Mijn verhaal even van me af schrijven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwekker

Mijn verhaal even van me af schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:21

Omdat ik dit aan (bijna) niemand in mijn omgeving heb verteld, en dat eigenlijk (nog even) zo wil houden, heb ik een SA aangevraagd, en toestemming gekregen.

Tijdens een meerdaags evenement leerde ik een jongen kennen, en stiekem vond ik hem wel leuk. Hij gaf mij ook het idee dat hij mij leuk vond, dus dat was natuurlijk erg leuk. Tijdens dat evenement al aardig heen en weer lopen smsen als we niet bij elkaar in de buurt waren, en dat werd daarna alleen nog maar meer. Daarna weer eens wat afgesproken wat erg gezellig was. Toen kreeg ik via hyves ineens een privé bericht dat hij vast gezeten had omdat hij een meisje verkracht zou hebben. Ik wist niet goed wat ik ermee moest, en heb hem gewoon gevraagd hoe het zat, hij belde me meteen op en zei dat het niet waar was, blablabla. Ik was nog stom genoeg om het te geloven ook Scheve mond Ik bleef iets wantrouwend, maar na weer een poosje heen en weer smsen was ik het eigenlijk zo goed als ‘vergeten’. Het contact werd iets minder tot hij ineens vroeg of ik zin had om wat af te spreken. Hij kwam me ’s avonds ophalen en zou me ook weer thuis brengen. Toen we bij hem thuis aankwamen bleek er niemand anders thuis te zijn en voelde ik me al niet helemaal meer op m’n gemak. Achteraf bleek dat ook terecht want hij ging te ver, veel te ver. Toen ik zei dat hij moest stoppen, stopte hij niet. Hij beloofde me dat hét niet zou gebeuren, ik voelde me inmiddels echt poedersuiker maar dat kon hem niks schelen. Nouja, hij hield zich niet aan zijn ‘belofte’, en meteen daarna begon hij te zeggen hoeveel spijt hij had, dat hij zo stom was geweest, dat hij zich er zo poedersuiker over voelde, ga zo maar door. Ik wist niet wat ik ermee aan moest en wilde alleen maar naar huis, thuis ben ik meteen naar bed gegaan. Hij bleef me bellen en smsen dat hij zoveel spijt had, dat het echt niet de bedoeling was geweest. Ik wist echt even niet meer wat ik ervan moest denken en zei tegen hem dat ik geen contact meer wilde. Daarna bleef hij me bellen/smsen dat hij zo echt niet verder kon leven, hij had iets van me afgenomen en daarvoor moest hij boeten zei hij. Hij wilde zelfmoord plegen. Tja, daar schrok ik natuurlijk. Hij wilde dat ik hem een tweede kans zou geven en naar hem toe zou komen zodat hij zou kunnen bewijzen dat hij kon stoppen als ik dat wilde. Ik zei dat dat niet nodig was, dat ik hem wel geloofde en het allemaal wilde laten zitten. Hij bleef volhouden dat hij zich van kant zou maken, en op de een of andere manier geloofde ik hem niet dus negeerde hem. En ja hoor, na een paar dagen was hij over dat idee heen. Inmiddels moest ik eigenlijk ongesteld worden en was al een week te laat dus zat aardig in de stress. Na nog een week stressen was ik éindelijk ongesteld (nog nooit zo blij geweest daarom Knipoog ) Zijn volgende grapje was mij vertellen dat hij zichzelf had aangegeven, eerste geloofde ik hem. Totdat hij zei dat hij zo opgehaald zou worden, zei dat ze er waren.. En vervolgens zei dat hij niet mee hoefde, toen wist ik zeker dat hij me weer in de maling nam. Weer heb ik toen tegen hem gezegd dat ik geen contact meer met hem wilde hebben, maar hij bleef zeggen dat hij af wilde spreken, dat hij me wilde zien, dat hij me miste, en ga zo maar door. En nu, eindelijk na die maanden, heb ik door wat hij eigenlijk heeft gedaan, hoe stom ik ben geweest überhaupt nog met hem te praten. Ik weet niet wat ik in de tussentijd heb gedaan, maar mijn hersenen werkte geloof ik niet meer. Aan de ene kant heb ik het idee dat ik het wel achter me kan laten, maar aan de andere kant vertrouw ik een jongen echt niet meer.

Ik heb zijn telefoonnummer inmiddels uit mijn telefoon gehaald, op msn beblokt en op hyves verwijderd. Nadat ik hem op hyves verwijderde stuurde hij me meteen een nieuwe uitnodiging als vriend. Ik heb toen tegen hem gezegd dat hij me nu echt met rust moet laten, en als hij dat niet doet dat ik hem aangeef.

