Geven jullie weleens geld aan bedelaars ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Geven jullie regelmatig geld aan bedelaars ??

nee
37 (78%)
soms
10 (21%)

Totaal aantal stemmen: 47


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Geven jullie weleens geld aan bedelaars ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-02 19:33

Ik geef zelf nooit geld aan bedelaars en jullie ????
en wat vinden jullie van bedelen ?


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:35

Ik geef nooit geld aan bedelaars.Soms koop ik de daklozenkrant.Hier in het dorp staat bij iedere supermarkt zo'n krantenverkoper,en daar erger ik me eigenlijk dood aan.Soms staat er een oudere ,maar meestal zijn het jongens van een jaar of 18.Ik werk af en toe 60 uur per week en ik ga mijn zuurverdiende geld niet zomaar weggeven!
Laatst bijgewerkt door FlairS op 25-11-02 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:36

Ik geef ook nooit geld aan bedelaars, sorry hoor maar ik werk er zelf ook voor mijn eigen geld, dus doen hun dat ook maar, zou mooi makkelijk wezen als ik van iedereen geld zou krijgen door alleen maar mijn hand op te houden.....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:37

Nee, is mijn zuurverdiende geld, waar ik (of mijn ouders Schijnheilig ) ook voor hebben moeten werken...

Bedelen, ja...sommige hebben nu eenmaal niets, maar zelf erger ik me er hartstikke dood aan. Sommige bedelaars maken er een hele show van met gedichten en allerlei dingen waar je 'thuis nog eens over na moet denken'. Laatst is er zelfs ruzie ontstaan tussen twee bedelaars omdat de één op de ander zijn 'bedelplek' bedelde...Frusty

Ook hebben we hier in Rotterdam 2 junken die als ze 10 euro bij elkaar hebben gesprokkeld met het zemen van ramen (jaja, ze staan bij het stoplicht), gauw een shotje gaan halen. Ik geef sowiezo geen geld aan anderen (laat ze er maar voor werken), en al helemaal niet als het toch alleen maar opgemaakt wordt aan drugs e.d.
Laatst bijgewerkt door XoNo op 25-11-02 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:38

Nee nooit.
Moeten er zelf maar voor werken, moet ik ook
En geef je ze wel wat, zuipen of spuiten ze het toch alleen maar op.

gemeen ben ik he Lachen

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:44

Ik geef heel soms wel eens wat. Ik heb heel lang in Amsterdam gewerkt en dan zie je er zo veel dat je er gek van wordt. Maar heel af en toe geef ik wel eens wat.

Ik heb wel eens gezegd: loop maar mee, dan koop ik een broodje voor je, maar nee dát willen ze niet. Het moet geld zijn. Frusty

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:52

Ik liep een keer in Amsterdam en ik werd er hondsdol van Haha! Toen er weer één kwam bedelen om een euro vroeg ik: "Heb je terug van € 100,-? " *LOL*
Toen zei hij vrij wenig

Het leven is een gebakje!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:00

Als ze gewoon rechtstreeks om geld vragen geef ik geen cent, kom op zeg, verzin iets beters.

Als iemand er iets voor doet, dansje doen, liedje zingen, instrument bespelen, weet ik veel wat dan wil ik er nog wel eens over nadenken en geef ik wel eens wat. Zo iemand doet tenminste nog wat voor z'n centen en dat kan ik wel waarderen.
Ook heb ik een zwak voor zwervers die een hond bij zich hebben. Dier ziet er meestal beter uit dan zijzelf!

Nulla tenaci invia est via

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:10

He die dicussie was net op het lagerhuis Haha!

Ik heb nog nooit wat gegeven, gaan ze er lekker drugs ofzo voor kopen, nou pleur op ik moet er ook voor werken, moeten ze zelf ook maar gaan werken hoor. En dan help ik die mensen echt niet.
Heb weleens een broodje gegeven, hij zei niet eens dank je wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:10

nu je zegt Margreet
Bij iemand die mooi een instrument bespeeld wil ik wel eens wat geven.
Moet het wel fatsoenlijk klinken Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:10

Dat moet ik ze inderdaad nageven. Hun hond krijgt nog eerder te eten dan zijzelf. Maar die raamzemertjes bij ons winkelcentrum gun ik geen cent, hoe ze hun geld ook verdienen. Ze kopen er toch alleen drugs van. Bovendien mogen ze ipv ons raam hun eigen kop weleens wassen, stel soepkippen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:15

Mensen die in de metro gitaar spelen, een gedichtje voordragen ofzo die geef ik vaak wel wat, heb bijna altijd losgeld in mijn zakken, dus dat krijgen ze dan. Maar als ik bij de bioscoop een kaartje ga halen, ik loop van het loket af en er staan er 3 om je heen hun hand op te houden of met een bekertje te schudden, dan dus echt niet. En je dan nog achterna lopen ook als je niets geeft...

XoNo schreef:
Ook hebben we hier in Rotterdam 2 junken die als ze 10 euro bij elkaar hebben gesprokkeld met het zemen van ramen (jaja, ze staan bij het stoplicht), gauw een shotje gaan halen. Ik geef sowiezo geen geld aan anderen (laat ze er maar voor werken), en al helemaal niet als het toch alleen maar opgemaakt wordt aan drugs e.d.


