Expreszo roept homojongeren op zich ziek te melden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:38

Hmm, dit topic heeft wel een andere wending genomen dan waar het om ging. Het ging er naar mijn mening om dat homoseksuelen worden opgeroepen om zich ziek te melden aangezien het Hof die imbeciel vrijgesproken heeft, en daarmee dus zegt dat het prima is om homoseksualiteit als ziekte te zien. De oproep vind ik nogal belachelijk, aangezien bedrijven hier niet voor moeten boeten maar het Hof zelf. Tuurlijk vind ik het belachelijk wat er wordt gezegd, en homoseksualiteit op deze manier als ziekte wordt gezien (want dat is het niet Boos!). Overigens kunnen ze het wel op zijn cultuur gooien, maar zijn cultuur en de Nederlandse cultuur botsen met elkaar, en aangezien ik nog altijd vindt dat de Nederlandse cultuur hier geldt, vind ik dat dat soort uitsprake bestraft moeten worden. Hij heeft verdorie voorgesteld om homoseksuelen de doodstraf te kunnen geven (of was dat weer een andere achterlijke?). Dat moet toch niet kunnen. Vrijheids van meningsuiting en discriminatie liggen dicht bij elkaar, en er is moeilijk een grens te trekken...maar het Hof heeft die grens duidelijk verlegd, naar een plaats die me niet zint.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:39

gijsenkim schreef:
Islam is een religie, bijbel is een boek...??
het christendom en jodendom zijn een religie. daarbij wordt gebruik gemaak van geschriften die zijn samengevat in een boek dat de bijbel heet. duidelijker zo?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:40

4. Ze vergooien hun kansen en kiezen voor de weg van de minste weerstand

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:40

sonjabelgium schreef:
Ik beweer niet dat de kerk goed is, de kerk is in de geschiedenis één van de ergste moordenaars uit geweest ... dus leg me dit niet in de mond! Ik ken m'n godsdienstgeschiedenis en heb dan ook voldoende backup om te weten dat ik me bij geen religie wil aansluiten ... ze deugen vrijwel allemaal niet.
ipv "ze deugen vrijwel allemaal niet" maak ik daar liever van: "de woestijngodsdiensten deugen niet". 500 jaar voor christus predikte Siddharta Gautama (de boeddha) vrede in india, door verdraagzaamheid
[/quote]

Vandaar de bijgevoegde "VRIJWEL", er zijn er hier en daar die goede gronden hebben en weinig op aan te merken valt, alleen jammer dat precies die vrijwel geen aanhangers hebben. Is het niet erg dat Islam als godsdienst erkend is hier in onze landen terwijl er in geen enkel islam-land ook maar één kerk te vinden is? ...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:41

SuperPepeijn schreef:
-3 ze krijgen niet dezelfde kansen als nederlanders.
om verschillende redenen zoals achtergrond, kennis, relaties, psychische problemen.


Dit meen je toch niet he.... Voor deze bevolkingsgroep word veel en veel meer gedaan dan voor Nederlanders. Als gezonde hollandse vent is het moeilijker een baan te krijgen als voor een invalide allochtone vrouw. Achtergrond kan je wat aan doen. Kennis moet je wat aan doen. Relaties zoek je zelf uit. psygische problemen is het enige maar dan ook het enige dat er iets mee te maken kan hebben en dan hebben we gelijk punt 4 ze zijn gek! (overdreven uitgedrukt natuurlijk)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:44

SuperPepeijn schreef:
-3 ze krijgen niet dezelfde kansen als nederlanders.
om verschillende redenen zoals achtergrond, kennis, relaties, psychische problemen en vooroordelen.


Hoezo niet dezelfde kansen als Nederlanders Verward Ze krijgen genoeg kansen en wat jij bij punt 3 opsomt dat kan net zo goed voor iedere Nederlander gelden! Psychische problemen Verward Ken ook genoeg Nederlanders hoor met Psychische problemen.

Niet genoeg kansen... Mijn nichtje wilde politie agent worden (is ze nu inmiddels wel hoor) maar een aantal jaar terug mochten ze haar helaas niet aannemen omdat allochtonen de voorkeur hadden Verward Sorry hoor maar dat vind ik ook discriminerend. Ik vind dat wel allemaal de zelfde kansen moeten hebben en de 1 benut die kansen en de ander maakt er helaas misbruik van.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:44

nee, niet zozeer de kansen die ze aangeboden krijgen door programma's van de overheid. die zijn er in overvloed, mee eens. en grenst aan het discriminerende toe naar nederlanders.

achtergrond kan je niets doen, dat krijg je mee. kennis kan je niets aan doen dat heeft te maken met de achtergrond en de kansen die je krijgt deze te vergaren (vooroordelen).