Ik hoop door dit zo allemaal even van me af te schrijven het allemaal iets beter op een rijtje te kunnen krijgen. Ik hoop dat het verhaal een beetje te volgen is, iig bedankt voor het lezen Bloos

Sientje

Re: Mijn verhaal even van me af schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:28

Poe.. Dat is niet niks. Dapper dat je het hebt opgeschreven. Mag ik vragen hoe oud jij bent en hoe oud hij is? Ik hoop dat je het voor jezelf een plekje kunt geven en dat je op termijn weer voldoende vertrouwen krijgt in jongens. Maar dat dat momenteel even weg is, is een begrijpelijke reactie. Het is al heel wat dat je er zo over kunt schrijven.

Ik vind het heel erg naar voor je dat dit je is overkomen, en eerlijk gezegd raad ik je aan alsnog naar de politie te gaan. Al is het alleen maar om te voorkomen dat dit nog vaker gebeurt. Want dat die gast niet deugt is zo klaar als een klontje, maar het staat helaas niet met hoofdletters op z'n voorhoofd.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:31

Crisis!!! Ik denk dat je hier een hele harde les hebt gehad.
Ik wens je er verder sterkte mee. Je hebt er goed aan gedaan om het contact te verbreken.
Ik hoop dat je in de toekomst wat eerder naar je eigen alarmbellen luistert!

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:34

@joy76; ik ben 17 en hij 21. Ik vind het heel moeilijk om het zo allemaal neer te zetten, ik zou het ook echt niet op mijn eigen account kunnen. Ik heb geweldige ouders waar ik altijd mee kan praten, maar op de een of andere manier wil/kan dat met dit niet Bloos En ik zou echt naar de politie willen, want ik wil niet dat iemand anders dit ook overkomt, maar ik durf het denk ik gewoon niet.. Ik weet niet wat dat is.. Bloos

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:48

Ik denk dat het vooral voor jou goed is dat je het hier hebt opgeschreven, en dat je daar een SA voor nodig hebt is begrijpelijk.
Waar het wel om gaat is dat hij degene hier is die fout zit, niet jij. Misschien neem je het jezelf kwalijk, omdat je de eerdere waarschuwing hebt genegeerd en niet naar je eigen alarmbellen hebt geluisterd, zoals polly2 zegt. Maar feit blijft dat híj gewoon zijn handen (en de rest) thuis had moeten houden. Punt uit. En dat wat hij heeft gedaan, strafbaar is in dit land. Ook punt uit. En dan speelt ook nog mee dat jij voor de wet minderjarig bent..
Ik hoop dat je ergens de moed kunt vinden om naar de politie te stappen. Niet alleen voor anderen, ook voor jezelf. Jou is onrecht aangedaan, jij zit nu met een vertrouwensprobleem en had stress over wel of niet ongesteld worden. Je gaat dit niet leuk vinden, maar eigenlijk zou je ook naar de huisarts moeten gaan, om te onderzoeken of je verder niets (SOA) hebt opgelopen.
Ik vind het wel erg zwaar voor je, dat je dit in je eentje draagt. Ik denk echt dat je ouders ook wel willen weten wat er is gebeurd, en misschien kunnen zij je verder helpen met bijvoorbeeld de politie of de huisarts. Volgens mij kun je alle steun en liefde wel gebruiken op dit moment en als ik het goed begrijp kun je je ouders wel vertrouwen.
Nou, heel veel kracht en sterkte toegewenst. Ach gut

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:51

Wauwie dat is wel een behoorlijk verhaal zeg..
Weet iemand 't in je naasten omgeving het wel?
Misschien kan die je helpen naar de politie te gaan..
Succes met 't verwerken van dit..

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:00

@joy76; pfoe, daar zeg je me wat... Hij degene die fout zat, ik wil het aan niemand toegeven, maar ik voel me er bijna schuldig over soms. Dan denk ik ben ik wel duidelijk genoeg geweest, misschien dacht ik het alleen maar? Terwijl ik weet dat dat nergens op slaat, toch krijg ik dat niet uit mijn hoofd. Daar komt ook bij dat hij mij de schuld ging geven. Toen ik hem begon te negeren ging hij zeggen dat ik er ook bij was, dat hij er niet alleen was! Dat het niet alleen zijn schuld was, en ik denk dat dat ook een grote reden is dat ik niet naar de politie wil/ga.. Bloos
@Marije112; Drie vriendinnen weten het, twee daarvan heb ik al even niet meer gesproken Scheve mond Die andere vriendin heb ik (gelukkig) nog wel veel contact mee Lovers Bloos

