de borsten van de juf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

de borsten van de juf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 14:09

De borsten van de juf

Met kleuters is het vaak zo dat je ze eventjes moet troosten. Kleuterverdriet is groot verdriet en wat is nou een betere remedie tegen dat grote verdriet dan eventjes op schoot bij de juf?
Het komt dus nogal eens voor dat ik met een huilende en snikkende kleuter op schoot zit. Eventjes troosten. Een kus op de zere knie, een aai over het bolletje, eventjes knuffelen en het grootste verdriet is geleden.

Zo ook gisteren, één van de jongste kleuters had intens veel verdriet. Niet te troosten! Dus deze juf pakt het huilende kind bij de hand, neemt hem mee naar de “juffenstoel” en zet hem bij haar op schoot. Een hoop gesnotter en gesnik later stopten de traantjes dan toch echt met stromen. Een behulpzame kleuter kwam zelfs nog wat tissues brengen om het gezichtje van de huilende kleuter (én mijn t-shirt, broek en armen) schoon te vegen van snot en tranen. Gelukkig, het ergste leed lijkt te zijn geleden! Nietsvermoedend klets ik nog wat verder met de kleuter, maak wat grapjes tot ik zeker weet dat hij weer kan lachen. Echt van harte gaat het nog niet. De onderlip begint weer te trillen en ik vrees een volgende uitbarsting van intens verdriet. Totdat ik hem met grote interesse ergens naar zie kijken, en voor ik het weet, grijpen zijn grijpgrage handjes zó, pats-boem, elk één van mijn melkfabrieken vast. “Borsten!” roept hij enthousiast. Ik zie hem al denken: “lunch!”. Uhh…”ja, dat klopt, die zijn van mij!” zeg ik nog schuchter. Nog eventjes knijpt hij voor de zekerheid flink hard, kijken of er echt geen eten uit komt. Dan heeft hij er genoeg van, klimt van mijn schoot en gaat verder waar hij mee bezig was, mij nog even beduusd achterlatend. Het leed is allang vergeten, de trillende onderlip is weg en hij is weer heerlijk aan het werk. Misschien denkt hij nu dat ik toch een beetje lijk op zijn mama…ook de juf heeft borsten, en dat is toch wel geruststellend!

Allejandro

Re: de borsten van de juf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:11

Hahahah geweldig Haha! !

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:11

Ik moet er niet aan denken, heeft zijn moeder hem nog niet afgespeend ofzo? Aaargh...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:13

Hahaha, erg leuk geschreven!

(ik zou overigens wel erg schrikken als ik jou was denk ik. Nagelbijten / Gniffelen )

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:14

Haha, ik zou uit reflex toch een knal uitdelen ! Haha!
Respect dat jij daar zo kalm onder bleef, maar geen enkele man (jong of oud) moet knijpen in mijn borsten Tong uitsteken

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:19

whisperramse schreef:
Haha, ik zou uit reflex toch een knal uitdelen ! Haha!
Respect dat jij daar zo kalm onder bleef, maar geen enkele man (jong of oud) moet knijpen in mijn borsten Tong uitsteken

Mijn eerste reactie zou het zelfde als die van jouw zijn Haha!. Maar goed als je juf bent kan dat natuurlijk niet.
Erg leuk omschreven, maar ik begrijp helemaal dat je er beduust van werd!

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:23

Oh my god! Misschien heeft hij papa het zien doen. Tong uitsteken

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:24

Aangezien mijn dochter tot anderhalf borstvoeding heeft gehad en ik aardig wat moeder ken die erg lang voeden.... moet ik erg glimlachen om dit verhaal. Ik hoor regelmatig verhalen van kinderen die zich vergissen in borsten Knipoog

Mijn dochter noemt borsten/borstvoeding "nana" (wat vaker schijnt te worden gebruikt)... dus mocht je ooit een kindje in de klas krijgen die over jouw nana begint.... dan weet je wat ze bedoelen Knipoog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:25

Hahahaha....ik herken het!

Zo'n 18 jaar geleden was ik als nieuwe juf op een school een dagje aan het invallen bij de kleuters. Ik had toen ook een verdrietig exemplaar op schoot zitten. En zij betastte ook ineens mijn boezem en zei: Hé....die zijn groot zeg! Toen ik later haar moeder zag, begreep ik de uitspraak... Haha! Haha! Haha!

En in diezelfde kleutergroep (het was sinterklaastijd, net als nu) vertelde een ander meisje mij het volgende:

Juf...vannacht was ik wakker en ging ik naar beneden naar de wc. Toen hoorde ik lawaai in de kamer. Ik dacht dat sinterklaas of zwarte piet dat was...maar weet je juf....mijn pappa en mamma waren op de bank in hun blootje aan het vechten! En ze werden heel boos op mij! Bloos Bloos Bloos

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:26

Tja jong geleerd........

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:27

Hahaha! Funny! ROFL

Omg, en dat laatste verhaal van Polly2! Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:28

polly2 schreef:

Zo'n 18 jaar geleden was ik als nieuwe juf op een school een dagje aan het invallen bij de kleuters. Ik had toen ook een verdrietig exemplaar op schoot zitten. En zij betastte ook ineens mijn boezem en zei: Hé....die zijn groot zeg! Toen ik later haar moeder zag, begreep ik de uitspraak... Haha! Haha! Haha!

