sinterklaas vs kerstman

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

sint of kerstman

sinterklaas
35 (54%)
kerstman
29 (45%)

Totaal aantal stemmen: 64


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:09

Citaat:
Kawa, wat is de gedachte achter Sinterklaas precies? Daar ben ik wel nieuwschierig naar

De gedachte achter sinterklaas is dat hij geld wat hij georven had van zijn ouders aan armen mensen gaf.
waaronder 3 meisjes die door prostitutie aan geld moesten komen om hun bruidsschat te moeten betalen.
Hier heeft hij volgens zeggen gouden muntstukken naar binnen gegooid.
Vandaar dat er nu met pepernoten gegooid word.
Er werd gezegt dat deze in de schoenen van de meisjes belande en van daar uit is het schoen zetten voort gekomen.

Maar hoe dan ook word niet zijn verjaardag gevierd maar zijn dood Verward
En het was dus, zoals meestal de verhalen gaan, een gulle man die wat voor de medemens overhad.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:05

Ik Sinterklaas, vind de kerst ook heel leuk hoor, maar die kerstman hoeft er van mij toch echt niet bij te zijn!

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:17

Ik walg er altijd een beetje van dat de kerstballen al in sept in de winkel liggen en de kerstbomen al te koop zijn voor sinetrklaas weg is.

Ik heb daarom op de sint gestemd, ik vind kerst ook heel gezillig maar om nou al 3 maanden van te voren tegen kerstballen an te kijken bij de Hema , nee dank je.

Ik zie liever een etalage met zwarte pietjes en sinterklaas.
Ik kijk ook best vaak programma's waar sinterklaas is en probeer altijd een graantje mee te pikken van de aankomst.
Ik vind het gewoon leuk om te zien hoe die kinderen reageren en herrinnerd je aan die tijd dat je zelf nog geloofde Haha! .

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:24

KERST! want dan krijg k wel kadoos en met sint niet... oh jah met kerst vindt k het ook veel gezelliger bij de kerst boom enzo.. en het betekend kerstvakantie en kerstvakantie betekend logeren bij me nichie
!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:32

Sinterklaas. Was het vroeger en is het nu nog steeds (maar mede omdat ik een geestelijk gehandicapte broer heb die het nog steeds heel erg spannend vindt, en intussen zijn er ook weer kleine kinderen in de familie) . Als ik eraan denk dat ik met de Kerst behalve de versiering en de boom en de boodschappen (supermarkt zo druk dat je twee uur moet uittrekken voor de boodschappen) ook nog aan kadootjes moet beginnen wordt ik gillend gek...

En Sterre, ik ben in Duitsland geboren en getogen. Ik heb daar mijn hele jeugd doorgebracht, en we hebben altijd Sinterklaas gevierd. Met dat verschil dat we met een groep van Nederlanders daar zaten, en die traditie door allemaal in ere werd gehouden. Ik denk dat de situatie anders was geweest als je geen Sint en Pieten op Zondag voor Sinterklaasavond persoonlijk op visite had gekregen.
Ik heb me in ieder geval nooit afgevraagd waarom de Sint bij ons wel kwam en niet bij de buren.