Bang voor geesten en in het donker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:01

kayla"]
[quote="Sizzy schreef:
Nee, Dennis. Dat lijkt me zeker NIET verstandig.
Je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren...


dat weet ik wel, daarom mijn advies Haha!
[/quote]

Ik wilde het ook alleen maar beamen Knipoog

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:26

Geesten oproepen als goede raad geven Dennis? Heb je het zelf wel eens gedaan? Er zijn zoveel mensen die zeggen dat het angstaanjagend is, denk je dan niet dat Miss X juist banger zou kunnen worden als ze een slechte ervaring heeft?

Zelf weet ik niet of geesten bestaan. Ik ben in ieder geval bereid om het te geloven, maar dan moet ik inderdaad, zoals Xono en Rom al zeggen, eerst wat meemaken. Ik heb nooit een angst gevoeld voor geesten, in het donker ben ik ook niet bang, alleen erg oplettend vanwege mijn nachtblindheid Haha! (ik zou niet in het donker in een donker steegje in Amsterdam willen lopen, ik zie de criminelen niet eens aankomen Haha!).

Zo'n paranormale beurs lijkt me wel een goede tips, je komt in ieder geval mensen tegen die zich erin verdiepen. Het valt te proberen, of niet dan?!

[edit] ik had van Xono een vrouwelijke bokker gemaakt: Xona...
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 27-11-02 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:29

Bovendien vind ik geesten oproepen ook niet echt een spel...

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 00:10

ne ik geef het niet als goede raad! Ik zeg alleen als je het niet gelooft dan doe het spel maar eens. Daarna piep je wel anders. Als je iets naar je hoofd gesleurd krijgt ofzo. (hoe dom het ook klinkt het is echt waar!)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 00:22

Ben ik hier gewoon veel te nuchter voor dat ik er geen donder van geloof allemaal Verward
Heb zelf nog nooit van gehoord of gezien.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 00:48

Tsja als je bang bent dan is idd zoals Lovely al zegt vragen of ze weg willen gaan het beste. In principe gaan ze dan altijd, is dit niet het geval dan moet je het krachtig en resoluut brengen, het werkt echt...

voorheen was ik ook erg sceptisch hierover en was het een lachertje, ookal had ik mijn angsten, maar ik merkte dat ik het kon overwinnen. Probeer het maar eens...

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 10:12

Nou je moet het maar zelf weten hoor avantilover. Doe maar eens met vrienden geesten oproepen, kijken of je dan nog zo nuchter bent.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 11:35

Dennis v m schreef:
Nou je moet het maar zelf weten hoor avantilover. Doe maar eens met vrienden geesten oproepen, kijken of je dan nog zo nuchter bent.


Ik vind het heel dom van je Dennis, om mensen te adviseren om maar eens geesten te gaan oproepen wanneer ze het niet geloven.
Er kunnen echt verschrikkelijke dingen gebeuren en dat wil je niet op je geweten hebben.
Als mensen het niet geloven, laat het ze dan niet geloven.
Het is misschien zelfs wel beter, dan kun je er ook niet angstig van worden.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 11:37

Nee het is een teken van eigenwijsheid want ze blijven het herhalen dat ze het niet geloven, en als ze het zelf mee maken dan weten hun ook hoe andere zich voelen en zeggen ze ook nooit meer van ik geloof er niets van. Ik adviseer hen niets, dat staat er niet ik zeg als ze het niet geloven moeten ze het maar eens proberen dan komen ze er wel achter en dus waarschuw ik ze ook meteen.

mizz_R

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 12:24

Ik vind dat sommige mensen hier een beetje raar reageren!!!Als miss X nou zegt dat ze dingen heeft meegemaakt dat geesten wel bestaan waarom geloofen jullie dat dan niet!! Bloos !!Zelf heb ik ook dingen meegemaakt jullie hoeven niet te weten wat maar het is al erg genoeg!!!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 12:30

Daarom hoef je toch niet te geloven in geesten? Sommigen denken dat het gewoon toeval is of een verklaarbare reden heeft. Anderen denken dat het geesten zijn.
Ik weet het niet. Heb wel veel docu's gezien waarvan ik denk; Nou, zou best eens echt kunnen zijn. Kan me ook niet voorstellen dat mensen dat in scene gaan zetten. Waarom zouden ze dat doen? Zelfde verhaal met UFO's.