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:24

Als de vriend van Joy 76 en dus man, bemoei ik me er ook even mee:

Meiske, neem één ding van mij aan: Er is er hier maar eentje die schuldig is aan wat er gebeurd is en dat is hij, niet jij. Het woord "nee" heeft maar één betekenis, dat kún je gewoonweg niet verkeerd begrijpen. En dat hele zelfmoordgelul is een nogal doorzichtige domme manier van hem om jou mee te manipuleren. Het liefst om je zover te krijgen dat je hem nog een keer de kans geeft je te misbruiken en anders toch in ieder geval om je je mond te laten houden. Er zit dus maar één ding op: Je MOET zo snel mogelijk naar de politie gaan en aangifte van aanranding/verkrachting doen, al is het alleen maar voor jezelf, om later niet met het idee rond te moeten lopen dat je hem er mee weg hebt laten komen.

Ik mag lijen dat ie een paar jaar opgeborgen wordt. Neem van mij aan: tegen dat ie weer vrij komt, zal hij precies begrijpen hoe jíj je gevoeld hebt op het moment dat "nee" even geen deel uit maakte van zíjn vocabulaire.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:31

Meisjemeisje, JIJ bent het SLACHTOFFER! Laat je dus niet het idee krijgen dat het jouw eigen schuld was.

Jouw voorganger heeft hij ook zo gemanipuleerd, waardoor die waarschijnlijk ook geen aangifte heeft gedaan en 'slechts' jou heeft gewaarschuwd via Hyves.

Deze jongen manipuleert jou. Je denkt toch niet echt dat hij zelfmoord wou plegen, dat hij zelfs maar spijt heeft?
Hij stopt niet bij jou, hij zal weer een slachtoffer zoeken. Jij kan hem stoppen door aangifte te doen!
Sterkte.

Kijk ook eens op http://www.slachtofferhulp.nl

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:35

Ik ben het eens met Joy76 en EricPrast, ze verwoorden goed wat ik wil zeggen.
Heel veel sterkte ermee meid. Ach gut Ik vind het goed dat je het zo van je hebt afgeschreven.

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:35

Wat een lieve berichtjes allemaal Bloos

Ik denk echt dat ik er goed aan heb gedaan dit toch te plaatsen. Soms voel ik me zo'n aansteller Bloos Het enige wat ik dan kan denken is "Het is allemaal niet zo erg wat er is gebeurd, er zijn véél ergere dingen, het gaat wel weer over" Dat denk ik namelijk altijd.

En ja, mij manipuleren, zo ken ik er nog een. Hij vond mij te dik, en ik wist dat ik me niks van hem moest aantrekken, maar toch. Ik begon weinig te eten, en na 1,5 week leefde ik op mijn ontbijt en een klein beetje avond eten. Dus de kilo's vlogen er snel af, gelukkig hadden mijn ouders dat snel in de gaten en eet ik inmiddels wel weer 'normaal'. (Dat wil niet zeggen dat ik niet meer 'wil' afvallen Bloos )

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:47

Kwekker, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Niet hetzelfde verhaal, maar wel de dingen die gebeurd zijn. En hij is GEEN slachtoffer! JIJ bent het slachtoffer. Goed dat je het hier op bokt zet, je moet het toch kwijt. Er is hier ook een centraal topic voor. Ook daar kun je je verhaal goed kwijt en er word goed naar je geluisterd en je wordt gesteund. Dit haalt dit natuurlijk niet weg. Zoiets vergeet je niet meer. Maar je kunt het wel verwerken. Ik heb zelf 7 maanden in een 'psychiatrisch ziekehuis' gezeten. (klinkt enger dan het is.) Was gewoon een terrein met kinderen van mijn leeftijd die ieder zijn problemen hadden. Hier heb ik therapie gekregen en geleerd erover te praten. Nu kan ik er redelijk over praten. Met mijn ouders en broer en zus redelijk goed. En vrienden ook wel. Ik breng het in elk geval naar buiten wanneer het nodig is. En het belangrijkste, ik heb het een plek leren geven. Zoals ik al zei, je vergeet dit niet, maar je kunt het wel een plek geven met hulp. Doe sowieso aangifte. Heb ik zelf niet kunnen doen omdat ik hem niet kende (bij mij is dit 2 x gebeurd door dezelfde) en ik heb het pas 3 jaar erna naar buiten gebracht. Dus doe het echt nu het nog kan. Weet niet of je ouders het weten, maar probeer het ze te vertellen, of desnoods schrijf het op. Je mag me altijd PMen Lachen Sterkte de komende tijd.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:28

Hey, hoe is het nu met je?

