Na het klussen/budgetbestendig inrichten:ons huisje voor en

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Na het klussen/budgetbestendig inrichten:ons huisje voor en

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:28

Toen ik dit: viewtopic.php?f=2&t=745310&st=0&sk=t&sd=a&hilit=huisje topic plaatste had ik beloofd om ook de nafoto's op bokt te gooien. Intussen wonen we er alweer enige maanden, maar beter laat dan nooit he? Bloos

We hadden geen groot budget dus hebben met wat creativiteit voor relatief weinig geld een heel mooi en knus huisje gemaakt (vinden wij dan he Tong uitsteken )

Even het geheugen opfrissen, zo was het:

Afbeelding

en na veel tlc is het zo geworden: Haha! (foto is beetje donker door tegenlicht van buiten)
Afbeelding

vanaf de kant van de tuindeuren gezien:
http://img208.imageshack.us/img208/958/ ... 075xe9.jpg

De enige drie nieuwe meubelstukken in ons huis zijn de bank (die was errug duur, maar was liefde op het eerste gezicht; we wilden graag een grote, diepe bank waar je lekker met je benen op kunt loungen. Het is dat ik er af en toe af moet om naar het toilet te gaan, maar verder woon ik erop Clown ), het tvtafeltje (15 euro bij de Ikea Nagelbijten / Gniffelen) en de boekenkast waar ik al jaren hopeloos verliefd op was (was ook wel duur, maar mijn boeken zijn heilig Vork )
http://img208.imageshack.us/img208/7416 ... 074jn3.jpg
links naast de boekenkast komt nog een geschilderd vlak waar ik al mijn foto's in barokke fotolijstjes ga ophangen.

De nis met tvkastje. Ik wil nog iets met die nis gaan doen (ik denk aan een soort van bloem/sierslinger geschilderd/plakt op de witte achterwand. Vriendlief wil een flatscreen Clown ) maar vooralsnog weet ik nog niet precies wat. Wie het weet mag het zeggen Haha! De kaarsenstandaards links in het hoekje (de grote) heb ik voor een prikkie op de kop getikt in den bosch. Zelf nog iets verder opgeschuurd voor het oude effect.
http://img402.imageshack.us/img402/4937 ... 073gz1.jpg

De gelhaard. Hij is groter dan een gewone gelhaard en handgemaakt. Voor weinig op de kop getikt op marktplaats en gekregen van mijn lieve mammie Tong uitsteken Het grappige is dat het sierrandje dat erin zit ook terugkomt in de boekenkast. Het beeld is gemaakt door mijn moeder (ik vind het zo mooi!) en het schilderij door mijzelf.
http://imgcash1.imageshack.us/Himg208/s ... &ysize=480

Deze tafel was een grenenkleurig oud en vergaan ding dat bij mijn moeder op zolder stond te zijn. Het is zo'n uitschuifbaar geval, erg handig in het geval van eters. We hebben hem geschuurd en geverfd en voila, een nieuwe tafel voor nog geen 15 euro.
http://imgcash6.imageshack.us/Himg402/s ... &ysize=480

De stoelen (het zijn er 4, maar twee zijn nog in productie Clown ) hebben we bij de kringloop weggehaald. Mooie nieuwe stof gehaald, stoel opnieuw geverfd en opnieuw bekleed en zo hebben we vier nieuwe en unieke stoelen voor in totaal nog geen 40 euro per stoel.
http://img152.imageshack.us/img152/4449 ... 081oh2.jpg

Ons salontafeltje is meeverhuisd vanaf mijn studentenkamer (vanaf mijn tienerkamer Haha!). Toen was hij lichteiken, nu is hij mooi donker, bijpassend bij de rest.
http://img138.imageshack.us/img138/1421 ... 080nt0.jpg

De accesoires komen bijna allemaal weg bij de Xenos (ik Lovers de Xenos Haha! ) Zo hebben we dus met een heel beperkt budget toch iets moois kunnen maken Lachen
http://imgcash2.imageshack.us/Himg208/s ... &ysize=480

Als ik de voor- en nafoto's vergelijk is het wel echt een totaal ander huis geworden. Ik ben zelf erg blij met het resultaat, voel me helemaal thuis in mijn barok meets moderne knusse huisje Lachen Wat vinden jullie ervan?

MarloesV89

Re: Na het klussen/budgetbestendig inrichten:ons huisje voor en

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:43

Ik vind het echt een hele mooie sfeervolle kamer geworden! Je mag er met recht trots op zijn. Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:54

Zo, dat hebben jullie goed gedaan! Ziet er erg knus uit. Ik hou dit even in mijn achterhoofd, mijn vriend en ik gaan binnenkort ook samenwonen en ik hoop niet al te veel geld hoeven uit te geven Knipoog
Dat van die flatscreen herken ik Rolleyes

Maar nee, je hebt erg mooie spulletjes. Past ook goed bij elkaar! Hartstikke leuk! Je voelt je er zeker heel erg thuis nu?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:56

WOW mooi joh! Ik vond het er al super uitzien op de voor foto's, maar helemaal af ziet 't er echt fantastisch uit! Petje af.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:00

Wat leuk en creatief gedaan zeg! En een eigen huisje, dat moet toch een heerlijk gevoel geven!
Ik vind het heel stijlvol ingericht en als je met die nis nog wat leuks doet, dan is het helemaal af Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:07

nou tis een huurhuisje, dus vandaar dat we bv ook niks aan het plafond gedaan hebben. Er moet ook nog wel vanalles, vooral de slaapkamer, en idd die nis, wat foto's ophangen, ik heb nog een 2e kroonluchter die opgehangen moet worden dus wat dat betreft zijn we nog niet klaar. Maar het voelt zooo heerlijk om hier thuis te komen, het is zo knus en gezellig Lachen Samenwonen gaat ook goed, terwijl ik toch wel wat rondvliegend servies verwacht had, maar eigenlijk is het gewoon hartstikke leuk samen Haha!

