(Namaak) Merkkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GiBo
Berichten: 1083
Geregistreerd: 27-08-04

(Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 23:18

Omdat er in dit topic [LZP] Waar 'neppe merken' kopen? dat nu gesloten is een hele discussie over was, dacht ik laat ik een topic over hetzelfde onderwerp openen Knipoog

Mijn reactie:

Citaat:
Ik vind van die kleding die duidelijk nep is, dus bijvoorbeeld met megaletters Chanel erop, zeker niet zo mooi. Beetje ordinair ook als iemand zo'n hele outfit aan heeft Bloos , maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten Lachen

Ik heb er zelf geen behoefte aan om de neppers te kopen, maar dat heb ik bij de echte ook niet. Dat ligt gewoon boven mijn budget om dat soort merken te dragen, en buiten dat heb ik voor die prijs veel liever een hoop leuke goedkopere kleding dan dat ik een broek of shirt voor zo'n hoog bedrag heb die dan van Dior is. Moet wel bekennen dat ik die vesten van 'Burberry' met de print dan alleen aan de binnenkant van de capuchon wel erg leuk vindt, maar niet gekocht. De echte is me te duur, en de meesten zullen het toch als een 'nepper' zien. Verder is het niet meer zo'n origineel kledingstuk omdat wel veel mensen eerst met zo'n soort vest liepen geloof ik.

Ik ben dol op shoppen en kleding, en merkkleding vind ik vaak wel erg mooi. Merken als Fornarina etc. vind ik vaak erg mooie kleding, en dat is nog wel te betalen opzich. Ook niet goedkoop, maar het is te doen Knipoog Ik heb er een vest, twee spijkerbroeken en truitje van en het blijft ook erg mooi, goede kwaliteit wel Lachen Maar kleding van de H&M etc. kan net zo leuk zijn. Tuurlijk, de kwaliteit is minder maar je kunt dan voor dat geld wel veel meer kopen, en als het 'slijt' kun je voor dat geld wel weer wat nieuws halen.

tita, jij zegt dat je niet meer een broek onder de €100,- wil lopen. Is dat dan alleen omdat je dat 'te goedkoop' vindt? En als je nou een superleuke broek ziet van €50,- ofzo, laat je die dan hangen omdat het je dan te goedkoop is?

Ik kan er zelf juist heel blij van worden als ik mooie kleding kan kopen voor een lage prijs. Mijn Fornarina skinny heb ik vorig jaar in de uitverkoop gekocht voor €65,- in plaats van €130,- heel veel korting dus! Ben er nog steeds heel blij mee! Ook koop ik gerust iets op de markt als ik daar iets zie hangen wat ik echt mooi vind hoor, is toch juist mooi meegenomen zo'n koopje?


Dragen jullie veel merkkleding, en waarom wel/niet? Wat vinden jullie van neppers? Ik ben er wel benieuwd naar Lachen

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:20

ik heb wel merkkleding, maar niet 'omdat het merkkleding is' zegmaar.. maar gewoon omdat het lekker zit. verder ga ik echt geen broeken van 120 euro kopen ofzo, dat vind ik dikke onzin.. dan heb ik liever een broek die lekker zit en er leuk uit ziet maar dan zonder merk voor 30 euro.. eigenlijk denk ik dat de wereld er veel beter uit zou zien zonder merkkleding. Sommige mensen op school: 'de populaire mensen' die dragen echt merkkleding omdat ze gewoon geen persoonlijkheid hebben, dus moeten ze het maar van dure kleding hebben.. dat vind ik dus niks

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:34

'Neppers' als in ze zin van Chanel, Dior, etc draag ik niet
Vaak vind ik het schreeuwend lelijk en áls je dan zoiets draagt, draag dan tenminste écht het merk Knipoog

Bij de aankoop van mijn kleding kijk ik niet in de eerste plaats naar het merk, maar naar de prijs, de kwaliteit en niet te vergeten hoe het staat. Op de één of andere manier staan Only-broeken mij bijvoorbeeld niet zo mooi, dan kan ik me wel koste wat kost in zo'n broek proberen te wurmen, maar wie probeer ik dan voor de gek te houden? Lachen

