Wat doen jullie met de paarden met oud en nieuw?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Wat doen jullie met de paarden met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 18:54

Elk jaar weer een terugkerend probleem.
Mensen die het erg leuk vinden om vlak bij de stallen rotjes af te steken,
waardoor ik me min of meer verplicht voel op stal te zijn met de jaarwisseling.

Iedereen brengt de beste wensen uit, ik probeer de paarden te kalmeren.

Hoe doen jullie dat?

Jasia

Re: Wat doen jullie met de paarden met oud en nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:08

Onze stal is in een polder.. Waar veel weilanden en nog 2 stallen zijn..
Alleen aan het einde van de straat (100 meter verder dan onze stal) is een straatje met 6 huizen ofzo.. Maar daar wonen oudere mensen die geen vuurwerk afsteken..
Verder word er in het dorp wel veel vuurwerk afgestoken..

De paarden zijn (volgens mij) heel rustig Ja Krijgen nog wat extra hooi en merken er niks van Nagelbijten / Gniffelen

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:03

wat denk je van de weken ervoor al, nu al, met nog vuurwerk/rotjes van vorig jaar?

mijn verzorgshet kijkt nergens van op gelukkig, ze staan gewoon lekker binnen en hebben nergens last van!

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:08

Alles goed aflsuiten! Waar ik eerst woonde werd ook altijd erg veel vuurwerk dicht in de buurt afgestoken... inclusief bij ons thuis aangezien mijn broers dat grappig vonden Rolleyes maar door alle ramen en deuren dicht te doen zijn ze altijd rustig gebleven...(we hadden camera hangen) hun stal is hun veilige domein en dat proberen we ten alle tijde zo te houden!

Edit: Door ze zo min mogelijk te storen laat je ze ook merken dat er niets aan de hand is.. ben je zelf druk en zenuwachtig omdat je bang bent dat ze druk worden.. worden ze druk.. gegarrandeerd.. da's met overige huisdieren ook zo.. vind de hond het eng.. dan negeren we het gewoon en gaan we gewoon door.. dan denkn eze vanzelf van nouwjah dan zal het wel goed zijn... gaan wij doen alsof ze echt zielig zijn.. dan wordt het alleen maar erger)

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:11

Ik ben ook blij dat wij in de polder staan. Daar komt tenminste geen vuurwerk in de buurt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:13

Die van ons staat ook in de polder en s'avonds laat de stalbaas de radio wat harder aan staan en die houdt heel de tijd de boel in de gaten. Heel dichtbij de stal (buitenbak) zelf kunnen er geen pestkoppen met vuurwerk komen. Buitenritjes doen we rond die tijd even niet...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:16

Hier wonen we ook afgelegen, overigens word er nu ook al regelmatig (door m'n broertje+vriendjes) vuurwerk afgestoken, dus ze wennen alvast een beetje.
Ik zet ze gewoon op stal, met eten enzo. Nouja en dan maken ze zich maar even druk (zal wel niet hoor), na een uurtje is alle drukte toch wel weer over. Dat ene uurtje stress in een heel jaar dat overleven ze wel.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:18

De paarden wonen vlakbij een dorp, volgens mij zijn ze niet super druk. Maar ik weet het niet zeker want ik ben er nog nooit bij geweest

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:27

ze staan op stal, net voor 12 uur dat het vuurwerk afgaat nog voeren, en de radio staat ook altijd zacht aan. maar ze zijn geloof ik vrij rustig. mijne heeft eerder altijd buiten gestaan, dus ook altijd het vuurwerk gezien en de knallen gehoord. ze stond er altijd zo naar te kijken dat ze het mooi vond.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:27

lekker buiten in de wei laten staan, heb er geen omkijken naar hoor met oud en nieuw Knipoog

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:40

Blijft op stal, deur dicht, wat extra te knabbelen erbij en vriendjes eromheen Ja Dit is het eerste jaar Oud&Nieuw op deze stal voor hem, maar je hoort echt niks in de stallen en het is op een pensionstal waar gewoon toezicht is Ja Mocht hij bang zijn oid, kunnen ze me gewoon bellen en dan sta ik bij hem in 5 minuten!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:44

