Wie heeft of heeft ervaring met Tinnitus ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wie heeft of heeft ervaring met Tinnitus ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 21:31

Ik ben erdus achter gekomen dat ik Tinnitus was, ik heb dit al zolang ik me herinner, en altijd gedacht dat het een fout van mijn hersenen was, en nu ben ik erachter gekomen dat het een "ziekte" is, en dat ongeveer 13% van de Nederlanders er ervaring mee heeft.
Tinnitus is het horen van niet bestaande geluiden (piepen, tonen, ruizen, en nog meer).
En ik vrag me af of iemand dit dus kent, en of er iets tegen te doen valt of niet, en ik wil gewoon ervaringen van andere mensen horen.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 00:15

Hallo Maya, Tinnitus is de ziekte van Ménière. Er is een patientenplatform voor en kijk maar eens op internet. Daar vind je er alles over en daar zul je ook ervaringsgenoten kunnen treffen. Er zijn behandelingen voor om het in de hand te houden. Hoop dat je er iets mee kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:42

Ben ff aan het zoeken geweest, maar je hebt het verkeerd, Tinnitus is oorsuizen, en het is een oorzaak ervan. Tinnitus kan echter vele oorzaken hebben, ik heb het waarschijnlijk omdat ik ook slechthorend ben. Maar ik kan echter geen patiëntenplatform voor Tinnitus "patiënten" vinden, waar is dat dan?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:11

hmmm ik hoor af en toe wel eens een langdurige piep maar dat duurt meestal niet langer dan 10-20 seconden en dan is het weer weg. Gebeurd ook niet op veeldurige basis, soms eens 1 keer in de paar weken ofzo. Heel onregelmatig eigenlijk. Denk niet dat het iets met die "ziekte" te maken heeft Verward

ps. ik heb er verder ook geen hinder en/of last van hoor

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 10:51

Hoe ervaar je het zelf eigelijk? Vind je het vervelend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 16:54

Ik heb het al zolang ik me herinner in 1 oor, wat ook nog mijn slechte oor is waar ik geen spraakherkenning heb, dus dat is niet zo erg. Wel is het heel vervelend tijdens een examen als het stil is, want bij stilte valt het geluid heel erg op, en dan krijg ik er hoofdpijn van. Hoe ik erover denk, is van "Tja het is gewoon niet anders, en ik kan er ook niets aan doen." Maar ik zou willen weten hoe anderen, vooral leeftijdsgenoten, daar over denken en hoe zij ermee omgaan.
Sypheron, dat kan als je gehoor beschadigd is door te harde muziek, algemeen bekend hoor, misschien een testje doen voor de zekerheid?

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 17:19

meniere heeft met je evenwicht te maken da's heel wat anders!