Ouderlijke bijdrage???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Ouderlijke bijdrage???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:03

en dan hou je de relatie met je ouders goed, wat doe je met de teleurstelling of wat doe je als ze hun nieuwe aangeschafte auto laten zien, dan ben je er toch al klaar mee.
Dat moet uitgesproken en opgelost worden, alleen dan kan je volgens mij verder. Maar dan moeten de ouders ook wel willen en die indruk krijg ik niet echt

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Ouderlijke bijdrage???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:12

Ik zou zeggen laat je moeder of vader je begintekst eens lezen.
Niet teveel vertellen gewoon mam zou je dit even willen lezen.
En daarna; ik voel me er niet fijn bij en deze situatie helpt onze relatie ook niet echt. (ofzoiets)
Misschien kan ze je dan wat meer vertellen...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Ouderlijke bijdrage???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:57

Denk idd dat ze het geld niet hebben, nogal logisch na het kopen en inrichten van een nieuw huis.
Het is ergens wel logisch dat ze nu meer geld uitgeven omdat het vroeger krapper was, zie je vaak gebeuren, maar denk dat eht voor jou vooral een zure appel is dat jij iedere keer geld aan je moeder gaf, er nu zelf voorstaat, hard hebt gewerkt, goed hebt berekend hoe je rond moest komen en met een studieschuld zit en hun zitten nu lekker in een nieuw huis met nieuwe spulletjes.
En met een dochter die wel gewoon krijgt wat ze wilt.

Ik zou het hele verhaal eens opschrijven en versturen, want kan me voorstellen dat buiten het geld om bovenstaand ook mee speelt en dat dat een heel erg rotgevoel bij jou geeft, want blijkbaar zitten ze er niet mee dat jij nu een schuld hebt, extra groot omdat hun hun belofte niet nakomen.

En ondanks dat het je ouders zijn of misschien wel omdat het je ouders zijn vind ik dat ze jou iig het gevoel moeten geven dat ze meevoelen/denken/leven en niet alleen met hun eigen leven bezig zijn.

De tip van de 100 maal aantal maanden vind ik ook een goede, als ze dat niet vergoeden betaal jij dus (vergezocht) een lening van je ouders.

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Re: Ouderlijke bijdrage???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:17

Ik denk dat je je ouders niets kunt afdwingen ...
Het staat er eigenlijk al in je beginpost ...Ze hebben andere prioriteiten ...
Hun woning en interieur ...

Als je nu een goede baan hebt en alles op de rit waarom dan nog vragen om dat geld ...?

Ik zou er te trots voor zijn ...
Bovendien is geld het waard om de verstandhouding zo te laten verslechteren ?

Dat is een keuze die je voor jezelf moet maken en daar kan geen bokker je bij helpen ...

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Ouderlijke bijdrage???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:30

Ik heb niet alles gelezen, sorry...
Maar ik denk persoonlijk (beetje afgaand op mijn eigen ervaringen) dat het gewoon steekt.
Nog niet zo zeer dat het om het geld gaat, maar het in de steek laten, niet van je ouders op aan kunnen etc.

Hoe triest ook, maar ik bespreek slechts weinig met mijn ouders...
Ik heb "goed" contact, maar er is geen plaats voor kritiek, oprakelen van vroeger etc.
Dit wordt allemaal afgeblokt en zij vinden dat ik rekening moet houden met hen...
Dit deed ik als kind al, met alle gevolgen van dien.
Nu kan ik zeggen dat ik mijn eigen leven leid en het laat rusten, nog steeds niet altijd gemakkelijk, maar beter voor mijzelf... Ik wil niet keer op keer teleurgesteld worden...

Nieuwsgierig ben ik nog naar één ding; heb je nog broers of zussen (je mag dit uiteraard via pb Knipoog )