Op stal. Ze staat daar in een ruime box, (6x6) met veel eten.
Ik weet niet hoe ze is met oud en nieuw, mijn oude was altijd rustig, maar deze heb ik nog maar net.

edit: Lastige kinderen die rotjes ervoor gooien heb ik niet veel last van. Overal staan houten hekken omheen, dus niemand die even leuk denkt te zijn om een rotje voor de paarden te gooien.
Ik weet ook niet of ze daar veel vuurwerk afsteken, er zit wel een café enzo in de buurt. Nagelbijten / Gniffelen

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:20

die van ons staan gewoon op stal
niks aan het handje die van mij schrikt er ook niet zo van eigenlijk vorig jaar stond ie overdag in de bak en een jochie stak wat vuurwerk af maar hij stond er mooi naar te kijken Haha!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:24

De stal waar mijn paard staat, ligt buiten het dorp. Daar in de buurt word geen vuurwerk afgestoken. Ze gaat oud/nieuwjaarsdag zoieso niet het land op. Bovendeuren heeft iedereen hier verplicht vanaf uur of 1 dicht. Grote deur op slot. Gewone licht aan en en de boxlampjes aan. Soms als er echt een paar stressers bij zitten(zijn nu weer aantal die voor het eerst hier zijn), dan gaat de radio ook aan.
Mijn paard is er altijd super rustig onder. Die geef ik zo laat mogelijk extra veel hooi en dan red ze het wel tot de volgende ochtend.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:40

ik ben dit jaar met oud en nieuw paardloos heb pas mn pony verkocht. Verdrietig Maargoed daarvoor stond ie ergens op stal aan de dijk daar mag ook geen vuurwerk worden afgestoken alles sluiten ze gewoon netjes af ze staan dys gewoon binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:22

Mijn paarden blijven gewoon lekker buiten.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:10

de paarden staan aan huis
en wij wonen buiten het dorp
is hier altijd erg rustig
alle luiken en deuren dicht.. en lekker met rust laten
check ze wel, maar dan staan ze altijd lekker op rust te doezelen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:13

ik ben met oud en nieuw bij familie. mn paarden staan bij hun achter het huis. die staan dan op stal met het licht aan en de radio goed hard aan en goed wat hooi. ik ga dan af en toe even kijken en voor ik naar huis ga ga ik de lichten uitdoen en de radio wat zachter. ik controleer ze altijd.vorig jaar was ik bij mn ex vriend en toen i de man waar ik mn oude stallen van huurde nachts gaan kijken of het goed ging(deed hij uit zichzelf)

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:42

Mijn pony staat op zo'n plattelandsweggetje en volgens mij is het daar altijd heel rustig met de jaarwisseling. Dus mijn pony heeft er nooit echt veel last van, gelukkig.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 23:47

Heb ik dan alleen van die idoten? haha

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:37

Ik ga tot half 12 12 uur naar de manege de paardengeruststellen en op hun gemak houden en daarna zelf knallen thuis dan is er iemand anders bij de paarden

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:39

wij hebben altijd staldeuren dicht, ramen geblindeerd, en kei hard de radio aan.. wat hooi en andere dingen om lekker op te knabbelen op stal en zo overleven ze oud en nieuw makkelijk!

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:41

Bij ons op stal word er in een schuur altijd voor jingeren een nieuwjaarsfeest gehouden, komen wel een paar honderd man en onze wei is dan de parkeerplaats. Er word gelukkig geen vuurwerk afgestoken, dat is een voordeel. Voor de rest gaat alles op slot dat ze de stal niet in kunnen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:46

De stal waar mijn pony's staan ligt buiten het dorp, en ze staan met oud&nieuw gewoon lekker op stal Lachen

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:51

Ook mijn paard staat in de polder, met de jaarwisseling staan ze op stal met wat te knabbelen, de radio aan en de stalhoudster die alles in de gaten houdt. Vorig jaar waren de buurkinderen een paar dagen ervoor 's middags leuk knalvuurwerk aan het afsteken en sprongen er drie paarden over het hek Boos!
Onze stalhoudster is toen heel erg boos geworden (oeh, als díe boos wordt Tong uitsteken ) en ik geloof niet dat die kinderen het in hun hoofd halen dit nog eens te doen.