Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mystica schreef:Toen mijn opa nog leefde heb ik mij op zijn adres in laten schrijven zodat ik hier kon blijven wonen. Ik heb het toen zelfs nog gevraagd bij de woningbouwvereniging. Ze zeiden dat als ik geen overlast veroorzaakte, dat geen enkel probleem zou zijn. Nu is mijn opa dus overleden, en heb ik netjes het verzoek om overname van het huurcontract ingevuld. Krijg ik net bericht terug. Ik moet hier binnen 10 dagen weg zijn...
Mijn opa heeft hier 38 jaar gewoond, mijn moeder heeft hier als kind nog gewoont en ik ben hier ook altijd al geweest. Er staan hier 3 grote schuren en een garage achter het huis, er lopen hier kippen, ik heb hier 5 katten, het hele huis staat volgepakt, en dan zeggen ze je zomaar: je moet over 10 dagen de sleutels inleveren? Mijn moeder krijg ik niet te pakken. Ze neemt altijd haar telefoon op en nou net niet. Wat moet ik nou dan?
Mystica schreef:Ik sta niet op het contract vermeld, dat was niet nodig zeiden ze, mijn opa mocht zelf weten wie hij in huis nam. Letterlijk hun woorden.
Mystica schreef:Ik weet dat ik nu geen poot heb om op te staan, maar die dag dat ik daar geweest ben, de dag dat ik me dus bij de gemeente heb laten inschrijven, ben ik daar op kantoor geweest. Ik heb toen gezegd dat ik me heb laten inschrijven op dit adres, omdat ik voor mij opa zorgde die ongeneeselijk ziek. En dat ik daar kwam aanvragen of ik daar mocht blijven als hij dood ging. Wat ik daarvoor moest doen. Zij zeiden dat ik daar niks voor hoefde te doen en dat dat wel goed kwam als ik geen overlast veroorzaakt. Dat ik als het zo ver was gewoon dat formulier moest invullen en klaar. Nou niet dus. Als zij toen hadden gezegd dat ik dan moest worden bijgeschreven op het huurcontract, had ik dat gedaan. Geen enkel probleem, maar geen woord daarover.