Wat heb jij voor cadeau gegeven toen je voor 't eerst oom/tante werd?
toevallig ben ik 2 weken terug peettante geworden. Wij hebben best veel dingetjes gegeven zoals kleertjes,speelgoed,schoentjes enz. Wij zijn allebij peetoom en peettante van een tweeling dus het kost ons al iedere keer 2x zoveel haha maar dat is het wel waard hoor.
Ik wordt binnen en nu en 3 weken weer tante als het goed is.Het 2e kindje voor mijn broer en schoonzus.Hopelijk mogen ze deze wel bij zich houden, want vorig jaar is hun eerste kindje dood geboren( een zoontje genaamt Jasper) .Maar heb ze 3 slabbertjes gegeven met leuke teksten en een heel schattig nijtje pakje.Dat pakje krijgen ze zorda mijn neefje/nichtje geboren is
ik wordt binnen nu en een week tante Tsja ik ga straks kijken voor een activity center ... baby kan er eerst nog wel niet zo veel mee maar moeders wilde die graag hebben voor de kleine... en verder zal ik nog even rond kijken in de stad. Is wel moeilijk omdat ik nog niet weet wat het gaat worden... eigenlijk weet niemand het nog maar heb er wel zin in
Ik heb een hobbelpaard aan mijn neefje gegeven, voorlopig heeft hij er nog niets aan, maar 't staat ook erg leuk in zijn kamertje. [edit] tis eigenlijk een ezeltje, best wel groot, maar vond 'm zo leuk.
Ik geef standaard aan mijn nieuwe tantezeggertjes, een zilveren lijstje met geboorte details, datum gewicht, lengte met een mooie foto, die er dan natuurlijk ook iets later in komt
Ben zelf mama (drie keer) en vond alles leuk om te krijgen! Vooral een kraammand met voor elke dag gedurende 10 dagen een cadeautje erin. Behalve kleertjes van sommige mensen omdat die een totaal andere (lees: slechte smaak hadden...
Toen ik bevallen ben, heb ik van mijn ene zus een kraammand gekregen, ik mocht tien dagen lang elke dag een kadootje uit pakken, van mijn andere zus kleertjes en van mijn schoonzusje een besteksetje.
Wat ook erg leuk is voor de baby zelf, is zo'n tutlap.
Ik ben nog geen tante maar heb wel Mijn tante kleertjes gegeven voor de kids (2-ling) En in de zwangerschap allemaal leuke dingetjes gekocht (als ik wat leuks tegen kwam) En na die tijd zijn de kids ook erg verwend.Van hun heb ik met mijn bijde kids een loop autotje gekregen kleren en van mijn ouders een gouden armbandje voor de kids (dragen ze nu nog steeds) 2 en 3 jaar later en een luiertaart vol met disney spullen heb ik 2 keer van mijn zusjes gekregen hadden wat geld bij elkaar gelegt en zijn toen zelf aan de slag gegaan hier zat in 1 pak luiers (natuurlijk) slabertje,slofjes,sokken,knuffeldoekje,speen,fles,knuffeltje,Truitje,broekje,Pyamatje,rammelaar en Een mand vol Zwitsal producten alles wat er in de winkel was (ze wisten niet was de baby nodig had) .Dit vondt ik zelf erg leuk omdat er allemaal bruikbare dingen in zaten en omdat ze er zelf voor hadden gespaard ze waren toen 9 en 14 (9maanden gespaard) en aan einde hulp van vader in geroepen haha
Ze hebben de luiers opgerold een lint er om heen en dat zo bij 6 pakken luiers gedaan en dan een toren van gemaakt eerst 1 grote rond daarna iets kleinere als 2de en dan nog iets kleiner als 3de verdieping.Daarom nog weer een lind zodat alles aan elkaar gebonden was.Toen hebben ze hem bekleed met de dingen wat ze allemaal hadden gekocht.En toen doorzichte folie er om heen gedaan (transerant kadopapier) en daar weer een strik om heen gedaan.
Je kan natuurlijk ook zelf een mand (xenos) samen stellen met luiers Vochtige doekjes badmelk speentje flesje knuffelte ect en wat fijns voor de moeder
Wij hebben toen een vriendin uit onze vriendengroep was bevallen met de vriendengroep een mand gekocht bij de Xenos en deze helemaal gevuld met allerlei kleertjes, speentjes, een prinsessenkussentje, een eerste spaarpotje van fluweel, een beertje en niet te vergeten een cadeautje voor de papa en mama zelf!
ik geef soms een mand met allemaal verwenspulletjes voor de moeder, omdat er dikwijls al zoveel babydingetjes gegeven worden en de moeder vergeten wordt.
Ik heb mijn zus gevraagd wat ze graag wilde hebben. Dat was een activity center en een fotoboek voor het eerste jaar, waar ook alle details ingeschreven kunnen worden.
ik geef meestal als kado een zilveren spaarpot met daarin de naam van de kleine gegraveerd..heel persoonlijk en toch iets wat de kleine ook in de toekomst kan gebruiken.
Ik kreeg laatst ook een hele leuke tip: ga op de dag dat de baby geboren is alle kranten (ook Metro en Spits) verzamelen, dus van de geboortedag. Maak daar een mooi, dicht pakket van en zeg dat het kind het pas open mag maken als hij/zij 12 is ofzo..
Ik heb een halfbroertje gekregen, telt dat ook mee? Ik heb al vrij veel gekocht; Tijgertjeslofjes, Tijgertje fles, Tijgertje washandje en een ballenbak(je) ga ik voor hem kopen!
Mijn zoontje is nu twee, en ik gebruik nog steeds het ontbijtsetje wat ik als kraamkado heb gehad. Bordje, bekertje, schaaltje en bestekset. Je kan ze krijgen met bv. Nijntje, Muis, Teletubbies etc. Van kleertjes heb je maar heel even plezier.
Ik word ook tante.. van een meid.. erg leuk, gisteraaf hebben ze de pret echo gehad, en het is overduidelijk een meid.. Ik heb ze aangeboden om tot het kindje 10 jaar is ieder jaar een winterjas te mogen uitzoeken van tante C. Gister heb ik die onwijze gave mobiel van fisherprice gegeven die lichtjes op het plafond projecteerd. En ik heb al een zilveren rammelaar gegeven. En ik ben een kraampakket aan het maken.. Nu dat we weten wat het is ga ik los.. alles roze!!
Owja.. ik had ze gevraagd wat ze nog wilden hebben, of een maxicosi of een box.. de max hebben ze incl. kinderwagen van mijn ouders gehad, de baby kamer van haar ouders, dus krijgen ze van ons ook nog een box.. poe.. ik geloof dat ik nu al een suikertante ben..
Ben inmiddels al meermalen tante geworden en de volgende is al weer in aankomst ja ik geef gewoon vanalles en nog wat,knuffelberen,spuugdoekjes,groeimeter,pakjes,rompertjes,speenhouder enz enz enz..