Alsjeblieft, zie jezelf niet als aansteller. Het feit dat anderen iets overkomt wil niet zeggen dat je dat wat jou is aangedaan moet wegwuiven.

Uit je berichtjes maak ik op dat je vrij gevoelig bent en daarmee dus ook gevoelig voor kritiek en dat je jezelf bovendien gemakkelijk de schuld geeft. Als ik zo je stukje lees over het afvallen... Op zich, als jij zelf wilt afvallen is dat natuurlijk prima, zolang het op een gezonde manier gebeurt en binnen de perken blijft. Maar nooit omdat iemand anders je manipuleert. Hij heeft je maar te nemen zoals je bent. Gelukkig voor jou hebben je ouders ingegrepen, al vond je dat op dat moment misschien wel irritant. Daarom denk ik ook dat zij je hierbij kunnen helpen. Misschien heb je het ze al verteld, misschien ben je het van plan, misschien ook niet.
Zelf hoop ik dat je je door de reacties in dit topic gesterkt voelt zelf het heft in handen te nemen en die jongen aan te pakken. Want dat ben jíj namelijk waard. Nogmaals, de schuld ligt niet bij jou. Al wil je in je blootje over straat lopen (brrr.. koud lijkt me Knipoog) heeft nóg niemand het recht zich aan je te vergrijpen.

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 20:13

Tja, dat afvallen is wel een beetje een probleem... Ik val niet af, want dat mag ik nu gewoon niet, daar letten mijn ouders wel op. Ik ben 1,75 en weeg 60kg.

De reacties in dit topic helpen me echt héél erg. Ik voel me op de een of andere manier een stuk zekerder dan dat ik deed. Natuurlijk vind ik het moeilijk en is het 'schuldige' gevoel niet weg, maar op de een of andere manier voel ik me beter, minder slecht, nouja, jullie snappen het wel Lachen (En dat lijkt me inderdaar érg koud *LOL* Knipoog )

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:16

Ach meisje toch. Dit is echt niet jouw schuld hoor! Het is gewoon een vieze klootzak met een zieke geest waar jij de dupe van bent geworden. Als je er echt heel erg last van hebt lijkt het me heel verstandig om hulp te zoeken, je verhaal kwijt kunnen bij iemand die er verstand van heeft en je kan helpen zal je dan vast goed doen. Ja

Je moet het jezelf echt niet kwalijk nemen, je bent slachtoffer; geen dader. Lachen

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 17:20

Slcahtoffer, dat klinkt zo dramatisch meteen Scheve mond Maar echt heel erg bedankt voor jullie lieve/steunende berichtjes Lovers

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:33

Ik moet zeggen dat ik je erg dapper vind en niet zachtaardig voor jezelf.
Slachtoffer is niet dramatisch! Het is gewoon heel erg wat hij jou heeft aangedaan. Ik vind dat hij daarvoor moet boeten!
Wees eens lief voor jezelf en laat aub je ouders helpen of desnoods een vriendin. Tuurlijk zullen ze eerst erg bezorgd zijn, maar ze kunnen je ook goed steunen.
sterkte!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:41

ik vind het ontzettend dapper van je dat je dit hele verhaal hebt neergezet.
en wil alleen maar zeggen dat je je echt niet schuldig hoeft te voelen. hoeveel mensen trappen wel niet in zulke praatjes? en dat zijn heus niet allemaal domme meisjes.
en daarnaast had jij die jongen ook nog eens echt gezien

hopelijk kan je het een plaatsje geven er je er niet meer schuldig over voelen.

niet alle mannen zijn zo en het is niet erg dat je misschien wat voorzichtiger zal zijn nu. laat ze maar hun best doen!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:33

Ik schrik van je verhaal. Tuurlijk kun je ergere dingen bedenken, maar verkracht worden is niet niks. Sorry dat ik het beestje bij zijn naam noem, maar dat is wat er gebeurt is. Ik vind het knap dat je het zo feitelijk weer kunt geven. Twijfel nergens aan. JIJ bent hier het slachtoffer en JIJ hoeft je nergens schuldig over te voelen.

Ik zou (hoewel het voor mij makkelijk praten is) wel naar de politie gaan. Het is niet zo dat je meteen aangifte moet doen. Je krijgt eerst een soort van kennismakingsgesprek en zij zullen je vertellen wat er allemaal kan op strafrechtelijk gebied, maar ook voor jouw als verwerking. Onthoud dat jij niet de eerste bent en helaas ook niet de laatste die dit overkomt.

Ik raad je ook aan om dit aan je ouders te vertellen. Zij zullen je het niet kwalijk nemen. Je ouders houden van je! Ik lees dat je een goede band met ze hebt dus misschien toch maar vertellen...

