Pff wat ik nu weer meemaak.. hondje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Pff wat ik nu weer meemaak.. hondje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 22:47

Ik was vanavond aan het werk en ging rond kwart voor acht de buitenbakken binnenhalen (supermarkt) zat daar een heel lief hondje, middelgroot formaat en zwart wit. Even geaaid en toen weer verder werken.

Kwam ik buiten om kwart over 8, zat het beestje er nog! En alle klanten waren weg, want we hebben meteen de winkel afgesloten toen we weggingen... Ik heb nog even gewacht en toen heb ik het beestje maar mee naar huis genomen.. Vond het wel een moeilijke beslissing, wie weet zou er nog iemand om komen, maar het is zooo koud buiten. Het dier zat om kwart voor 8 al te rillen buiten.

Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om te horen dat iemand morgen een bevroren hond heeft aangetroffen voor de winkel, dus ik heb hem maar meegenomen. Gelijk de dierenambulance gebeld, en die heeft hem meegenomen. Er had niemand voor hem gebeld.

Heb ik er goed aan gedaan het dier mee te nemen of ben ik juist te bemoeierig, ik weet het niet. Maar ik denk dat ik het juiste heb gedaan.

Ilsemarie

Re: Pff wat ik nu weer meemaak.. hondje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:49

Tuurlijk heb je het goede gedaan Ja
Zeker door ook de dierenambulance te bellen. Als z'n baasje hem kwijt is zal die wel contact opnemen als hij niet snel terugkomt Lachen

Misschien kan je een foto op het prikbord van de supermarkt ophangen? Zodat de3 eigenaar weet waar hij zich kan melden Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:50

Ik vind dat je goed gehandeld hebt, zou precies hetzelfde gedaan hebben.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:51

In mijn ogen heb jij het enige juiste gedaan!!!
Met deze temperaturen bind je een hond niet zo lang vast Boos!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:52

denk absoluut dat je het goed hebt gedaan. je kan zowieso niet meer dan een half uur met deze kou je hond zomaar buiten laten als hij dat niet gewend is.

Nee hoor goed gedaan! en zeker dat je de dierenambulance hebt gebeld.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:52

Als een dier buiten zit in de vrieskou had ik hem sowieso meegenomen. Als dat hondje is gedumpt zit hij nu iig warm en droog, en als hij is weggelopen zal de eigenaar vast dolblij zijn dat hij niet met deze temperatuur buiten zit Lachen

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:53

idd, je hebt het juiste gedaan Knipoog
ik zou ook even een briefje op de deur vd supermarkt hangen o.i.d.

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:54

Goed gedaan. Kwam vorige week ook loslopende hond tegen op terugweg met de fiets naar huis. Ben er bij gebleven maar na 3 seconden kwam de eigenaar naar buiten, omdat die zijn jas nog even moest halen. Ik vind het erg eng om een hond alleen in het donker los te laten lopen. Dus ik ben de hond maar gaan aaien.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:55

Yessy schreef:
Als een dier buiten zit in de vrieskou had ik hem sowieso meegenomen. Als dat hondje is gedumpt zit hij nu iig warm en droog, en als hij is weggelopen zal de eigenaar vast dolblij zijn dat hij niet met deze temperatuur buiten zit Lachen

Precies! Super van je dat je dit hondje mee hebt genomen! Nu zit ie iig lekker warm en droog. Lachen Voor het zelfde geld zat ie nu nog buiten ofzo.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:56

Vind ook dat je het juiste heb gedaan, als het er zo lang al zat. Was het vastgebonden of los?
Ik zou namelijk sowieso nooit mn hond ergens achterlaten (vastgebonden), zou doodbang zijn dat iemand hem meenam.

En tegenwoordig hebben de meeste mensen hun hond wel gechipt toch? Dan is de eigenaar vinden gelukkig makkelijk.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:57

groot gelijk hoor dat je dat gedaan hebt.. arm dier met die kou anders buiten.... en je weet ook maar nooit met vuurwerkgrapjassen. Hopelijk meldt het baasje zich snel of vindt het hondje een fijn nieuw onderkomen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:59

Je hebt goed gedaan vind ik ook!! Zo'n hondje helemaal alleen en hij lijkt me niet weggelopen andres dan zou die toch niet vast gebonden zijn? Hoop dat die een goed huisje vind Lachen
Trouwens maandag toen ik uit de trein kwam liep daar ook een hond, en die ging op het spoor terwijl een een trein aankwam.. De hond was van niemand maar wij met z'n alleen wegjagen want hij zou maar onder de trein komen, we kregen jammer genoeg hem niet te pakken omdat hij schuw was..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:01

Goed gehandelt. inderdaad even een foto ophangen bij die winkel als de baas er zich om bekommert is dit denk ik de snelste manier. Hopelijk krijgt het beestje een goed ander baasje.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:04

Je hebt heel goed gehandeld Ja
En zoals de andere zeggen.. Idd foto ophangen!