En in diezelfde kleutergroep (het was sinterklaastijd, net als nu) vertelde een ander meisje mij het volgende:

Juf...vannacht was ik wakker en ging ik naar beneden naar de wc. Toen hoorde ik lawaai in de kamer. Ik dacht dat sinterklaas of zwarte piet dat was...maar weet je juf....mijn pappa en mamma waren op de bank in hun blootje aan het vechten! En ze werden heel boos op mij! Bloos Bloos Bloos

hahaha die is geweldig!!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 14:29

hahahahahaha...kleuters zijn zó grappig zonder dat ze het zelf weten Haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:31

hahhaha die houden we erin, in hun blootje aan het vechten Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:33

polly2 schreef:

ahhww Ach gut wat zielughh.. Tong uitsteken

haha, kweet niet ook ik gereageerd zou hebben.. maargoed, ik ben ook geen kleuterjuf (sterker nog, ik heb nog een juf, op de middelbare ^^ )

@polly2: hoe reageerde jij dan??

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:33

alja schreef:
hahhaha die houden we erin, in hun blootje aan het vechten Haha!

ik wou net zeggen ^^

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:34

Hahaha, geweldig geschreven!

Ik loop ook stage op een basisschool, groep 5-6, maar bij de kleuters heb ik ook wel eens dat soort opmerkingen gehad Clown

Altijd moeilijk om op te reageren, want ze flappen het er zo spontaan uit Clown

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:37

Haha Tong uitsteken Ik zou dan echt niet weten hoe ik moest reageren Tong uitsteken
En die van in hun bloodje aan het vechten is wel leuk bedacht Haha! Tong uitsteken

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:48

Als alle ouders eens zouden weten wat hun kleuters zoal vertellen op school...
Dan werd er thuis véél meer gelet op wat er gezegd en gedaan wordt!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:30

Jaimyliefje schreef:
polly2 schreef:

ahhww Ach gut wat zielughh.. Tong uitsteken

haha, kweet niet ook ik gereageerd zou hebben.. maargoed, ik ben ook geen kleuterjuf (sterker nog, ik heb nog een juf, op de middelbare ^^ )

@polly2: hoe reageerde jij dan??

Het ging ongeveer zo verder: Goh...dat is ook wat. Zijn ze nu nog boos op je? Meisje zei: Nee....en ze waren ook niet echt aan het vechten, zei mama...ze waren gewoon alsof aan het doen...ze waren aan het stoeien zeg maar. En ik: Maar was zwarte piet nu uiteindelijk wel geweest...had je wel wat in je schoen vanmorgen? En toen kreeg ik een relaas van wat er in de schoen zat. Kijk...zo'n kind heeft helemaal niet door wat ze werkelijk had gezien. Dus als ik daar dan spastisch over ga lopen doen...dan wordt het voor een kind pas raar. Zo'n kind huppelt daar moeiteloos overheen...die dacht echt dat pa en ma aan het vechten waren en dat is door moeders even ontkracht. En...laten we eerlijk zijn...sex is toch eigenlijk iets heel normaals...iedereen doet het. Al moet een kind er nog niet op jonge leeftijd mee geconfronteerd worden. Ik vond die reactie van die moeder uiteindelijk dan toch wel leuk. Gewoon een beetje aan het stoeien.
Alleen...toen ik een paar weken later daar op huisbezoek ging...ben ik toch maar niet op de bank gaan zitten.... Haha!

De meest confronterende vraag die ik ooit kreeg, kwam uit groep 6. Een kind uit de klas had in de krant gelezen dat een meisje van 10 een kind had gekregen en vertelde hier over in de kring. Goh...zeiden alle kinderen...zo oud zijn wij ook. Toen kwam de verschrikte conclusie in de klas dat dat kind dan ook sex gehad moest hebben. En vervolgens: Juf...dat is toch niet normaal? En ik: Nee...dat is niet normaal.....maar ja...soms gebeuren er rare dingen. Een kind uit mijn klas: Zeg juf....hoe oud was jij eigenlijk toen je voor de eerste keer sex had?
Tja...daar sta je dan!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:33

Oh wat een geweldige verhalen hier Huilen van het lachen

Ik word in ieder geval nooit juf Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:35

Nagelbijten / Gniffelen Wat een berichten,...
De opmerking melkfabriek vind ik dan wel lachen Ja Zo noemt mijn zwager mij ook altijd Huilen van het lachen
Ben niet zwanger/zwanger geweest maar mijn voorgevel is erg aanwezig Clown
Ik zou niet weten hoe ik moet reageren in zo'n situatie moet oppassen dat ik dan niet in de lach schiet Tong uitsteken

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:38

@ Polly2; Geweldige verhalen! Haha! ROFL

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:43

polly2 schreef:

Beide fantastische verhalen *LOL*

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:47

hahaha, echt ge-wel-digge verhalen! Huilen van het lachen