Stelling: Bont moet verboden worden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:52

marieketencate schreef:
Sorry hoor, maar dat soort argumenetn kan ik slecht tegen en Supertje, ik zou je graag eens met een spuitbus bewerken! (doe het alleen niet, omdat je dan waarschijnlijk een nieuwe jas koopt, zodat er nog meer vraag naar die dingen is..)


Jij mijn jas, ik jouw zadel ok? Gaaaap

Ik heb die jas trouwens niet gekocht maar gekregen, omdat ik er zelf nooit zoveel geld voor zou kunnen betalen. Maar had ik het geld, dan zou ik als ik een mooie zou zien, er wel 1 kopen.

En wat voor soort argumenten? Over dat andere dieren er niet bij gehaald moeten worden? Die dieren worden toch ook gedood ten bate van de mens, dat is toch precies hetzelfde? Ik denk dat er heel wat meer dieren de dood vinden voor vlees dan voor bont, of ben ik nou gek? Een koe/varken of whatever mag gedood worden omdat het vlees gegeten wordt, maar een ander dier mag niet gedood worden voor zijn vacht? Frusty
En een koe, paard, schaap, varken mag wel in een stal, maar een nerts niet in een hok?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 00:09

Ik weet niet hoor, maar mij hoor je dat niet zeggen...misschien een idee om mijn berichten een keer goed door te lezen!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 01:46

Eigenlijk vind ik ook wel dat bont verboden zou moeten worden. Ik zit de hele dag al aan te kijken tegen die bonte koeien van de buurman ... en dan ook nog bonte paarden ??? Die vallen toch veel te veel op in de natuur ?

Maar ja... ik heb dan ook (bijna) alleen Welsh pony's Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 10:44

runningkawa schreef:
EEn bedrijf in Heumen dus.
ik vraag het morgen na.
Als ik het niet vergeet Lachen

Ik heb het na gevraagd
Nertsen worden niet geelectrocuteerd
Dit is in het verleden ook nooit gebeurd.
Dus ook pas de laatste X jaar niet veranderd.
Dus waar jij geweest bent weet ik niet, maar zeker niet bij een nertsen fokker.
Omdat je ook al zei dat ze daar geen stro hebben en hun maatjes opeten.
Om eerlijk te zijn denk ik dat je er nog nooit geweest bent en gewoon opgenaait bent door wat klasgenoten. Lachen

Dus niet zomaar alles geloven, maar eerst echt gaan kijken, dan pas kun je een oordeel geven of de beestjes er goed behandeld worden of niet Lachen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 11:58

Sorry hoor Kawa, maar ik ben nu 21 en niet al te dom, dus ik zou me toch moeten kunnen herinneren waar ik de laatste jaren al dan niet geweest ben...beetje flauwe opmerking!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 12:05

Supertje schreef:
Als het echt zo vreselijk zou zijn, zouden ze het allang verboden hebben


Dat is natuurlijk geen argument.
De Bio-industrie is ook vreselijk voor dieren en toch verbied men dat niet, omdat er nou eenmaal zoveel vraag naar is. (naar vlees dus, en Eco vlees nou eenmaal duurder is)

Ikzelf ben tegen het fokken van dieren enkel voor het bont, ten eerste vind ik bont lelijk en ten tweede vind ik het tegenwoordig totaal onzinnig, er zijn genoeg alternatieven om het lekker warm te hebben in de winter Lachen dus waarom dat arme nertsje (wat het echt niet overal even fijn heeft, want ik heb iets heel raars gelezen over die beesten opfokken voor een mooiere vacht ofzo? of ben ik nu in de war met iets anders Verward hoop het maar..) gebruiken om het warm te hebben.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:01

Als iemand nog leuke filmpjes wil zien, van o.a een electrocutie: http://www.bontvoordieren.nl/informatie ... em=2&sub=6

Ja hallo...maar ik wil toch een mooie jas? En hij heeft het heus niet slecht in zijn kooitje met stro.....Voor al die mensen die dit beweren: stel je nou eens voor dat jij daar zou zitten?! Zou je dan nog een fijn leven hebben? Kom op zeg, stelletje struisvogels

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:14

Heb laatst nog een mooie lemmycoat gekocht.
Trouwens marieketencate, ondanks al je goeie bedoelingen, maar ik houd niet zo van fanatiekelingen. En zo kom jij over, want je gaat vrij ver in je gedachten. Volkert van de G begon ook zo, om maar ff wat te illustreren.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 13:17

De filpje's doen het niet, echt vreselijk volgens mij, want er staat een waarschuwing bij, he bah om zo'n manier gedood Misselijk Verdrietig

Echt vreselijk als ik ze kan zien was ik denk ik wel over de rooie gegaan belachelijk! Boos!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:21

Interessant, die web site. Met bovenstaande commentaren moest ik het filmpje wat beter bekijken. Ziet die achtergrond er Nederlands uit?