Ik draag wat ik leuk vind, wat ik kan betalen en verder interesseert het me geen zier wat een ander daar van vindt
Ík moet er immers in lopen Knipoog Gelukkig krijg ik eigenlijk altijd leuke opmerkingen over mijn kledingstijl en vind ik het alleen maar leuk om te zeggen dat die leuke spijkerbroek me maar €20,- gekost heeft bij de C&A *LOL*

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 00:25

ik draag geen merk kleding.
voor een broek 120,- betalen gaat mij te ver, daar heb ik 6 broeken voor.
mijn vriend was vroeger ook altijd merk kleding, daar heb ik hem vanaf kunnen helpen.
er is genoeg leuke kleding voor weinig geld, dus waarom moet het merk kleding zijn.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:58

Ik draag veel merkkleding, vooral broeken. Maar mijn merken zijn niet Dior en Chanel. Ik zit een "graadje lager" bij Gstar, Gsus en Esprit.
Bij mij gaat het vooral om de broeken, ik heb een moeilijk figuur, brede heupen, wat dikkere benen die wel weer lang zijn, en een smalle taille. Zie daar maar eens een leuek broek voor te kopen...
Bij Gstar slaag ik gewoon áltijd! Zo'n broek kost wel 109 euro, maar als ik dr eentje in de uitverkoop vaan 65 euro zie liggen, dan ben ik dr net zo blij mee, misschien zelfs wel gelukkiger!
Gstar staat bij mij ook zeker voor kwaliteit en service (ik heb het hier over de broeken, de shirts vind ik echt prullen). Laatst is mijn 1e Gstar broek overleden, na meer dan 2 jaar en die heb ik werkelijk afgedragen!

Ik ben ook wel een beetje verwend, broeken van de markt koop ik niet want ik vind ze gewoon niet leuk. Daarbij zitten ze me nooit goed.

Wat shirtjes betreft, een simpel shirtje van de C&A kan ik hardstikke leuk vinden en die draag ik ook wel eens.
Al heb ik een nieuwe verslaving; Hilfiger bloezen, en ik ben dr niet zo blij mee, want ze zijn, ehh, duur! Maar wel erg gaaf, en wederom vind ik de kwaliteit super! Ik merk het met wassen, strijken en dragen.

Ik heb het er voor over en kan het missen. Kleding maken wel degelijk de man, het laat toch een beetje zien wie je bent.
Ik wil er netjes en verzorgd uitzien en heb een lastig figuur voor mooie aansluitende kleding, helaas passen de duurdere merken beter dan de hele goedkope. Zo'n duur kledingstuk is voor mij wel een investering, ik doe er heel lang mee en ben er heel zuinig op.

Neppers, daar doe ik niet aan. Kwaliteitsloze rommel en wie wil je er mee voor de gek houden? Niemand koopt het omdat het mooi is, maar puur voor het merk.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:34

Ik koop eigenlijk nooit merkkleding, tenminste, niet van de duurdere merken als G-Star, Replay, Gsus enzo. Over Dior en Chanel heb ik het dan maar niet eens Clown Heb er gewoon niet zoveel geld voor over, ik heb 1 G-Star broek maar na een paar keer wassen was het model al een stuk minder dus dan koop ik net zo lief iets bij de C&A. Vind het bovendien veel leuker om voor weinig geld iets leuks te scoren en als dat versleten is (wat bij mij ook niet zo gek hard gaat, ik draag veel kleding toch best een tijd, mode doe ik niet aan Tong uitsteken ) kan ik makkelijk weer wat nieuws kopen. Ja soms best jammer, dat mijn favo shirt op een gegeven moment te uitgelubberd is om nog aan te kunnen, maar dan zoek ik gewoon een nieuw favo shirt Knipoog

Neppers zou ik nooit kopen. Vind het nogal patserig om met enorme letters op je shirt of broek of whatever te gaan lopen, geld overigens ook voor merkkleding. Voor wie koop je die kleding vraag ik me dan af, om anderen te laten zien hoeveel geld je (niet) hebt? Zo mooi vind ik merkkleding vaak niet, shirtjes met alleen een naam er op vind ik ronduit saai Bloos

