Lastige situatie...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Lastige situatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 14:01

Ik zal maar even beginnen bij het begin.

Ik heb een zus die 2 jaar ouder is dan ik. Als kind deden we weinig samen omdat we nogal verschillend zijn van karakter en interesses. Ik heb dat nooit erg gevonden.
Toen ik op kamers ging wonen vlakbij mijn zus, zagen we elkaar langzaamaan steeds meer. Maar het kwam vooral van haar kant, ik vond het leuk dat ze er was maar had ook andere dingen te doen.
Mijn zus heeft zelf geen vrienden. De vrienden die ze had werkten allemaal bij hetzelfde bedrijf als zij, en toen ze daar 2 jaar geleden wegging bleef er niemand meer over. Wat dat betreft maak ik me wel zorgen om haar...
Nu woonden mijn zus en ik sinds mijn verhuizing uit breda zo'n 70km uit elkaar. We zien elkaar nu dus weer wat minder, maar bellen regelmatig. Nu hoorde ik pas dat mijn zus gaat verhuizen. Ze heeft een baan gevonden bij mij in de buurt en komt nu op zo'n 10km afstand van mij wonen.
Op zich heel gezellig, maar ik ben bang dat ze mij teveel gaat claimen. Dat ze straks iedere avond en ieder weekend bij ons zit... Ik wil haar niet kwetsen, maar wil ook graag mijn eigen leventje houden.

Moet ik dit tegen haar zeggen, of moet ik eerst maar eens afwachten hoe het loopt? Of ben ik nou zo egoïstisch bezig....?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 14:09

Ik kan me voorstellen dat je je daar druk om maakt, ik laat me ook wel makkelijk claimen. Ik kan slecht nee zeggen maar als ik een reden heb wel. Dus als ik gewoon een avondje samen had willen zijn met mijn vriend, dan zeg ik geen nee. Maar als ik mijn paard nog moet doen, dan zeg ik wel nee. Dat betekent dus dat ik soms een smoes verzin. Je hoeft het er denk ik niet vooraf over te hebben, maar ik zou het meteen vanaf het begin inperken. Dus de eerste keer dat ze belt, zeg je 'ja' als je kunt en als je er zin in hebt. Als ze de tweede keer belt en jij vindt het te snel, dan zeg je gewoon meteen nee. Of je maakt een nieuwe afspraak voor een dag waarop je wel zin/tijd hebt.

Je kunt haar niet eerst 3 x per week laten komen en dan opeens 1 x per 2 weken. Gewoon geen valse verwachtingen scheppen en vanaf het begin duidelijk zijn. Dan weet ze dat jij een druk leven hebt en dat ze daar natuurlijk inpast maar dan wel met mate en niet altijd wanneer zij dat wil.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:48

Ik zou het eerst maar eens afwachten. En als het niet gaat, gewoon tegen haar zeggen. Het blijft je zus, ze houd onvoorwaardelijk van je!