post of internet.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 21:25

dimmelim schreef:
's ochtends sinaasappel of glas drinkontbijt/ fruitontbijt
twee koppen koffie met 1 zoetje, verder water
's middags 2 bruine boterhammen met licht beleg (slankie smeerkaas/ rosbief oid)
's avonds rijst met roerbakgroenten en 100 gram kip/ biefstuk of tofu
of iets met vis in de oven met groenten
1 mandarijn of suikervrije yoghurt
thee zonder suiker en nog meer water

Je gaat 's morgens vroeg al de fout in!
ONTBIJTEN!
Ontbijt moet bijna de meeste calorieën bevatten van al je eten over de dag.
Waarom? Omdat je dit een vol gevoel geeft en dat dit ervoor zorgt dat je genoeg in je maag hebt om door de dag te verbranden!
Alles wat je dan al verbrand zet zich niet om in vet.
En als je genoeg ontbijt dan heb je de hele dag een vol gevoel. Dan pak je niet snel een snoepje/koekje!

Lijnen wil niet zeggen dat je ongezond moet eten.
Gewoon boter op je brood. Daar zitten vitaminen in die je lichaam nodig heeft. Veel fruit en minimaal 250 ml. zuivel op een dag en maximaal 500 ml.

Ik lijn zelf met het voedingsplan van de EGA. Een soort weightwatchers.
Ik ben nu 2 maanden bezig en ruim 5 kilo kwijt!
Ontbijten vond ik in het begin ook moeilijk, maar je moet het echt leren.
Het scheelt echt enorm!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

dimmelim

Berichten: 2682
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 21:29

Kleintje"]
[quote="dimmelim schreef:
's ochtends sinaasappel of glas drinkontbijt/ fruitontbijt
twee koppen koffie met 1 zoetje, verder water
's middags 2 bruine boterhammen met licht beleg (slankie smeerkaas/ rosbief oid)
's avonds rijst met roerbakgroenten en 100 gram kip/ biefstuk of tofu
of iets met vis in de oven met groenten
1 mandarijn of suikervrije yoghurt
thee zonder suiker en nog meer water

Je gaat 's morgens vroeg al de fout in!
ONTBIJTEN!
Ontbijt moet bijna de meeste calorieën bevatten van al je eten over de dag.
Waarom? Omdat je dit een vol gevoel geeft en dat dit ervoor zorgt dat je genoeg in je maag hebt om door de dag te verbranden!
Alles wat je dan al verbrand zet zich niet om in vet.
En als je genoeg ontbijt dan heb je de hele dag een vol gevoel. Dan pak je niet snel een snoepje/koekje!

Lijnen wil niet zeggen dat je ongezond moet eten.
Gewoon boter op je brood. Daar zitten vitaminen in die je lichaam nodig heeft. Veel fruit en minimaal 250 ml. zuivel op een dag en maximaal 500 ml.

Ik lijn zelf met het voedingsplan van de EGA. Een soort weightwatchers.
Ik ben nu 2 maanden bezig en ruim 5 kilo kwijt!
Ontbijten vond ik in het begin ook moeilijk, maar je moet het echt leren.
Het scheelt echt enorm!
[/quote]

Ok, dank je wel voor de tip Kleintje, dan zal ik daar ook eens aan geloven. Dit is al heel wat voor mijn doen, vroeger at ik gewoon niets 's ochtends, alleen maar koffie.
Maar kan ik 's ochtends dan gewoon 1 of 2 boterhammen nemen, of moet ik dan ergens anders weer iets schrappen? En heeft die EGA een website?