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:35

Ik snap echt niet dat mensen nepperds kopen, ten eerste is het gewoon illigaal, en ten tweede is het even nutteloos als op je fiat panda, ferrari schrijven. Gestoord

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:42

Neppe merkkleding, echte merkleding; ik vind het allebei niks.
Het is gewoon betalen voor de naam, en dat vind ik persoonlijk belachelijk. Het geeft me het gevoel dat het weer allemaal om het idee 'ik heb lekker veel geld' gaat.
En dan moet ik maar weer stom aangekeken worden als ik mijn kleren in de "normale" winkels (of juist niet Knipoog ) koop. Daarbij houd ik er er gewoon niet van dat iedereen in hetzelfde loopt(maargoed, ik ook met mijn "stel je voor dat ik hetzelfde ben als anderen!!"-fobie.) en dat als iets weer 'uit' is, dan ben je alweer meteen niet cool genoeg om bij de rest te horen.

Neehoor, ik ben blij met mijn merkloze, goedkope, en toch een goede kwaliteithebbende kleren. Lachen

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:44

Sodeletuut schreef:
ik heb wel merkkleding, maar niet 'omdat het merkkleding is' zegmaar.. maar gewoon omdat het lekker zit. verder ga ik echt geen broeken van 120 euro kopen ofzo, dat vind ik dikke onzin.. dan heb ik liever een broek die lekker zit en er leuk uit ziet maar dan zonder merk voor 30 euro.. eigenlijk denk ik dat de wereld er veel beter uit zou zien zonder merkkleding. Sommige mensen op school: 'de populaire mensen' die dragen echt merkkleding omdat ze gewoon geen persoonlijkheid hebben, dus moeten ze het maar van dure kleding hebben.. dat vind ik dus niks


Tsjee, vrij onderschat hoor

Ik loop dus in merkkleding, waarom?
- Ik ben dun en lang, heb lengtemaat 34 en breedtemaat 25, met sommige 26. Dat is er gewoon bijna niet te vinden in die goedkopere broeken, en anders niet waar ik kijk. Met deze broeken duur ik gem. 2/3 jaar als het een beetje tijdloos model is. Mijn dieseltje heb ik echt 4 jaar aangehad. En wanneer ben ik dan goedkoper uit, ik koop misschien 2 á 3 broeken per jaar, maar duur er ook 3 jaar mee.
Als ik een broek komt gaat 't mij echt niet om het merk, ik pas een broek die ik mooi vind en die ook nog een staat, of er nou Replay of Fornarina op staat.

Met shirtjes etc. ben ik wat makkelijker, als ik hem leuk vind koop ik hem toch wel. Zo vind ik de shirtjes van Paul Frank ontzettend leuk, en heb er ook een stuk of 5/6, maar ook hier doe ik een hele tijd mee, de ouste die ik heb liggen heb ik ook al weer 2 jaar. Maar loop ook net zo graag in shirtjes van de H&M, gewoonweg omdat shirtjes toch minder tijdloos zijn. Dan geef ik ook geen 100 euro uit aan een shirtje wat ik na een half jaar toch niet meer zou dragen.

En nee, ik ben niet zo'n populair typje op school, als ik al op school ben vanwege mijn gezondheid. Heb leuke vrienden en ik heb het naar mijn zin, ik hoef niet elke pauze zo nodig druk bezet te zijn dat ik van hot naar her vlieg om iedereen gedag te zeggen Clown

Qua nepmerk kleding ben ik van mening dat ik het vrij ordinair vind, tevens haal je het merk ook ontzettend naar beneden, want aan kwaliteit stelt het ook al niet al teveel voor, en ja dat weet ik want mijn moeder heeft ooit voor mij zo'n nep-burberry vest gehaald (hoe ze daarbij kwam, geen idee *LOL* ) Vaak in veels te grote letters (en dan ook nog een keer of 100) het merk erop, nee ik kan dat niet mooi vinden.. Ik vind het een beetje overkomen van 'Kijk mij nou, ik heb Dior/Gucci/Chanel/Bikkembergs/Armani/Whatever'
Laatst bijgewerkt door _Denies op 20-12-07 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:47

denise perla ik denk dat dit na een reactie van het andere topic kwam, dat mensen vertelde als je in bv kleding van de zeeman rondliep je sociaal zelfmoord pleegde ofzoiets