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 12:34

Ik kan best begrijpen dat mensen niet ingeesten geloven als ze het ook nooit gevoeld of gezien hebben, weliswaar heb ik genoeg en teveel meegemaakt. En ik ben blij dat sommige mensen me begrijpen en voor alle andere die er niet in geloven wees blij dat je nooit iets heb meegemaakt of dat je er niet in geloof...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 12:36

Linda250 schreef:
Ik ben wel vreselijk bang in het donker. Niet voor iets speciaals, maar juist voor wat ik niet kan zien. ..

hahaha, je lijkt wel een paard! paarden zijn ook bang voor dingen die je niet kunt zien

Die tip van die paranormale beurs vind ik ook een hele goede. Misschien ontmoet je er mensen die je kunnen helpen.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 12:36

Ik dacht vroeger altijd dat er geesten om me heen waren. Ik weet niet of ik dat echt voelde of dat mijn hersenen een spelletje met me speelden. Ik keek teveel van dat soort films, waar ik eigenlijk te klein voor was (ouders hebben videotheek Haha! ). Ik heb daar in ieder geval geen last meer van.

Maart

Berichten: 83
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 12:38

Ik was vroeger ook altijd panisch in het donker en ik sliep altijd met het licht aan. Nu heb ik dat niet meer, maar ik denk inderdaad dat je het beste kunt vragen of ze je met rust willen laten. Als dat niet helpt weet ik het niet. Zo'n beurs lijkt me ook wel slim, wie weet ontmoet je mensen die je er meer over kunnen vertellen en je kunnen helpen om er niet meer bang voor te zijn.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 13:17

En miss X, als je je voor laat lichten zorg dan wel dat je iemand hebt die er echt veel verstand van heeft en contact met ze heeft en niet iemand die je met allemaal verhalen nog banger maakt, ga dus zelf ook niet bijv op internet zoeken, dan kom je alleen enge verhalen tegen.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:17

hmmmm interressant, ik heb er ook mee te maken, maar vertel het liever niet.
ik heb wel lucide dromen..
het licht er aan met wat voor geest je te maken heb, en hoe die aan zijn dood is gekomen, probeer daar achter te komen.
niet alle geesten zijn kwaad, vele niet.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 16:01

Als jij laat merken dat je er bang voor bent word het alleen maar nog erger.
Je moet er proberen rust mee te krijgen.

Je moet proberen om het niet eng te vinden want anders ga je aan je eigen angsten steeds meer geloven.

Ook moet je NOOIT maar dan ook NOOIT met geesten een spelletje spelen!!
Niet oproepen of wat dan ook!!
Laat ze lekker met rust!!

Ook is er een edelsteen die het kwade bij jouw uit de buurt houd.
Ben je bang probeer zo'n edelsteen ,proberen kan nooit geen kwaad.

Groetjes: Corina

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:48

ik kan je een goed voorbeeld geven over die dromen
ik voel ook dingen aan, net zoals dat mn betse vriend dood zou gaan.
ik had eergisteren het gevoel dat mn vriend het ging uit maken en jahoor een half uur geleden heeft hij het uit gemaakt Huilen Huilen Huilen
ik voel dingen aan en weet wat er gebeurd als ik een bepaalde persoon een tijdje ken...
hoe dat komt? door geeesten die me dat hebben geleerd...
ik ben er niet blij mee ben ook een half jaar bij een psyciater geweest en ik ben idd een beetje paranormaal begaafd...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:26

Naomi, ik heb zowel lucide als voorspellende dromen, en ik weet dta mensen skeptisch zijn, maar ik heb onlangs bewijs kunnen leveren voor de voorspellende dromen Knipoog
Ik had 2 dromen verteld op een chatkanaal, en ja hoor, binnen een week bingo.
Of ze nou voorspellend zijn, of dat je dingen waarneemt in je slaap weet ik niet, maar ik kom wel dingen te weten die je overdag niet bewust kan zijn.

