Bang voor geesten en in het donker

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Bang voor geesten en in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 16:03

Ik heb het al vanaf kleins af dat ik bang ben voor geesten want ik geloof er ook echt in..Ik ga niet teveel in details wat ik heb meegemaakt want veel mensen geloven het niet maar geloof jij er wel in en heb je ook iets meegemaakt..

Ik ben ook echt bang in het donker..
wat kan ik hieraan tegen doen, ik durf nooit sávonds alleen te slapen als ik alleen thuis ben dan blijf ik maar 24 uur wakker en of als me ouders al slapen en ik slaap als laatst slaap ik met licht aan en tv aan want anders hoor ik teveel geluiden, het stoort me echt die angst en het lijkt of het steeds erger word.
Laatst bijgewerkt door Miss X op 26-11-02 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt


Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:06

Heb je ooit aan geesten oproepen gedaan of aan Winti???

Ik gelukkig niet, alleen al uit angst. Mijn oma heeft wel
een keer geesten opgeroepen en ze durft er niet over
te praten. Ze heeft wel gezegd dat ik het NOOIT moet
doen

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 16:07

ik heb nooit geesten opgeroepen, ben ik ook niet van plan zou ik niet durfen en willen.
maar in mijn famillie is iedereen er gevoelig voor, misschien omdat ik uit azie kom en daar zijn ze er erg veel mee bezig

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:16

Ligt het nou aan mij of heb jij alles meegemaakt? Ik geloof je wel maar er beginnen wel meer topics van jouw te komen waar je weer ergens mee zit.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 16:18

Tja het liefs hoopte ik dat ik niks hoefde te vragen omdat ik nergens mee zat maar zoals ik al eerder zei ik kan niet zo goed praten en mensen op bokt zijn aardig en helpen je altijd wel dus waarom niet..

maar ik zal niet zoveel topics meer zetten als mensen eraan storen

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:22

nee daar heb ik verder niets mee te maken. Maar ik ken nog iemand die dat deed, en toen kwam dat op een gegeven moment een beetje ongeloofwaardig over, en sindsdien geloven niet veel mensen die persoon meer.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:23

Eerst zien dan geloven, maar ik sluit niets uit.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:28

Miss X, misschien helpt het je als je eens gaat praten met iemand die daadwerkelijk (op positieve wijze) bezig is met 'geesten'. Misschien kan die een stukje onbekendheid wegnemen, waardoor je merkt dat er eigenlijk niets is om bang voor te zijn....

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 16:31

Dat heb ik ooit gedaan omdat ik op een gegeven moment niet eens alleen durfde te slapenheb ook tot mijn 14e ofzo bij mijn moeder geslapen. Maar zij vertelde gewoon dat ik er gewoon heel gevoelig ben om het te voelen van aanwezigheid en ik wete niet of dat waar is maar ik ben niet voor niks teeds bang

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:47

Je hebt mijn nieuwsgierigheid opgewekt. kun je niet toch eens iets meer vertellen? als jij de aanwezigheid van geesten voelt, zouden ze er dus ook daadwerkelijk zijn. Misschien zijn ze dan ook bij mij in de buurt maar ben ik niet gevoelig voor hun aanwezigheid. Toch loop ik waarschijnlijk niet meer of minder gevaar dan jij. Kun je je daar niet aan proberen vast te houden? heb je trouwens wel een klein lichtje aan in je kamer? als dat immers helpt is er niets mis mee. zou het helpen als er een kat of hond bji je op de kamer sliep?

De hond is de betere mens

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:19

nee absoluut niet, nog nooit gezien of gehoord.

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 17:21

Nou ik heb een jong poesje die bij me slaapt en die begint soms wel uit het niets naar iets te brommen in mijn kamer meestal een hoek, of te blazen en dan maak ze me soms ook wel erg bang buiten dat voel ik me wel veiliger met mijn kat en hamster op de kamer..

Ja je leest het goed als ik geen hamster of dier op me kamer had was ik helemaal bang, als ik alleen met me hamster ben ben ik zooooo blij dat hij er is alsof hij over me waakt

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:32

Geesten? Ik ga met Xono mee, eerst zien. Het is dan alleen niet meer geloven, het is een zekerheid Lachen
En mijn kat loopt ook regelmatig naar niets te brommen enzo. Maar om dat in verband te brengen met geesten? Tja, kan....
Maar zoals Desiree idd zegt, wij lopen niet meer of minder gevaar denk ik.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-02 17:35

Maar dat vind ik ook moeilijk soms denk ik dat ik me verbeeld omdat ik sowieso een schijtluis ben, maar het is moeilijk te geloven of te begrijpen als je het zelf niet heb meegemaakt of er niet in geloof..