noem ze allemaal maar gek, net als hitler de joden noemde. laten we een nieuw lebensraum programma opstarten.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 21-11-02 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:46

Ik verbaaaaaaaaaaas me erover hoe sommige mensen hier over buitenlanders praten. Scheve mond Ik verbaas me er zo over, dat ik er geen argumenten tegen heb, want dit is kennelijk een discussie waar je toch niet uit komt.
Wil alleen nog zeggen dat iemand die discrimineert in mijn ogen net zo weinig normen en waarden heeft als sommige buitenlanders.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:47

SuperPepeijn"]
[quote="gijsenkim schreef:
Islam is een religie, bijbel is een boek...??
het christendom en jodendom zijn een religie. daarbij wordt gebruik gemaak van geschriften die zijn samengevat in een boek dat de bijbel heet. duidelijker zo?
[/quote]

Ik vind elke religie die geweld gebruikt om bepaalde doelen te verwezelijken een verwerpelijke religie. Elk geschrift dat hierbij hoort is ook verwerpelijk. Het is alleen zo dat de christenen en de joden in deze tijd minder middeleeuwse methoden hebben om hun schaapjes in het gareel te houden. In geen enkel christelijk land worden nog vrouwen besneden of gestenigd

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:47

SuperPepeijn schreef:
achtergrond kan je niets doen, dat krijg je mee. kennis kan je niets aan doen dat heeft te maken met de achtergrond en de kansen die je krijgt deze te vergaren (vooroordelen).

noem ze allemaal maar gek, net als hitler de joden noemden. laten we een nieuw lebensraum programma opstarten.


Sorry hoor maar dit is lichtelijk overdreven We zijn gewoon aan het discusieren en even goede vrienden. Het probleem is dat je niet eens meer eerlijk je mening kunt geven omdat je dan meteen voor racist of Hitler wordt uitgemaakt Vind ik toch een beetje ver gezocht hoor.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:48

En nu krijg ik vast weer op m'n kop, maar hoe is het hele "hitler" gebeuren begonnen??? De joden hadden alle handel in de handen, verdienden goed hun brood, terwijl de gewone mensen ik de problemen kwamen door een economisch laagtepunt. Er zit meer achter dan alleen die ene man "hitler", hij heeft de boel geleid, maar er kleeft aan veel meer mensen hun handen bloed dan aan die van hem alleen ...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:48

Het gaat een beetje de verkeerde kant op deze discussie..
Ik snap wat je bedoelt pepeijn, met de mindere kansen die ze zogenaamd krijgen, en voor een gedeelte allochtonen gaat dit ook zeker op, dan hebben we het over de vluchtelingen, die inderdaad vaak kampen met psychische problemen door achtergrond bla bla. MAAR: voor de criminele marokkanen of wat dan ook, en dan vooral de jongeren: kansen genoeg! Ze zijn hier vaak geboren, opgegroeid, gaan naar school etc etc...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:48

sonjabelgium schreef:
...maar hoe is het hele "hitler" gebeuren begonnen???
precies, zondebok dat zei ik al.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:50

Cody schreef:
Ik verbaaaaaaaaaaas me erover hoe sommige mensen hier over buitenlanders praten. Scheve mond Ik verbaas me er zo over, dat ik er geen argumenten tegen heb, want dit is kennelijk een discussie waar je toch niet uit komt.
Wil alleen nog zeggen dat iemand die discrimineert in mijn ogen net zo weinig normen en waarden heeft als sommige buitenlanders.


In feite discrimineer je nu zelf dus ook?.. Verward Er zijn ook Nederlanders met GEEN normen en waarden...
Verward Verward Verward

Waar is de grens?..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:51

AnneOmie"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
noem ze allemaal maar gek, net als hitler de joden noemden. laten we een nieuw lebensraum programma opstarten.
Sorry hoor maar dit is lichtelijk overdreven Het probleem is dat je niet eens meer eerlijk je mening kunt geven omdat je dan meteen voor racist of Hitler wordt uitgemaakt Vind ik toch een beetje ver gezocht hoor.
[/quote]je mag gerust je eigen mening geven, maar als je een bevolkingsgroep per definitie 'ze zijn allemaal gek' noemt ben je een racist en een hele domme ook.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 21-11-02 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:51

Heel even ik heb niets tegen allochtonen ik heb moeite met de manier waarop deze mensen hier behandeld worden. De manier waarop de overheid omgaat met de problematiek. Heel duidelijk kan ik zijn. Toen ik 8 was verhuisde we naar de USA. Ik ging naar een amerikaanse school, sprak binnen 3 weken engels en na 3 maanden spraken we ook alleen nog maar engels thuis. AANPASSEN heet dat. Dit kan je eisen van mensen. En natuurlijk ligt dat niet aan hun. Dit probleem hebben we zelf gecreerd

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:52

Misja schreef:
In feite discrimineer je nu zelf dus ook?.. Verward Er zijn ook Nederlanders met GEEN normen en waarden...
Verward Verward Verward

Waar is de grens?..