Oja, en voor de mensen die zich afvragen wat dat hekwerk in beeld is, dat is het speelterrein van mijn onderhuurders: ik heb sinds 2 maandjes 2 babycavia's. Betalen geen huur maar zijn verder wel aangename huisgenoten Clown

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:44

Zo dat huisje hebben jullie eens flink onderhanden genomen! Maar het is echt heel mooi geworden Haha! Jullie mogen zeker trots zijn op het eind resultaat. Is nu trouwens alleen de woonkamer af, of ook de rest van het huis?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 21:23

in principe is het hele huis af op de slaapkamer na. Maar de keuken zit aan de woonkamer vast (zie het voor-topic) en is dus niet echt veranderd, en de badkamer is ook niet echt anders Haha! Zal nog wel een foto maken van de computerkamer, maar dies een beetje een rommeltje nu Bloos

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:32

Ik vind het echt su-per-gaaf geworden!

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:05

toffe inrichting!

enneuh I love the bank Clown
zoiets wil ik ook, mag ik vragen waar hij vandaan komt? Bloos

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 11:40

Hij komt van Heylen in Peer (belgië) Lachen

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:15

da's nog lekker dichtbij ook!
moeten we zeker eens een kijkje gaan nemen Haha!
bedankt!!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:32

ziet er supe uit!
en die bank die lijkt me idd heerlijk................

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:03

Ik moet toch ff reageren, wat een supervette kamer heb je ervan gemaakt! Niet te geloven, echt een inspiratiebron vind ik!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:09

Wat een mooie stijlvolle kamer is het geworden!
En wat een tof schilderij van dat paard daar!
springt er echt uit!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:14

Ziet er supergezellig uit Bianc!
Niet zo gek dat je het heerlijk vind om thuis te komen en zo hoort het ook natuurlijk Knipoog
De bank ziet er super uitnodigend uit,jammer dat je zover weg woont,anders was ik een dagje komen bankhangen bij je Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:26

Haha! ja gezellig paola...neem ik gezelli de hondjes mee,die hangen ook graag op de bank..hahahah

nee hoor bianca ziet er zeer netjes en gezelli uit!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:15

Erg mooi geworden Ja !

Mag ik vragen welke soort en kleur verf je op de muren hebt zitten?

Edit: ik bedoel op de 2e foto, volgens mij zijn het ook 2 verschillende kleuren, of niet?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:59

alletwee de kleuren bruin en de cremekleurige verf zijn Praxis mix, precieze kleurcodes weet ik niet. Gewone latex Lachen

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 01:18

Wat een prachtig huisje heb je zeg! Die grote ramen echt geweldig Haha! .
En die bank ziet er ook lekker uit Knipoog zo eentje probeer ik mijn moeder al een hele tijd aan te praten!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 10:05

kimmie261 schreef:
Haha! ja gezellig paola...neem ik gezelli de hondjes mee,die hangen ook graag op de bank..hahahah

nee hoor bianca ziet er zeer netjes en gezelli uit!

Nou paola en fem, jullie zijn van harte welkom, en de hondjes ook als ze slofjes aandoen Tong uitsteken Dit is wel een ideale bank voor met een formaat Joessie op te kruipen *LOL*

Allemaal bedankt voor de leuke reacties, we zijn er zelf ook heel erg blij mee. De ramen zijn idd echt enorm, heel mooi, alleen minder qua ramenwassen Nagelbijten / Gniffelen Maar maakt wel dat het lekker licht is hierbinnen. Het schilderij heb ik zelf gemaakt, is 70 bij 70 en gebaseerd op een foto van mijn eigenste poownie Haha! Maar ik ben er alweer langzaam op uitgekeken, ga binnenkort maar weer eens een nieuwe maken denk ik (alleen vriendlief vind deze erg mooi, dus die wil niet dat ik wat anders ophang Nagelbijten / Gniffelen ).

En ja, die bank.. die bank is gewoon het einde *LOL* Dekentje, wijntje, laptopje op schoot en bokken maar Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:07

ziet er erg mooi uit zeg, leuke kleur op de muren ook, sfeervol

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 10:41

Erg smaakvol OK dan! !

Zo´n bank willen wij ook, maar we hebben er nog geen gevonden die door het trapgat naar boven kan Rolleyes .
Omdat ik mijn mooie (gigantisch grote) eiken tafel in de woonkamer heb gezet, willen we de WK in de kamer boven de garage maken. Na ja, we zullen wel een oplossing vinden Knipoog .

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 20:51

het is een compartimentenbank, dus tenzij je echt een rottig trapgat hebt moet dat wel lukken Haha! En anders door het raam ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:58

Wat een mooi eind resultaat, zo zie je maar weer dat je er met een beperkt budget en een hoop creativiteit wel kunt komen