Red_Savage schreef:
Neppe merkkleding, echte merkleding; ik vind het allebei niks.
Het is gewoon betalen voor de naam, en dat vind ik persoonlijk belachelijk. Het geeft me het gevoel dat het weer allemaal om het idee 'ik heb lekker veel geld' gaat.
En dan moet ik maar weer stom aangekeken worden als ik mijn kleren in de "normale" winkels (of juist niet Knipoog ) koop. Daarbij houd ik er er gewoon niet van dat iedereen in hetzelfde loopt(maargoed, ik ook met mijn "stel je voor dat ik hetzelfde ben als anderen!!"-fobie.) en dat als iets weer 'uit' is, dan ben je alweer meteen niet cool genoeg om bij de rest te horen.

Neehoor, ik ben blij met mijn merkloze, goedkope, en toch een goede kwaliteithebbende kleren. Lachen


Dat vind ik ook vrij groot vooroordeel, sommige betaal je voor de naam, maar ik zal je eens een pump van een couture merk laten aantrekken die je in de winkel kan vinden, en eentje van 100 euro verschil zal je voelen, ook in tassen, leer is gewoon heel duur. Kleding is afhankelijk van het merk, bij sommige ben je beter met een esprit stukje en omgekeerd Lachen

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:58

katiavl schreef:
denise perla ik denk dat dit na een reactie van het andere topic kwam, dat mensen vertelde als je in bv kleding van de zeeman rondliep je sociaal zelfmoord pleegde ofzoiets

Red_Savage schreef:
Neppe merkkleding, echte merkleding; ik vind het allebei niks.
Het is gewoon betalen voor de naam, en dat vind ik persoonlijk belachelijk. Het geeft me het gevoel dat het weer allemaal om het idee 'ik heb lekker veel geld' gaat.
En dan moet ik maar weer stom aangekeken worden als ik mijn kleren in de "normale" winkels (of juist niet Knipoog ) koop. Daarbij houd ik er er gewoon niet van dat iedereen in hetzelfde loopt(maargoed, ik ook met mijn "stel je voor dat ik hetzelfde ben als anderen!!"-fobie.) en dat als iets weer 'uit' is, dan ben je alweer meteen niet cool genoeg om bij de rest te horen.

Neehoor, ik ben blij met mijn merkloze, goedkope, en toch een goede kwaliteithebbende kleren. Lachen


Dat vind ik ook vrij groot vooroordeel, sommige betaal je voor de naam, maar ik zal je eens een pump van een couture merk laten aantrekken die je in de winkel kan vinden, en eentje van 100 euro verschil zal je voelen, ook in tassen, leer is gewoon heel duur


Ik snap je punt wel. Maar hoe kan het dan dat als ik een shirtje koop (zeg maar een Ralph Lauren polo, zonder het RL teken erop) voor 10 euro op de markt koop voor bij de paarden. Nou, er gebeurt écht heel veel met het shirtje, en toch gaat het een lange tijd mee. Dit heb ik met meerdere kleding stukken.
Ook heb ik een mooie lederen jas gekocht bij C&A, voor 70 euro. Lekker warm, mooi model. En toch zou ik zweren dat als er een merk op zou staan dat hij opeens het dubbele zou kosten?
En mijn lederen schoenen dan voor 50 euro? Daar kan ik bij wijze van spreken de grasmaaier overheen halen, en ze leven nog steeds. Ook zien ze er nog steeds heel mooi uit.

