Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:31

Hier ben ik dus wel benieuwd naar, de feestdagen komen er weer aan en de kranten en folderlopers komen allemaal langs...

Geven jullie hier geld voor of niet?

Ik zelf doe het dus niet Clown

Surface

Berichten: 1460
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:32

Volgens mij geeft mn moeder altijd 5 euro, maar dat weet ik niet zeker Clown

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:33

Mijn vader en moeder geven wel altijd ,maar ik weet niet hoeveel eigenlijk

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:33

Wij hebben geen dagblad ( kijk wel op mijn werk/internet).
Folderlopers krijgen een euro ofzo, hangt er vanaf wat ik in mijn portemonnee heb.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:36

haha nee wij geven niks, Net was er nog eens tel aan de deur:
"De bezorgers van westerkrant wensen u prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar."
"nou hartstikke bedankt en jullie ook Haha!"

en toen deed ik de deur dicht Tong uitsteken

Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:37

Mijn moeder geeft soms een euro ofzo.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:37

Er zijn mensen die geven zelfs 50 euro....
Dat vind ik dus echt belachelijk! Die mensen doen gewoon hun werk en hoeven daar niet extra voor beloond te worden. Ik bedoel, dan kan de postbode ook wel langskomen, en de cassiere van de plaatselijke supermarkt ook en nou ja, zo kan je dan nog wel even doorgaan.

Persoonlijk zou ik dus niks geven, al geeft mijn moeder altijd 2 euro ofzo Clown. Ik vind het trouwens ook belachelijk dat lui die foldertjes rondbrengen ook langs de deuren komen voor geld Rolleyes

Paoline

Berichten: 8932
Geregistreerd: 28-08-05
Woonplaats: Alkmaar (NH)

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:38

Ja wij geven de folders altijd een kleinigheidje (50ct of een euro) en de kranten een paar euro. Lachen

Ben zelf ook een krantenloper, de zondagstelegraaf, alleen ik krijg geen kerstkaartjes om langs de huizen te gaan, die krijgen alleen de bezorgers die door deze krant de weeks lopen, echt raar vind ik dat, als zelfs de folderbezorgers het mogen, en ik niet Tong uitsteken Toch op je vrije zondag om 7 uur je bed uit.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:41

Ikvind het voor een dagblad wel weer anders als de gratis krant en folders .. De eerste vraag je nog om de gratis gebeuren helemaal niet..

Zo doe ik het ook altijd ja dank je wel jullie ook fijne feestdagen * deur dicht *.

Er komen hier zoveel 3x reclames, die van het dorpskrantje komt ook, komen 4 weekbladen en 4 zondagskranten, ik begin er niet meer aan Clown

Lieke__
Berichten: 913
Geregistreerd: 09-04-06

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:43

De ochtendkrant krijgt meestal een euro of 5, maar die folders/krantjes die je dagelijks krijgt maar een euro of 2.

x

_PassoaJus

Berichten: 4299
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:43

Volgens mij hebben wij nog nooti van zulke lui aan de duer gehad. Hoppa foldertjes door de brievenbus en klaar, Fijne dag verder!

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:44

hier brengen we 2x per week het echte "tesselse sufferdje" rond, aangevuld met een gratis weekblad en 3 verschillende folderwijken. En dat bij ruim 100 abonnees verspreid langs ± 15 km. Dat zijn een flink aantal curver kratten vol en dat levert ook leuk geld op (die paardejs kosten ook wat, en het moet ergens vandaan komen nietwaar?). Van alles wat we rondbrengen krijgen we nieuwjaarkaartjes. Die doen we er gewoon bij, en we bellen niet aan. Verschillende abonnees geven een kleinigheidje, van een banketstaaf tot 10 euro (en dat vind ik geen kleinigheidje meer). Maar iedereen is daar vrij in. Al weet ik wel dat we het hele jaar door heel scherp opletten of alles goed in de bus zit bij degenen die ons ook niet vergeten met deze dingen, maar een verplichting is het zeker niet. Zelf zou ik het denk ik zo doen dat ik de bezorger van het dagblad 5 euro zou geven en de rest niet. Even uitleggen, dan weten ze het ook voor het volgende jaar. Huis aan huisbladen en folders vraag je niet om, die worden gewoon afgeleverd, dat is i.m.o. een heel ander verhaal dan het dagblad dat in weer en wind iedere morgen op de mat ligt.

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:44

Nerwen schreef:
Er zijn mensen die geven zelfs 50 euro....
Dat vind ik dus echt belachelijk! Die mensen doen gewoon hun werk en hoeven daar niet extra voor beloond te worden. Ik bedoel, dan kan de postbode ook wel langskomen, en de cassiere van de plaatselijke supermarkt ook en nou ja, zo kan je dan nog wel even doorgaan.