Verder weet ik het ook niet. Als ik een kip het hoofd afhak is dat relatief pijnloos. Ik heb geen idee hoe pijnlijk electrocutie is, maar goed: Heb je een beter voorstel om pelsdiertjes af te maken?

Mijn standpunt blijft: bont moet kunnen, mits met enig respect voor de pelsdieren. Bont verbieden helpt niemand, de vraag blijft toch wel, en een pelsdiertje is denk ik toch wel eens stuk beter af in een Nederlandse kooi dan in een land met een mindere economie en nog veel minder regels.

Bont voor dieren is verder ook interessant met oordelen over export naar Rusland. Nederlanders weten niet wat kou is. Moeten de Russen eerst heel Siberiƫ leeggestroopt hebben voordat iemand met een natuurvriendelijke manier komt om bont te maken?

Let wel: de natuur zelf is niet diervriendelijk. Natuurvriendelijk hoeft dus helemaal niet diervriendelijk te zijn.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:29

Prima schreef:
Heb laatst nog een mooie lemmycoat gekocht.
Trouwens marieketencate, ondanks al je goeie bedoelingen, maar ik houd niet zo van fanatiekelingen. En zo kom jij over, want je gaat vrij ver in je gedachten. Volkert van de G begon ook zo, om maar ff wat te illustreren.


Hoe ver ga ik dan? Ik ben gewoon tegen bont, is dat een verregaande gedachte?? En om dat de link te trekken naar Volkert....sorry hoor, maar dit vind ik dus echt niet kunnen! Die man is ziek in zijn hoofd en jij ook als je dit soort opmerkingen plaatst!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:29

Ik ga helemaal met Joost mee.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:31

joostvangestel schreef:
Let wel: de natuur zelf is niet diervriendelijk. Natuurvriendelijk hoeft dus helemaal niet diervriendelijk te zijn.


Nee, dat weet ik ook wel, maar als een dier een ander dier doodt, doet hij dat uitsluitend om te kunnen overleven...nogmaals: bont in Rusland? Geen probleem! Maar het is voor ons hier geen reden om niet diervriendelijk te zijn omdat de natuur (dieren in het wild bedoel je?) dat ook niet is.....wij kunnen immers nadenken en beredeneren, wat dieren niet kunnen....wij stonden toch boven de dieren?

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:41

Ik moet hierin weer meegaan met marieketencate. Sorry boys!

Erg kinderachtig trouwens zo'n vergelijking. Je kan tegenwoordig niets meer zeggen, of je wordt al vergeleken met Volkert! Dat vind ik iets te makkelijk jongens!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 14:06

Ik durf te weddendat dieren dieren nooitv zullen vermoorden omdat ze ar mooi uit willen zien (mensen niet meegeteld) dus wat Joost zegt slaat nergens op!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 14:57

Citaat:
Citaat:
Zeehondjes doodknuppelen: helemaal niet zo mooi. Toch ben ik bang dat zeehondjes en panda's positef gediscrimineerd worden, omdat het zo'n schattige diertjes zijn. Voor een of ander lelijk dier met vieze gewoontes (neem nou eens wat een gier of zo) hebben we al snel wat meer begrip.


Sinds wanneer worden gieren gedood voor hun vacht dan Feit blijft toch wat er met de zeehonden gebeurd, gewoon niet kan?


Nog even over die gieren Haha! : dit kwam ik toevallig vandaag tegen. Zo zie je maar, dat er zelfs voor gieren acties ondernomen worden. Schijnheilig


Kroatische aasgier bedreigd 11 augustus 2000
11/8/00 - Aasgieren op de Kroatische eilanden Beli en Cres worden bedreigd. De afgelopen jaren is het aantal dieren sterk verminderd. Veel gieren worden gedood door jagers of sterven door het gif dat bevestigd is op elektrische kabels. Deze kabels zijn voorzien van gif omdat deze anders vernield worden door andere dieren.
De Kroatische gemeenschap betreurt deze trend. De aasgier is jarenlang een vast onderdeel geweest van de rotsige kustlijn van de Adriatische Zee. De jacht op de dieren is sinds kort verboden en kost de overtreder ongeveer 10.000 gulden aan boete. Veel inwoners van Beli en Cres zijn druk bezig om een veilige woonomgeving voor de aasgieren te garanderen.

Toerisme op deze beide eilanden wordt gezien als een zegen. Veel natuurliefhebbers organiseren eco-excursies om toeristen een goed beeld te geven van de dieren in hun natuurlijke omgeving. Met deze perscampagne wordt begrip geweekt voor de dieren. De gieren krijgen op deze manier een minder bloeddorstig karakter.

