vraagje aan de rokers en parttime rokers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

vraagje aan de rokers en parttime rokers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 20:50

Hoi,

Een vriendin van mij die rookt, af en toe, ze is niet verslaafd, maar als ze uitgaat, of als ze zich k*t voelt steekt ze een (of meer) sigaret(ten) op. Ze zegt dat ze er rustiger van word (moet er wel bij zeggen dat ze wel vaker dingen zegt Knipoog en het dus vaak niet helemaal waar is), nu zegt een andere vriendin dat het niet kan. Die vriendin zegt dat als je niet verslaafd bent, dat je je ook niet rustiger kan gaan voelen van een sigaret.

Nu ben ik dus nieuwschierig wat jullie zeggen. Kan je als je neit verslaafd bent, maar af en toe rookt, rustiger worden van een sigaret?

*ik ben niet nieuwschierig, wil alleen alles weten*

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:57

Een vriendin van mij gaat ook altijd ff snel een paar hijsen nemen als ze zenuwachtig is...
Weet dus niet of het waar is...

heb er geen verstand van Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:10

Volgens mij helpt het alleen omdat je zelf het idee hebt dat het helpt. Soort placebo effect. Of omdat je was om handen hebt, net zoals met bijvoorbeeld zo'n stressballetje.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:12

Het is inderdaad wel waar wat ze zegt. In een cafe of met uitgaan ga je veel meer roken, voor een houding aan te nemen en om bezig te zijn. Al je gestresst bent ga je ook meer roken en ik werd er ook rustig van eerlijk gezegd.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 21:13

Ja maar het gaat erom of je er rustiger van kan worden als je NIET verslaafd bent..

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:26

Idd, je kan er rustiger van worden. Maar alleen als je dat zelf geloofd. Is dus een psychisch effect: het zgn placebo effect zoals Jerai Lover ook al zegt.

* To Belg, or not to Belg *

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:44

Niet alleen placebo, er speelt wel meer mee.
Heeft met neurotransmitters te maken, zal je de ingewikkelde details besparen. Nicotine doet wel het e.e.a. in je lijf hoor, niet alleen tussen je oren!

Nulla tenaci invia est via

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:51

Berdientje schreef:
Nu ben ik dus nieuwschierig wat jullie zeggen. Kan je als je neit verslaafd bent, maar af en toe rookt, rustiger worden van een sigaret?
dit is waar. er zijn artsen die patienten met hoge bloeddruk adviseren te gaan roken.

Amor Vincit Omnia

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:56

JA ook als je niet verslaafd bent kun je er rustiger van worden...

Maar er zijn ook andere manieren om rustig te worden, zoals Yoga of (duur woord) Meditatie. Een cigaret is nou echt het laatste waar ik naar zou grijpen...

Je suis Charlie.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:05

Ja idd ook als je niet verslaafd bent. Ik weet niet waarom maar het is echt zo. Het ga mij ook een ontspannend gevoel, en je hoort het vaker.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:33

Ik denk dat het tussen je oren zit, dat je rustiger wordt.
Als ik boos of gestresst ben, steek ik sneller een sigaret op. Maar of ik er dan ook echt rustig van wordt? Ik denk dat je even ergens mee bezig bent. Zodat je gedachten wat rustiger worden........
Snap je wat ik bedoel?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 00:29

Berdientje schreef:
Hoi,

Een vriendin van mij die rookt, af en toe, ze is niet verslaafd, maar als ze uitgaat, of als ze zich k*t voelt steekt ze een (of meer) sigaret(ten) op.


Ik als verstokte roker kan alvast vertellen dat je vriendin WEL verslaafd is! Haha!
Als ze niet verslaafd is, waarom steekt ze er dan een op als ze zich kl*te voelt?

Van het roken zelf wordt je niet rustiger, je problemen verdwijnen niet (worden alleen maar erger Knipoog ) het zit puur tussen je oren dat je van roken rustiger wordt.....

Dus Noor, roken is geen oplossing! Knipoog

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:48

Ik denk dat ze gelijk heeft. Als je al verslaafd bent neemt het kalmerende effect van een sigaret af. Dan zou je er denk ik eigenlijk mee op moeten roken net als bij alle andere kalmerende middelen. Als je nerveus bent helpt het wel weer dat je even "bezig" bent. Maar ben het wel met buitenzorg eens (ook al rook ik als een schoorsteen) roken is niet de oplossing. Dus NIET verslaafd: dan gewoon NIET doen.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 14:17

Ik denk dat het eraan ligt waar je de grens van verslaafd legt. Als je een wijntje neemt omdat je een slechte dag hebt gehad ben je dan een alcoholist? En dat geldt voor roken net zo. Ik ben ook een gelegenheidsroker en kan goed zonder. Denk dus niet dat ik verslaafd ben maar kan me er wel goed bij voelen.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:41

Waar.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Change3x, Facebook, GoogleAdsense, Googlebot, IASCrawler, Laura_1986, MallyBelly, Mar_M en 166 bezoekers