Privepost versturen op kosten van de zaak?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Privepost versturen op kosten van de zaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 17:40

Dat komt denk ik het meeste voor bij mensen die werken op een kantoor Verward Ik weet niet of dit een kippenhok topic is of algemeen. Maar ik ben serieus Knipoog

Sturen jullie wel eens privepost op kosten van de zaak? Ik noem geen namen, maar het gebeurt vrij vaak in het bedrijf waar ik werk. Dit blijkt uit een steekproef die ze een maand lang hebben gehouden op de postkamer. De medewerkers waren hier wel van op de hoogte hoor, maar toch bleven ze sturen. Zoals babysokjes, tijdschriften, kaarten, T-shirts, etc. Wat je allemaal niet tegenkomt.
Frusty Frusty
Nu moet er bezuinigd (waar niet?) gaan worden op het verzenden van de post. Ze hebben mij gevraagd om met oplossingen te komen, zodat medewerkers ophouden met het versturen van privepost. Eigenlijk wordt er gewoon misbruik gemaakt van de postafdeling. (FF off the record, ik begrijp het heel goed hoor, en ik verstuur ook wel eens een kaartje prive naar een collegaatje of zo, maar nooit pakketten Knipoog ) Schijnheilig Schijnheilig

Welke maatregelen lijken jullie geschikt? Ik kan toch moeilijk adviseren om constant te blijven controleren als een politie-agent. Errug lastig, weet ik veel Verward Iets van een postboek of postsysteem voor uitgaande post ontwikkelen, elke envelop een nummertje. Kost alleen erg veel tijd, maar je weet wel wat er uitgaat, etc.
Klinkt dit bekend?

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:55

Mhhh...bij ons gebeurd het ook weleens, maar dat gaat dan meestal om kaartjes en formulieren. Misschien helpt het als alle post aan het eind vd dag bij 1 iemand gebracht wordt die de post van postzegels moet voorzien. Diegene zal er dan op toe moeten zien dat mensen geen privépost verzenden.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:56

Uitgaande poststukken inschrijven, werkt als een speer *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:29

Toen ik nog op kantoor werkte, deed ik het ook weleens. Maar dan ging het om een kaartje, of een envelop voor de verzekering, ofzo. Incidenteel, dus en vrij onschuldig.
Als hier op grote schaal misbruik van wordt gemaakt, moet daar idd iets aan gedaan worden. Dit kost het bedrijf veel geld op jaarbasis. Dé oplossing heb ik niet, maar ik denk dat je toch een soort controlesysteem zult moeten invoeren.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 08:27

Ik gooi het wel bij de uitgaande post maar met mijn eigen zegeltjes er op.
Als het voor een zieke collega is, vind ik het wel kunnen.
Ik zou gaan controleren. Heel lief de envelop teruggeven en zeggen "Je bent de postzegel vergeten hoor".
Vind het op 1 lijn staan met spullen mee naar huis nemen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:14

Ik stuur mijn werkbriefjes van het uzb op kosten van de zaak op..... en soms privé-brieven.... ja... ik heb ook wel eens sollicitatiebrieven op kosten van de zaak verstuurd.... en aangetekend,.....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:34

Urenbriefjes van het uitzendbureau vind ik niet helemaal privé, maar pakketten versturen vind ik echt diefstal.
Vind dus dat dit niet kan.

Ik zou als ik jou was iedereen verplichten om een formulier in te vullen. Dat bewaren jullie 'zogenaamd' bij de postkamer in een boek. Om te kijken of alle post wel aankomt en verstuurd wordt. Om alles te controleren.
Daar kunnen ze een korte omschrijving geven van de brief. Dus "offerte", "orderbevestiging", etc. etc.
Dan vallen dus brieven waar niets op staat door de mand.
Kan dus NOOIT belangrijk zijn. Terug naar de afdeling sturen met de mededeling dat er niets op staat. Of ze het erbij willen zetten en indien het privé is of ze er dan postzegels op willen doen!

Werkt perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:33

Er zal bij ons gerust eea via de post gaan, maar ik doe er zelf altijd braaf een postzegeltje op. Het werkt denk ik heel goed om de post in te schrijven. Als het echt te bont is dan moeten er echt maatregelen getroffen worden en zal de post persoonlijk zonder envelop aangeleverd moeten worden. Dat kost extra tijd omdat de enveloppen er nog om moeten.
Voorheen werkte ik op een klein bedrijf en daar mocht het wel mondjesmaat. Daar zat trouwens ook een directeur die dacht dat ik de verkeerd bezorgde post van zijn nieuwe priveadres wel even naar de brievenbus ging brengen, die stapel heeft er een week gelegen en toen heeft hij het zelf weggebracht. Ik zei dat ik dat best wilde doen, maar dat ik dan zeker een minuut of 20 van mijn plek af zou zijn in ZIJN tijd, dat werkte wel aardig.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:45

Onze secretaresse knipt altijd de ongestempelde zegels eraf,
die worden dan altijd door het personeel gebruikt.
Verder wordt hier niets door de frankeermachine gehaald, dat weet ik zeker!

Post inschrijven is denk ik id een goede oplossing,
en anders de overduidelijke prive post in een grote mand gooien.
Bordje met "gevonden voorwerpen" en klaar!
Wie niet horen wil...
Een briefje ok, maar halve kraampaketten vind ik echt asociaal hoor!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:47

Ik heb laatst iets naar VVtjuh gestuurd op het werk. Had daar betaald voor postzegels, waren ze er alleen vergeten op te plakken.
Toen werd het gewoon zonder postzegels naar hem toegezonden!
Ook een oplossing! Hij mocht strafport betalen Tong uitsteken

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:05

Jawel, heel af en toe. en als ik er dan gewoon voor wil betalen, dan hoeft dat niet Schijnheilig
Af en toe een briefje of een kaartje o.k., maar hele pakketten, nou nee.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:15

Ik vind dat niet netjes hoor....gewoon bijhouden in alles noteren wat er in en uit gaat. Komt ook nog op andere gebiden van pas (als ergens een poststuk niet is aangekomen ofzo).

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:27

Wij hebben dat probleem ook bij ons op het werk gehad. Notabene de chef personeelszaken was degene die het vaakst prive-post door de frankeermachine haalde.
Er is toen een memo uitgegaan dat iedereen moest betalen voor de post.
Wordt netjes door de receptie bijgehouden wie prive post heeft afgegeven en evt. nog moet betalen.
Wat deed onze chef personeelszaken toen? Ze deed haar prive-post in een bedrijfsenvelop en typte keurig het adres op de envelop. Zo leek het net alsof het bedrijfspost was. Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:36

Soms doe ik het ook wel, maar het komt sporadisch voor, waarom, teneerste ik vind het aso, ten tweede, het komt op de uitgaven van mijn vestiging, en daardoor gaan de kosten omhoog, en dat wil ik liever niet, want dan word mijn winst minder. Maar als mijn meiden een keer wat prive versturen, kan ik er niet wakker van liggen hoor!

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 09:54

Wat vinden jullie van korten op het salaris van werknemers bij zorgvuldigmisbruik van het versturen van prive post?

Of het afboeken van vakantiedagen(?) Volgens mij ONMOGELIJK!

En ontslag Verward