Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 22:08

Zijn er mensen met een paard en zeer laag inkomen (< 700)
Hoe spelen mensen dat in vredesnaam klaar en is het wel de bedoeling dat mensen dit klaarspelen? Gaat paarden houden en een zeer laag inkomen wel samen? Ik heb het niet over pubers met bijbaantjes, no offence Tong uitsteken

(Ik wist niet waar ik dit zo 123 plaatsen moest Bloos )

lesilla

Re: Is er zoiets als "minderbedeelde mensen met een paard"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:22

Snap je eigelijk wel, ik heb vroeger heel arme tijden meegemaakt, en ik kan me niet indenken dat er ooit een paard kon zijn toen. Laat staan lessen, en dan als het lukt wat doe je dan als je een operatie moet laten uitvoeren...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:24

op afbetaling??????niet verstandig,maar gebeurt wel denk ik. tegnwoordig kun je LENEN,LENEN,LENEN of erven Clown

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:28

Ik ken iemand die had een paard met een lening gekocht, meer als 6000 geleent want tja zadel en hoofdstel moest ook nog gekocht worden en zo. nu kwam ze er na een aantal maanden achter dat het toch erg duur is, en paard is nu weer verkocht.

Gelukkig hoeven wij neit zo paarden te houden

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:29

Nou ik verdien wel meer dan dat bedrag, maar kan nog steeds geen eigen pony kopen.
Maar goed, dit komt ook omdat ik een auto heb en een huis, dus ja, dan hou je weinig over tegenwoordig.

Op afbetaling zou ik nooit doen en ook niet lenen. Achteraf ben je altijd veel meer kwijt.
Nee, als het zo moet dan hoef ik echt geen paard.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:30

Ik ken iig niemand, kan me ook niet voorstellen dat je met zo'n inkomen een huishouden kan runnen. Laat staan met een paard er bij

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:32

Ik snap niet dat mensen voor een paard een lening gaan afsluiten!
Als je het niet kunt betalen,
zou je toch een andere oplossing moeten zoeken zoals een verzorgpony o.i.d.

Toen ik nog met de opleiding bezig was, heb ik het echt niet in m'n hoofd gehaald om een lening af te sluiten. Dan maar ff een paar jaartjes wachten.
Ik had toen wel een mooie oplossing: met 2 man een pony, wat overigens erg goed ging.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:35

Mijn paard heeft me dit jaar alleen al aan veeartskosten handen vol geld gekost(durf het niet op te tellen Bloos)Wij hebben een modaal inkomen, en ik heb de paarden(pony en paard) bij huis.Ik kan me niet voorstellen dat je met een minimum inkomen fatsoenlijk een paard kunt onderhouden. Het is nou eenmaal een dure hobby Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:37

bromfiets schreef:
Ik ken iig niemand, kan me ook niet voorstellen dat je met zo'n inkomen een huishouden kan runnen. Laat staan met een paard er bij

Het is mogelijk maar heel zwaar, maar zoals je zegt niet te doen om daar een paard bij te nemen. Maar ik denk dat de vraag van ts is, soms hoor je op bokt dat mensen arm zijn en één of twee paarden hebben

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:38

Ik ken een aantal mensen die in de bijstand zitten (ongeveer 770 euro per maand), die een paard hebben, ik gun het ze van harte maar hier wordt op vanalles bezuinigd zodat de paarden er uiteindelijk voor mijn gevoel toch de dupe van zijn. Daarnaast vind ik dit niet helemaal kunnen aangezien deze mensen leven van het geld van de staat, maar dat is mijn ,mening en sorry als ik hiermee mensen pijn doe.

Ik vraag me ook af hoe deze mensen dit klaarspelen want met meer dan een modaal inkomen hakt het er bij mij nog steeds aardig in als de veearts komt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:38

Een lening is ook totaal niet handig, want stel dat je een keer een dure rekening hebt van de veearts of iets, dan moet je toch zelf wel geld achter de hand hebben. Of je moet dan je lening weer opschorren.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:40

sonjim schreef:
Ik ken een aantal mensen die in de bijstand zitten (ongeveer 770 euro per maand), die een paard hebben, ik gun het ze van harte maar hier wordt op vanalles bezuinigd zodat de paarden er uiteindelijk voor mijn gevoel toch de dupe van zijn. Daarnaast vind ik dit niet helemaal kunnen aangezien deze mensen leven van het geld van de staat, maar dat is mijn ,mening en sorry als ik hiermee mensen pijn doe.

Ik vraag me ook af hoe deze mensen dit klaarspelen want met meer dan een modaal inkomen hakt het er bij mij nog steeds aardig in als de veearts komt.

nou dat bedoel ik..... kassa, auw Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:43

ik zit nog op school daardoor werk ik 1 dag in de week ik verdien per maand ong. 250,- daarvan onderhoud ik 2 paarden. ik ben 50,- kwijt aan stallingexc alles. mijn paarden komen absoluut niks te kort. staan dik in het stro onbeperkt goed hooi. goede brok medicezorg als ze het nodig hebben. ik lever er wel heel veel voor in. ik ga dus nooit eens stappen of wat dan ook vind het heerlijk zo.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:44

maar mensen die een uitkering hebben en daarmee een paard onderhouden, ik vindt dat die mensen een applausje verdienen.
want volgens mij hebben ze ontzettend veel over voor hun paard, waardoor ze zelf soms tekort komen en bijv op droog brood leven.
Dat vindt ik ook liefde voor paarden, en ik vindt het ook ontzettend knap dat deze mensen dit kunnen, en alles over hebben voor hun paard

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:45

Ik weet wel dat mn ouders een gat in de lucht springen dat ik nu zelf geld verdien en alles voor mn paard betaal. Ik woon nu samen, maar toen ik nog thuis woonde werd alles betaald van het inkomen van mn vader die in ploegendienst zit. Mn moeder werkt niet en daarnaast hadden we ook nog een pony en later een paard.
En toch konden we prima rondkomen, maar mn ouders zijn wel blij dat ik het nu zelf betaal geloof ik.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:47

We moeten ze inderdaad niet over één kam scheren maar ik weet dat er ook een hoop mensen zijn, die graag willen zeggen: ik heb een paard!
Terwijl ze geen cent te makken hebben onderhand.
En dat gaat meestal ten koste van de dieren en da's niet eerlijk!