Nogmaals sorry als ik het wat zwart/wit getypt heb...

Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel!!!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:41

Als jij duidelijk heb aangegeven dat je iets niet wou, en hij ging door.. Dan is er sprake van verkrachting-aanranding ( ik krijg niet helemaal mee wat hij precies heeft gedaan )
Ik vind t goed dat je al zoveel contact probeert te vermijdden. Ik vind het echt heel rot voor je, maar ik denk wel dat je moet proberen met je ouders er bijv mee te gaan praten. Verder wens ik je veel strekte toe. En tsja ik zou hem laten aangeven, het is zon foute vent.. Maargoed ik zeg t allemaal wel maar doen is weer heel wat anders.. sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:06

Dapper dat je hier je verhaal hebt durven vertellen, hopelijk (en waarschijnlijk) lucht het op als je het met anderen kan delen. Zoals al eerder gezegd: jij hebt niks verkeerd gedaan, hij zat fout!
Probeer er toch met je ouders over te praten, lijkt me zwaar zoiets geheim te houden en het vreet aan je dan van binnen. Als je er klaar voor bent, zou ik ook aangifte doen, dan kan je misschien voorkomen dat hij nogmaals de fout ingaat.
Je verhaal hier op bokt vertellen is een hele grote stap die je gemaakt hebt, hopelijk kan je de andere stappen ook zetten, maar neem de tijd.

Sterkte!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:50

Kwekker schreef:
Ik heb geweldige ouders waar ik altijd mee kan praten, maar op de een of andere manier wil/kan dat met dit niet Bloos En ik zou echt naar de politie willen, want ik wil niet dat iemand anders dit ook overkomt, maar ik durf het denk ik gewoon niet.. Ik weet niet wat dat is.. Bloos

Meid, dat kan ik me heel goed voorstellen! Het is niet niks wat jou overkomen is, natuurlijk praat je daar niet zo makkelijk over. Mocht het moeilijk te zijn om het te verwerken dan raad ik je wel aan om met iemand te gaan praten, dat lucht vaak wel op Lachen

Heel veel sterkte hiermee!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:26

Meis je hebt zelf gemerkt hoe goed die kan praten, jij bent gewaarschuwd en hij was zo aardig dat je het bericht niet geloofde.
Dus niet alleen voor jezelf, maar ook voor eventuele andere: doe aangifte.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:32

Ooh wat erg zeg Ach gut
Wat goed van je dat je dat van je af durft te schrijven hier..
Ik vind dit echt heel erg voor je, misschien dat je hem over een tijdje wel durft aan te geven..

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:06

@superwomen; ik weet dat ze me kunnen steunen, en dat ze me ook zúllen steunen, en op de een of andere manier kan ik het toch nog niet.. Bloos
@Sash; ik weet dat niet alle mannen zo zijn, en op de een of andere manier kan ik dat ook echt blijven onthouden. Het blijft wel moeilijk, maar op de een of andere manier weet ik dat toch wel...
@egnie; je hebt het zeker niet te zwart/wit getypt hoor Lachen Het is zo raar (of misschien ook wel niet), maar voordat het gebeurde dacht ik altijd dat als mij zoiets zou overkomen (wat natúúrlijk toch niet zou gebeuren) ik meteen naar de politie zou stappen. En ja, dan gebeurt het.. En nou doe ik het niet, en ik voel me zó schuldig, zeker als hij het nog een keer zou doen. Dát is echt iets wat aan me knaagt, dus ik denk dat ik binnenkort toch ook echt die stap ga nemen, zeker na het lezen van al jullie berichtjes Ja En ik weet dat het niet makkelijk zal zijn, maar ik heb echt het gevoel dat het wel iets is wat ik ga doen, al weet ik niet wanneer. Dat gevoel had ik een paar weken terug echt nog niet.
@dorienkee; waarschijnlijk omdat dat niet helemaal duidelijk in m'n verhaal staat omdat ik het wil verdringen Bloos Maar hij is in me geweest, ik ben dus eigenlijk gewoon met hem naar bed geweest. Pff, dat was moeilijk om te zeggen Vork
@haike; het lucht echt heel erg op, ik wist niet dat het zo veel zou werken. Ik kon er eigenlijk niet om huilen, ik huil heel snel, en ik had hier tijdens/nadat het gebeurt was om gehuild, en verder niet. Nadat ik dit topic heb geplaatst en de reacties heb gelezen heb ik even terug heerlijk uit staan janken bij m'n paard Vork

Echt heel erg bedankt voor de lieve/steunende berichtjes Lovers