leuke ideen voor nieuwe slaapkamer,

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

leuke ideen voor nieuwe slaapkamer,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:17

hallo Lachen ;
ik ben m'n slaapkamer zat ,ik ben nu 15 en hij is eigeijk best wel kinderlijk,
nu wil ik graag ideeen voor een leuke nieuwe frisse kamer voor een oudere Lachen ;
heel graag met voorbeeld foto's ofzo,
als jullie foto's an mij kamer willen, dan moet je er maar om vragen Tong uitsteken ;
ik zit er zelf aan te denken om een lime groene of appeltjes groene muur te nemen, het liefst hou ik alle muren wit,
maaar , brand los Haha!

alvast bedankt ,groetjes naomi,

_karin_

Re: leuke ideen voor nieuwe slaapkamer,

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:22

Ik zou het heel neutraal houden. Muren niet met teveel motiefjes doen enzo. Gewoon een muur offwhite en een muur appeltjesgroen als je dat zo mooi vind. Dan invullen naar hartelust, aantal mooie foto's aan de muur hangen, boekeplankje, leuke poster op je kledingkast.. et voila. Lachen

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:26

mijn muren zijn nu wit, met van dat glasvezel, het liefst hou ik ze ook wit, zoals ik van kleur verander toch niet alles hoef te veranderen.
het is nu veel rood, maar ik ben die kleur eht zat, ik zal even een foto uppen.

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:30

Ik ben mijn kamer ook aan het veranderen.
Mijn ene kant is bordeux rood en de andere kant wit met een hele grote witte roos ziet er heel leuk uit zover het af is Bloos
en dan komen er zilvere spullen in

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:46

hb je mischien foto ? Lachen

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:00

Ik heb vorige week mijn kamer afgerond. Van licht naar donker roze en al mijn sponningen donkerbruin. Donker laminaat en bruine meubels, geeft een heel warme sfeer.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 22:15

heb je mischien een foto ? Lachen ben namelijk best benieuwd Haha!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:20

De basis van mijn kamer is ook wit, heerlijk rustig en fris Ja
Bovendien hoef je, als je je kamer zat bent, alleen de accesoires te vernieuwen en je zit er weer leuk bij *LOL*

Hoofdtinten in mijn kamer zijn nu vooral wijnrood, lila/paars en roze.
Heb hiervoor streepjes gehad, maar was ik na een jaar al zat Clown
Ik verander vrij vaak van stijl, maar met eenvoudige dingen, zo is mijn laatste verbouwing het ophangen van een gordijnrails langs m'n bed geweest waardoor het een beetje romantische kamer is geworden Ja

Op dit filmpje zie je mijn kamer: http://www.youtube.com/watch?v=IbJmo_72i_g

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:22

Er is toch ook een ander topic geweest kan m niet vinden

Wat ook is leuk is een prikbord met allemaal versierseltjes der aan!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 22:23

leuke kamer heb je chicolover Lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:48

Het is erg leuk om je muren verschillende kleuren te geven. Bijvoorbeeld alle 'horizontale' muren wit, en alle 'verticale' muren groen. Welke kleuren je kiest, ligt een beetje aan hoe jij bent. Ik ben bijvoorbeeld niet het type voor ontzettend felle kleuren, dus bij mij zijn de verticale muren donkergrijs en de horizontale muren behangen met wit behang met grote zwarte bloemen.

Als je je kamer een beetje neutraal wilt houden, kun je natuurlijk ook één kleur kiezen die je in je meubels e.d. er uit laat springen. Dus witte muren, maar dan bijvoorbeeld een knalgroen bureau.

Let ook op de kleuren die je kiest, i.v.m. de sfeer die ze overbrengen. Mijn kamer is bijvoorbeeld echt een plek voor mij om me lekker terug te trekken, beetje donker en komt daardoor ook lekker knus over. Als je juist een frisse en grote kamer wilt, kun je beter voor lichte kleuren kiezen zoals wit, blauw en groen.

