Motor(tje) gekregen :))

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Motor(tje) gekregen :))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 20:54

Een vriend van mij had vorig jaar een oude motor gekregen van een familielid. Hij zei toen al dat ik hem best af en toe mocht lenen, maar het kwam er alsmaar niet van. Intussen had hij zelf een BMW 1100 Boxer (voor de kenners) gekocht, en dat andere ding stond een beetje te niksen in de garage.

Vrijdagavond was ik bij hen en toen zij Jackie dat ik het motortje van de week maar een keer moest komen halen. En, zei hij, zet hem dan maar meteen op je naam...

Ik dacht al dat ik hem verkeerd verstaan had, maar hij bedoelde echt dat ik hem mocht hebben! Zomaar! Ik ben nu dus echt helemaal blij Party!! , want wie krijgt er nu zomaar een motor cadeau? *LOL*

Het is een kleintje (gelukkig, anders kan ik niet met mijn voeten bij de grond Haha! ), een Suzuki GN250, ooit geïmporteerd uit Amerika, uit 1983 geloof ik. Kleur zwart. Hij ziet er nog perfekt uit, zelfs het chroomwerk. Dat wordt dus flink poetsen om hem zo te houden! Hij staat buiten bij mij dus ik moet er wel zo'n tentje voor kopen om hem onder te zetten.

Ook moet ik er nog een rechterspiegel opzetten, die is nl. gejat, de snelheidsmeter/kmteller doet het niet, en het richtingaanwijzerknopje moet je handmatig terugschuiven, dus die moet ook vernieuwd worden.

De eerste motorpech heb ik net ook al gehad. Ik wilde wegrijden bij mijn vriendin, die zelf ook net wegreed met haar auto, en toen wilde hij ineens niet meer starten. Verward Ik dacht wel te horen dat het aan de startmotor lag en ik weet dat je met behulp van een hamer dat ding kunt aanslaan, maar ja, waar zit de startmotor bij een motorfiets. Schijnheilig En waar haalde ik zo gauw een hamer vandaan, trouwens...

Uiteraard was niemand van mijn vrienden te bereiken Frusty , dus dan maar de Wegenwacht gebeld. Moest een uur wachten, terwijl ik inmiddels vreselijk moest plassen en nergens naar binnen kon. Lips are sealed Gelukkig duurde het uur maar drie minuten en kwam mijn vriendin net weer thuis, dus mijn persoonlijke nood was snel verholpen met behulp van het toilet. Nu de motor nog...

Met een hamer viel het karwei niet te klaren, dus dat werd aanduwen in de versnelling en zorgen dat je niet met motor en al in de tuin van de overburen terechtkwam. Kennelijk keek ik er een beetje moeilijk bij, dus meneer de Wegenwacht was zo vriendelijk om het van mij aan te nemen en jawel, toen kon ik weer veilig de thuisreis aanvaarden.

(En toen ik hem bij ons in de voortuin wilde parkeren trapte ik natuurlijk nog even fijn met mijn stalschoenen met veel profiel in een verse zachte hondendrol die midden op ons grasveldje lag )


Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re: Motor(tje) gekregen :))

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:03

Gwen schreef:
(En toen ik hem bij ons in de voortuin wilde parkeren trapte ik natuurlijk nog even fijn met mijn stalschoenen met veel profiel in een verse zachte hondendrol die midden op ons grasveldje lag )


hahaha en toen was je dag helemaal weer goed Haha!

Wel cool z'n kleine suzuki. Mijn papie heeft een yahma (weet niet hoe je het schrijft) en ik mag soms achterop op de snelweg! vet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:04

Gefeliciteerd denk ik maar? Haha!
Veel plezier met je motor!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:10

Leuk ding hoor zo'n "motortje". Ik heb er les op gehad een aantal jaren geleden. Veel plezier ermee. Als je hem buiten moet stallen pas je dan wel op voor de accu met de komende vorst straks? Onderdelen voor motorfietsen zijn behoorlijk prijzig namelijk.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 01:04

Laika schreef:
Als je hem buiten moet stallen pas je dan wel op voor de accu met de komende vorst straks? Onderdelen voor motorfietsen zijn behoorlijk prijzig namelijk.


Ja, daarom wil ik hem ook goed inpakken (er zit gelukkig wel een gloednieuwe accu op). Als mijn buurman weer terug is van vakantie gaan we naar de motorsloop en daar gaan we allerlei dingen halen om de motor mee op te knappen. We (lees: de buurman onder mijn supervisie Schijnheilig ) hebben net namelijk het halve ding uit elkaar gehaald en er is niets mis met de startmotor, maar met een of ander tandwiel. Alles wat ze niet bij de sloop hebben kan ik dan altijd nog nieuw kopen, maar eerst maar eens kijken hoeveel ik me kan besparen. Wel handig dat ik zoveel vrienden "in het circuit" heb.

We gaan hem gewoon helemaal uit elkaar halen en reviseren, dan wordt ie weer als nieuw! Lachen

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 01:17

Dat is zeker een heel leuk kado, iets wat je nooit zou verwachten!
Maar Gwen... nu wil ik eigenlijk wel een foto zien van jouw op de motor! Haha!
Ga je hem voor plezier ritjes gebruiken of alle dagen?

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 09:22

Zodra ik weer ergens een fotorolletje voor nodig heb laat ik een plaatje van mij op de motor schieten, goed? Of beter nog, van de motor zonder mij!

Ik ga hem voornamelijk voor plezierritjes gebruiken, ik ben wat dat betreft niet zo'n die-hard type motorrijder. Daarbij zit mijn haar als het kapsel van Bassie (van Bassie en Adriaan) Cool als ik mijn helm afzet en dat is ook niet alles als je netjes op je werk moet verschijnen.

Maar als ie weer gemaakt is en het regent niet te veel dan zal ik hem zeker meer gebruiken!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 09:38

He, da's toevallig! Heeft die motor een rode accu? Dan zou het weleens de mijne kunnen zijn die ik een tijd geleden heb verkocht aan iemand in Eindhoven.... Dat zou wel grappig zijn...
Ben benieuwd. Ik heb er zelf een tijdje "illegaal" gebruik van gemaakt, maar heb geen rijbewijs, dus heb ik hem weer verkocht. Ik had hem zelf ook gekregen.
Iig heel veel plezier ermee!

Hier een foto van de mijne. Niet helemaal scherp, maar 't geeft een indruk.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 18-11-02 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

* To Belg, or not to Belg *

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 09:46

Ik zal straks eens even kijken wat voor accu er in zit. Maar hij was van een neef van Jackie en ik dacht dat die er al weer een tijdje mee rond reed.

Wanneer heb jij die van jou verkocht?

Gelukkig hoef ik niet illegaal rond te rijden (zou ik ook nooit doen trouwens, vind ik toch wel erg veel risico), want ik heb al weer zo'n negen jaartjes mijn rijbewijs. Had alleen geen geld om een motor aan te schaffen, want ik heb ook al een auto die ik dus niet ga verkopen!

*edit* Nee, het is hem niet, maar het is wel dat type. De mijne is helemaal zwart zonder stripings, hij heeft geen scherm en er zit bij mij een soort bagagedragertje op.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, Amazonbot, cinniz123, ComscoreBot, GrapeshotBot, HELder, L_iek, Larissajulia, m9ara, MiVita, Sewri, Tucktuck en 152 bezoekers