Meisje doodgereden + situatieschets

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Meisje doodgereden + situatieschets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 19:22

Bij ons in de buurt is vanmorgen een 13-jarig meisje doodgereden. Ze was aan het oversteken en werd geschept door een man die om zo'n remeiland aan het inhalen was. Het meisje is 50 meter meegesleurd en was op slag dood. Ik vind dit zo erg he. Door iemand anders zijn idioterie komt een meisje om het leven.
Laatst bijgewerkt door Yootha op 30-11-02 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:38

Arm kind, arme ouders..... Wat een eikel van een vent dat ie om zo'n ding heen ging inhalen, daar zijn die toch niet voor gemaakt!!!! En zo'n kind is er de dupe van...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:39

Vreselijk!!! En wat een stomme l*l ben je dan als je daar omheen gaat rijden...hoe haal je het in je hoofd!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:48

Verschrikkelijk zeg!!
Hier is vandaag ook een 16 jarige jongen overleden. Hij reed op de scooter en werd geschept door een auto. Hij vloog echt ontzettend hoog de lucht in, heb gehoort dat ie zeker zon 10 tot 15 meter omhoog vloog samen met zijn scooter. Ook hij was opslag dood...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:49

OMG wat verschrikkelijk!
Hier ben ik eventjes stil van en ik denk aan haar ouders en de onmacht en verslagenheid die ze moeten voelen. De woede omdat die man zoiets deed, waarschijnlijk te hard reed en alleen maar omdat hij haast had? Dat haar ouders en vrienden nu lange tijd geconfronteerd moeten worden met de remsporen op het wegdek, remsporen die tevergeefs bleken te zijn.
Wat een afschuwelijke gebeurtenis, ik weet zeker dat het verdriet onmenselijk zal zijn.
Vanaf hier heel veel sterkte.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 19:51

Waarschijnlijk is het ook nog dicht bij hun huis gebeurt.

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:52

die ouders gaan nu door een hel, omdat zo'n vent niet even het geduld heeft...

levenslang!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:58

Ach persoonlijk liet ik hem fietsen de rest van zijn leven en zou ik hopen dat hij nooit meer een nacht sliep van schuldgevoel. Klinkt bot, ik weet het, maar nog steeds weegt het niet op tegen het verlies.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:32

Echt vreselijk!!
Wat een verschrikkele l*l zeg!! En dat hij gewoon door bleef rijden Boos!
Sterkte ermee!!

Sundancer

Berichten: 9705
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:37

ASSEN - Foutief inhalen en een te hoge snelheid zijn de oorzaken van het dodelijk ongeval vrijdagochtend in Emmercompascuum.

Daarbij kwam een 13-jarige meisje uit Emmercompascuum om het leven.
Een 23-jarige automobilist uit Ter Apel reed met een te hoge snelheid over de Runde. Hij reed ook op de verkeerde weghelft. De 23-jarige bestuurder uit Ter Apel is aangehouden. Hem wordt dood door schuld ten laste gelegd. De politie heeft zijn rijbewijs ingenomen.

Bron: www.rtvdrenthe.nl

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:46

Tja en wat krijgt zo'n man voor straf??????????????????
Die ouders hebben idd levenslang!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:47

Dit spookt me ook de hele dag al door het hoofd. Vanmorgen reed Yootha weg in mijn auto naar de stageschool en even later kwam die ambulance er aan gieren. Ik keek snel door het raam welke kant hij opging en ik slaakte een zucht van verlichting toen hij richting Emmercompascuum ging. Haar ouders zullen zullen die ambulance ook wel gehoord hebben.....Bah wat een verdriet.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 21:02

zulke mensen moeten ze zelf eens wat aandoen
een meisje van 13 die noig een leven tegemoet had komen
en dat nu opeens zo weg is omdat een of andere E I K E L om zo even haast heeft en bij zen stomme kop niet nadenkt en op de andere kant van de weg gaat rijden

Avanti

Berichten: 13902
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 21:05

Gistere is hier in ridderkerk ook iemand dood gereden ( en lag een laken over het hoofd dus zal wel) echt zo erg gewoon, er gebeuren gewoon te veel ongelukken Verdrietig
Vreselijk iemand die mog een heel leven had zomaar dood, dat mag toch niet gebeuren Frusty

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 21:27

gadver! wat ontzettend verschrikkelijk zeg Huilen omdat iemand anders haast heeft o.i.d is er een onschuldig meisje overleden!
wat kunnen mensen toch ook misselijk zijn af en toen en het gevaar niet onder ogen zien bah Misselijk

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23311
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:05

oooh wat erg.
Vorig jaar (schooljaar) bij ons ook. Ik liep naar de trein want ik had tentames en zag hier op de hoek auto's staan en het leek een eenvoudige aanrijding, dus ik loop erlangs hoor ik ineens allemaal mensen zeggen van 'oooh dat kindje beweegd helemaal niet meer' ik ben doorgelopen, achteraf had ik liever willen helpen maar ik moest naar school (niet dat ik dat tentamen niet heb verknalt) ik weet wel dat ze zwaar hersenletsel had maar weet niet of ze nog leeft.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:43

Wat vreselijk zeg
Door zijn haast moeten de nabestaanden van dat meisjes haar voor de rest van hun leven missen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:35

Kennen jullie die commercial van die jongen en dat meisje met die vlieger op dat veldje en dat dat jongetje dan achteruit rent en dat je dan de remmende banden van een auto hoort. Nou die commercial kan ik dus niet naar kijken en ik denk de ouders van dit meisje ook niet meer.