Gast654

Berichten: 6080
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Spaubeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 22:26

Ook volgens Montignac is het ontbijt erg belangrijk. Ik begin met een kiwi en een kwartier later eet ik 2 volkoren boterhammen (als ik daar trek in heb met Zonnatura Zonnefruit, een soort jam verkrijgbaar bij bijna iedere supermarkt) en een kop thee of décafe met magere melk.
Daar zit ik goed vol van zodat ik pas tegen 12 uur trek krijg. Eerder heb ik zelfs geen behoefte aan tussendoortjes. Door goed te ontbijten en daarna ook voldoende te lunchen voorkom je dat je met het avondeten teveel eet. Dat gaat eigenlijk dan al heel vanzelf.
Bij mij werken de volkoren boterhammen erg goed. Die vind ik ook erg lekker en ze vullen goed.

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

dimmelim

Berichten: 2682
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-02 22:30

Katrien schreef:
Ook volgens Montignac is het ontbijt erg belangrijk. Ik begin met een kiwi en een kartier later eet ik 2 volkoren boterhammen (als ik daar trek in heb met Zonnatura Zonnefruit, een soort jam verkrijgbaar bij bijna iedere supermarkt) en een kop thee of decafe met magere melk.
Daar zit ik goed vol van zodat ik pas tegen 12 uur trek krijg. Eerder heb ik zelfs geen behoefte aan tussendoortjes. door goed te ontbijten en daarna ook voldoende te lunchen voorkom je dat je met het avondeten teveel eet. Dat gaat eigenlijk dan al heel vanzelf.


Het lukt me vrij makkelijk om de dag door te komen op 1 sinaasappel en twee boterhammen helemaal als ik gewoon aan het werk ben maar ik moet bekennen dat ik daarna wel naar huis ren voor het avondeten.

Ik vind het wel een goede tip, overdag meer eten dus Tong uitsteken

Meys

Berichten: 1363
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 00:14

De meeste mensen denken als ze gaan lijnen dat ze minder moeten gaan eten maar dat is helemaal niet goed.
Zo ben ik een aantal jaren geleden een keer naar de dietiste geweest...en ik moest opschrijven wat ik at.... dat was veels te weinig.
Als je ook kijkt wat je bij de WW allemaal mag eten...ik schrok daar best wel van.
Het is gewoon verantwoord eten..en dan val je af....je valt niet af door minder te eten.
Je moet zo wie zo 3 maaltijden per dag hebben...tenminste dat kreeg ik toen te horen van de dietiste.
Ben toen in een mooie tijd (dus niet te snel) ruim 10 kilo afgevallen, helaas is dat er wel weer bij maar dat kwam door de verschillende soorten medicatie die ik daarna moest slikken en geen lichaamsbeweging.

Succes verder met het lijnen!

Ltje 10-03-2004
Wtje 29-05-2006

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:47

Ook ik heb erg goede ervaringen met de Weight Watchers. Ik ben inmiddels ruim twintig kilo afgevallen, en ben daar erg trots op! Het is ook gemakkelijk vol te houden, omdat je (inderdaad) heel veel mag eten. Mocht je meer willen weten over het hoe en waarom van de WW, dan PB je maar hoor!

Rensje

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 13:30

het is inderdaag erg belangrijk om goed te ontbijten. Dit is de belangrijkste maaltijd van de dag. Probeer ook het drinkontbijt weg te laten, want het mag dan misschien wel veel vitamines bevatten, maar het bevat ook veel suikers, die in vetten omslaan.
Ik zelf ben allergisch voor suiker. Wordt gewoon ziek als ik het eet(geen suikerziekte) en geloof mij, ik ben al een jaar of 3 op hetzelfde gewicht. Probeer dus zoveel mogelijk suiker weg te laten uit je eten(zoals idd uit je thee en yoghurt).
Er zijn ook veel lekkere suikervrije producten.
Voor de rest heb ik zelf niet zoveel ervaring met dieten.

veel suc6!
groetjes
rens

Gezocht: Bijrijdpaardje omgeving rotterdam( berkel en rodenrijs, bergschenhoek, schiebroek, hillegersberg...)