Lucide dromen krijg ik steeds minder vaak, vroeger had ik ze veel vaker, ik ging dan vooral veel vliegen in mijn dromen.

Wel herinner ik me bijna abnormaal veel dromen, mijn record is 10 dromen weten te herinneren van 1 nacht, meestal is het een droom of 2 per nacht wat ik me herinner, veel ook nare dromen, droom van jongsafaan al over verwoestende krachten die het leven op aarde veranderen.

Ik voel ook dingen, dus wellicht voel je gewoon heel goed dingen aan, en weet je uit kleine factoren onbewust conclusies te trekken, ik weet er ook geen echte verklaring voor.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:45

dat heb ik zelf ook..
ik geloof er echt heel erg in enzo want me zus heeft paar keer geesten gezien in ons huis en me ma had vroeger ook dinge mee gemaakt..
vooral als ik enge film gekeke heb ofzo durf ik niet alleen naar boven
of snachts durf ik niet alleen naar beneden
en in het donker vind ik het soms best eng, dan kijk ik overal om me heen of er niets is (zelf achter het douche gordijn en het dakraam Bloos )
veel denken dat ik me aanstel ofzo.. maar ik geloof er echt in
en ik heb veel erover gehoord
zelf zou ik NOOIT aan glaasje draaien enzo doen
alleen bij het idee al.. Scheve mond

zelf heb ik ook best vaak voorspellende dromen
en voel ook dingen goed aan
echt zo raar, dan weet ik gewoon wat er gaat gebeuren
en ook heb ik vaak telepatie
ik zeg/denk heel vaak het zelfde als een paar mensen, echt zo raar
dan wil ik net wat zeggen, en dan zegt diegene het net iets eerder
of dat we het alle 2 tegelijk zeggen
maar echt heel vaak
ook heel lang geleden op icq.. ik chatte altijd met een jongen, ik kende hem voor de rest niet, ik chatte alleen met hem, en ik was al heel lang online en wou net wat zeggen tegen hem, dus ik druk op 'send' en net 1 sec ervoor zegt ie wat Verward
echt raar en dat is niet 1 keer gebeurd, maar gewoon vaker
ook heb ik een keer hetzelfde gedroomd als een vriend van mij, echt precies het zelfde
sommige dingen zijn gewoon niet te verklaren..
of deja vu's (weet niet hoe je het schrijft..)
maar dan maak ik soms dingen dubbel mee
iedereen doet het zelfde, zeggen het zelfde als de vorige keer, ik zeg hetzelfde, alles is gewoon het zelfde, meestal alles dan, soms ook kleine dingen niet
echt raar

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:25

Ik geloof er wel heel erg in, en ik voel ook aanwezigheid, maar daar blijf het bij. ik heb ze nog nooit gezien, en dat hoef ik ook niet.

Een vriendin van mij die zag ze vroeger toen ze klein was in haar kamer zitten. Ze zegt dat een kind er veel opener voor staat. Ze was dan wel bang en dan vroeg ze of ze weg wouden gaan. Dan gingen ze ook weg.

Het lijkt me heel apart om dingen te voorspellen, of dingen mee te maken die onverklaarbaar zijn. Ik heb wel vaak Deja-vu`s, maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft. De laatste tijd heb ik ze trouwens niet meer, maar een maand geleden had ik er heel vaak op één dag.