Goed gedaan Lachen

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:05

Zeker goed gedaan.
Zou niet best zijn als hij daar een hele nacht had moeten zitten.
De baasjes gaan vanzelf op zoek

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:07

Bij mij bij de winkel heeft ook een keer een hond een hele tijd (gelukkig in de lente/zomer) vast gelegen. Mijn baas = grote dierenvriend was er net op dat moment dus die heeft samen met collegaatje eerst een bakje water en wat voer erbij gezegd. De winkel zit nl op een winkelstrip dus het kon zijn dat baas nog aan het winkelen was. De hond de hele tijd in de gaten gehouden en toen ook de dierenambulance gebeld. Die zijn hem komen halen. Naderhand hoor je dat het baasje het zo druk had en gewoon Verward haar hond vergeten was Hamer . Hoe kun je je hond vergeten?????? Hoe het nu met het hondje is weet ik niet, ik hoop voor de hond dat ze op een ander en beter adres woont.

Dus om een lang verhaal kort te maken, goed dat je de dierenambulance hebt gebeld. En ben benieuwd of je er nog iets van hoort wat de reden was.
Groetjes Colinda

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:08

Goed gehandeld Ja
Als alle winkels dicht zijn, en er geen mensen meer op staat zijn is het heel raar dat een hondje daar nog in zn eentje zit. Dat kan niet in de haak zijn dus. Lachen Als iemand het arme diertje mist gaat die persoon waarschijnlijk zelf bellen met de dierenambulance. Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:25

OK dan! Goed gedaan hoor! Niks te bemoeierig... net wat je zegt, je kunt het beest ook niet dood laten vriezen he!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 23:43

Foto ophangen is wel een goed idee, alleen heb ik die niet... haha. Maar ik ga zeker wel een berichtje ophangen als hij niet opgehaald wordt!
Mag namelijk de opvang bellen van de week om te vragen hoe het met hem is afgelopen. Ik had hem graag zelf gehouden maar ik heb al een jonge hond en dat ging niet zo goed samen. Mijn hondje wilde echt alleen maar spelen, maar daar was het arme dier niet van gediend, die had al genoeg aan z'n hoofd, dan ook nog zo'n dolle 'pup'!

Ik vond het vooral zo raar dat het dier was vastgebonden, hij leek echt wel achtergelaten. Niet weggelopen iig want hij kan zichzelf niet vastmaken.

Vond hem ook erg mager, en hij had zo'n wurgketting om, waar ik ook al niet zo'n fan van ben..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:45

Wat sneu joh..
Succes met je zoektocht voor een plaatsje voor hem.
Snap niet dat mensen hun honden ergens achterlaten, al helemaal niet in kou/hitte..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 23:47

Nee ik snap het ook niet. Hij kan haast niet vergeten zijn, want hij zat zowat in de winkel. Als je eruit kwam dan struikelde je zowat over hem.. Het leek een beetje op opzet..

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 23:59

Hmm sneu voor het beestje. Je hebt zeker goed gehandelt! Beestje zit nu warm en veileig dan buiten te rillen van de kou.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:04

Ik zou hem ook meegenomen hebben. Je moet morgen gewoon een brief op het raam plakken met beschrijving van de hond en waar hij nu is. Misschien is hij gewoon ergens ontsnapt.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:20

Op de plek waar hij was vastgebonden worden daar vaker honden vast gebonden? Anders kan het zijn dat iemand hem gewoon gedumpt heeft.

Maar je hebt zeer goed gehandeld.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 00:40

Het is zo'n speciale plek om je hondje vast te binden wanneer je ff snel boodschappen doet. Het zou dus kunnen dat hij vergeten is, maar wat ik al zei; je struikelt zowat over hem als je de winkel uit komt.
Het kan ook heel goed zijn dat hij daar is vastgebonden met de intentie dat toch iemand hem wel zou vinden en het dan zou opknappen, ik weet het niet..

Ik ga van de week wel bellen en dan zullen we horen of hij is opgehaalt of niet.