Bedoel je die 2 bij Zuidplein toevallig? Heel irritant... Ik heb ze 1 keer mijn raam laten wassen toen het zo vies was dat ik bijna niets meer zag... Daarna zag ik helemaal niets meer, net of ze er extra modder overheen hadden gegooid Boos!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:21

Ik geef ook nooit, behalve als ze dus echt iets ervoor doen, maar bij ons in de buurt zijn er van die vrouwen die heel de dag voor de carrefour of de delhaize zitten, en dan je winkelwagentje gaan wegzetten, dan hebben zij die 50 cent wel iedere keer.Niet dat het zoveel is, maar dan heb ik ze eenmaal weg zien rijden in een of andere shique(hoe schrijf je dat nu?) auto, dan kan er bij mij niet in dat ze moeten bedelen hoor!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:26

nope, koop wel heel soms het straatnieuws. maar aan gewoon bedelaars geef ik nix..

Haha!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:27

nee
ik moet toch ook werken voor me geld? *of me ouders voor me zakgeld Knipoog *
EN in Nederland hoef je echt geen zwerver te zijn, als je niet wil...
*genoeg hulp/opvang*

Dus NEE...
kinderen die muziek spelen kunnen (als het klinkt Haha! ) iets krijgen...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 20:45

In Nederland niet maar in Turkije hebben we het wel gedaan..

Daar liep er zo'n jongentje over straat met een weegschaal en dan mocht je je zelf wegen voor weinig geld. Nou dat kleine jongentje kwam na ons toe met die weegschaal. We haden zo medelijden met hem en gaven hem gewoon wat geld. Blijkbaar had een ander jongentje dat gezien en liep ook na ons toe. Eigenlijk haden we niks aan die jongen moeten geven met die weegschaal want zo blijf je doorgaan. Toen hadden wij die jongen niks gegeven en toen begon die te huilen. Was een jongentje van 6 jaar maar dat speelde die natuurlijk ook. Maar toch was het zielig!

In Nederland geven we eigenlijk alleen wat als ze muziek spelen, wat dus ook leuk klinkt, anders niet hoor...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:19

runningkawa schreef:
Moet het wel fatsoenlijk klinken Knipoog


Ook wel eens gezien: Iemand die enorm vals stond te zingen, bordje er bij met een tekst in de trant van 'voor een bijdrage hou ik m'n kop dicht' Vond ik ook wel humor Haha!

Nulla tenaci invia est via

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:22

Ik heb zelf geeneens geld laat staan dat ik het af ga staan aan die mensen.
Hier loopt zo'n orgelman al vanaf ik klein ben met zijn orgel door de stad, wat blijkt nou die man is miljonair en heeft een huis van hier tot in tokio terwijl er mensen bij zijn die geen cent hebben en hem toch wat geven (gaat erg moeilijk maar jullie snappen hoe ik het bedoel)

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:24

Geven aan zwervers heeft geen in. Het creëert alleen maar problemen en meer zwervers.
In nederland is het sowieso niet nodig om zwerver te zijn vind ik.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:26

Als ik vermoed dat het een junk of alcoholist is niet, maar een dansje of een muziekje.. ach, dan meestal wel. Nooit meer dan een paar kwartjes ofzo.
Als ik niets wil geven, vraag ik altijd of ik ook kan pinnen

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:26

Hhaha Margreet
Die is erg goed!!!!

En prima ik ben het met je eens dat het in NL niet nodig is om zerver te zijn.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:29

ik geef ook nooit iets, al kom ik trouwens ook maar heel zelden bedelaars tegen. (of ik zie ze over het hoofd Verward )
Vind ook dat ze er maar voor moeten werken!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:32

De broer van een vriendin koos voor een zwervers bestaan. Hij wil geen uitkering, maar wou ook niet in de 'dictatuur' van een bedrijf, zoals hij het zelf omschrijft. Hij bedelde niet, maar speelde zijn instrumenten en kreeg zo zijn dagelijkse kostje bij elkaar. Hij had wel een soort huis, hij woonde in een kraakpand.
Nu is hij vader en heeft een 'gewone' baan en een echt huis. Lachen

זכור

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:34

lis schreef:
De broer van een vriendin koos voor een zwervers bestaan. Hij wil geen uitkering, maar wou ook niet in de 'dictatuur' van een bedrijf, zoals hij het zelf omschrijft. Hij bedelde niet, maar speelde zijn instrumenten en kreeg zo zijn dagelijkse kostje bij elkaar. Hij had wel een soort huis, hij woonde in een kraakpand.
Nu is hij vader en heeft een 'gewone' baan en een echt huis. Lachen


Uiteindelijk komt het meestal wel goed met dwarspissers.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:42

Weer een hokje.. Je kent die hele jongen niet.
Hij trok geen uitkering. Een man naar jouw hart, lijkt me.

זכור


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, BLEXBot, cheidie, cinniz123, ComscoreBot, daaf4ever, HighFly_, Labby1, milatje, Plonspony, Steenbok12, verootjoo, XXInKA en 57 bezoekers