De aasgier is van levensbelang voor de beide eilanden. De dieren leven van dode schapen die anders zouden rotten en op deze manier ziektes verspreiden. Door de inspanningen van milieuorganisaties is de populatie van 20 paren in 1985 gegroeid tot 70 paren in 2000. (Lonely Planet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 17:32

het 1e filmpje was geen nerts
En niet in Nl gefilmd.
daar zijn de kooien veel groter.
Dit is gewoon wettelijk
Dus dit filmpje is al geen duidelijk beeld van de werkelijkheid.

Laatste filmpje is een vos.
En dus weer geen nerts want die worden allemaal vergast.
En ik heb het steeds over nertsen gehad, want hoe het met andere takken gaat weet ik niet.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 17:54

Prima schreef:
Heb laatst nog een mooie lemmycoat gekocht.
Trouwens marieketencate, ondanks al je goeie bedoelingen, maar ik houd niet zo van fanatiekelingen. En zo kom jij over, want je gaat vrij ver in je gedachten. Volkert van de G begon ook zo, om maar ff wat te illustreren.


ja, dus? wat wou je daar mee zeggen?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:32

runningkawa schreef:
het 1e filmpje was geen nerts
En niet in Nl gefilmd.
daar zijn de kooien veel groter.
Dit is gewoon wettelijk
Dus dit filmpje is al geen duidelijk beeld van de werkelijkheid.

Laatste filmpje is een vos.
En dus weer geen nerts want die worden allemaal vergast.
En ik heb het steeds over nertsen gehad, want hoe het met andere takken gaat weet ik niet.


Jouw kennis van de nertsenfokkerij berust op een aantal showbedrijven van de Nederlandse vereninging van Pelsdierenfokkers. Wiens hoofdkantoor gevestigd is te Heumen. Net zo als politici en dierenleed bestrijders worden de eigenaren van die bedrijven daarvoor geselecteerd en krijgen traningen in het te woord staan van de pers en bezoekers. Het verhaal dat jij hier verteld is er jarenlang ingedramd. Als jij echt wil vertellen hoe de gemiddelde nertsenfokkerij eruit zien bezoek dan eens een doorsnee bedrijf. Daar zitten de dieren in hele kleine kooitjes zonder speeltjes en krijgen stinkend voer van vis en kippen- slachtafval. Ze sterven van de hitte in een voor hen beel te warm klimaat zomers en als het eindelijk een beetje koud wordt worden ze vergast.
Ik ben niet voor het een of het andere maar wel voor eerlijke voorlichting.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 18:54

Ik zou best wel eens een kijkje daar ( ongevraagt) willen nemen om te kijken hij het nou echt zit!

Sarabrande: Hoe weet je dat allemaal? Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:58

daar berust mijn kennis niet op
ken dat bedrijf niet eens

Ik ken 3 verschillende nertsenfok bedrijven, noem geen (plaats)namen.
Dus gewoon doorsnee bedrijven.

Ik ben dus ook voor eerlijk voorlichting, vandaar dat ik juist de dingen die hier gezegd worden de wereld uit wil hebben.
er is in Nl verplicht dat er een speeltje in de kooi licht, een buisje om doorheen te kruipen of wat ze er dan ook mee doen.

de kooien zijn veel groter dan gemiddeld konijnen hok.
De preciese afmeting weet ik niet, maar sinds kort zijn ook de fokkers weer verplicht ze te vergroten.
En ze waren al de grootse in europa.

het voer vind ik idd ook stinken, maar dat vind ik de viskraam ook Lachen

Ze sterven in de zomer niet van de hitte, ook onzin dus.

Ongevraagt kijken zou ik niet doen, hoe vind jij het als er ongevraagd iemand bij jou rond loopt?
Want al doe je het bevraagd ze kunnen echt niet ineens alle kooien groter maken hoor Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:59

avantilover schreef:
Ik zou best wel eens een kijkje daar ( ongevraagt) willen nemen om te kijken hij het nou echt zit!

Sarabrande: Hoe weet je dat allemaal? Scheve mond


Ach ik bekijk graag de dingen van twee kanten. Dus na de andere kant gehoord en gezien te hebben en die iets te gelikt bevonden, ben ik de andere kant gaan zoeken. Simpel nietwaar, bedrijven zat staan gewoon in de gele gids onder pelsdieren.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 19:03

Dus gewoon ontzettende bedrog Boos! Worden we leuk voor de gek mee gehouden dan, nu ben ik absoluut tegen de omstandigheden schelen dus absoluut niet me die in het buitenland behalve voor de poppekast nersten dan......... Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:05

avanti laat je niet opnaaien

Echt geen bedrog wat ik zeg
ik ken 3 bedrijven in het echt, allemaal hetzelfde.
Ze zijn dat ook wettelijk verplicht en krijgen daar on aangekondigd controle op.

ik zou ook wel willen weten waar sarabande dan heeft gekeken?
Nogmaals ik heb het over nertsen op een vossen fokkerij ben ik nog nooit geweest

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:07

Maar ook al zitten ze op stro met een speeltje....het is toch nog steeds onethisch? En zeker als je kijkt met welk doel ze er zitten...