Ik heb weliswaar wel dingen gezien en daarom geloof ik er ook heilig in.
Laatst bijgewerkt door Miss X op 26-11-02 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:38

Nou ga maar eens geesten oproepen dan weet je meteen hoe snel je erin gelooft. Dan zeg je nooit meer geesten bestaan niet.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 17:49

Welke dingen heb je dan gezien?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Dat klinkt misschien sceptisch, maar zo bedoel ik het niet.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:09

Mijn kat bromt en blaast en doet ook wel eens en dan zit ik rechtop in bed van schrik. Ze vecht dan door het raam met de kat van de buren die het gewaagd heeft om op haar balkon te komen.
Waar het de geesten aangaat, je kunt ze gewoon vriendelijk vragen of ze je met rust willen laten, dat werkt het beste.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 18:36

Ik sta er neutraal tegenover. Niemand heeft ooit bewezen dat ze er niet zijn... maar ik heb ze ook nog nooit gezien. Ik weet het dus niet.
Ik ben wel vreselijk bang in het donker. Niet voor iets speciaals, maar juist voor wat ik niet kan zien. Als mijn vriend niet thuis is, slaap ik ook met het licht aan en de televisie aan...

* To Belg, or not to Belg *

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:15

Bang in het donker ben ik niet.
Ook ben ik niet bang voor geesten, alhoewel ik er zeker van ben dat zij bestaan. In mijn beleving zal iedereen ooit een geest worden om de rust te vinden. Maar geesten zijn er zeker niet om mensen lastig te vallen of de stuipen op het lijf te jagen. Geesten kunnen je erg helpen op momenten dat je het zwaar hebt. Van mensen die ik gesproken heb over dit soort dingen ( en dat zijn er aardig wat, kom ze vaak tegen op de een of andere vage manier) heb ik gehoord dat paranormaal beurzen heel wat angst en twijfel weg kunnen nemen. Zelf ben ik hier nooit geweest mar misschien helpt het je. Oh en om nog even terug te komen op jouw topic over weed, als je al bang bent voor invloeden van buitenaf (op welke manier dan ook) pas hier dan een beetje mee op omdat het geestverruimd werkt!
succes

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:41

doe het spel zelf en kom erachter!

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:44

Dennis v m schreef:
doe het spel zelf en kom erachter!


lijkt me niet verstandig

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:47

Ach ja, zoals sommigen weten ben ik ook aziatisch en geloof er dus ook in, ook heb ik het één en ander gehoord en jawel..meegemaakt, maar niet in zo'n erge mate dat ik bang ben in het donker of dat ik niet over straat durf te lopen 's avonds. Er is een aziatische gezegde, zolang je niks verkeerds gedaan hebt, hoef je ook niet bang te zijn voor zulke dingen.

Galactica Wadim X Gemini

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:52

Nee, Dennis. Dat lijkt me zeker NIET verstandig.
Je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren...

Het leven is een gebakje!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:53

Sizzy schreef:
Nee, Dennis. Dat lijkt me zeker NIET verstandig.
Je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren...


dat weet ik wel, daarom mijn advies Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:59

Ik kan geen dingen zien of horen, alleen voelen.

Er zijn een paar rare dingen hier in huis gebeurt, wierook stokje wat omgekeert tegen de krachten van de natuurwetten uit de houder valt, rij video's die zo uit de kast komt zonder dat er aanleiding toe is en zo nog wel meer dingen. Kwam er op den duur wel achter dat hier iemand is overleden.

Skeptisch ben ik echter wel, ik kan niet visueel waarnemen oid, gelukkig niet denk ik dan Knipoog

Wel ben ik altijd al bang geweest in het donker, naar de wc gaan is een ramp altijd in het donker, altijd achterom kijkend en snel naar mijn bed rennen.
Ik slaap dan ook met een lampje aan.

Geesten oproepen heb ik eens gedaan, maar dat was goed, alleen doe ik het ook nooit meer, mijn stiefbroertje heeft het namelijk een keer slechter getroffen en is een half jaar lang achtervolgd door angsten, ook bij mijn schoonmoeder is het weleens fout gegaan naar het schijnt.

Ik kom wel uit een gevoelige, maar oerhollandse enigzins skeptische familie Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, Alocasia, Anoukjuuuhh, ARCTN, Bowo, Brandje_04, brennie85, carina, corinadrenth, Dennenboom, Firegirl, Ghazella, Hootje, ingvdh, Inney, Jade91, Larissajulia, Lieuwkje_90, lina1998, Lisa_22, mirriejj, Petra_O, Phen, pluklief, Prairy, Tucktuck, Vjestagirl, xPearl, ynskek en 67 bezoekers