Ik wil jullie graag even waarschuwen en behoeden voor iets wat mij dinsdagavond is overkomen.
Ik zat, zoals altijd, met mijn kruik aan mijn zij en mijn laptop op schoot tv te kijken. Ik had net mijn nagels gelakt en wilde mijn nagellak terugleggen. Ik zette mijn laptop naast mij neer, kruik er naast en liep weg om mijn nagellak terug te leggen. Toen ik terug kwam wilde ik mijn kruik oppakken, welke, vlak voor ik hem vast had, ontplofte. Ik hoorde een hele harde knal, verder kan ik me weinig herinneren. Ik riep mijn moeder en bleef maar schreeuwen dat "mijn spulletjes kapot waren"

Mijn laptop was, evenals mijn mobiel, aan het verdrinken. Ik heb mijn laptop gelijk opgepakt en op zijn kop gegooit, mijn stiefvader is deze gaan drogen met de haardroger. Ook mijn telefoon is emt de andere haardroger aangepakt door mijn broer.
Ik was helemaal van streek, op die laptop staat echt een jaar van mijn leven. Al mijn foto's, al mijn schoolwerk, alles! Hij was nog geen jaar oud, en ik heb er zo lang voor gespaard... Net als mijn telefoon, van 2 maanden oud...
Door alle commotie om mijn spulletjes was ik mijn been vergeten, ik voelde wat prikken op mijn linkerbovenbeen, mijn moeder kwam gelijk met ijs aan, die had het al de hele tijd over mijn been (ze is doktersassistente) en ik hield maar vol dat het niks was, tot toen. Toen kon ik niks meer doen en voelde ik de plek het goed. Ik bleek flink verbrand te zijn. Ben na een uur gaan slapen, nog helemaal van streek, mijn spulletjes waren niet meer... Wel hele nacht ijs op de plek gehouden.
De volgende ochtend werd ik wakker, mijn been deed pijn zeg! Resultaat: een brandplek ter grote van 3 handen vanaf mijn knieholte schuin omhoog, richting mijn bovenbeen. Ook mijn laptop is niet meer te redden, compleet verzopen, het hele stroomsysteem ligt er uit. Geen redden meer aan. Mijn harde schijf hebbe we kunnen redden, maar kunnen niet bij de bestanden, deze zijn beveiligd. Een kennis, die werkt in de ICT, gaat er binnenkort naar kijken.
Nu, een aantal dagen verder doet die brandplek enorm veel pijn. Vel is er grotendeels af en de blaren beginnen kapot te gaan. Gelukkig is mijn stiefvader dokter en mijn moeder doktersassistente, dus het wordt goed in de gaten gehouden en verzorgd. Het schuurt wel onwijs, pleister kan er niet op, want dan trek ik bij het loshalen het vel los. Ook een verbandje is niet ideaal, het zakt af. Ook is de open lucht het best, te vaak en te lang verband met gaasjes verstikt het en houdt het week. Ook plakt het snel vast aan het open stuk. Niet echt een fijn gevoel. De foto's zal ik jullie besparen!
Wat blijkt, de kruik is gescheurd. Vreemd, ik had alle lucht er uit laten ontsnappen. Hij zat ook goed dicht, hij is aan de onderkant gescheurd. Het was een oudere, rubberen kruik, maar ik gebruikte hem al een maand of 2 en heb het eerst goed getest. Op de kruik stond alleen dat ik de lucht moest laten ontsnappen en goed dicht doen. Dat had ik zeker weten gedaan, zoals iedere avond.
Op internet las ik dat je nooit heet water in een kruik mag doen, hooguit 60 graden, iets wat ik, en mijn moeder, allebei niet wisten.
Op deze manier wil ik iedereen die gebruik maakt van een rubberen kruiken waarschuwen, gebruik niet zomaar een kruik, lees de gebruiksaanwijzing, en pas op! Ik had dit echt niet verwacht, mag ook helemaal niet gebeuren, maar je weet maar nooit.