Maargoed, dit komt ook allemaal omdat ik 'arm' woon. Dus heb ik van jongs af aan geleerd, 'slim' spullen te kopen, en een steeds grotere hekl gekregen aan mensen die lopen te pronken met hun o zo dure kleding. Opzich niets mis mee, als je daar trots op kunt zijn. Lachen
Maar laat ik daar nou net al jaren ontzettend slechte ervaringen meehebben. Altijd kwam het er op neer dat ik niet goed genoeg was want oja, wij hadden geen auto, geen dure kleren, kunnen nooit uit eten etc. Nou sórry dat mijn moeder een chronische ziekte heeft, en dat mijn vader dood is. En sórry dat ik niet meer kan werken dan ik al doe. Rolleyes

Yep, nogal overhaast gegeneraliseert dus, ik weet het. En toch moet iemand écht met goede redenen aankomen zodat ik dit uit mijn hoofd krijg. Knipoog

FamBloem
Berichten: 539
Geregistreerd: 26-04-07
Woonplaats: Zuidbroek

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:15

Draakje schreef:
ik draag geen merk kleding.
voor een broek 120,- betalen gaat mij te ver, daar heb ik 6 broeken voor.
mijn vriend was vroeger ook altijd merk kleding, daar heb ik hem vanaf kunnen helpen.
er is genoeg leuke kleding voor weinig geld, dus waarom moet het merk kleding zijn.


Idd hier net zo.Ook mijn vriend was gewend aan merk kleding.En wou echt geen broek van een goedkopere winkel of van de zwarte markt.MAar nu 4 jaar verder draagt hij niets anders meer !!

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:44

Ik draag wel veel merkkleding, maar bij voorkeur van merken waarvan het merk niet enorm zichtbaar is (wat een zin :p); Je ziet bijvoorbeeld wel eens van die shirtjes waar heel groot de merknaam op staat, of een broek met een groot gsus logo, dergelijke kleding laat ik echt liggen. Een shirtje of broek waar een knoop/labeltje aan zit met 'EDC' of 'Gsus', ach gut nouja het moet maar.

De reden dat ik merkkleding draag is puur omdat ik vreselijk onhandige maten heb, en merkkleding (jammer genoeg) over het algemeen een stuk beter zit/valt. Ik heb vaak broeken van G-star, Gsus, Levi's, Replay of wat dan ook, dan een wat goedkoper shirtje (Bijv. H&M, M&Smode, only, vero moda) met daarover heen een duurder vest (Van River Woods, Hilfiger, Esprit, McGregor of wat dan ook). Echter heb ik veel spijkerbroeken al een jaar of 4, en koop ik slechts 1x in het jaar een nieuwe broek. Vesten gaan bij mij ook zeker 3 jaar mee (bij regelmatig gebruik) en enkel de goedkope shirtjes vernieuw ik zeker eens in de 4 maanden.

Nepkleding? Tsja, wie houd je dan voor de gek... Volgens mij kun je aan een goedpassende broek van de H&M minstens zoveel plezier hebben!

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:48

Denise_Perla schreef:
Sodeletuut schreef:
ik heb wel merkkleding, maar niet 'omdat het merkkleding is' zegmaar.. maar gewoon omdat het lekker zit. verder ga ik echt geen broeken van 120 euro kopen ofzo, dat vind ik dikke onzin.. dan heb ik liever een broek die lekker zit en er leuk uit ziet maar dan zonder merk voor 30 euro.. eigenlijk denk ik dat de wereld er veel beter uit zou zien zonder merkkleding. Sommige mensen op school: 'de populaire mensen' die dragen echt merkkleding omdat ze gewoon geen persoonlijkheid hebben, dus moeten ze het maar van dure kleding hebben.. dat vind ik dus niks


Tsjee, vrij onderschat hoor

Ik loop dus in merkkleding, waarom?
- Ik ben dun en lang, heb lengtemaat 34 en breedtemaat 25, met sommige 26. Dat is er gewoon bijna niet te vinden in die goedkopere broeken, en anders niet waar ik kijk. Met deze broeken duur ik gem. 2/3 jaar als het een beetje tijdloos model is. Mijn dieseltje heb ik echt 4 jaar aangehad. En wanneer ben ik dan goedkoper uit, ik koop misschien 2 á 3 broeken per jaar, maar duur er ook 3 jaar mee.
Als ik een broek komt gaat 't mij echt niet om het merk, ik pas een broek die ik mooi vind en die ook nog een staat, of er nou Replay of Fornarina op staat.