Ik betaald 180 euro per maand aan stalling.
En iedereen weet hoeveel er dan nog bij komt.
ff dit en ff dat....
Het is inderdaad een dure hobby.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:48

Snap je gedachtengang helemaal.De minderbedeelde mensen onder ons kunnen gelukkig ook nog op zoek naar een verzorgpony.Ik heb ook zeer magere tijden gekend.Maar nu we het eigen bedrijf hebben kunnen we weer ademen.Ik ben aan het sparen voor onze bruiloft...en daarna???Daarna ga ik sparen voor een paard

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:48

Ik heb zelf een pony, ben student en bekostig alles zelf. Zit wel onder dat bedrag van € 700,- per maand. Knipoog
Maar ik heb alles over voor mijn pony, zorg wel dat ze niks tekort komt. Lachen

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:49

Ik ken iemand, ik weet niet precies hoe hoog haar inkomen is, maar ergens tussen de 700 en 900 denk ik.
Ze heeft 8 of 9 paarden denk ik, of 10, ik weet het niet precies Tong uitsteken en een hond, en 7 katten.

Ze houd inderdaad niet heel veel over om te eten, laat staan kleding te kopen, maar ze vind het heerlijk en fokt, koopt en verkoopt af en toe.

Ik zou het niet kunnen Tong uitsteken Maar ik leef op het moment van 450 in de maand (student Tong uitsteken)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:50

ik heb een uitkering van nog geen 600 p/mnd.

toch lukt het mij wel een eigen paard te hebben. wel heb ik vantevoren een flinke buffer gespaart in geval van nood (onverwachts da enzo) en die heb ik ook nodig gehad. dankbaar gebruik van gemaakt. maar natuurlijk heb ik niet het duurste paard, sta ik `gewoon` bij een boer en niet op een manege(gelukkig!), krijgt mijn paard niet elke week een nieuwe uitrusting, heb ik niet de duurste kleding, en heb ik geen auto;)

dat het ten koste gaat van het paard vind ik bullshit. sorry...

het ligt er ook maar aan waar je het aan uit wilt geven...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:55

hoe betaal je dan je huis, en je eten, je verwarming

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:56

ikenindie, volgens mij woon jij wel nog thuis of niet?

De mensen waar ik het over heb hebben daarnaast nog een huis (dus huur gas water licht en dergelijke) dan is het geen kwestie meer van niet uitgaan, maar in de kou zitten voor je paard en dus echt de da niet kunnen betalen, waardoor een paard met maneneczeem behandelt wordt met afgewerkte olie al het andere is te duur. Dit heb ik echt gezien en meegemaakt en vervolgens heb ik het paard op mijn kosten meebehandelt met mijn haf die ook eczeem heeft. Dan vind ik eerlijk gezegd dat mensen dit hun paard niet aan moeten doen.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:59

Het lijkt me heel erg lastig iig. Als je op jezelf woont, verzekeringen, eten enz enz. Dat is echt niet te doen. Of je moet een hele rijke partner hebben Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:00

sonjim schreef:
ikenindie, volgens mij woon jij wel nog thuis of niet?

De mensen waar ik het over heb hebben daarnaast nog een huis (dus huur gas water licht en dergelijke) dan is het geen kwestie meer van niet uitgaan, maar in de kou zitten voor je paard en dus echt de da niet kunnen betalen, waardoor een paard met maneneczeem behandelt wordt met afgewerkte olie al het andere is te duur. Dit heb ik echt gezien en meegemaakt en vervolgens heb ik het paard op mijn kosten meebehandelt met mijn haf die ook eczeem heeft. Dan vind ik eerlijk gezegd dat mensen dit hun paard niet aan moeten doen.

nope, ik woon op mezelf, maar krijg huursubsidie, en woon samen met een vriendin. soort studentenhuis, maar dan maar met 2 studenten, en mijn `eigen` huis (huurhuis). ik betaal wel degelijk ook gas/water/licht, maar deel dat dus met een huisgenoot.ik studeer trouwens ook nog er naast.

maneneczeem heeft mijn paard ook, maar zelfs met al het geld van de wereld zal ik haar er niet van af krijgen. ik heb al veel geprobeerd, maar er is gewoon geen enkel middel dat echt bewezen ius wat helpt... heeft niet veel met geld te maken...

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:02

Een paard houden is echt een luxe denk ik, daarom ben ik ook heel blij dat ik die mogelijk heb. Maar het is wel zom, waar een wil is, is een weg. En als je in staat ben fulltime te werken, kan je ook prima een paard houden. Ik heb nu een tijdelijke baan met een niet super salaris, en het is nog prima te doen. Maar een lening afsluiten voor een paard is erg onverstandig als er iets gebeurd oid Knipoog