Er zijn ook kippen met drie poten en koeien met twee koppen ... het ene heb je met hopen, het andere is meer uitzondering ...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:54

gijsenkim schreef:
Toen ik 8 was verhuisde we naar de USA. Ik ging naar een amerikaanse school, sprak binnen 3 weken engels en na 3 maanden spraken we ook alleen nog maar engels thuis. AANPASSEN heet dat. Dit kan je eisen van mensen. En natuurlijk ligt dat niet aan hun. Dit probleem hebben we zelf gecreerd
oh, dit soort inburgeringstrajecten hebben we hier in nederland ook hoor. ik kan het weten, ik ondersteun systeembeheer van een taalschool. het succes van deze cursussen, daar heb ik het maar niet over.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:57

Beetje flauw om zo de bal terug te kaatsen Misja, je snapt heus wat ik bedoel.
Maar ja, als jij je aangevallen voelt...prima.
Over het verhuizen van gijsenkim naar de USA waar ze snel de taal leerde spreken: van Nederlands naar Engels omschakelen is wel heel wat makkelijker dan van Turks naar Nederlands bijvoorbeeld. De taalproblemen zijn heel ingewikkeld. Via onze opleiding (Lerarenopleiding Nederlands) begeleiden wij individueel buitenlanders die een HBO-studie doen en heel veel problemen met de taal hebben. Ik krijg vakken als NT2 (Nederlands als tweed taal) en daar worden niet voor niks 4 cursussen van gegeven, er komt heel veel bij kijken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:58

Maar nu nog een keer.. Wat denken jullie dat er gebeurt zou zijn als Pim gezegd. allochtonen zijn ziek en nog minder dan een varken.... Zou hij dan ook vrijgesproken zijn of heeft dit iets te maken met positieve discriminatie, kansen, vooroordelen

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:59

SP, ten eerste heb ik dat niet gezegt en ten tweede bedoelde Gijsenkim dit niet op deze manier dat ze allemaal gek zijn.

Jij was degene die vermelde dat je in punt 3 dan ook kunt vermelden dat ze minder kansen dan Nederlanders hebben omdat ze psychische problemen hebben.... Ach wat maakt het allemaal uit... je kunt hier inderdaad uren over disucussieren maar we worden het toch nooit allemaal eens met elkaar.

Ik ben het wel met Desiree, Misja en Annechien eens. Ik vind gewoon dat eenieder die in een ander land gaat wonen zich aan moet passen aan de regels en cultuur van dat land. Dat houdt niet in dat ze hun religie moeten veranderen maar zich gewoon een beetje moeten aanpassen. Als ik in Saudi Arabië ga wonen (om maar even een wilde greep te doen) dan moet ik helaas ook een hoofddoekje omdoen etc. Doe ik dat niet dan beland ik helaas in de bak. Een kennis van mij moest voor zaken vaak naar moslimlanden en in een aantal landen was ze verplicht een hoofddoekje om te doen en dat deed ze ook. Wat je in je eigen huis doet dat moet je zelf weten maar ik vind dat je je in het openbare leven wel een beetje kunt aanpassen. Als moslim vrouwen een hoofddoekje om willen doen in Nederland daar stoor ik me niet aan, dat moeten ze zelf weten want ze doen mij daarmee geen kwaad.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:01

*Zucht*...
Is racisme ons niet met de paplepel ingegoten?? Zijn alle moderne nationale staten niet hartstikke racistisch??

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:02

Cody schreef:
Ik krijg vakken als NT2 (Nederlands als tweed taal) en daar worden niet voor niks 4 cursussen van gegeven, er komt heel veel bij kijken.
en zo aan het taalgebruik van een aantal te zien kunnen ze zelf misschien ook zo'n cursusje wel gebruiken.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:02

Hier ben ik het ook met jou eens AnneOmie, in vind zeker dat buitenlanders zich moeten aanpassen. Het gaat mij erom dat degenen die daartoe bereid zijn niet de waardering krijgen die ze verdienen, omdat mensen deze groep en de groep die het niet doet/wil/kan over een kam scheren.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:04

AnneOmie schreef:
Ik vind gewoon dat eenieder die in een ander land gaat wonen zich aan moet passen aan de regels en cultuur van dat land. Dat houdt niet in dat ze hun religie moeten veranderen maar zich gewoon een beetje moeten aanpassen.
helemaal mee eens.