Met shirtjes etc. ben ik wat makkelijker, als ik hem leuk vind koop ik hem toch wel. Zo vind ik de shirtjes van Paul Frank ontzettend leuk, en heb er ook een stuk of 5/6, maar ook hier doe ik een hele tijd mee, de ouste die ik heb liggen heb ik ook al weer 2 jaar. Maar loop ook net zo graag in shirtjes van de H&M, gewoonweg omdat shirtjes toch minder tijdloos zijn. Dan geef ik ook geen 100 euro uit aan een shirtje wat ik na een half jaar toch niet meer zou dragen.

En nee, ik ben niet zo'n populair typje op school, als ik al op school ben vanwege mijn gezondheid. Heb leuke vrienden en ik heb het naar mijn zin, ik hoef niet elke pauze zo nodig druk bezet te zijn dat ik van hot naar her vlieg om iedereen gedag te zeggen Clown

Qua nepmerk kleding ben ik van mening dat ik het vrij ordinair vind, tevens haal je het merk ook ontzettend naar beneden, want aan kwaliteit stelt het ook al niet al teveel voor, en ja dat weet ik want mijn moeder heeft ooit voor mij zo'n nep-burberry vest gehaald (hoe ze daarbij kwam, geen idee *LOL* ) Vaak in veels te grote letters (en dan ook nog een keer of 100) het merk erop, nee ik kan dat niet mooi vinden.. Ik vind het een beetje overkomen van 'Kijk mij nou, ik heb Dior/Gucci/Chanel/Bikkembergs/Armani/Whatever'



Wie de schoen past?


Ze heeft het toch over 'sommige populaire mensen', en niet over iedereen in merkkleding...

Ik draag zelf wel merken, maar niet zoals de meesten. Ik draag stuka, overzeas, laughing vampire, omen en etnies. Mijn shirtjes komen vaak bij de H&M vandaan, maar ik heb ook de dure truien van de sisha. En ja die gaan 100x langer mee. De print van de trui die ik nu aan heb is nog net zo mooi als toen ik hem vorig jaar kocht, hoewel ik hem toch veel gedragen en gewassen heb, en hij is nog net zo zwart.

En ja, mijn stuka's gaan langer mee dan de merkloze broeken die ik heb. Stukje kwaliteit, zeker met ribfluweel. En ik vind dat overzeas ook stukken zwarter blijft dan stuka, en stuka weer dan merkloos, dus ja...

jenniiferr

Berichten: 167
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: den haag

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:55

Denise_Perla schreef:
Sodeletuut schreef:
Qua nepmerk kleding ben ik van mening dat ik het vrij ordinair vind, tevens haal je het merk ook ontzettend naar beneden, want aan kwaliteit stelt het ook al niet al teveel voor, en ja dat weet ik want mijn moeder heeft ooit voor mij zo'n nep-burberry vest gehaald (hoe ze daarbij kwam, geen idee *LOL* ) Vaak in veels te grote letters (en dan ook nog een keer of 100) het merk erop, nee ik kan dat niet mooi vinden.. Ik vind het een beetje overkomen van 'Kijk mij nou, ik heb Dior/Gucci/Chanel/Bikkembergs/Armani/Whatever'



toevallig heb ik ook een burberry vest uit de handel om het zo maar te zeggen en daar staat maar heel klein het tekentje op je borst en verder is die capouchon geruit en de touwtjes die eraan hangen
ik vond het een mooi vest daarom heb ik hem genomen (voor heel weinig geld) en echt niet om ermee te koop te lopen
ik vind niet dat als je ''neppe'' merkkleding koopt je dat alleen maar voor de naam doet

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:55

Citaat:
'Neppers' als in de zin van Chanel, Dior, etc draag ik niet
Vaak vind ik het schreeuwend lelijk en áls je dan zoiets draagt, draag dan tenminste écht het merk

Bij de aankoop van mijn kleding kijk ik niet in de eerste plaats naar het merk, maar naar de prijs, de kwaliteit en niet te vergeten hoe het staat. Op de één of andere manier staan Only-broeken mij bijvoorbeeld niet zo mooi, dan kan ik me wel koste wat kost in zo'n broek proberen te wurmen, maar wie probeer ik dan voor de gek te houden?