A woman needs two animals: The horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 13:53

s ochtend moet je idd goed eten
dat doe ik ook niet, s ochtnds eet ik meestal niet uit tijdgebrek
maar dat is niet goed
de hoofdmaaltijd, warm eten, kun je het beste smiddags nemen, dan verbrand je daarna meer dan wanneer je het s avonds neemt

dimmelim

Berichten: 2682
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 14:01

Chrissie schreef:
s ochtend moet je idd goed eten
dat doe ik ook niet, s ochtnds eet ik meestal niet uit tijdgebrek
maar dat is niet goed
de hoofdmaaltijd, warm eten, kun je het beste smiddags nemen, dan verbrand je daarna meer dan wanneer je het s avonds neemt


Dat zou wel handig zijn, helaas kan ik op mijn werk niet koken, dus warm eten moet wel 's avonds.
Vanochtend woog ik trouwens ineens een kilo minder dan gisteren, heeft het blijkbaar toch effect. Ik merk ook dat mijn behoefte aan suiker aan het verdwijnen is, dat is wel een lekker gevoel.

Bedankt allemaal voor de tips!

gamble
Berichten: 755
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 18:54

hoi,
Ik ben nu 10 kilo afgevallen, ben in Juni begonnen. Gewoon niet meer snoepen, zoetjes en light drinken en gewoon lekker bewegen. Pak de fiets, loop wat sneller en ik ben weer gaan werken. Laat alle ( bijna) tussendoortjes staan en voel me er goed bij. Het is een echte overwinning om nee te zeggen tegen zoetigheid en nu taal ik er niet meer naar. Ik voel me hierdoor sterk en dus nu 10 kilo lichter. Pas met gemak weer in maat 38 en dat voelt goed. Het kan beter wat langzamer gaan, dat is veel beter voor je lichaam.
VOLHOUDEN hoor.
Groetjes Gamble

Homiafortuna

Berichten: 1864
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 21:58

Je moet ook geduld hebben. Des te sneller je afvalt, des te sneller zit het er weer aan.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 10:05

Er is geen slechtere fabel dan: het moet er langzaam vanaf anders is het slecht voor het lichaam.
Dat is niet waar.
Alleen is het zo dat als je snel afvalt, dat je dan je eetwijze zo drastisch verandert, dat je het onmogelijk vol kan blijven houden. Je bent dan te snel weer op gewicht en dan ga je weer gewoon eten en val je weer in de fout. Je komt dan in een jojo gewicht terecht!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 10:19

dimmelim schreef:

Het lukt me vrij makkelijk om de dag door te komen op 1 sinaasappel en twee boterhammen helemaal als ik gewoon aan het werk ben maar ik moet bekennen dat ik daarna wel naar huis ren voor het avondeten.



Je ontbijt wordt tijdens de hele dag verteerd. Wanneer je 's avonds veel eet en daarna op de bank ploft wordt dat eten niet echt zinvol gebruikt. 's avonds veel eten ipv 's morgens zet dus meer aan. Is een beetje wazig uitgelegd maar dat is wat mij is verteld Lachen

Don't hate me cause you ain't me!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:00

Wist je dat je beter aardapels kan eten dan rijst?In rijst zit veel meer caloriën!

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 13:03

Vivian schreef:
Wist je dat je beter aardapels kan eten dan rijst?In rijst zit veel meer caloriën!

En weet je dat je van aardappels maar 100 gram per dag mag i.v.m. het vele zetmeel wat erin zit!
En 40 gram. ongekookte rijst is 100 gram klaargemaakt. Veel calorieën maar geen vet, dus als je calorierijk wil eten is dit geen probleem!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KiMbErLeY_, _Shari_, craiester, desi92, diedepol14, Dyphusion, Evi84, Froemel, Googlebot, Horseplanet, Karla, KimmiY, leintje_, lepolight, Mar_X, MerleSimone, Midas123, Moirin, MPH, RobinSputnik, Sourire, Steef, tennan, Tiggs, woofie en 237 bezoekers