vrouwenvraagje: pil door slikken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 23:53

Silvia schreef:
Euh, even voor de goede orde: doorslikken moet je altijd wel, met een slok water natuurlijk.


Echt?!? Ik stopte hem altijd in mijn neus Haha!

Prikpil is trouwens niet voor mij... ik ben het grootste mietje dat er bestaat als ik een prik moet halen Scheve mond
Maar verder niemand info over dat staafje? Ik hoorde namelijk dat dat hetzelfde effect heeft als de prikpil, en dat doen ze onder verdoving (met verdovende zalf). Weet ook iemand hoe dat staafje heet? Ben de naam kwijt en zit er al de hele dag over na te denken, maar kom er maar niet op

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 00:03

Ik slik mijn pil altijd door. Ik heb Marvelon. Het is inderdaad per pil verschillend. Een 3 fasenpil kun je niet doorslikken. Ik heb zelf nog nooit een tussentijdse bloeding gehad. Volgens mijn huisarts kan het absoluut geen kwaad en ik vind ongesteld worden echt een zinloze bezigheid.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 09:29

Ik slik de pil ook altijd door. Die bloeding in de stopweek is inderdaad een nep bloeding. Daarom duurt het ook altijd een paar dagen na het stoppen van de pil, dat je echt ongesteld wordt. In die tijd gaat je lichaam 'ongesteldsel' aanmaken. Terwijl, als je gewoon doorslikt, je lichaam dat niet aanmaakt.

Ik heb nu een pil, die heeft 28 pillen in een strip, dus geen stopweek en ik moet gewoon altijd doorslikken. Ik vind het geen probleem

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:46

Mijn zus heeft een staafje laten implanteren dus die hoeft nu voor 3 jaar geen pil meer te slikken. Ik ben zelf sinds 1,5 maand gestopt met de pil. Nee, niet omdat ik zwanger wilde worden maar omdat het allemaal niet zo fantastisch blijkt te zijn. Het schijnt dat op het moment dat je met de pil begint je hormonen niet verder groeien. Feitelijk was ik dus op mijn 29e nog een pubertje. En vraag het maar aan mijn moeder wat die een last van had tijdens mijn menstruatie. De pil creeert ook PMS syndroom. En de 3e generatie pilgebruikers hebben een hele hoge kans op longemboly. Ik moet zeggen dat ik me een stuk beter voel zonder de pil en tja condooms zijn zo gekocht....

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 18:09

met de prikpil krijg je een prik in je kont en dat is ff pats dat was het naaldje en pleister erop klaar. De prikpil is een vloeibare stof en geen staafje oid, dus heb je de verdovende zalf niet nodig. Enne ik heb het ook niet zo op naalden, maar ja ga toch maar braaf elke 3 maanden heen. Als je de eerste keer de prikpil krijgt, krijg je 2 prikjes (don't ask me why).

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:43

ik slik nooit door.
als ik door slik krijg ik hele erge buikpijn.
maar in vakanties ga ik wel door.