Nepmerken vind ik meestal ook ordinair, echt totaal mijn smaak niet en ik weet eigenlijk niet eens waar mensen het vandaan halen! In Turkije schijnt het veel te zijn. Met Only broeken heb ik overigens hetzelfde; er zijn veel broeken in Only-winkels, maar ik pas ze vrijwel nooit. Inmiddels heb ik het maar opgegeven.

Verder draag ik wel graag merkkleding, maar ik wissel het af met goedkopere kleding en het is ook maar net hoe ruim ik in m'n geld zit. De reden voor mij om van merken te kopen is dat ik de kwaliteit meestal erg goed vind (waardoor het ook langer meegaat)en de kleding lijkt toch vaak wat mooier ontworpen, mooiere modelletjes (maar dat hoeft niet altijd zo te zijn). Ik vind ook dat ieder merk z'n sterke punten heeft. Ik vind Diesel bijv. hele goede spijkerbroeken hebben, ik heb op m'n zestiende een Diesel Jeans gekocht en hij ziet er nu op m'n 20e nog prima uit, terwijl ik hem ontzettend vaak heb aangehad. G- Star vind ik heel fijne zwarte truitjes hebben en zo hebben wel meer merken iets.

Ik ben vrij smal en dat is ook een reden dat ik vooral spijkerbroeken in merkwinkels haal. Verder vind ik merkkleding zeker niet altijd mooi! Bij zowel duurdere als goedkopere kleding zit er rommel bij. De kunst is om in de duurdere en goedkopere winkels de stijlvolle, leuke kleding eruit te pikken Vork

elbeauty
Berichten: 725
Geregistreerd: 14-04-04

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:37

Ik draag ook bijna alleen maar merkkleding. Maar ook niet de standaard merken. Waarom omdat ik er niet als ieder ander bij hoef te lopen. Je ziet zoveel mensen in dezelfde kledinge vaak zijn dit ook merken maar ik vind dat gewoon niks. Zo draag ik baby phat en nolita deze zijn altijd echt. Helaas moet ik zeggen dat baby phat niet zon hele hoge kwaliteit is maar het is wel appart en je zult er niet veel mensen mee zien.
Ik heb ook wel kleren van de H&M maar die trek ik meestal aan als ik ga werken.
Verder heb ik best wel veel kleding van mogul vooral truitjes die vind ik ook leuk en zie je ook niet vaak.
Mijn schoenen zijn eigelijk allemaal van Bronx niet echt een duur merk maar wel een heel fijn merk op die schoenen kan ik echt uren lopen hoe hoog de hak ook is.

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:44

Broeken heb ik altijd van Replay maar dit niet voor het merk, maar omdat dit een van de weinge merken is waarbij de broek achter niet open staat zeg maar. Betaal dan liever 120 of meer voor een broek die mooi zit dan een broek van 20 euro waarin ik er niet uitzie. Qua shirtjes en truien enzo maakt het me niet veel uit. Draag alleen polo's en blousjes. Tuurlijk heb ik die wel van Tommy Hilfiger of Gaastra, maar ook van H&M of The Sting. Daarbij werk ik voor mijn geld en koop ik ook al mijn 'dure' kleren zelf.
Ik vind nepmerken meestal best lelijk, ze zien er toch wel anders uit. Vooral de merken als Dior, D&G en Gucci vind ik ronduit lelijk. Maar als er iemand in loopt zal ik niet meteen denken van goh die heeft vast een nepperd aan. Ik zou het zelf niet kopen, maar moet iedereen voor zich weten.