Als je ook nieuwe meubels mag kiezen, teken dan eerst een plattegrondje van je kamer. Ga vervolgens op internet, bijvoorbeeld op http://www.ikea.nl op zoek naar leuke meubels en teken deze in dezelfde verhouding als de plattegrond van je kamer op een apart (gekleurd) vel. Knip de meubels dan uit (schrijf er wel op welke meubel het voorstelt Knipoog ) en vervolgens kun je de meubels op je plattegrond leggen en verschuiven. Dan krijg je een indruk of het past en hoeveel ruimte er overblijft.

Kijk eens in een sigarenwinkel (of supermarkt e.d.) naar woontijdschriften. Hierin staan vaak erg leuke tips en kun je een idee op doen voor in jouw kamer!

Je kamer moet een plek zijn waar jij je thuis voelt. Het moet er dus leuk uitzien, maar ook fijn aanvoelen. Je kunt je kamer ontzettend stijlvol inrichten, maar na een tijdje voel je je er dan misschien niet meer thuis, omdat het niet echt 'jou' is. Probeer dus eerst goed na te denken voordat je definitief kiest wat het wordt. Laat eventueel je ouders of vrienden beoordelen of het echt bij jou past.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:53

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:14

Ik heb ze vandaag ook gekocht

Stickers die je op kunt hangen van bloemen.. lekker knus vind ik zelf
5 euro bij de xenos

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:46

Ik zeg Ikea Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:50

ik heb mijn kamer op één muur na wit
op die ene muur heb ik breede chocolade bruine strepen (20 cm bruin 20 cm wit) in de lengte (van boven naar beneden dus)

voor de rest heb ik dan kleurige accesoires, kussentjes lampekapjes, schilderijen en dekbedhoezen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:23

Ik zou ook rekening houden met de zon.

Is je kamer van zichzelf licht doordat ze zon erin schijnt, of schijnt de zon niet in je kamer?

Daar kan je namelijk wel de kleuren op aanpassen Lachen

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:53

ik heb mijn muren wit, maar mijn gordijnen en accesoires lime groen. Op die manier is de kamer toch neutraal en kun je, wanneer je zat bent van lime groen, toch makkelijk je kamer heel anders maken.
succes er mee

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:11

Gho, ik vind mijn kamer fantastisch Lachen

Twee muren zijn chocoladebruin, de twee andere muren zijn oranje (geen fel oranje, eerder terra cotta kleur).
Dus mijn muren zijn relatief donker, maar de rest in mijn kamer is allemaal heel erg licht. Dus mijn gordijnen en dekens van mijn bed zijn beige/gebroken wit, mijn pluizige mat op de grond is gebroken wit, tegen de grootste bruine muur (tegenover raam) heb ik vier vierkante spiegels in ruitvorm hangen, tegen de kleinste bruine muur hangen vier ronde spiegels en daarnaast nog wat kleine dingen tegen de muur (een afrikaanse zon in een heel heel lichte grijs/bruinige kleur met oranje, tegen de bruine muur een super mooie foto van een zonsondergang in verona die ik getrokken heb: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3SUU3XEX.jpg). Prachtig Haha!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:35

ik heb mijn kamer ook een tijdje geleden verbouwd, hij werd ook nog 2x zo groot! Vork
is nu geel, want daar wordt ik vrolijk van Knipoog 1 muur, de grootste, is iets donkerder geel, echt zongeel zeg maar. De rest is iets geler dan gebroken wit of off-white. En door die gele muur lijkt het dan iets geler, een mooi effect vind ik! Ik heb een lichte houten vloer, en heb mijn meubels in het wit en datzelfde lichte hout. Kortom; zonnig en licht, ik wordt gelijk een stuk vrolijker als ik binnenkom! (en helemaal als het zonnetje op mijn bed schijnt.. en ik dar dan ff lekker kan neerploffen, heerlijk!)

die ikeasite is handig Ja
ik vind altijd dat een kamer niet te "klein" moet lijken, te benauwd zeg maar..

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 19:36

ik zit er nu aan te denken om 1 muur of mischien toch wat meerdere , choco bruin te doen Haha!, en dan groene schilderijtjes , fotolijstjes en zo ophangen Lachen