Persoonlijk zou ik dus niks geven, al geeft mijn moeder altijd 2 euro ofzo Clown. Ik vind het trouwens ook belachelijk dat lui die foldertjes rondbrengen ook langs de deuren komen voor geld Rolleyes


Mee eens Ja ! En dan zijn het vaak ook nog mensen die als je ze gewoon tegen komt op straat doorlopen zonder je te groeten!
*we wonen wel in een dorp Knipoog Hier groet je elkaar gewoon Tong uitsteken *

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:45

Ik heb een nee-nee sticker dus hier bellen ze (als het goed is) niet aan...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:46

Ja, maar het ligt er ook aan waar je woont.

Wanneer je ergens woont waar de huizen hutjemutje bovenop elkaar staan, of bijvoorbeeld, brievenbussen in de portiek van een flatgebouw, dan hoeven de bezorgers ook niet veel moeite te doen om te bezorgen.

Maar wanneer je als bezorger in een buitengebied steeds een paar honderd meter van boerderij naar boerderij moet fietsen met volle tegenwind enz, dan zou ik daar best 5 euro voor willen geven Lachen

Miss_Shet

Berichten: 573
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:46

Nou normaal gesproken wel,een euro of 3.Maar dit jaar echt niet!Ik mag blij zijn als ik folders of de krant krijg.Als ze nu komen vraag ik ze vriendelijk of ze mijn huis nu ineens wel kunnen vinden Boos!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:47

Dat gezeur en geschooi krijgen we ook straks weer aan de deur.
Mijn pa geeft ze altijd 50 euro ct - 1, 00 euro , want er komen gewoon teveel aan de deur.

Sirius1804
Berichten: 447
Geregistreerd: 11-02-07
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:48

Ik geef meestal maar een euro ofzo, er komen er ongeveer een stuk of 8 aan de deur dus ik vind een euro zat.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:53

Dat zijn er wel erg veel! Misschien komen er hier ook wel zo veel aan de deur, wij zijn er nooit. Nu heb ik verlof, dus dan zie ik ze allemaal verschijnen ( wordt ik misschien ook wat gieriger Bloos )

Li_lee_yang

Berichten: 2420
Geregistreerd: 13-02-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:57

wij geven wel altijd wat want ik vond het ook superleuk als ik wat kreeg toen ik nog folders liep.
alleen vraag ik ze wel om hun bewijs.
toen ik nog kranten liep was er ook iemand zo leuk geweest om mijn wijk alvast langs te gaan met kaartjes.

en soms krijgen wij indd ook 3 keer van dezelfde krant aan de deur.

Marije112

Berichten: 3389
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:08

Paoline schreef:
Toch op je vrije zondag om 7 uur je bed uit.


texelse schreef:
een heel ander verhaal dan het dagblad dat in weer en wind iedere morgen op de mat ligt.


Daar kies je toch zelf voor?
Er zijn wel meer mensen die om 7 uur hun bed uit moeten, en door weer en wind moeten werken.
Die krijgen ook niks Knipoog!

Verder geven mijn ouders ook wat.
Zelf zou ik het ook niet doen eigelijk, die krantenlopers krijgen al genoeg verdient Bloos

Paoline

Berichten: 8932
Geregistreerd: 28-08-05
Woonplaats: Alkmaar (NH)

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:12

Ik snap best dat ik er zelf voor kies e.d, maar het idee dat die folderlopers wel kerstkaartjes krijgen om te lopen en de zondagstelegraafbezorgers niet.. snap ik gewoon niet. Knipoog

Vroeger had ik ook een folderbaantje, dat verdiend gewoon niks, je bent per week ruim 5 uur bezig met vouwen en bezorgen (250 huizen) en dan krijg je per maand misschien een luttele 15 euro. dan was je maar wat blij als je met kerst die kaartjes lopen mocht, ik haalde dan rond de 100 euro op. Lachen

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:19

Nope, van mij krijgt de bezorger niks, dat vrouwtje ploegt 2x per week mijn nieuwe peperdure aangelegde tuin om met d'r fiets..dus voor straf krijgt ze niks

(heb zelf ook kranten en folders gelopen. in de meeste gevallen kreeg ik niks Verdrietig )
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 11-12-07 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:33

Ach joh die euro word je vast niet minder gelukkig om. Waarom zou je diegene die door weer en wind je de krant brengt geen euro extra gunnen.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Geven jullie aan krantenlopers met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:34

M'n ouders geven de krantenbezorger geloof ik een euro of 5, als dank voor een jaar lang netjes bezorgen.
De foldermensen misschien 50 ct/1 euro, anders blijf je bezig!

Een huisgenoot van me (studentenhuis) heeft ooit toen de jongen van het (gratis) standsblad voor de deur stond een goede kerst/nieuwjaar gewenst en toen opgehangen (telefoon naar de voordeur van het complex), toen kregen we maandenlang die krant niet meer Haha!