GiBo
Berichten: 1083
Geregistreerd: 27-08-04

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 20:42

Ik heb gelukkig wel een makkelijke maat, en pas ook meestal gewoon de 'goedkope' kleding. In mijn kast hangen dan ook broeken van €20,- die perfect zitten, maar ook broek van €120,- die ik gewoon erg mooi vond en moest hebben Bloos Met shirtjes precies hetzelfde, heb zat goedkope shirtjes van de New Yorker en de H&M bijvoorbeel, maar ook gewoon wat mooie merkshirts. Wel vaak in de uitverkoop gekocht, ben echt dol op de uitverkoop Vork Heb ook een Nolita shirt wat ik echt heel mooi vindt, maar de normale prijs was €100 Wow! Dat tel ik echt niet voor een shirt neer! In de uitverkoop was'ie 50% korting, en toen heb ik 'm dan toch maar wel gekocht Haha!

Ik ben trouwens wel van plan neppe Uggs te halen Bloos Heb in de winter vaak hele koude voeten, dus ze lijken me wel heel lekker en ik vind ze soms zelfs nog wel leuk staan ook Haha! Maar €230,- gaat me toch echt te ver hoor Haha!

Ben eigenlijk nog wel benieuwd naar een reactie van tita trouwens Bloos

C_hristel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 20-06-06

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:28

katiavl schreef:
Ik snap echt niet dat mensen nepperds kopen, ten eerste is het gewoon illigaal, en ten tweede is het even nutteloos als op je fiat panda, ferrari schrijven. Gestoord

haha helemaal mee eens! heb ook wel eens een neppe lv tas gekocht, maar ik kon gwn echt geen echte kopen en deze leek er tenmiste op, mr na 2 weken voelde ik mezelf ermee voor aap lopen

Ik draag ook merk kleding en dan in de zin van g-star, gsus, diesel, replay enz. Maar deze kleding is best goed te betalen vind ik. Sinds kort ook uggs, maar daar koop ik er ook geen 3 paar van per winter.

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:04

Ik quote mezelf ook maar even.

Ilzjuh schreef:
Nou ik weet niet wat jullie ervan denken, maar ik vind van die merken gewoon echt leuk, maar mijn portemonnee kan dat echt niet aan hoor. Knipoog Dan koop ik liever een neppe, als je er even snel naar kijkt zie je het toch niet (tenminste, niet als het een goede neppe is, je hebt inderdaad ook van die foeilelijke dingen waar je het gelijk aan ziet Clown ). Kom op zeg, als ik het nou een leuke tas vind, waarom zou ik dan met een tas van de Zeeman gaan lopen? Je moet toch lopen met datgene wat jijzelf leuk vind? Nou dan.


En nee, als een vest van de H&M of wat dan ook precies hetzelfde is als een duur merk-vest (of minder duur nep-merkvest) met als enige verschil dat er grote merk-letters op staan, dan hoef ik hem inderdaad niet nee.

honey007
Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:51

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 12-05-22 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:53

Ik draag bijna alleen maar merkkleding en dan het liefst tommy hilfiger. Ik vind mensen die namaakkleding dragen eerlijk gezegd een beetje triest, dat je geen merkkleding wil/kan kopen oke, zal niemand problemen mee hebben maar om dan maar namaak te gaan kopen...

Elja

Berichten: 1482
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: London

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:03

Diesel, Gstar, Pepe Jeans, Levi's en nog wat merken hangen in mn kast, maar ik draag ze ook vaak!
Van deze broeken weetik dat het kwaliteit is en het gaat me niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit.
Shirts haal ik meestal bij H&M, Zara of Bershka en ook broeken.
Ik vind het leuk om merken te hebben, maar het gaat me niet om het showen ervan.
Ik vind het gewoon mooi Haha!

Als je het geld er voor hebt kan je het kopen.
Als je het geld wel hebt, maar wilt het niet kopen, big deal right?
Jij bent degene die het draagt, niet de mensen die het merk zien Nerd

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Re: (Namaak) Merkkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:06

haha, Tong uitsteken ik let er niet op of wat ik koop een merk of niet heeft, het moet lekker zitten en mooi zijn Haha!
maakt mij niet uit of het een merk, nepmerk of merkloos is Haha!