Deze meneer uit Ter Apel krijgt ten minste nog straf, dat is al niet meer zo vanzelfsprekend tegenwoordig. De grootste straf zit in hem zelf, sommige katers blijven namelijk altijd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:12

Citaat:
Twee Soesters zijn donderdagnacht bij een verkeersongeval in Soest om het leven gekomen. Het gaat om Marco Hagelen (31) en Kees Dorrestein (24), twee spelers uit het eerste elftal van voetbalvereniging Hees. In de vijver bij de Jachthuislaan bleek vrijdagochtend een auto op zijn kop te liggen. De twee inzittenden waren overleden.

Dit is vannacht bij ons gebeurt,
bovenstaande heren hadden zeer waarschijnlijk te diep in het glaasje gekeken in de kantine van de manege, ze zijn het erf afgereden en nog voordat ze op de openbare weg kwamen zijn ze die vijver ingedoken.
Daar hebben ze de hele nacht gelegen, de volgende ochtend werd het pas ontdekt.
Ik vraag me af hoe het heeft kunnen gebeuren,
de manege ligt aan een kort, doodlopend, zeer smal weggetje met erg slecht asfalt. Ze moeten haast wel heel hard gereden hebben wil je in dat vijvertje op zijn kop kunnen belanden maar ik begrijp niet hoe ze die snelheid hebben kunnen bereiken op dat korte stukje...
Ik zag vanmorgen om kwart voor 8 al ambulance, politie en brandweer voorbij komen met loeiende sirenes... Kan je nagaan hoe laat ze zijn gevonden.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:17

verschrikelijk zeg

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-02 09:00

emmer-compascuum - De dertienjarige Palwasha Nadiri uit Emmer-Compascuum is vrijdagmorgen rond kwart voor acht verongelukt. Op de Runde in haar woonplaats werd het meisje aangereden door een 23-jarige automobilist uit Ter Apel

Volgens ooggetuigen reed hij te hard, passeerde een vluchtheuvel aan de linkerkant en reed, zo zegt de politie, door op de linkerweghelft. Hij probeerde zo een inwoonster van Emmer-Compascuum, die voor hem reed, in te halen. Palwasha liep op dat moment net over de oversteekplaats. Aan de overkant van de weg bevindt zich de bushalte. Daar zou ze de bus naar Emmen, naar school toe, nemen. Ze werd geschept door de auto en nog ongeveer 30 meter meegesleept. Ze overleed ter plaatse.

De automobilist is aangehouden, zijn rijbewijs is ingenomen. In de middag kwamen buurtbewoners en klasgenootjes van het meisje, van Afghaanse afkomst, bloemen leggen in de berm.


Afbeelding

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 09:18

Ethelate schreef:
die ouders gaan nu door een hel, omdat zo'n vent niet even het geduld heeft...

levenslang!


Ik hoop dat jij nooit in de regering komt! Maar idd, die jongen heeft levenslang. en die ouders van het meisje ook.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 09:21

skipperfan schreef:
Echt vreselijk!!
Wat een verschrikkele l*l zeg!! En dat hij gewoon door bleef rijden Boos!
Sterkte ermee!!


Meestal als je hard rijd en je rijd iemand aan, dan sta je niet meteen stil....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Percy

Berichten: 12019
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 10:46

Was dit niet een van die situatie's die zo vaak voorkwam bij het programma "gevaar op de weg" dat het programma uiteindelijk door de rechter verboden is omdat het een beetje als stoer gebracht werd om zo'n rijstijl te hebben?

Ik snap Prima's opmerking niet helemaal. Ja als hij enigszins gevoel heeft zal hij zichzelf dit zijn levenlang verwijten maar dit is ook dood door schuld en daar moet gestraft voor worden en hard ook.
Mijn man zag hier in het dorp een keer een ongeluk gebeuren waarbij een jonge moeder overleed. Hij heeft haar nog geprobeerd te helpen maar het was hopeloos.
De jongen was door rood gereden omdat hij haast had en stond alleen te schelden over het feit dat zijn auto stuk was. En nee, dat was niet de schock maar zijn mentaliteit. Zo'n figuur mag van mij ook levenslang krijgen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 10:48

Verschrikkelijk...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, YandexBot en 20 bezoekers